ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δισκογραφική Εταιρεία : Lyra (3/2010)

Η Νατάσσα Μποφίλιου και οι δύο μόνιμοι – τα τελευταία χρόνια – συνεργάτες της, ο Θέμης Καραμουρατίδης που υπογράφει τη μουσική και ο Γεράσιμος Ευαγγελάτος που υπογράφει τους στίχους,  παρουσιάζουν τη νέα τους δουλειά «Εισιτήρια διπλά» που κυκλοφορεί από τη Lyra.

 Οι ίδιοι, εκτός από συνοδοιπόροι στη δημιουργία είναι πάνω απ’ όλα φίλοι, παρέα αδιάσπαστη και δίνουν ένα ξεκάθαρο στίγμα με τα τραγούδια τους ως γνήσιοι εκπρόσωποι της γενιάς τους. Το νέο τους άλμπουμ είναι γι’ αυτούς «ένα ακόμη χρονικό της συνύπαρξής μας –άλλοτε κωδικοποιημένο και άλλοτε δηλωμένο ξεκάθαρα. Οι κουβέντες, οι σιωπές μας, οι νύχτες και οι μέρες μας. Θα ακούσετε αμέτρητα ποτήρια κρασί, τσιγάρα, τηλέφωνα στη μέση της νύχτας, δισταγμούς χρόνων και αποφάσεις της στιγμής, ταξίδια, ταξίδια, ταξίδια…

 Ταξίδια με Εισιτήρια Διπλά στη μνήμη. Και οι τρεις με μια φωνή υπογραμμίζουν: Τα «Εισιτήρια Διπλά» είναι ένας δίσκος για τη μνήμη, την πρόσφατη και αυτή που χάνεται στο χρόνο. Έχουμε ένα θέμα οι τρεις μας με τη μνήμη. Κρατάμε ό,τι μπορεί να αποδείξει πως πέρασαν στιγμές από τη ζωή μας που άξιζαν να μείνουν για πάντα. Κι ας μην έμειναν όσο έπρεπε. Κι ας έγιναν καπνός πριν από τη φωτιά. Αυτός ο δίσκος είναι ένας φόρος τιμής στους ανθρώπους της ζωής μας που πέρασαν, στις ταινίες που έμειναν, στα ταξίδια που έγιναν και σ’ εκείνα που προγραμματίζονται και διαρκώς αναβάλλονται. Είναι Οι ομπρέλες του Χερβούργου του Jacques Demy, το Wild is the Wind της Nina Simon, η Σοφία Βέμπο, η πνιγμένη Οφηλία του Gregory Crewdson, η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, η Ύδρα, το Παρίσι, το Λονδίνο κι όλα όσα αποτελούν την προσωπική μας μυθολογία και την άμυνά μας απέναντι στον κόσμο και το χρόνο.

 Όσο για τη Νατάσσα Μποφίλιου, που από την πρώτη της κιόλας εμφάνιση στη δισκογραφία έκανε αίσθηση και συζητήθηκε έντονα, έχει γραφτεί μεταξύ άλλων: «Με φωνητικά και ερμηνευτικά προσόντα αντιστρόφως ανάλογα της ηλικίας της, η Ν.Μ. ανήκει στις τραγουδίστριες της νέας γενιάς, οι οποίες γεννούν μεγάλες προσδοκίες για τη μελλοντική συνεισφορά τους στο ελληνικό τραγούδι». Και η αλήθεια είναι πως κάθε νέο βήμα της συναινεί σε αυτό.

Το «Εισιτήρια διπλά» είναι ένας δίσκος που όλοι βρίσκουμε κάτι από τον εαυτό μας γιατί είναι φτιαγμένος με ουσία, ειλικρίνεια, και αληθινά αισθήματα. Άλλη μια απόδειξη ότι ναι, οι παρέες γράφουν ιστορία!

Η ενορχήστρωση είναι του Θέμη Καραμουρατίδη και η διεύθυνση παραγωγής του Νίκου Γ. Μακράκη.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ MUSIC CORNER
Γράφει ο Μάνος Τζωράκης – m.tzorakis@musiccorner.gr

