Ένας δίσκος ήρθε απ’ τα παλιά – 17/12/2010

Γράφει ο Τάσος Κριτσιώλης
http://vinylmaniac.madblog.gr

Ένας δίσκος ήρθε απ’ τα παλιά
Οι δίσκοι που ποτέ δεν ξεχνάμε…!

Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2010

Η στήλη αυτή του musiccorner έχει ως στόχο να θυμίσει στους παλαιότερους και να προτείνει στους νεότερους μια σειρά από δίσκους 33 στροφών που εκδόθηκαν σε μια «χρυσή» περίοδο για το ελληνικό τραγούδι. Τότε που μεσουρανούσαν μεγάλοι συνθέτες, ποιητές και στιχουργοί, αλλά και ερμηνευτές. Τότε που ένας νέος δίσκος του Θεοδωράκη, του Χατζιδάκι, του Ξαρχάκου, του Μούτση, του Λοΐζου και τόσων άλλων σπουδαίων μουσικών αποτελούσε καλλιτεχνικό και πολιτισμικό γεγονός!
Οι δίσκοι που θα παρουσιάσουμε, χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: Σε αυτούς που σήμερα χαρακτηρίζονται «κλασικοί» κι έγραψαν τη δική τους ξεχωριστή ιστορία στο ελληνικό τραγούδι, αλλά και σε κάποιους που μπορεί να μην είχαν την αποδοχή και την «αναγνωρισιμότητα» που τους άξιζε την εποχή που εκδόθηκαν, κρύβουν όμως «διαμάντια» που έστω και μετά από τόσα χρόνια δεν είναι αργά να βγουν στην επιφάνεια…

———————————————————–

 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΤΖΗΝΑΣΙΟΣ – ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΠΟΥΡΜΠΟΥΛΗΣ
«ΓΙΑ ΣΕΝΑ ΤΟΝ ΑΓΝΩΣΤΟ» (PHILIPS 814654)

Πέντε και κάτι χρόνια μετά το «Σήμερα» και την τεράστια επιτυχία που γνώρισε, Γιώργος Χατζηνάσιος και Μαρινέλλα συναντώνται για μια δεύτερη ολοκληρωμένη δουλειά η οποία ήταν και η τελευταία δισκογραφική τους συνάντηση μέχρι σήμερα. Το άλμπουμ κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο του 1983 σε στίχους του Μιχάλη Μπουρμπούλη και μπορεί να μην είχε τους ιλιγγιώδεις αριθμούς πωλήσεων του «Σήμερα», όμως ξεπέρασε τις 50.000 αντίτυπα…

Ο συγκεκριμένος δίσκος δεν έχει μεγάλη σχέση με τον προηγούμενο που έκαναν οι δυο τους όσον αφορά το μουσικό ύφος. Περιέχει κομμάτια που στην πλειοψηφία τους είναι ερωτικές μπαλάντες και δεν έχει κανένα «μοντέρνο» στοιχείο όπως στο «Σήμερα». Βεβαίως, κι εκεί υπήρχαν ορισμένες μπαλάντες όμως τα «ντίσκο» τραγούδια ήταν εκείνα που «απογείωσαν» εμπορικά το άλμπουμ («Να παίζει το τρανζίστορ» και «Σήμερα»).

Από αυτό τον δίσκο ξεχώρισε ευθύς εξαρχής κι ακούστηκε πολύ το υπέροχο «Είσαι ποτάμι», όπως και τα «Μη με ρωτάς» και «Έρωτας ανατολίτης» τα οποία θυμάμαι να παίζονται σχεδόν καθημερινά στα ραδιόφωνα της εποχής, όπως και το «Στην οδό Καλλιδρομίου» αλλά σε λιγότερο βαθμό.

Ωστόσο, το πιο διαχρονικό τραγούδι του άλμπουμ έμελλε να είναι άλλο και μάλιστα έχει μπει μόλις τέταρτο στην πρώτη πλευρά του βινυλίου. Ο λόγος για το πασίγνωστο «Καμιά φορά», που μέσα στα χρόνια έμεινε ως ένα από τα «κλασικά» κομμάτια της Μαρινέλλας και δεν παραλείπει ποτέ να το περιλαμβάνει στα προγράμματα που κατά καιρούς κάνει. Και τότε ακούστηκε αρκετά, αλλά αργότερα πέρασε στην κατηγορία ενός από τα «σήματα κατατεθέντα» στη μουσική ιστορία της «μεγάλης κυρίας»…

Εξάλλου, το ορχηστρικό κομμάτι με το οποίο ολοκληρώνεται ο δίσκος («Τα σήματα») αποτέλεσε τη μουσική επένδυση των τίτλων στην τηλεοπτική εκπομπή «Η ενημέρωση των αγροτών» που προβαλλότανε για κάποια χρόνια στην τότε ΕΡΤ-1 τη δεκαετία του ’80…

