ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΑΝΔΡΕΑΤΟΣ
 


"Το τραγούδι είναι ένα είδος "ομοιοπαθητικής" θεραπείας... "

Συνέντευξη εφ' όλης της ύλης στον Παύλο Ζέρβα
26/4/2001

Φωτογραφίες: Σωτήρης Αναστασόπουλος

Γεράσιμος Ανδρεάτος... Κεφαλλονίτης στην καταγωγή, λατρεύει όμως την αύρα του Σαρωνικού, όπου μεγάλωσε. Είναι πατέρας τριών παιδιών και η οικογένειά του θα πρέπει να νιώθει τυχερή, αφού ο Γεράσιμος θεωρεί την αγάπη προς αυτήν το πιο πολύτιμο πράγμα στη ζωή του. Στα 39 του χρόνια, σκέφτεται και λειτουργεί πάντα με ωριμότητα και είναι πλέον αρκετά προσεκτικός στις επιλογές του. Έχει πικραθεί στο παρελθόν με το περιεχόμενο κάποιων δημοσιευμάτων, όμως ποτέ δεν σκέφτηκε να παρατήσει το τραγούδι το οποίο υπηρετεί πιστά και σταθερά εδώ και μια 15ετία. Είναι ανοιχτός σε οποιεσδήποτε μουσικές προτάσεις που όμως δεν θα αλλοιώνουν το προφίλ του και δεν θα τον κάνουν να φαίνεται "ψεύτικος" στον κόσμο. Όσο για τα πολύχρωμα λαμπιόνια και τα λαμπερά μπαλέτα επί σκηνής, τον αφήνουν παγερά αδιάφορο. Παραμένει πιστός στη θεωρία πως όπλο του τραγουδιστή είναι η φωνή του και όχι ο ...χορογράφος του... Άλλωστε και τα τραγούδια του δεν δένουν όπως λέει με όλα αυτά. Ο τελευταίος του δίσκος που με πολύ μεράκι δημιούργησε παρέα με τον Παντελή Θαλασσινό, πιστεύω πως είναι το πιο "πολύτιμο cd" του μέχρι στιγμής.

Εκτυπώστε το!
Εκτυπώστε τη σελίδα!

Κάντε "κλικ" για το "wallpaper"
του Γεράσιμου Ανδρεάτου (800Χ600).
 


M.C.: Γεράσιμε ξέρω πως έχεις γεννηθεί στην Αθήνα, όμως το όνομά σου μου θυμίζει Κεφαλονιά...
Γεράσιμος Ανδρεάτος (Γ.Α.): Η καταγωγή μου είναι από την Κεφαλονιά.

Μ.C.: Πηγαίνεις στην Κεφαλονιά; Πιστεύεις πως είναι το ομορφότερο νησί στην Ελλάδα;
Γ.Α.:
Μικρότερος πήγαινα πιο συχνά, τώρα λόγω αυξημένων επαγγελματικών υποχρεώσεων δεν έχω το χρόνο να πηγαίνω συχνά. Είναι όμως πράγματι ένα από τα ομορφότερα νησιά. Η Ελλάδα γενικά έχει πολύ ωραία μέρη. Κάθε γωνιά της έχει μια ξεχωριστή ομορφιά.

Μ.C.: Και ποιες είναι οι γωνιές της που σου αρέσουν περισσότερο;
Γ.Α.:
Μου αρέσει πάρα πολύ ο Σαρωνικός, ίσως επειδή έχω μεγαλώσει εδώ. Είναι μαγεία να κάνεις βόλτες στους μικρούς κόλπους του που εναλλάσσονται μεταξύ τους. Το μέρος αυτό πιστεύω πως έχει πολύ έντονη ενέργεια.

Μ.C.: Είσαι δηλαδή άνθρωπος της θάλασσας...
Γ.Α.: Όχι μου αρέσει και το βουνό. Αν βέβαια με ρωτούσες που θα ήθελα να μείνω σε όλη μου τη ζωή, προτιμώ τη θάλασσα.

