Γράφει η Αριάδνη Κυπριάδη
Δεύτερο σχόλιο: Παύλος Ζέρβας
26/5/2010
www.musiccorner.gr

Ήταν 22.00 ακριβώς όταν η Ρίκα Βαγιάνη μας καλωσόρισε – ως παρουσιάστρια της ΝΕΤ – στον πρώτο ημιτελικό της 55ης Eurovision. Μίλησε λίγο για τη Νορβηγία και εξήγησε τον τρόπο ψηφοφορίας. Οι τρεις παρουσιαστές, η Nadia Hasnaoui, ο Erik Solbakken και η Haddy Jatou N’Jie, καλωσόρισαν με τη σειρά τους την Ευρώπη. Έπειτα, εξήγησαν τον τρόπο ψηφοφορίας, ενώ τόνισαν ότι δεν μπορούν οι τηλεθεατές να ψηφίσουν την χώρα τους.

Πριν από την εμφάνιση των καλλιτεχνών, εμφανίζεται ένα σύντομο βίντεο με τους Eurofans της χώρας να πανηγυρίζουν και να χαιρετούν το κοινό της Ευρώπης.

  • Η ψηφοφορία ξεκίνησε αμέσως πριν την εμφάνιση της πρώτης χώρας. Οι Sunstroke Project και η Olia Tira παρουσίασαν το “Run Away” με στυλ, ρυθμό και άποψη. Η Μολδαβία είχε μια αξιοπρόσεκτη συμμετοχή.

Ένα δεύτερο σχόλιο: Σε κερδίζουν το σαξόφωνο και το κέφι του τραγουδιού. Είναι και λίγο κιτς βέβαια η εμφάνιση, αλλά Eurovision είναι αυτή…

  • Ο Peter Nalitch και οι Φίλοι του εμφανίστηκαν εν μέσω …χιονόπτωσης και ανεμοθύελλας. Αν και η εμφάνιση δεν διέφερε καθόλου από αυτό που μας είχαν παρουσιάσει μέχρι στιγμής οι Ρώσοι, κάτι έμοιαζε περίεργο. Μήπως έφταιγε το χαμόγελο που έσκασε κάποια στιγμή στα χείλη του Peter;

Ένα δεύτερο σχόλιο: Πολύ ατμοσφαιρικό και ρομαντικό τραγούδι, κατά τη προσωπική μου άποψη μία από τις καλύτερες στιγμές του ημιτελικού! Ιδιαίτερες και οι ερμηνείες…

  • Αγχωμένος έμοιαζε ο εκπρόσωπος της Εσθονίας Malcolm Lincoln. Λιγότερο μπλαζέ και κυνικός απ’ ότι στις πρόβες, ερμήνευσε αρκετά καλά το “Siren”. Η σκηνοθεσία σίγουρα κολάκευε το τραγούδι, ενώ η ιδέα να …«λιποθυμήσει» στο τέλος του τραγουδιού ένας από τους τραγουδιστές του ήταν μια εξαιρετική πινελιά!

Ένα δεύτερο σχόλιο: Προσωπικά δεν μου άφησε τίποτα αυτό το τραγούδι. Highlights η …αλα Daltons χορωδία!

  • Χωρίς εμφανή λάθη εκτέλεσαν το “Horohronie” η Kristina Pelakova και οι χορευτές της. Το πολύ καλό τραγούδι αναδείχτηκε μέσα από πράσινους φωτισμούς και με πολλά στροβιλίσματα της κάμερας. Παρά τη δυνατή χορογραφία που εκτέλεσαν οι χορευτές της, η Kristina έμοιαζε στο μεγαλύτερο μέρος του τραγουδιού να είναι σχεδόν καρφωμένη σε ένα σημείο.

Ένα δεύτερο σχόλιο: Το σημαντικότερο πρόβλημα του τραγουδιού είναι ότι ενώ είχε ρυθμό, δεν κατάφερνε να στον μεταδώσει. Προσωπικά βρίσκω και υπερβολικά τα κοστούμια. Στα highlights τα παραδοσιακά στοιχεία της μελωδίας…

  • Οι λευκοντυμένες Kuunkuiskaajat ερμήνευσαν με κέφι το τραγούδι τους “Työlki Εllää” που μπορεί να μην είναι εξαιρετικό, διαθέτει όμως ρυθμό και έντονα παραδοσιακά στοιχεία. Οι εκπρόσωποι της Φινλανδίας χόρεψαν ξυπόλυτες, χαμογέλασαν με αυτοπεποίθηση και έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό.

