“Meeting point” – Theodore

THEODORE
(σε …meeting με την Ευδοκία Αραβαντινού-Σιμωνέτου)

Είναι ένας από εκείνους τους λίγους τυχερούς ανθρώπους που ξέρουν από πολύ νωρίς πού λάμπει το αστέρι τους. Ο Theodore –μόνο οι δικοί του τον ξέρουν ως Θεόδωρο Πολυχρονόπουλο– τόσο νωρίς γνώριζε ότι ήθελε να παράγει μουσική, που σε ηλικία μόλις 18 ετών, έφυγε για το Λονδίνο, όπου σπούδασε σύνθεση και μουσική κινηματογράφου. Λίγα χρόνια αργότερα, ο 25χρονος πλέον μουσικός μοιάζει να βρίσκεται σε έναν διαρκή καλλιτεχνικό οίστρο. Μη γνωρίζοντας σύνορα, η μουσική του μετράει ήδη 2 albums (και πάει για το τρίτο), έχει επενδύσει με τις μελωδίες του θεατρικές παραστάσεις και κινηματογραφικές ταινίες, ενώ έχει ακουστεί σε πολλά lives στο εξωτερικό και την Ελλάδα.

Ο νεαρός, που έχει ηχογραφήσει στα Abbey Road Studios και έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη σημαντικών ανθρώπων του χώρου, συνδυάζει την ατμοσφαιρική pop με στοιχεία της rock και αγγλικό στίχο σε μια προσπάθεια να εναρμονίσει τους κλασικούς με τους ηλεκτρονικούς ήχους και απ’ ό,τι φαίνεται τα καταφέρνει υπέροχα!

theodore_2017_07_001

Γιατί Αγγλία; Τι είναι αυτό που στρέφει κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με τη μουσική ειδικά στην εν λόγω χώρα και ποια είναι η δική σου εμπειρία από εκεί;
Έζησα στο Λονδίνο 5 χρόνια, από το 2010 και ξεκίνησα για εκεί έχοντας τις σπουδές μου σαν δικαιολογία. Σπούδασα κλασσική σύνθεση και μουσική για κινηματογράφο, αλλά στην πραγματικότητα βρέθηκα εκεί για να ξεκινήσω να δουλεύω στην μουσική θεωρώντας ότι εκεί είναι το κέντρο εφόσον ήθελα από τότε να απευθύνομαι σε όλο τον κόσμο. Η απόφαση μου να επιστρέψω στην Ελλάδα ήταν απόλυτα συνειδητή και για τους ίδιους λόγους που πήγα στην Αγγλία. Για μένα έβγαζε περισσότερο νόημα να ζω και να προσπαθώ να επικοινωνήσω τη μουσική μου με τον κόσμο από ένα περιβάλλον που μπορώ να το έχω οργανωμένο και με κάνει να αισθάνομαι δημιουργικά πιο γεμάτος. Το να είσαι κομμάτι της παγκόσμιας μουσικής σκηνής είναι κάτι που αν πετύχει θα γίνει επειδή η μουσική σου είναι καλή και το μυαλό σου στην θέση του όταν σχεδιάζεις της κινήσεις σου και όχι επειδή θα συναντήσεις κάποιον τυχαία περπατώντας στο Camden ή στο Soho.

Πιστεύεις ότι λειτουργεί διαφορετικά ένας καλλιτέχνης, όταν πρέπει να «ντύσει» μουσικά μια ταινία ή μια θεατρική παράσταση;
Γράφοντας μουσική για κάποιο μέσο οφείλεις να κατανόησεις / εξυπηρετήσεις το όραμα του. Άρα σε αντίθεση με έναν δίσκο υπάρχουν περιορισμοί. Ο προσωπικός σου χαρακτήρας είναι κάτι που πρέπει να ξεχωρίσει με πολύ έξυπνο τρόπο ώστε να μην καλύπτει την εικόνα, τη δράση και την ιστορία αλλά να αναδεικνύει όλα τα παραπάνω.

Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία… Σε ποιες άλλες χώρες έχεις εμφανιστεί ζωντανά; Βρίσκεις διαφορές μεταξύ του κοινού αυτών των χωρών και του ελληνικού, με την έννοια ότι το τελευταίο δεν έχει πολλά χρόνια που ανακάλυψε το είδος της μουσικής σου;
Παίζουμε στη Γερμανία πολύ συχνά, ταξιδεύουμε στην Πολωνία και είμαι χαρούμενος γιατί στο τέλος του Αυγούστου θα παίξουμε στη Σουηδία για πρώτη φορά. Όσον αφορά το κοινό, λάτρεψα αυτό στο Bialystok της Πολωνίας αλλά και αυτό στο Αμβούργο είναι πολύ ξεχωριστό. Τον τελευταίο καιρό απολαμβάνω το γεγονός ότι στην Αθήνα  έρχεται κόσμος καλά προετοιμασμένος για το τι θα του συμβεί και σε τι είδους συνθήκη πρέπει να μπούμε και οι δυο ώστε να είναι μαγικά. Επίσης  φέτος αγάπησα πολύ τον κόσμο στα Ιωάννινα.