Παραγωγός ήταν ο Φίλιππος Παπαθεοδώρου και η ηχογράφηση έγινε στο στούντιο Polysound με ηχολήπτη τον Γιάννη Σμυρναίο. Στο εσώφυλλο υπάρχει ένα ωραίο φωτογραφικό πορτραίτο της Μαρινέλλας και στο οπισθόφυλλο φωτογραφία των τριών συντελεστών του άλμπουμ…

Τα τραγούδια του δίσκου
01) Είσαι ποτάμι
02) Μη με ρωτάς
03) Έχω ψυχή
04) Καμιά φορά
05) Μεσημεράκι
06) Τα σήματα
07) Ο άγνωστος
08) Έρωτας ανατολίτης
09) Στην οδό Καλλιδρομίου
10) Ένας άνθρωπος ζεστός
11) Φόραγες τον ήλιο
12) Ορχηστρικό (Τα σήματα)

ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΟΛΥΚΑΝΔΡΙΩΤΗΣ –
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Η

«ΑΤΕΛΕΙΩΤΟ ΕΡΩΤΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ»
(PHILIPS 834235
)

Ο Τόλης Βοσκόπουλος ολοκληρώνει το ολιγόχρονο πέρασμά του από την τότε Polygram στη δεκαετία του ’80 μ’ ένα δίσκο που κυκλοφορεί στις αρχές του 1987 και ξεπερνά σε πωλήσεις τις 50.000 αντίτυπα. Δημιουργοί του, δύο συνεργάτες του δημοφιλούς ερμηνευτή σε διαφορετικές εποχές.

Από τη μια, ο Θανάσης Πολυκανδριώτης ο οποίος του είχε δώσει ορισμένες μεγάλες επιτυχίες στις αρχές των ‘80s. Από την άλλη, ο Λευτέρης Παπαδόπουλος που σε μουσική του Μίμη Πλέσσα του είχε χαρίσει τεράστια «σουξέ» στα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του ’70, τα περισσότερα εκ των οποίων δημιουργήθηκαν για τις ανάγκες κινηματογραφικών ταινιών της εποχής. Στιχουργός και τραγουδιστής «ξανασμίγουν» δισκογραφικά έπειτα από 16 χρόνια (1971), αλλά ήταν και η τελευταία τους συνεργασία στο βινύλιο…

Είναι μια εποχή που ο Βοσκόπουλος εξακολουθεί να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του ελληνικού τραγουδιού, αλλά και ν’ απασχολεί τα μέσα ενημέρωσης με την προσωπική του ζωή. Φανταστείτε να υπήρχαν τα … «μεσημεριανά» εκείνη την περίοδο τι είχε να γίνει, αφού λίγους μήνες πριν την κυκλοφορία του δίσκου είχε γεννηθεί ένα κοριτσάκι το οποίο πριν λίγες ημέρες η δικαιοσύνη απεφάνθη ότι δεν είναι δικό του και αναμένεται να υπάρξει συνέχεια ως προς το εν λόγω ζήτημα!

Η μεγάλη και διαχρονική επιτυχία του άλμπουμ είναι βεβαίως το «Ατέλειωτο ταξίδι» που είναι πασίγνωστο κι εκείνη την περίοδο ακούστηκε πολύ. Επίσης, για κάποιο καιρό ακούστηκαν και τα «Εφιάλτης κάθε νύχτα», «Το κάδρο» (εξαιρετικό ζεϊμπέκικο, ίσως η καλύτερη στιγμή του δίσκου) και «Το ξέρω πως δε θα γυρίσεις». Εξάλλου, εξαιρετικό είναι και το «Έχω ανάγκη από σένα» η μουσική του οποίου υπογράφεται από τον Πολυκανδριώτη και την κόρη του Μαρία…

Θα έπρεπε να περάσουν περίπου τριάμισι χρόνια για να κυκλοφορήσει μια καινούργια δουλειά με τη φωνή του Βοσκόπουλου μετά από αυτή, καθώς διάφορα προσωπικά προβλήματα τον απομάκρυναν από τα στούντιο και τις πίστες…

Παραγωγός ήταν ο Φίλιππος Παπαθεοδώρου και η ηχογράφηση έγινε στο στούντιο Polysound με ηχολήπτη τον Γιάννη Σμυρναίο. Την ενορχήστρωση επιμελήθηκε ο συνθέτης και τη διεύθυνση ορχήστρας ο Χάρης Ανδρεάδης. Στις δεύτερες φωνές, η Βάσω Κυριαζή.

Τα τραγούδια του δίσκου
01) Ατέλειωτο ταξίδι
02) Ομορφιά μου σ’ αγαπώ
03) Το ξέρω πως δε θα γυρίσεις
04) Πάμε γι’ άλλα
05) Υπάρχουν άγγελοι
06) Εφιάλτης κάθε νύχτα
07) Σε πρόδωσα
08) Το κάδρο
09) Η αγάπη δεν πουλιέται
10) Έχω ανάγκη από σένα

Κανένα Σχόλιο

Αφήστε απάντηση