Ένα δεύτερο σχόλιο: Βγαλμένο από άλλες εποχές της Eurovision αυτό το τραγούδι, δύσκολα θα συγκινούσε τους σύγχρονους fans του θεσμού. Ωστόσο μου άρεσε αυτή η χαρακτηριστική παραδοσιακή μελωδία αλλά και η αέρινη εμφάνιση…

  • Η Aisha εμφανίστηκε στη σκηνή ντυμένη με μια ροζ μεταξωτή ρόμπα (;). Δυστυχώς, με την αφαίρεση των έντονων θεατρικών στοιχείων από το “What For? (Only Mr. God Knows Why)”, η όλη παρουσία είναι αρκετά επίπεδη. Η εκπρόσωπος της Λετονίας διαθέτει μια συμπαθητική, αλλά όχι καθηλωτική φωνή, ενώ οι τέσσερις μαυροντυμένες κοπέλες που τη συνοδεύουν στα φωνητικά σχεδόν χάνονται μπροστά στο σκουρόχρωμο σκηνικό.

Ένα δεύτερο σχόλιο: Πέρα από ένα εύηχο ρεφρέν, το τραγούδι δεν είχε τίποτε άλλο που να σου κρατάει το ενδιαφέρον και συμφωνώ πως το …αποτελείωσε το πολύ ρηχό στήσιμο στη σκηνή.

  • Τον Milan Stanković στη σκηνή συνοδεύουν δύο χορευτές ντυμένοι στα μπλε και δύο τραγουδίστριες ντυμένες με φορέματα που θυμίζουν νυφικά. Πίσω του είναι στημένα περιστρεφόμενα βάθρα, στα οποία βρίσκονται οι τραγουδίστριες κα’ όλη τη διάρκεια του τραγουδιού. Στο “Ovo je Balkan” κυρίαρχο το κόκκινο, το μπλε και το λευκό, τα εθνικά χρώματα της Σερβίας. Το τραγούδι έχει ρυθμό, ενώ η μοντέρνα του παρουσίαση δημιουργεί έντονη αντίθεση με τον έντονα παραδοσιακό χαρακτήρα του τραγουδιού.

Ένα δεύτερο σχόλιο: Το χειρότερο για μένα είναι ότι αυτό το τραγούδι πέρασε στον τελικό και θα υποστούμε ξανά τη δοκιμασία να το παρακολουθήσουμε! Ευτυχώς όμως που υπάρχει αυτή η μεγάλη εφεύρεση που λέγεται … “ζάπινγκ”! Δεν θα αντέξω δεύτερη φορά τέτοια συγκίνηση…!

  • Ο Vukašin Brajić, ντυμένος με μαύρο παντελόνι, μαύρη μπλούζα, κόκκινο σακάκι και ένα κεραυνό στο πέτο ερμήνευσε το “Thunder and Lighting”. Ως ροκ μπαλάντα, η συμμετοχή της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης έμοιαζε αρκετά αδύναμη, ενώ τα φώτα ήταν σχεδόν εκτυφλωτικά. Ο τραγουδιστής όμως διαθέτει γοητεία και μια πολύ συμπαθητική φωνή.

Ένα δεύτερο σχόλιο: Νομίζω πως αν ο ημιτελικός είχε περισσότερες ροκιές, αυτό το τραγούδι θα περνούσε απαρατήρητο. Το στήσιμο στη σκηνή δεν ταίριαζε στο ύφος του τραγουδιού

  • Ο Πολωνός Marcin Mrozinski ανέβηκε στη σκηνή για να ερμηνεύσει το “Legenda” περιτριγυρισμένος από γυναίκες ντυμένες με παραδοσιακές στολές και ένα μήλο στο στόμα, έτοιμες να τον σαγηνέψουν! Η παρουσίαση του τραγουδιού είχε εμφανείς αναφορές στην ιστορία του Αδάμ και της Εύας, ενώ κυρίαρχο ήταν το κόκκινο χρώμα. Στο τέλος του τραγουδιού, έπεσε το μήλο από το χέρι της τραγουδίστριας που τον συνόδευε.

Ένα δεύτερο σχόλιο: Πολύ θεατρικό. Περισσότερο σου τραβούσε τη προσοχή το θέαμα στη σκηνή, παρά το τραγούδι. Επειδή όμως η Eurovision είναι κατά βάση τραγουδιστικός και όχι θεατρικός θεσμός, μάλλον κάπου οι Πολωνοί δεν ζύγισαν σωστά τα πράγματα.