Η αλήθεια είναι ότι η Νατάσσα Μποφίλιου άργησε να με κερδίσει. Λίγο κάποιες παλαιότερες συνεντεύξεις της όπου είχε μιλήσει απαξιωτικά για σημαντικούς συναδέλφους της, λίγο ορισμένες ερμηνευτικές / κινησιολογικές υπερβολές στις live εμφανίσεις της, είχα σχηματίσει μια μάλλον άδικη εικόνα για εκείνη. Άδικη γιατί η μέχρι τώρα πορεία της αποκαλύπτει μια τραγουδίστρια η οποία – πέρα από τις τότε φραστικές εκρήξεις – έχει για το τραγούδι πολύ συγκεκριμένη καλλιτεχνική άποψη. Μια ριψοκίνδυνη στάση που χαρακτηρίζεται από αποχή από την παθολογία της νύχτας και τα κουρασμένα μεγάλα της ονόματα, χτίσιμο ενός προσωπικού κοινού το οποίο δεν ακούει απαραίτητα ελληνικό τραγούδι και πολύ προσεκτικά δισκογραφικά βήματα. Συνοδοιπόροι στη μέχρι τώρα πορεία της και συμμέτοχοι στην επιτυχία του παραπάνω στοιχήματος οι Θέμης Καραμουρατίδης και Γεράσιμος Ευαγγελάτος, οι οποίοι μαζί με την τραγουδίστρια συγκροτούν μια ολοκληρωμένη και εμπνευσμένη δημιουργική ομάδα.

Στη νέα δουλειά της παρέας, που κυκλοφορεί από μεγάλη δισκογραφική εταιρεία (όπως προδίδει και η αισθητική του εξωφύλλου), θα βρούμε όλα εκείνα τα στοιχεία που έχουν κάνει την ομάδα των τριών να ξεχωρίζει: φρεσκάδα, σύγχρονους/καθημερινούς στίχους, όμορφες συνθέσεις – ενορχηστρώσεις. Κυρίαρχος κι αυτή τη φορά ο λόγος του Ευαγγελάτου, ο οποίος είναι όπως πάντα  δυνατός, κινηματογραφικός και με θεματολογία μακριά από την «αριστεροφανή» μανιέρα του έντεχνου. Εκτιμώ πολύ τον Ευαγγελάτο γιατί είναι ένας στιχουργός που γράφει για τη γενιά μας και τις ανησυχίες της χωρίς να περιορίζεται από τις στιχουργικές εμμονές των αναφορών του. Ωστόσο αισθάνθηκα ότι σε σχέση με παλαιότερα δείγματά του, η νέα του κατάθεση υστερεί κάπως σε πρωτοτυπία και αυθορμητισμό ενώ ενίοτε φλερτάρει με την αισθηματολογία. Αντίθετα, οι μουσικές του Καραμουρατίδη προχωρούν ένα βήμα παραπέρα. Και οι δώδεκα συνθέσεις και ενορχηστρώσεις του – βοηθούσης και της εξαιρετικής παραγωγής – έχουν ξεχωριστό ενδιαφέρον και διατηρούν υψηλό επίπεδο, με προεξέχον βέβαια το σπουδαίο «Belle reve», ένα αγγλόφωνο τραγούδι γραμμένο για θεατρική παράσταση. Η Μποφίλιου τέλος, δίνει τον καλύτερό της μέχρι τώρα εαυτό με τις ευαίσθητες ερμηνείες της (μοναδική εξαίρεση το επιτηδευμένο «Τέλος στο σαλόνι»), το υπέροχο φραζάρισμα των λέξεων και την ολοκάθαρη άρθρωσή της. Είναι πραγματικά εντυπωσιακή η πρόοδος που έχει κατακτήσει τόσο σε εκφραστικότητα όσο και σε τεχνική επιβεβαιώνοντας ότι αποτελεί τη σημαντικότερη από τη νέα γενιά ερμηνευτριών.

Συνοψίζοντας, τα «Εισιτήρια διπλά» είναι ένας δίσκος με αρκετές ακριβές στιγμές (Belle reve, Μέτρημα, Πρώην, Γεννήθηκα, Μεγάλες αγάπες). Ενδεχομένως να στερείται της αθωότητας του προηγούμενου και πιο ολοκληρωμένου «Μέχρι το τέλος», ωστόσο διαθέτει ωριμότητα, ειλικρίνεια, ένα εξαιρετικό δημιουργικό δίδυμο και μια εν δυνάμει μεγάλη τραγουδίστρια, η οποία αν δεν επαναπαυτεί ερμηνευτικά θα μονοπωλήσει μελλοντικά το ελληνικό τραγούδι.

ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ CD
01. Οι ομπρέλες του Demy
02. Σ’ αυτό τον κόσμο
03. Το μέτρημα
04. Το τέλος στο σαλόνι
05. Ο λύκος
06. Γεννήθηκα
07. Σε ξεχώρισα
08. Μεγάλες αγάπες
09. Το ραντεβού
10. Το αστέρι μου
11. Οι πρώην (belle reve)

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here