Μ.C.: Πρόσφατα κυκλοφόρησες το "όλα πολύτιμα", ένα δίσκο που μέχρι τώρα έχει δεχθεί αρκετά καλές κριτικές. Πες μου τι περιμένεις από αυτή τη δουλειά...
Γ.Α.: Είναι ο τέταρτος προσωπικός μου δίσκος. Τη μουσική έχει γράψει ο Παντελής Θαλασσινός. Οι στίχοι είναι πολύ ωραίοι και τους έχουν γράψει σημαντικά ονόματα του χώρου, όπως ο Μάνος Ελευθερίου, ο Μιχάλης Γκανάς, ο Θοδωρής Γκόνης, ο Ηλίας Κατσούλης, ο ίδιος ο Παντελής και δύο νεότεροι, ο Βαγγέλης Βελώνιας και η πρωτοεμφανιζόμενη στιχουργός Ευθυμία Πανταζοπούλου. Η ενορχήστρωση έχει γίνει από τον Ανδρέα Τσεκούρα. Οι μουσικοί έχουν παίξει ζωντανά στο studio κατά την ηχογράφηση του cd. Έχουν χρησιμοποιηθεί πολλά είδη φυσικών οργάνων. Έχουν παίξει σπουδαίοι μουσικοί όπως για παράδειγμα ο Γιάννης Βασιλόπουλος, το "χρυσό κλαρίνο". Έχει χρησιμοποιηθεί λαϊκή ορχήστρα με μπουζούκια, κλασική με σαντούρι, κανονάκι, νέι, κλαρίνο, φλογέρα κλπ. Υπάρχει μαντολινάτα και βέβαια κιθάρες και φυσαρμόνικα. Τα δυο τελευταία όργανα θα έλεγα πως αποτελούν τον κύριο άξονα του δίσκου, μιας και ο Παντελής Θαλασσινός που έγραψε τα τραγούδια, συνηθίζει να λειτουργεί με κιθάρα και φυσαρμόνικα. Είναι όργανα που θα έλεγα πως συμβολίζουν την παρέα. Γενικά ο δίσκος δημιουργεί κλίμα παρεϊστικο.

Μ.C.: Έχεις οπτικοποιήσει κάποιο τραγούδι;
Γ.Α.: Ετοιμάζω ένα video clip, το "έλα και φίλα με". Είναι ένα από τα πολύ αγαπημένα τραγούδια μου.

Μ.C.: Πες μου κάποια πράγματα που θεωρείς "πολύτιμα" στη ζωή σου.
Γ.Α.: Τα πιο πολύτιμα στη ζωή είναι οι ανθρώπινες σχέσεις και η αγάπη. Είναι συναισθήματα που χρειάζονται φροντίδα και έγνοια. Πρέπει να νοιάζεσαι για τον άλλο είτε αυτός είναι ο σύντροφός σου, είτε κάποιος φίλος σου, είτε η οικογένειά σου, ακόμη και κάποιος που τον γνωρίζεις πρώτη φορά.

Μ.C.: Ο επαγγελματικός τομέας έρχεται δεύτερος;
Γ.Α.: Έρχεται αμέσως μετά...

Μ.C.: Πόσα χρόνια τραγουδάς επαγγελματικά;
Γ.Α.: Από το 1985.

Με τον καλό του φίλο Παντελή Θαλασσινό

Μ.C.: Είσαι λοιπόν αρκετά χρόνια στο επάγγελμα και θα ήθελα να μου πεις ποιες είναι οι κυριότερες δυσκολίες του...
Γ.Α.: Όταν είσαι επαγγελματίας και δουλεύεις χρόνια συνεχόμενα, πρέπει να ξέρεις πότε να σταματάς για κάποια διαστήματα. Να κάνεις διαλείμματα ώστε να σου δοθεί η ευκαιρία να κοιτάξεις βαθιά μέσα στον εαυτό σου, να δεις που είσαι. Τα πράγματα αλλάζουν. Όπως αλλάζουν γύρω μας, αλλάζουν και μέσα μας. Πρέπει να δίνεις λοιπόν χρόνο στον εαυτό σου να συνειδητοποιεί αυτές τις αλλαγές, αυτή την ωρίμανση που γίνεται και να μπορείς να επανατοποθετείσαι στα καλλιτεχνικά δρώμενα με τον καινούριο σου εαυτό. Αυτό είναι κάτι που αν δεν το προσέξεις, υπάρχει κίνδυνος να μείνεις πίσω. Επίσης είναι πολύ σημαντικό να είσαι ψύχραιμος και ειλικρινής. Ο ανταγωνισμός σε αυτή τη δουλειά είναι πολύ έντονος και πρέπει να προσέχεις τις σχέσεις σου με όλους και ειδικά με τους συναδέλφους σου. Πρέπει να προσέχεις πολύ τις κινήσεις σου γιατί ότι κάνεις γίνεται επώνυμα και οποιοδήποτε λάθος, έστω και μικρό, μπορεί να περάσει στον κόσμο πολύ διογκωμένο.