Ποιοι είναι οι φόβοι και οι αγωνίες σου πριν από κάθε live σε μουσικό και προσωπικό επίπεδο.
Πλέον δεν έχω φόβους και αγωνίες. 10-15 λεπτά πριν ανέβω στη σκηνή, αφήνω τον εαυτό μου να τον κυριεύσει όλο το άγχος και η αγωνία, κάτι που το βρίσκω πολύ χρήσιμο… Μόλις παίξω την πρώτη νότα φεύγουν όλα, δεν υπάρχει τίποτα άλλο από την μουσική, τους μουσικούς και τον κόσμο.

Βρίσκεσαι, λοιπόν, με το ένα πόδι στην Ευρώπη του Brexit και με το άλλο σε μια Ελλάδα διχασμένη μεταξύ υπερασπιστών και επικριτών της ΕΕ και του πολιτικο-οικονομικού μηχανισμού αυτής. Εσύ προσωπικά πώς βλέπεις την κατάσταση σε Ευρώπη και Ελλάδα;
Εγώ βλέπω έναν κόσμο που αλλάζει. Αυτό από μονό του δεν είναι καλό ή κακό.  Ο τρόπος που εμείς θα το διαχειριστούμε και θα το κατευθύνουμε  θα το καθορίσει… Για παράδειγμα  η Ελλάδα αυτή τη στιγμή έχει φοβερή ευκαιρία να πει ότι μηδενίζει και ξεκινάει από την αρχή. Τώρα που όλος ο κόσμος έχει τα μάτια στραμμένα σε αυτή, μπορεί να δημιουργήσει ξανά φοβερό πολιτισμό και να τον εξάγει. Αυτό όμως δεν γίνεται από μονό του. Και σίγουρα δεν γίνεται προσπαθώντας με νυχιά και με δόντια να γυρίσεις στα παλιά. Η αλλαγή πρέπει να είναι πρόκληση και όχι πρόβλημα.

Είσαι πολύ ενεργός στο χώρο των social media. Πώς αυτά λειτουργούν για σένα σε επαγγελματικό και προσωπικό επίπεδο;
Σε προσωπικό επίπεδο δεν με αφορούν εκτός από τη χρησιμότητα του chat και της επαφής που πλέον δεν χάνεσαι και με τον πιο απομακρυσμένο φίλο. Επαγγελματικά είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο. Μπορώ να επικοινωνήσω τη μουσική μου με όποιον θέλει να τη δεχτεί όπου και να βρίσκεται και χωρίς να πρέπει να μου δώσει πρόσβαση κανένας.

Έχεις ήδη συνεργαστεί με τον Vassilikos, αλλά και με νεότερους μουσικούς, όπως η Μελεντίνη. Τι είναι αυτό που σου αρέσει στις συνεργασίες με άλλους καλλιτέχνες; Έπεται κάποια καινούρια;
Ο Vassilkos υπήρξε για μένα πολύ σημαντικός δάσκαλος στην αρχή και τον είχα πολύ ανάγκη. Η Μελεντίνη εκτός από ότι είναι πολύ σημαντικό κομμάτι του ήχου μου πλέον, είναι σπουδαία καλλιτέχνης. Αυτή την περίοδο έχει γράψει ένα φοβερό δίσκο που περιμένω πως και πως να κυκλοφορήσει. Στη μουσική είναι ωραίο να μην είσαι μονός σου. Όταν τα όνειρα πολλών στοιβαχτούν πάνω σε έναν ήχο, τότε το αποτέλεσμα μπορεί είναι μαγικό.

Μετά το “7” και το “It Is But It’s Not” ετοιμάζεις καινούριο δίσκο. Πες μου δύο λόγια γι’ αυτόν…
Τον τελευταίο καιρό γράφω καινούριο δίσκο και πιστεύω θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2018. Θα προτιμούσα να μην μιλήσω πολύ γι’ αυτόν πριν ακουστεί. Αλλά μπορώ να σας πω ότι δεν είχα πότε μεγαλύτερη ανάγκη να γράψω από ό,τι τώρα. Τον τελευταίο καιρό το κεφάλι και η ψυχή μου φουσκώνουν τόσο πολύ από αυτή την ανάγκη που ήταν αναμενόμενο να εκραγώ. Ελπίζω η έκρηξη αυτή να ακούγεται ωραία.

Αυτό το καλοκαίρι ξεκινάς ένα μουσικό ταξίδι σε Ελλάδα και εξωτερικό. Θέλεις να μου πεις ποιοι είναι οι σταθμοί του και πώς αισθάνεσαι γι’ αυτό;
Τώρα που σας γράφω είμαι στο καράβι προς την Τήνο όπου θα παίξουμε μαζί με τον Jack Heart, και μαζί θα πάμε στην Δονούσα και στην Αστυπάλαια. Ένα ταξίδι με έναν (και περισσότερους) φίλο, που περίμενα με ανυπομονησία. Τον Αύγουστο θα είμαστε στο Saristra στην Κεφαλλονιά και στο τέλος του μήνα στη Στοκχόλμη και στο Orebro της Σουηδίας για το Live at Heart Festival.
3 Σεπτεμβρίου θα παίξουμε στο 5ο Fougaro Festival στο Ναυπλιο, 29 Σεπτεμβρίου στην Ελευσίνα στα Αισχύλεια και 1 Οκτώβρη στη τελετή λήξης του 10ου Animasyros, στη Σύρο…

—————

*** Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση υλικού, χωρίς την άδεια του MusicCorner…

Κανένα Σχόλιο

Αφήστε απάντηση