  • Καμιά φορά, το μυστικό της μαγείας βρίσκεται στη απλότητα. Ο Tom Dice εμφανίστηκε στη σκηνή παρέα μονάχα με την κιθάρα του. Ο τραγουδιστής από το Βέλγιο αναρωτήθηκε στο “Me and My Guitar” αν θα καταφέρει να κερδίσει την αποδοχή του κοινού. Με φωνή τρυφερή, συγκινητική και παρουσία που πραγματικά γέμιζε τη σκηνή, κατάφερε να πραγματοποιήσει το στόχο του: στο τέλος του τραγουδιού το θερμό χειροκρότημα του κοινού της Telenor Arena ήταν δικό του.

Ένα δεύτερο σχόλιο: Ο Tom Dice απέδειξε ότι είναι καλλιτέχνης με όλη τη σημασία της λέξης. Μόνος του με τη κιθάρα του (όπως λέει και ο τίτλος του τραγουδιού) μπόρεσε και καθήλωσε τους θεατές παρ’ όλο που η μπαλάντα του δεν ήταν και κάτι ιδιαίτερο. Στη δημιουργία ατμόσφαιρας, βοήθησαν πολύ και οι επιβλητικοί φωτισμοί! Μια ακόμη πολύ όμορφη στιγμή της βραδιάς…

  • Η αγάπη της Μάλτας για τις μπαλάντες είναι αδιαμφισβήτητη. Μετά την Ciara, έστειλαν τη Thea Garrett. Η κυρία με τη δυνατή φωνή και την αγάπη στις μεγάλες ντίβες του παρελθόντος έδωσε μια όμορφη ερμηνεία του “My Dream”, ντυμένη στα ασημένια και με κομμάτια ύφασμα να κρέμονται από τα χέρια της. Στο τέλος εμφανίστηκε ακριβώς από πίσω της ένας νεαρός με μεγάλα ασημένια φτερά και μια μάλλον …τρομακτική ασημένια μάσκα!

Ένα δεύτερο σχόλιο: Κλασική για Eurovision μπαλάντα. Ή μάλλον για να είμαι πιο ακριβής, κλασική, γλυκανάλατη και ανούσια μπαλάντα… Με έχει κουράσει κι αυτή η εμμονή της Μάλτας σε τέτοια τραγούδια…

  • Με την εξαιρετική της φωνή έντυσε η Juliana Pasha το “It’s All About You”. Ήταν ντυμένη στα μαύρα, με ένα εξαιρετικό μαύρο σύνολο με χρυσές λεπτομέρειες. Το τραγούδι ήταν ρυθμικό, ενώ απογειώθηκε χάρη στις ερμηνευτικές δυνατότητες της Juliana. Οι τρεις τραγουδίστριες στα δεύτερα φωνητικά και ο άντρας στο βιολί ήταν εκεί σε ρόλο απλώς υποστηρικτικό σε μια γυναίκα που ξέρει πραγματικά να γεμίζει τη σκηνή.

Ένα δεύτερο σχόλιο: Catchy χορευτικό τραγούδι που το υποστήριξε πολύ καλά η ερμηνεύτρια. Έχει τα φόντα να χτυπήσει πολύ καλή θέση στον τελικό…

  • Είχε έρθει η μεγάλη στιγμή για τους Έλληνες. Στην σκηνή εμφανίστηκε ο Γιώργος Αλκαίος και οι Φίλοι του. Ακόμα κι αν δεν αρέσει σε κάποιον το τραγούδι, είναι αναμφισβήτητο ότι η παρουσίασή του ήταν πάρα πολύ καλή. Ο φωτισμός κινήθηκε στις αποχρώσεις του κίτρινου, ενώ ο τραγουδιστής και οι χορευτές του ήταν ντυμένοι στα λευκά. Η σκηνοθεσία έδειχνε να βοηθά αρκετά το κομμάτι αν και η στιγμή που ο Αλκαίος χτυπάει τα τύμπανα κι αυτά φωτίζονται, δεν φάνηκε πολύ καλά. Οι χορευτές έδωσαν ενέργεια και ρυθμό στο κοινό, ενώ τα φωνητικά του Γιώργου Αλκαίου ήταν αρκετά βελτιωμένα σε σχέση με τις πρόβες. Μετά το τέλος του τραγουδιού, η ελληνική συμμετοχή έλαβε ένα πραγματικά θερμό χειροκρότημα από το κοινό.