Μ.C.: Έχει συμβεί ποτέ κάτι που να σε απογοήτευσε πολύ ή που να σε έκανε ακόμη και να σκεφτείς να τα παρατήσεις;
Γ.Α.: Να σκεφτώ να τα παρατήσω όχι, αλλά που να με στενοχώρησε πολύ ναι, έχει συμβεί. Για παράδειγμα θα σου αναφέρω μια συνέντευξη που είχα δώσει κάποτε σε ένα περιοδικό. Αυτοί χρησιμοποίησαν ένα μέρος μιας φράσης που είπα. Το μέρος αυτό από μόνο του είχε εντελώς διαφορετικό νόημα από αυτό της ολοκληρωμένης φράσης. Το έβαλαν σαν τίτλο της συνέντευξης, με αποτέλεσμα τελικά να δίνεται στον κόσμο μια εικόνα που δεν είχε καμία σχέση με όσα είχα πει εγώ στη συνέντευξη. Το γεγονός αυτό με είχε πικράνει πολύ. Κάποια άλλη φορά θυμάμαι μια έρευνα που είχε κάνει κάποιο γνωστό μηνιαίο μουσικό περιοδικό. Ρωτούσαν τον κόσμο ποιοι καλλιτέχνες θεωρούν πως αντιγράφουν κάποιους άλλους καταξιωμένους. Όλο το καλλιτεχνικό στερέωμα θα έλεγα πως είχε εμπλακεί σ' αυτή την έρευνα. Είχαν πει και για μένα πως είμαι ο διάδοχος κάποιου πολύ γνωστού τραγουδιστή, με τον οποίο όμως δεν θεωρώ πως υπάρχουν κοινά σημεία. Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να ταυτίζουν κάποιους με κάποιους άλλους. Ο καθένας είναι ο εαυτός του, είναι ξεχωριστός και έχει ένα δικό του δρόμο να κάνει. Δεν είναι σωστό να ταυτίζονται οι πορείες καλλιτεχνών. Αυτή η κίνηση κάνει κακό στους καλλιτέχνες και κατ' επέκταση και στο τραγούδι. Και τελικά δεν μπορεί να λες πως είσαι περιοδικό που ασχολείσαι με τη μουσική και με τις κινήσεις σου να "χαντακώνεις" το ίδιο το αντικείμενο που ασχολείσαι.

Μ.C.: Αυτό το γεγονός σε έχει κάνει αυστηρό πλέον στις επιλογές σου; Σκέφτεσαι δηλαδή πολύ που θα δώσεις συνέντευξη ή τι θα πεις;
Γ.Α.: Ναι με έχει κάνει αρκετά προσεκτικό. Υπάρχουν στο χώρο κάποιοι που θέλουν να λέγονται δημοσιογράφοι, που κυριολεκτικά ζουν για να σχολιάζουν αρνητικά ανθρώπους από τον καλλιτεχνικό χώρο. Αυτά τα πράγματα με εξοργίζουν.

