3/12/2010
Γράφει ο Κώστας Φροντιστής
Φωτογράφηση: Ματίνα Φουντούλη
www.musiccorner.gr
(Χορηγός Επικοινωνίας)

Είναι λίγο πριν τις 12 και οι πόρτες στον ασφυκτικά γεμάτο «Σταυρό του νότου plus» κλείνουν ερμητικά για να βγει η Ελεωνόρα Ζουγανέλη, μέσα σε απόλυτο σκοτάδι και ησυχία με έναν μόνο προβολέα. Μπορεί η πρώτη εικόνα ενός προγράμματος να σε προϊδεάσει για το τι θα ακολουθήσει; Σε ένα μικρό μέρος ίσως ναι… δε θα μπορούσα όμως να ξέρω τι ακριβώς να περιμένω σε μια μουσική παράσταση, από δυο σύγχρονους καλλιτέχνες με μικρή σχετικά δισκογραφία και από έναν ηθοποιό, όπου και οι τρεις λειτουργούν κάτω από τη σκηνοθετική ματιά μια σκηνοθέτιδας που έχει δώσει τα καλύτερα δείγματα ειδικά στο θέατρο.

Τι περίμενα και τι δεν περίμενα λοιπόν; Περίμενα ειδικά από την Ελεωνόρα Ζουγανέλη μια φωνή γεμάτη πάθος, συναίσθημα και ερμηνεία, αλλά όχι ιδιαίτερη σκηνική παρουσία. Στα τρία πρώτα κατάφερε να με επαληθεύσει, τόσο με τα δικά της «Κόψε και μοίρασε», «Έλα», «Είπα στους φίλους», «Δεύτερη φορά», ακόμα και με την πιο ελαφριά «Αττική οδό», όσο και με επιλογές της από ελληνικά και ξένα τραγούδια. Και το να την ακούω σε τραγούδια όπως το «Πάτωμα», «Δε μας συγχωρώ», «Μην τον ρωτάς τον ουρανό» και «Η σωτηρία της ψυχής» τα θεωρούσα δεδομένο ότι μπορούσε και καλώς έκανε και τα είχε στο ρεπερτόριο της, γιατί μπορεί να τα απογειώσει με την ερμηνεία της. Ακούγοντας όμως τις πρώτες νότες από τραγούδια όπως το «2:30», «Δώδεκα», «Bad romance» και «Σώσε με», σκέφτηκα μήπως το πρόγραμμα είναι λίγο αχταρμάς. Και θα μπορούσε να είναι, αν η ίδια δεν είχε το ταλέντο να τα κάνει όλα αυτά να μοιάζουν κομμένα και ραμμένα γι’ αυτή! Σε αυτό που με διέψευσε μερικώς, είναι η σκηνική της παρουσία. Τις στιγμές που άφηνε το σκαμπό της για να κινηθεί, να ανακατευτεί με τον κόσμο και να χορέψει το έκανε με πολύ διάθεση και όσο χρειαζόταν ώστε να μου προκαλέσει ευχάριστη έκπληξη που δεν είναι αμήχανη πάνω στη σκηνή.

Το έτερον ήμισυ της πάνω στη σκηνή, ο Ησαΐας Ματιάμπα, κατάφερε να διασκεδάσει ίσως περισσότερο τον κόσμο με τα δικά του τραγούδια «Είμαι καλά», «Πέρασαν σχεδόν δυο χρόνια», «Θα περιμένω», «Άλλη μια φορά» αλλά και με επιλογές όπως το «Μη μ’ αγγίζεις» και «Πάνω απ’ τα σύννεφα». Το χιούμορ του, η διάθεση και ο σκοπός του να μας διασκεδάσει, ήταν ολοφάνερα. Βέβαια ο ρόλος του κατ’ εμέ ήταν λίγο μικρότερος στο πρόγραμμα, αν και σε αυτό δε βοηθούσε η συνεχής εναλλαγή των τραγουδιστών πάνω στη σκηνή. Δεν είχε ο καθένας το πρόγραμμα του, αλλά αντιθέτως ανέβαιναν για δυο-τρία τραγούδια ο καθένας, προσθέτοντας και ντουέτα στο ενδιάμεσο και πάλι από την αρχή. Αυτό ίσως θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι κρατάει το πρόγραμμα σε εγρήγορση αλλά εμένα κατάφερε να με κουράσει σε κάποιο σημείο, ιδίως με τις συνεχείς εναλλαγές ρεπερτορίου που έχουν μεταξύ τους οι δύο καλλιτέχνες στο πρώτο μισό του προγράμματος, σε αντίθεση με το δεύτερο μισό που είχε πολύ πιο δεμένη ροή.

Και κάπου ανάμεσα σε όλα αυτά, βρισκόταν και ο ηθοποιός Θανάσης Αλευράς τον οποίο έχω θαυμάσει στο θέατρο. Εδώ όμως ειδικά στα πρώτα δυο-τρία σκετσάκια που έκανε, μου φάνηκε λίγο παγωμένος ο ίδιος, αλλά και άνευρα τα κείμενα με αποτέλεσμα να μη μπορεί να με κάνει να τον παρακολουθήσω. Η ανατροπή ήρθε όμως στο πρόγραμμα μετά το διάλειμμα, που κατάφερε να κάνει ένα ολόκληρο μαγαζί να τον χειροκροτεί, να γελάει και να απολαμβάνει την ευελιξία του στο να ερμηνεύσει το «Λέει» του Κότσιρα σε εκκλησιαστική version, το «Boom Boom» της Σαμπρίνας όπως θα ήταν αν το είχε γράψει ο …Χατζιδάκις, το «Ποια θυσία» σε εναλλακτική εκτέλεση, αλλά και συνοδεύοντας τον Ησαΐα Ματιάμπα στο «Egoista»!

Ένα πρόγραμμα που τα είχε όλα όπως φαίνεται (μέχρι και μη αναμενόμενο ελαφρύ λαϊκό πρόγραμμα!), με τρεις νέους καλλιτέχνες που ότι κάνουν το κάνουν με αυθορμητισμό και δείχνουν να το διασκεδάζουν και οι ίδιοι. Κι αυτό γιατί φαίνεται ότι και τα τραγούδια που έχουν επιλέξει μπορεί να είναι λίγο από όλα, αλλά είναι αυτά που ακούν οι ίδιοι, όπως και όλοι μας…

Περισσότερες αποκλειστικές φωτογραφίες από το live

***Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση υλικού γραπτού ή φωτογραφιών, χωρίς την άδεια του Music Corner…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here