28/1/2013
Γράφει η Μαριάνα Πουτακίδου
Φωτογράφηση: Σπύρος Σταυρόπουλος
www.musiccorner.gr

Τη χρονιά που μας πέρασε η Κεντρική σκηνή της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών του Κ.Θ.Β.Ε. φιλοξένησε για 90 εμφανίσεις την παρέα των Άγαμων Θυτών με την παράσταση «Άγαμοι Θύται στο δημόσιο». Σχεδόν ένα χρόνο αργότερα ήρθε η σειρά της πρωτεύουσας και συγκεκριμένα του Θεάτρου Badminton να παραχωρήσει στην «τρελή» αυτή ομάδα την κεντρική σκηνή του για 10 «συλλεκτικές» εμφανίσεις.

Έτσι την Τετάρτη 23 Ιανουαρίου, βρεθήκαμε κι εμείς μαζί με πλήθος κόσμου στην πρεμιέρα της παράσταση «Άγαμοι Θύται …στο Γουδή». Χρειάστηκε σχεδόν μισή ώρα επιπλέον της προγραμματισμένης ώρας έναρξης για να τακτοποιηθεί στις θέσεις του το κοινό που επέλεξε να περάσει το βράδυ του με την παρέα του Ιεροκλή Μιχαηλίδη.

Όταν χαμήλωσαν τα φώτα στη σκηνή εμφανίστηκε η εξαιρετική ομάδα μουσικών που αναδεικνύουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αυτό το Βαλκάνιο Cabaret (σύμφωνα με τα λόγια του εμπνευστή και σκηνοθέτη του Ιεροκλή Μιχαηλίδη). Μαζί τους στη σκηνή η Εβελίνα Παπούλια και ο Αποστόλης Ψυχράμης μας τραγούδησαν “The crack of doom” των Tiger Lillies σε μια ελαφρώς διαφορετική εκτέλεση. Στη συνέχεια τη σκυτάλη πήρε ο Νονός για να σατιρίσει την ελληνική πολιτική και κοινωνική πραγματικότητα όπως αυτή έχει διαμορφωθεί από τα βαφτιστήρια του.

Το «Τραγούδι των Άγαμων Θυτών» από όλο το θίασο έδωσε κατά κάποιον τρόπο την επίσημη έναρξη της παράστασης, η οποία για περισσότερο από δύο ώρες ενάλλασσε μουσική, χορό και πρόζα. Από τη σκηνή του Badminton πέρασαν ο τίμιος κουρέας, ο Σουλεϊμάν ο μεγαλοτραφής, ο Μέγας Αλέξανδρος σε μια ξεκαρδιστική τραγωδία στα ποντιακά, ο Αντώνης ο άστεγος, οι Καρυάτιδες, ο εξαρτημένος αγρότης στην επίσημη πρώτη του Αλέξη Γεωργούλη με το σχήμα καθώς και η πασίγνωστη πλέον γιαγιά του Δημητράκη Σταρόβα.

Το θέαμα που μας προσέφεραν οι Άγαμοι στηρίχθηκε σε ένα μεγάλο μέρος του στην Εβελίνα Παπούλια μια καλλιτέχνη που συνδυάζει μοναδικά υποκριτική, χορό και τραγούδι και έχει ενταχθεί στο σχήμα από πέρυσι. Και μιας και μιλάμε για μουσικοθεατρικό θέαμα δε θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε και στα τραγούδια της παράστασης. Διαφορετικά μεταξύ τους ακούσματα που υπό άλλες συνθήκες θα φαίνονταν εντελώς παράταιρα όχι μόνο δεν αποτελούσαν παραφωνίες αλλά συνέβαλαν και στη συνοχή της παράστασης. “Mein Herr” και “All That Jazz” από τα musical Cabaret και Chicago, “Dance Me to the End Of Love” με συνοδεία μπαγλαμά, «Πρέζα όταν πιεις», «Τσικουλάτα» καθώς και ένα απολαυστικό pot-pourri από το Δημήτρη Σταρόβα αφιερωμένο στην «απάτη του έντεχνου» ήταν κάποια μόνα από τα τραγούδια που ακούσαμε. Οι χορογραφίες στα μουσικά και όχι μόνο κομμάτια συμπλήρωναν ιδανικά το παζλ της παράστασης, ενώ κάποιες ατυχίες στον ήχο είναι πράγματα που δικαιολογούνται απόλυτα σε μια πρεμιέρα.

Οι Άγαμοι Θύται εμφανίζονται όταν έχουν να πουν κάτι και όταν με τη δική τους ματιά και την ξεχωριστή αίσθηση του χιούμορ τους θέλουν να σχολιάσουν τα κακώς κείμενα της εποχής. Η κριτική τους στην ανθρώπινη μωρία και διαφθορά με τη μορφή της σάτιρας κρύβει πολλές φορές μιαν άλλη μελαγχολική αίσθηση που σε μια δεύτερη ανάγνωση επιδιώκει να μας κάνει να προβληματιστούμε. Ακόμα όμως και αν δε συμβεί αυτό για όλους, το σίγουρο είναι ότι όποιος παρακολουθήσει την ιδιαίτερη παράστασή τους θα γελάσει με την ψυχή του.

Επιδιώξτε να τους παρακολουθήσετε κάποια στιγμή στο Badminton μέχρι τις 3 Φεβρουαρίου (Τετ.- Πεμ.- Παρ.- Σάβ. και Κυρ.) και δε θα χάσετε!

Αποκλειστικές φωτογραφίες του MusicCorner από τη παράσταση


*** Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση υλικού γραπτού ή φωτογραφιών, χωρίς την άδεια του Music Corner…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here