Μ.C.: Θέλω να μου πεις τη γνώμη σου για τον Βαγγέλη Κορακάκη με τον οποίο έκανες τον πρώτο σου προσωπικό δίσκο και για τον Παντελή Θαλασσινό με τον οποίο έκανες τον τελευταίο.
Γ.Α.: Αυτοί είναι οι δύο άνθρωποι με τους οποίους ξεκίνησα και πάνω στους οποίους έχω στηρίξει μέχρι τώρα την πορεία μου. Μαζί τους έχω κάνει τους δύο πιο αντιπροσωπευτικούς μου προσωπικούς δίσκους. Το "πικρό φιλί" με τον Βαγγέλη και το "όλα πολύτιμα" με τον Παντελή. Είναι δύο πολύ διαφορετικοί μεταξύ τους δίσκοι, αλλά θα έλεγα πως έχουν και κάποια κοινά σημεία. Το κοινό βρίσκεται στη φρεσκάδα και τον αυθορμητισμό με τα οποία και οι δύο δημιουργοί παράγουν τραγούδια και ακόμα στο παρεϊστικο κλίμα που υπάρχει σε αυτές τις δύο δουλειές. Κάτι ακόμη κοινό είναι ότι και οι δύο αυτοί δίσκοι ηχογραφήθηκαν ζωντανά. Μάλιστα στον πρώτο δίσκο ηχογραφήθηκε και η φωνή μου live, μαζί με τη ορχήστρα. Ανήκουμε και οι τρεις στην ίδια καλλιτεχνική γενιά και είμαστε πολύ καλοί φίλοι. Τους αγαπάω πάρα πολύ και θεωρώ τραγούδια μου ακόμη και τα δικά τους τραγούδια. Και αυτό το τελευταίο συμβαίνει αποκλειστικά με αυτούς τους δύο. Ξέρω πως ότι τραγούδι κάνουν θα είναι αγνό και δεν θα έχει καμία έκπτωση στην ποιότητα.

Μ.C.: Τι άλλα είδη μουσικής ακούς εκτός από αυτά που τραγουδάς;
Γ.Α.: Ακούω παραδοσιακά δημοτικά τραγούδια... Μου αρέσουν πολύ. Επίσης τα παλιά λαϊκά. Τσιτσάνης, Βαμβακάρης, Ζαμπέτας, Χιώτης, Παπαϊωάννου... Ακούω και επιλεγμένους ξένους καλλιτέχνες. Μου αρέσει πολύ η Cesaria Evora. Μου αρέσει η φωνή της και η σκηνική της παρουσία. Την είχα δει ζωντανά στην Αθήνα που είχε έρθει πριν δυο χρόνια. Η ατμόσφαιρα που παράγει η μουσική της είναι εκπληκτική.

Μ.C.: Λέγεται πως το έντεχνο τραγούδι, στο μεγαλύτερο ποσοστό του, παράγει μια μελαγχολία...
Γ.Α.: Τον όρο "έντεχνο" εγώ δεν τον αποδέχομαι. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου έντεχνο. Είμαι ένας Έλληνας τραγουδιστής. Είμαι κατά της ετικέτας. Τώρα το γεγονός ότι κάποια καλά τραγούδια είναι λυπημένα, αυτό ίσχυε από πάντα. Και θα ισχύει. Ο άνθρωπος έχει ανάγκη την τέχνη κυρίως όταν είναι λυπημένος και στενοχωρημένος. Το τραγούδι θα έλεγα πως είναι ένα είδος "ομοιοπαθητικής" θεραπείας.

Μ.C.: Όταν γράφεις εσύ ένα τραγούδι, όπως είχε γίνει στον προηγούμενο δίσκο σου, σκέψη και στόχος σου είναι να γράψεις κάτι που θα εκφράζει εσένα ή κάτι που πιστεύεις πως θα αρέσει στον κόσμο;
Γ.Α.: Κάτι που θα εκφράζει εμένα. Ότι κι αν κάνω εκφράζει εμένα. Πόσο μάλλον τα τραγούδια μου. Γι' αυτό τα περισσότερα κομμάτια που έχω γράψει είναι θα έλεγα λίγο "βαριά". Μου αρέσουν τα γνήσια λαϊκά τραγούδια. Ο τρίτος μου δίσκος, το "στοίχημα" είχε τέτοια τραγούδια. Μπορεί να μην πήγε και τόσο καλά εμπορικά, όμως έτσι είναι η μουσική. Δεν σημαίνει ότι αυτό που εκφράζει και αρέσει σε μένα, θα αρέσει και στην πλειοψηφία του κόσμου. Όμως το κριτήριο για να ερμηνεύσω ένα τραγούδι είναι να μου αρέσει. Έχω μάλιστα απορρίψει αρκετά τραγούδια, απλά επειδή πίστευα πως δεν ταίριαζαν στη φωνή και στο στυλ μου. Πιστεύω πως για να αποδώσω σωστά ένα τραγούδι θα πρέπει να μου αρέσει.