Ένα δεύτερο σχόλιο: Έχω την εντύπωση ότι μπήκε λίγο μουδιασμένα ο Αλκαίος, αλλά πολύ γρήγορα κατάφερε να κερδίσει τους θεατές. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η Ελληνική συμμετοχή ήταν αν μη τι άλλο η πιο “ξεσηκωτική” του πρώτου ημιτελικού. Πολύ καλή η χορογραφία, εξαιρετικοί οι φωτισμοί…

  • Με μια όμορφη βραδινή τουαλέτα εμφανίστηκε η Filipa Azevedo από την Πορτογαλία. Αν και το “Há Dias Assim” δεν ενθουσιάζει, η ερμηνεία της ήταν πολύ καλή, αρκετά βελτιωμένη σε σχέση με τις πρόβες. Κατάφερε μάλιστα να προσδώσει αρκετό συναίσθημα στο τραγούδι.

Ένα δεύτερο σχόλιο: Μια ακόμη τυπική μπαλάντα, που κερδίζει από την ερμηνεία της νεαρής Filipa. Πέρασε στον τελικό αλλά δεν νομίζω πως μπορεί να κάνει την έκπληξη…

  • Η Π.Γ.Δ.Μ. επιδίωξε φέτος να δώσει έμφαση στο θέαμα. Τον Gjoko Taneski, συνόδευσαν στη σκηνή τρεις πολύ ελαφρά ντυμένες κοπέλες σε μια μάλλον κακή χορογραφία. Στα φωνητικά συμμετείχε και ο ράπερ Billy Zver. Στο τέλος, μπροστά στην σκηνή βρέθηκαν ο κιθαρίστας Pejcin, ο Gjoko Taneski ο Billy Zver, καθώς και οι τρεις κοπέλες ξαπλωμένες σχεδόν στο πάτωμα.

Ένα δεύτερο σχόλιο: Ηλεκτρικές κιθάρες, ραπ, sexy γυναίκες, ένας ελαφρώς προχωρημένης ηλικίας ερμηνευτής και ένα τραγούδι που έμοιαζε …φορτωμένο σαν γάιδαρος για να σηκώσει και να συνδυάσει όλα αυτά. Μοιραία έμεινε χωρίς προσανατολισμό…

  • Επόμενη συμμετοχή ήταν αυτή των “Three Plus Two” και του Robert Wells. Οι δύο τραγουδιστές με τα κομψά κοστούμια και οι τρεις τραγουδίστριες με τα αστραφτερά φορέματα ερμήνευσαν όμορφα το τραγούδι της Λευκορωσίας, με τον Robert Wells να τους συνοδεύει στο πιάνο. Τιμώντας τον τίτλο του τραγουδιού, “Butterflies”, οι τρεις τραγουδίστριες άνοιξαν στο τέλος του τραγουδιού τα φτερά που είχαν στις πλάτες τους και αν και άνοιξαν κάπως απότομα, αποτέλεσαν μια πολύ όμορφη στιγμή σε μια πολύ χαριτωμένη εμφάνιση!

Ένα δεύτερο σχόλιο: Εντάξει, εντυπωσιακό, παραμυθένιο το σκηνικό, ωραίοι φωτισμοί και εξαιρετικές οι …πεταλούδες που μεταμορφώθηκαν στο τέλος οι ερμηνεύτριες …βγάζοντας φτερά. Αλλά όλα αυτά δεν αρκούν όταν η σύνθεση δεν βοηθάει. Ένα ακόμα αδύναμο τραγούδι που στον τελικό θεωρώ πως θα τα βρει σκούρα (αν και η Λευκορωσία ανήκει στο πολύ δυνατό ανατολικό μπλοκ)…

  • “Je ne Sais Quoi” τραγούδησε η Ισλανδή Hera Björk. Ντυμένη στα κόκκινα, έδωσε μια πολύ καλή ερμηνεία σε ένα τραγούδι με έντονο χορευτικό ύφος. Σκηνοθετικά, ήταν μια πραγματικά άρτια παρουσία.

Ένα δεύτερο σχόλιο: Ένα πολύ ρυθμικό τραγούδι που δίκαια θεωρείται από τα φαβορί στη φετινή Eurovision. Ωστόσο πιστεύω πως θα μπορούσε να είχε καλύτερη σκηνική παρουσία, με μια πιο δυναμική χορογραφία…

———————————————

Μετά το τέλος της εμφάνισης της Ισλανδίας, έπαιξε ένα βίντεο με αποσπάσματα από όλες τις συμμετοχές και ένα ακόμα με θέμα τους Eurofans και την αγάπη τους για …τις κάμερες! Μετά από μια δεύτερη ανακεφαλαίωση των κομματιών, οι παρουσιαστές ξενάγησαν τους τηλεθεατές στο πολύχρωμο green room και στους καλλιτέχνες που περίμεναν με ανυπομονησία τα αποτελέσματα.

