21/11/2013
www.musiccorner.gr

Λόγω της μεγάλης καλλιτεχνικής επιτυχίας και της μεγάλης προσέλευσης του κοινού στις 2 παραστάσεις που έδωσε τον Ιούνιο, η Χάρις Αλεξίου αποδέχθηκε το κάλεσμα για μια ακόμη συναυλία με τη Φιλαρμονική του Ισραήλ στο Mann Auditorium στις 26 Νοέμβρη.

Mια «διεθνής» ερμηνεύτρια, μια σπουδαία ορχήστρα, ένας εμβληματικός συναυλιακός χώρος, μια μοναδική παράσταση στο ανακαινισμένο Mann Auditorium του Τελ Αβίβ – το οποίο έχει φιλοξενήσει μερικές από τις μεγαλύτερες ορχήστρες του κόσμου και διάσημους μαέστρους.

Εχουν περάσει 22 χρόνια από την πρώτη εμφάνισή της στο Ισραήλ -αυτή θα είναι η έβδομη συναυλία της εκεί- και η Ελληνίδα ερμηνεύτρια έχει καταφέρει να χτίσει μια γερή σχέση αγάπης, εκτίμησης και εμπιστοσύνης με το κοινό της χώρας. Πολλά τραγούδια της έχουν διασκευαστεί στα εβραϊκά και έχουν γίνει μεγάλες επιτυχίες, ιδιαίτερα από τον Yuda Poliker (με τον οποίο συνεργάστηκε στο πρόσφατο άλμπουμ της, «Τρίπλα», σε στίχους Μανώλη Ρασούλη).

«Το κοινό του Ισραήλ έχει μια μακρά και διαρκή σχέση με την ελληνική μουσική και η Φιλαρμονική μας είναι ενθουσιασμένη που θα φιλοξενήσει μία από τις μεγαλύτερες Ελληνιδες τραγουδίστριες. Ο συνδυασμός του ελληνικού ταμπεραμέντου και της άψογης μουσικής εκτέλεσης από την πλευρά της ορχήστρας μας εγγυάται μια  μαγική βραδιά», λέει ο Avi Shoshani, γενικός διευθυντής της Φιλαρμονικής του Ισραήλ. Και ο Moshe Josef, παραγωγός της συναυλίας, συμπληρώνει: «Είναι μεγάλη τιμή για εμάς να υποδεχόμαστε ξανά την Χάρις Αλεξίου στη χώρα μας. Ανυπομονούμε να ακούσουμε τη φωνή της, να απολαύσουμε τον μοναδικό τρόπο που έχει να ξεσηκώνει και να γοητεύει το κοινό.»

alexiou_2013_07_006-400x600

Η Φιλαρμονική του Ισραήλ ιδρύθηκε το 1936 και κατά καιρούς την έχουν διευθύνει διάσημοι μαέστροι – από τον Αρτούρο Τοσκανίνι και τον Κουρτ Μαζούρ, μέχρι τον Λέοναρντ Μπερνστάιν. Περιοδεύει κάθε χρόνο σε όλο τον πλανήτη, συμμετέχοντας σε σημαντικά φεστιβάλ. Πριν από μερικούς μήνες το ελληνικό κοινό είχε την ευκαιρία να την απολαύσει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών υπό την διεύθυνση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή της, Ζούμπιν Μέτα.

Στη συναυλία της Χάρις Αλεξίου θα συμμετάσχουν 80 μουσικοί, υπό την διευθύνση του Ανδρέα Πυλαρινού. Οι ενορχηστρώσεις των τραγουδιών -που έγιναν ειδικά για τη συγκεκριμένη ορχήστρα- είναι του Κώστα Παπαδούκα. Από την Ελλάδα θα την συνοδεύσουν ο Γιάννης Παπαζαχαριάκης (κιθάρες) και ο Νίκος Κατσίκης (μπουζούκι, μαντολινο).

alexiou_2013_07_019-600x400

Αποσπάσματα κριτικής για τις συναυλίες της Χάρις Αλεξίου με τη Φιλαρμονική του Ισραήλ από την εφημερίδα Yedioth Aharonoth με τίτλο «Η μεγάλη ιέρεια – Η συναυλία της Χάρις Αλεξίου ήταν σχολή μουσικής μιας και μόνο γυναίκας»:

«Η εμφάνιση της Χάρις Αλεξίου πληρούσε ότι θα μπορούσε να ζητήσει κανείς. Η Φιλαρμονική ορχήστρα έπαιξε θαυμάσια.

…Όλοι τους αποτέλεσαν ένα φόντο, με επίκεντρο μια πολύ μεγάλη τραγουδίστρια. Δεν είναι τυχαίο που την αποκαλούν «μεγάλη ιέρεια» του ελληνικού τραγουδιού.

…Kάθε φορά συμβαίνει κάτι μαγικό: Ο ακροατής αδυνατεί να πάρει τα μάτια του από επάνω της.

…Πρόκειται για σχολή μουσικής μιας και μόνο γυναίκας. Η Αλεξίου, γεμάτη άνεση και αξιοπρέπεια, με την συνοδεία της μουσικής, έχει το ταλέντο να προκαλεί φτερουγίσματα στην ψυχή των ακροατών ακόμη και αυτών που δεν καταλαβαίνουν τα λόγια. Με την εμφάνισή της διδάσκει πως ένας μεγάλος καλλιτέχνης στέκεται στην σκηνή.

…Λίγο πριν το τέλος της συναυλίας, η Αλεξίου ξάφνιασε τραγουδώντας ένα από τα ωραιότερα εβραϊκά τραγούδια που έχουν γραφτεί ποτέ, το «Ayou Leilot» («Υπήρξαν νύχτες») αποδίδοντας με άνεση και μεγαλοπρέπεια το τραγούδι της Esther Ofarim και προκαλώντας ρίγη συγκινήσεως στο κοινό με τους στίχους του Yaakov Orland. Το ακροατήριο σηκώθηκε όρθιο, γεμίζοντας την αίθουσα με χειροκροτήματα, αποθεώνοντάς την για αρκετά λεπτά και μετά την αποχώρησή της από την σκηνή… προκαλώντας και τους τελευταίους ακροατές να σηκωθούν και να χειροκροτήσουν με τον ενθουσιασμό εφήβου. Ακόμη μια υπόκλιση, ακόμη ένα  ευχαριστώ, και η Αλεξίου έφυγε.

Ευχόμαστε να ξαναγυρίσει το συντομότερο.»

 30.6.2013 : εφημερίδα Yedioth Aharonoth, κριτική της Tamar Kaplansky

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here