Μ.C.: Οι πωλήσεις που κάνουν τα cd σου σε ενδιαφέρουν; Τις παρακολουθείς;
Γ.Α.: Με ενδιαφέρει να μην πηγαίνουν άσχημα οι δουλειές μου. Εάν μια δουλειά πηγαίνει άσχημα εμπορικά, αυτό έχει αντίκτυπο στην καλλιτεχνική μου πορεία. Μετά γίνεται πιο δύσκολο για ένα καλλιτέχνη να κλείσει καλές συμφωνίες για live εμφανίσεις, ενώ και η δισκογραφική εταιρεία έχει απαίτηση να γίνουν κάποιες πωλήσεις, ώστε να του δίνει το ελεύθερο να κάνει "αυτό που λέει η καρδιά του"! Αλλιώς είναι λογικό να παρέμβει στο έργο του και ενδεχομένως να προσπαθήσει να τον εντάξει σε ένα πιο εμπορικό δρόμο αν και μια τέτοια κίνηση πιστεύω πως είναι λανθασμένη. Δεν μπορείς να αλλάξεις ριζικά το ρεπερτόριο ενός καλλιτέχνη.

Μ.C.: Θα έκανες συνεργασία σε κάποιο δίσκο με κάποιο μοντέρνο συγκρότημα; Όπως ας πούμε με τα Ημισκούμπρια που τελευταία έχουν συνεργαστεί με πολύ κόσμο και βέβαια το ρεπερτόριό τους είναι εντελώς διαφορετικό από το δικό σου...
Γ.Α.: Αν ήταν κάτι που θα με εξέφραζε, ναι, γιατί όχι. Τα Ημισκούμπρια τα γνωρίζω και προσωπικά και θεωρώ τις δουλειές που κάνουν πανέξυπνες. Κάνουν τραγούδια που είναι στο κλίμα της εποχής και αν κάποια στιγμή υπάρξει ενδεχόμενο συνεργασίας, πιστεύω πως θα είμαι θετικός. Αρκεί μέσα από αυτή τη δουλειά να είμαι ο εαυτός μου.

Μ.C.: Οι πωλήσεις των cd μειώνονται παγκοσμίως σύμφωνα με έρευνα της Ifpi για το 2000. Που αποδίδεις εσύ αυτή τη πτώση;
Γ.Α.: Υπάρχει η μάστιγα της πειρατείας. Άνθρωποι από την εταιρία μου, την MBI, μου είπαν πως η αναλογία πλαστών με γνήσια cd που πωλούνται, είναι 10:1.

Μ.C.: Και που αποδίδεις το ότι ο κόσμος στρέφεται κυρίως στο πειρατικό cd;
Γ.Α.: Είναι πιο φθηνό.

Μ.C.: Μήπως αντί να λέμε πως είναι φθηνό το πειρατικό, θα πρέπει να λέμε πως είναι αρκετά ακριβό το γνήσιο cd;
Γ.Α.: Συμφωνώ σε αυτό και πιστεύω πως αν οι τιμές μεταξύ γνήσιου και πειρατικού ήταν "ανταγωνιστικές", όλοι θα ήθελαν να αγοράσουν το γνήσιο. Είναι καλύτερο σε ποιότητα και πολύ πιο φροντισμένο με φωτογραφίες και στοιχεία. Και πιστεύω πως όλος ο κόσμος θα ήθελε να αποδοθούν τα ποσοστά στους συντελεστές του cd.