Στις 23.33 τελείωσε επίσημα η ψηφοφορία. Μετά από ένα σύντομο διάλειμμα, δεκάδες νεαροί καλλιτέχνες ανέβηκαν στη σκηνή, για να παρουσιάζουν ένα όμορφο θέαμα. Φυσικά, δεν θα μπορούσε να μην γίνει αναφορά στο ηφαίστειο της Ισλανδίας κα τους …τρόπους που υποτίθεται ότι σκαρφίστηκαν άνθρωποι για να καταφέρουν να πάνε στο Όσλο. Στη συνέχεια, η παρουσιάστρια Nadia Hasnaoui μίλησε με έναν Νοτιοαφρικανικό, ο οποίος ταξίδεψε μέχρι εκεί για να παρακολουθήσει από κοντά το διαγωνισμό, καθώς και από τη Magdalena, αδελφή του τραγουδιστή της Πολωνίας. Πίσω στο green room, ο Erik Solbakken και η Haddy Jatou N’Jie, μαζί με τους …μικροσκοπικούς τους σωσίες, δύο παιδάκια που εμφανίστηκαν ντυμένα σαν αυτούς, εξήγησαν στο κοινό τους κανονισμούς του διαγωνισμού.

Είχε έρθει όμως η στιγμή για την ανακοίνωση σε τυχαία σειρά των αποτελεσμάτων από τη Nadia Hasnaoui. Ευτυχώς, για τη χώρα μας η αγωνία τελείωσε νωρίς, καθώς πολύ σύντομα ακούστηκε το πολυπόθητο “Greece”, κατά την αναγγελία των νικητών…

Οι υπόλοιπες τυχερές χώρες ήταν Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Μολδαβία, η Ρωσία, η Πορτογαλία, η Λευκορωσία, η Σερβία, το Βέλγιο, η Αλβανία, Ισλανδία.

Η βραδιά τελείωσε με τους παρουσιαστές να χαιρετούν το κοινό και τους καλλιτέχνες των χωρών που πέρασαν να πανηγυρίζουν στη σκηνή.

Ο επόμενος και δυσκολότερος ημιτελικός είναι την Πέμπτη. Τη βραδιά αυτή, εκτός από την Κύπρο, διαγωνίζονται η Λιθουανία, η Αρμενία, το Ισραήλ, η Δανία, η Ελβετία, η Σουηδία, το Αζερμπαϊτζάν, η Ουκρανία, η Ολλανδία, η Ρουμανία, η Σλοβενία, η Ιρλανδία, η Βουλγαρία, η Κροατία, η Γεωργία και η Τουρκία…

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Loipon Paulo 8a diafwnisw mazi sou se arketa pragmata pou anafereis sto “Deutoro Sxolio”.

    Genika xtes bare8hka th zwh mou me ta kommatia pou akousthkan. Oi perissoteres fwnes an kai kales den mporousan na swsoun ta kommatia pou sthn pleiopshfia tous htan monotona, problepshma, bareta kai koinws adiafora. Aksiologes parousies gia mena htan oi Moldabia, Albania, Islandia, Serbia kai Ellada (kuriws logw xwrografias). Ola ta alla me ekanan na anoiksw suzhthseis peri anemwn kai udatwn me thn parea mou….

    Kai twra ftanw sto logo pou apofashsa na apanthsw sto ar8ro auto. Diafwnw ka8eta, orizontia kai diagwnia me thn gnwmh pou exeis ekfrasei gia to tragoudi tou Goran Bregovic. Egw to brhskw idiofues! Klassiko kommati Bregovic (kai oxi ksepoulhmeno gia na paei kala sth Eurovision), me wraio sundiasmo paradosiakou kai pop ru8mou kai wraia aplh parousiash. O tragoudisths, Milan Stanković, sumpa8itikh fusiognwmia pou se kanei na apolambaneis to tragoudi mazi tou.

    Problepsh mou einai oti Albania, Serbia kai Islandia 8a ftasoun polu pshla giati einai artia sth mousikh kai th fwnh. H skinhkh parousia se tetoia tragoudia ligo rolo paizei an kai den mporw na pw oti den einai prosegmenh.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here