12/3/2013
Γράφει η Βασιλική Πολυκάρπου
Φωτογράφηση: Χαρά Γερασιμοπούλου
www.musiccorner.gr
(Χορηγός Επικοινωνίας)

Τσικνοπέμπτη βράδυ στο Γκάζι και βρεθήκαμε σε μία από τις 8 παραστάσεις του «Aristophanes Now!» στην Αθήνα, πριν φύγει για το εξωτερικό! Σε τρεις πόλεις θα φιλοξενηθεί η αριστοφανική παράσταση από την Σπείρα Σπείρα και τον Σταμάτη Κραουνάκη: Κωνσταντινούπολη, Τιμισοάρα, Λονδίνο. Ο διονυσιακός θίασος θα στείλει εκτός των συνόρων ένα έργο αριστοφανικό και πολύχρωμο που επαναφέρει στο προσκήνιο τις διαχρονικές αξίες της τέχνης αλλά και του κωμικού θεάτρου πιο συγκεκριμένα.

Ο χώρος της «Χελώνας», ευπροσάρμοστος και ζεστός, μετατράπηκε σε θεατρική σκηνή για ένα δίωρο που μας ταξίδεψε πίσω στο χρόνο και στις αρχαίες ελληνικές διονυσιακές γιορτές! Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος «The duty of comedy», η ομάδα της Σπείρας και ο Σταμάτης Κραουνάκης, ετοίμασαν ένα θεατρικό πρόγραμμα που ασκεί κριτική σε έννοιες όπως η εξουσία, ο έρωτας, η πατρίδα. Η παράσταση άλλες φορές πιο ευαίσθητη και ήπια και άλλες, πιο δυναμκή και με έντονο το στοιχείο της σάτιρας, μας παρουσιάζει μέσα από λίγους στίχους την κοσμοθεωρία του αρχαίου ποιητή, αλλά και το χρέος του να δηλώνει ανοιχτά τη θέση του σε σχέση με τα φλέγοντα ζητήματα της κοινωνίας στην οποία ζει. Ένας χαρακτηριστικός στίχος από την παράσταση, είναι ο παρακάτω:

«Γιατί υπάρχουν και πολλοί/ Που πηγαίνουν για μαλλί
Και σε αφήνουνε γουλί/ Αχ πατρίδα μου καημένη»

Το κείμενο σε μετάφραση του Κώστα Γεωρσουσόπουλου, αλλά και τα τραγούδια της παράστασης σε στίχους της Λίνας Νικολακοπούλου και του Σταμάτη Κραουνάκη, συνδυάστηκαν ταιριαστά για να δώσουν το ομοιόμορφο τελικό αποτέλεσμα. Το ύφος της παράστασης δε ξέφυγε από τους συνηθισμένους ζωηρούς και παιχνιδιάρικους ρυθμούς της Σπείρας Σπείρας! Πρόκειται για μία παράσταση με έντονο το στοιχείο της κοινωνικής και πολιτικής σάτιρας, που κάνει αναφορά σε όλα τα σωζόμενα έργα του μεγάλου κωμικού της αρχαιότητας, του Αριστοφάνη. Πολύ πετυχημένη είναι η απόδοση του αρχαίου κειμένου σε νέα ελληνικά, αφού παραμένουν έντονα τα κωμικά στοιχεία, η κριτική ματιά, αλλά και η χαρακτηριστική αθυροστομία του ποιητή!

Από τη Λυσιστράτη και τον Πλούτο, μέχρι τις Εκκλησιάζουσες και  τους Ιππείς, η παράσταση επικεντρώθηκε στο κεντρικό νόημα του κάθε έργου για να συνοψίσει μέσα σε λίγους στίχους την αριστοφανική κριτική ματιά στα διαχρονικά κοινωνικά προβλήματα, που αποτελούν έως και σήμερα επίκεντρο του δημόσιου λόγου. Διαφθορά, αδικία, απάτη, πατριωτισμός, ερωτικές σχέσεις, είναι μερικά από τα θέματα, που θα έχουν τη χαρά να δουν από τη Σπείρα, όσοι απολαύσουν από κοντά αυτή τη παράσταση!

Ανάμεσα στα υπόλοιπα τραγούδια της παράστασης, είναι αξιοσημείωτο ότι ακούσαμε το κομμάτι «Τα λεφτά» που συμπεριλαμβανόταν στο δίσκο «Σπεράντζα» του Σταμάτη Κραουνάκη, που βγήκε το 1998 και παραμένει απόλυτα επίκαιρο μέχρι και σήμερα. Επίσης ακούστηκε το «Πάμε για τρέλες» που είχε πρωτοτραγουδήσει η Άλκηστις Πρωτοψάλτη και ταίριαζε με όλο το υπόλοιπο ύφος της παράστασης!

Η δυναμική ομάδα της Σπείρας έδωσε για ακόμη μία φορά τον καλύτερο εαυτό της με την Αναστασία  Έδεν, τον Σάκη Καραθανάση, το Γιώργο Στιβανάκη, τον Τζέρομ Καλούτα, το Χρήστο Μουστάκα, το Μπάμπη Γούσια, το Χρήστο Γεροντίδη, την Παρθένα Χοροζίδου και τον Κώστα Μπουγιώτη! Επίσης στη σκηνή ανέβηκαν και οι guests Maria – Kasandra Hausi στο τραγούδι και Sinan Tenizlap στο χορό, που συνόδευσαν την παράσταση ο καθένας αριστοτεχνικά στον δικό του τομέα.

Το «Aristophanes Now» είναι μία παράσταση που μας κάνει και πάλι οικείο το κείμενο του Αριστοφάνη. Επαναφέρει στο προσκήνιο θέματα που απασχολούν τον σύγχρονο Έλληνα και Ευρωπαίο, μέσα από ένα ταυτόχρονα εορταστικό διονυσιακό ύφος, που φαίνεται ότι ξέρει να εκπροσωπεί με τον καλύτερο τρόπο τόσο η Σπείρα Σπείρα, όσο και ο Σταμάτης Κραουνάκης και που προσδοκούμε να βρει έδαφος και ανταπόκριση και στο ευρωπαϊκό κοινό!

Αποκλειστικές φωτογραφίες του MusicCorner από τη παράσταση


*** Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση υλικού γραπτού ή φωτογραφιών, χωρίς την άδεια του Music Corner…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here