Μ.C.: Θα πρότεινες να μειωθούν οι τιμές των cd; Με όλες τις συνέπειες που θα έχει κάτι τέτοιο, όπως ενδεχομένως μειωμένα κέρδη...
Γ.Α.: Το έχω ήδη προτείνει... Εμείς δεν περιμένουμε να ζήσουμε από τα ποσοστά από τις πωλήσεις των cd μας. Έτσι κι αλλιώς τα ποσοστά που μας αναλογούν είναι χαμηλά, ανάλογα βέβαια και με το όνομα του τραγουδιστή. Υπάρχει πάντως μεγάλη ανοχή απέναντι σ' αυτούς που διακινούν πειρατικά cd. Τους συναντάμε πλέον παντού, πουλούν ανενόχλητοι τα "γραμμένα" cd κι όμως κανείς δεν τους κατάσχει το υλικό.

Μ.C.: Ας αλλάξουμε θέμα συζήτησης... Που πέρασες το Πάσχα;
Γ.Α.: Στην πατρίδα της γυναίκας μου, στην Πάτρα.

Μ.C.: Αυτές οι ημέρες του Πάσχα σημαίνουν κάτι ιδιαίτερο για σένα;
Γ.Α.: Πρέπει όλοι αυτές τις ημέρες να στρεφόμαστε λίγο προς τον εαυτό μας. Να κοιτάμε μέσα μας και να κάνουμε την αυτοκριτική μας. Το κλίμα των ημερών του Πάσχα βοηθάει σ' αυτό. Πρέπει να γίνεται ένας απολογισμός των πράξεων και των κινήσεών μας. Το Θαύμα της Αναστάσεως συμβολίζει κατά κάποιο τρόπο την αναγέννηση του "καλού" μέσα μας. Πρέπει όλοι μας να προσπαθούμε να γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι.

Μ.C.: Εσύ κάνεις αυτοκριτική;
Γ.Α.: Προσπαθώ να κάνω πιο συχνά, όμως οι ημέρες και το κλίμα του Πάσχα βοηθούν πολύ.

Μ.C.: Ελεύθερος χρόνος για άλλες ασχολίες πέρα από το τραγούδι;
Γ.Α.: Ελεύθερο χρόνο πολύ δεν έχω και συνήθως τον αφιερώνω στους ανθρώπους που αγαπάω. Κυρίως στην οικογένειά μου, αλλά και στους φίλους μου. Πάντως μου αρέσει πολύ να ασχολούμαι με τα αυτοκίνητα.

Μ.C.: Τρέχεις πολύ;
Γ.Α.: Όχι, εκτός αν υπάρχει ασφάλεια και από το αυτοκίνητο και από το δρόμο. Γενικά δεν κάνω τρέλες με το αυτοκίνητο.

Μ.C.: Τι αυτοκίνητο έχεις;
Γ.Α.: Έχω ένα Polo, αυτές τις ημέρες όμως σκέφτομαι να αγοράσω ένα Ford Mondeo. Είναι η αδυναμία μου!

Μ.C.: Πως βρίσκεις τον τρόπο που διασκεδάζει σήμερα ο Έλληνας; Γίνεται μια προσπάθεια από πολλούς καλλιτέχνες να εμφανίζουν περισσότερο show παρά τραγούδι. Τελικά γιατί πάει σήμερα ο κόσμος σε ένα κέντρο; Για να δει τον τραγουδιστή και να απολαύσει τη φωνή του ή για να δει show;
Γ.Α.: Αναλόγως τι επιλέγει κανείς. Άλλοι πάνε να δουν θέαμα, άλλοι πάνε για τον τραγουδιστή. Σήμερα έχει επικρατήσει η άποψη πως πρέπει να προσφέρεις και θέαμα εκτός από το τραγούδι. Δεν αρκεί να τραγουδάς. Αυτή η άποψη εκφράζει αρκετό κόσμο σήμερα. Εγώ δεν το βλέπω έτσι. Πιστεύω βέβαια πως αυτό που παρουσιάζει σήμερα ένας καλλιτέχνης πρέπει να είναι άκρως επαγγελματικό, όμως μπορεί να βρει άλλους τρόπους για να το πετύχει αυτό.

