Γράφει η Κάλλια Βαβουλιώτη
Φωτογραφίες: Ματίνα Φουντούλη

Κάποιοι γνωρίσαμε τη Μάρω Μαρκέλλου από τη συνεργασία της με τη Μυρτώ Κοντοβά, στην σειρά «Υπέροχα πλάσματα», κάποιοι την γνώριζαν από ακόμα πιο παλιά, όταν ξεκίνησε κοντά στον Φοίβο Δεληβοριά. Από το 2007 μέχρι και σήμερα, έχει διανύσει μία όμορφη και ανοδική πορεία χωρίς να χάσει σε τίποτα τον εαυτό της, πράγμα που φαίνεται και μέσα από το νέο της δίσκο. Μετά το «Κορίτσι για σπίτι» όπου διαπιστώσαμε την στιχουργική της δεινότητα, με λόγια συναισθηματικά, εμμέσως πολιτικά, φεμινιστικά, χιουμοριστικά, αιχμηρά και καυστικά –μάλλον αυτό σου κάνει η Νομική!– συνεχίζει και μετατρέπεται σε «Υποψήφια μάνα» σε μία πιο ώριμη μουσικά και στιχουργικά περίοδο, χωρίς να χάνει την αστείρευτη ενέργεια και την νεανικότητα της.


Μετά από τις επιτυχημένες της εμφανίσεις στη Σφίγγα, εμείς την απολαύσαμε στον Σταυρό του Νότου σε μία βραδιά γεμάτη εκπλήξεις. Η Μάρω “καπετάνιος” της μπάντας «σαμπρέλα και ζάντα» με τους Γιώργο Καρλή, Σταμάτη Σταματάκη και Νίκο Παπαδόπουλο, καθώς και με τη Μαργαρίτα Παπαδημητρίου,  δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό και μας χάρισαν μία εύθραυστα εκρηκτική βραδιά, μας ξεσήκωσαν και μας έκαναν να συνομιλήσουμε με την ευαίσθητη πλευρά μας. Αξίζει ν’ αναφερθεί ότι η ταλαντούχα και εκκεντρική τραγουδοποιός, άλλοτε έμμεσα άλλοτε άμεσα, «τα έχωσε» με τα τραγούδια της, σε πατριαρχικές συμπεριφορές του ισχυρού φύλου!


Το live ξεκίνησε με το κομμάτι «Σχιζοφρένεια» από τον νέο δίσκο της  και στη συνέχεια, θυμηθήκαμε ξανά τα παλιά, τον Σκρουτζ Μακ Ντακ και τις παπιοαγάπες, το «πόσο συνένοχοι είμαστε στην Κρέπα» ενώ ακολούθησε ειδική μνεία στη μάνα, ειδικά όταν μας χωρίζουν και έπειτα πως γινόμαστε υποψήφιες μάνες. Δεν έλειψαν εκπλήξεις, όπως η διασκευή στο «Σεξ» του Κραουνάκη και το «Μάρω Μάρω μια φορά είναι τα νιάτα»…


Σημαντική στιγμή της βραδιάς αποτέλεσε η πρόζα του «Στενού Κορσέ» των ταλαντούχων ηθοποιών, Άννης Θεοχάρη και Έλσας Λουμπαρντιά, που με παραδοσιακές στολές μας θύμισαν με έναν αιχμηρό διάλογο τα κακώς κείμενα της ελληνικής κοινωνίας σε σχέση με τη θέση της γυναίκας και την καταπίεση που αυτή έχει υποστεί σε πολλαπλά επίπεδα. Στενός κορσές λοιπόν η νοοτροπία που καταπνίγει την προσωπικότητα των γυναικών και την φιλοδοξία, ειδικά όταν επιθυμούν να ασχοληθούν με την τέχνη.


Μετά την πρόζα, ακούσαμε τον «γαΜάη», το «Σαμπρέλα και Ζάντα» όπου όλοι συνόδευαν την Μάρω με ένα sing along και στη συνέχεια ανέβηκε στη σκηνή ο Νίκος Μπέρκας.


Το πρόγραμμα συνέχισε με ντουέτο αγαπημένων κομματιών από τα 80’s  και τα 90’s  και στη συνέχεια  τα τρομερά κορίτσια του Στενού Κορσέ επανήλθαν στην σκηνή, περνώντας σε μία νέα εποχή, αποδεσμεύοντας τον εαυτό τους από την καταπίεση του «ρούχου» τους.


Αν κάτι μπορεί να υπογραμμίσει κανείς στην εμφάνιση της Μάρως Μαρκέλλου στον Σταυρό του Νότου, είναι η άψογη συνοχή και η σπιρτάδα. Το δέσιμο τόσο των ανθρώπων που εργάστηκαν για να απολαύσουμε εμείς την βραδιά όσο και το δόσιμο στην τέχνη τους. Η αλληλοσυμπλήρωση των τραγουδιών με την πρόζα.


Η βραδιά έκλεισε με λίγη νοσταλγία για το παρελθόν με το κομμάτι «Τσιτσάνης» και το «Κάιρο» που έβαλε  κυριολεκτικά φωτιά στον χώρο. Οι αχόρταγοι θαυμαστές της Μάρως και της μπάντας της, ζητούσαν encore, η ταλαντούχα και ιδιοφυής –κατά την ταπεινή άποψη της γράφουσας- καλλιτέχνις επέστρεψε για να μας ιντριγκάρει, αναφερόμενη στο «τι σου κάνει η Νομική» και πόσο προτιμότεροι είναι οι «Δέκα Υδραυλικοί» και ότι όποια και αν είναι η Σχολή, «Η Ελλάδα τρώει τα παιδιά της».


Ίσως από τις πιο  άρτιες εμφανίσεις μίας σχετικά νέας καλλιτέχνιδας και μία αξέχαστη μουσική βραδιά.

* Η Μάρω Μαρκέλλου θα εμφανιστεί στο Σταυρός του Νότου Club και την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου.


*** Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση υλικού γραπτού ή οπτικού, χωρίς την άδεια του Music Corner…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here