Μ.C.: Θα τραγουδούσες κάπου με μπαλέτα, φλόγες, φώτα και άλλα που προσφέρουν "τροφή" στην όραση και τίποτα στην ακοή;
Γ.Α.: Κανένα από τα τραγούδια μου δεν μπορεί να σταθεί σε ένα τέτοιο κλίμα. Δεν "κολλάει". Για παράδειγμα λέει ένα τραγούδι μου "τόσα χρόνια στη ζωή μου, ένα πράγμα έμαθα, πως τα λόγια τα μεγάλα, είναι όλα ψέματα". Δεν μπορείς να λες αυτό και από πίσω να γίνεται χαμός... (γέλια). Έχω φροντίσει μέσω των τραγουδιών μου να εμφανίζομαι με ένα συγκεκριμένο τρόπο.

Μ.C.: Πρόσφατα έκλεισαν πολλοί ραδιοφωνικοί σταθμοί. Ποια η γνώμη σου για το γεγονός αυτό; Πιστεύεις πως αυτή η κίνηση φιμώνει και τη φωνή του τραγουδιστή που έχει πλέον λιγότερα μέσα για να παρουσιάσει την δουλειά του;
Γ.Α.: Γενικά είμαι κατά του περιορισμού των ΜΜΕ. Έστω κι αν αρκετοί από τους σταθμούς που έκλεισαν δεν μετέδιδαν, κατά την προσωπική μου άποψη, καλή μουσική. Δεν συμφωνώ όμως με το2 να τους κλείσουν ξαφνικά.

Μ.C.: Άκουγες κάποιο σταθμό από αυτούς που έκλεισαν;
Γ.Α.: Ναι, άκουγα τον "Πόλις", τον "Γαλαξία", το "Ράδιο Blackman"... Το τελευταίο ήταν στην κυριολεξία ένα ελεύθερο ραδιόφωνο. Έπαιρναν τηλέφωνα από όλη την Ελλάδα και έπαιζε τραγούδια λαϊκά παλιά και σπάνια, που κανένας άλλος σταθμός δεν βάζει. Μου έχει λείψει αυτός ο σταθμός ακριβώς γιατί έβαζε τραγούδια που δεν μπορώ να βρω στο εμπόριο. Δυσεύρετα κομμάτια...

Μ.C.: Θα δοκίμαζες να βρεις αυτά τα τραγούδια στο Internet και να τα κατεβάσεις;
Γ.Α.: Φυσικά και θα προσπαθούσα να τα βρω. Το Internet είναι μια ευκολία και είναι κάτι θετικό για τον κόσμο. Το θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων μέσω Internet είναι κάτι που θα πρέπει να διευθετηθεί. Όμως δεν μπορείς να απορρίπτεις την ευκολία που έχει ο κόσμος να βρει και να ακούσει τραγούδια στο internet επειδή οι υπεύθυνοι δεν έχουν ακόμη ανακαλύψει ένα τρόπο καταβολής των πνευματικών δικαιωμάτων. Φυσικά και πρέπει αυτός ο τρόπος να βρεθεί, όμως αυτό αφορά άλλους.

Μ.C.: Σχέδια για το καλοκαίρι που μας έρχεται;
Γ.Α.: Περιοδείες στην Ελλάδα με το ίδιο σχήμα που τραγουδούσα στην "Πανσέληνο". Δηλαδή με τη Λένα Αλκαίου, τον Δημήτρη Λογαρά και τη Νονά Βουδούρη.


*** Oι φωτογραφίες έχουν τραβηχθεί με ψηφιακή φωτογραφική μηχανή, Olympus C-960
*** Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε στην "Πανσέληνο".



Κεντρική I Νέες Κυκλοφορίες I Νέα I Συναυλίες Ι Συνεντεύξεις I Ψηφίστε ΤΟΡ20
Βιογραφικά
I MC Forum I Νο... ΜC I Δισκογραφικές I
Διαφημιστείτε I Επικοινωνήστε


©2001 www.musiccorner.gr
All rights reserved

Το Wallpaper του Γεράσιμου Ανδρεάτου