Γράφει ο Τάσος Κριτσιώλης
http://vinylmaniac.madblog.gr

Πέμπτη 13 Ιουνίου 2013

Κάθε τραγούδι έχει τη δική του ιστορία. Άλλοτε από μια προσωπική εμπειρία, άλλοτε από την ανάγνωση ή το άκουσμα μιας ιστορίας, άλλοτε εντελώς τυχαία και συμπτωματικά, έχουν γραφτεί υπέροχες μελωδίες και στίχοι που μας συντρόφεψαν στις χαρές, στις λύπες, στη διασκέδαση, στους έρωτες, στους χωρισμούς μας. Αυτές τις ιστορίες θ’ αφηγείται τούτη η στήλη, σαν ένα παραμύθι, που όμως είναι τόσο αληθινό…

Παράλληλα, θα παρουσιάζει σπουδαίες συνεργασίες δημιουργών κι ερμηνευτών που έγραψαν ανεξίτηλα το όνομά τους στις πιο χρυσές σελίδες του ελληνικού τραγουδιού…

———————————————————–

Επίσημη αγαπημένη
(Γρηγόρη Μπιθικώτση – Ελένης Λιάκου)
Γρηγόρης Μπιθικώτσης

 

Η μετά το 1967 απαγόρευση της κυκλοφορίας, μετάδοσης κι ερμηνείας των τραγουδιών του Μίκη Θεοδωράκη -για ευνόητους λόγους…-, είχε στερήσει τη δυνατότητα στον Γρηγόρη Μπιθικώτση να περιλαμβάνει στις εκάστοτε «ζωντανές» εμφανίσεις του όλες εκείνες τις πολύ σπουδαίες και μεγάλες δημιουργίες που του έδωσε ο μέγιστος συνθέτης και οι στιχουργοί-ποιητές.

Έπρεπε λοιπόν να κάνει κάτι ώστε να συνεχίσει να βρίσκεται στην «εμπροσθοφυλακή» τόσο στη δισκογραφία, όσο και στα νυχτερινά κέντρα. Η λύση ήταν η συνεργασία του με άλλους πολύ σημαντικούς δημιουργούς, αλλά και η επιστροφή στη συνθετική ιδιότητά του, την οποία είχε παραμελήσει για αρκετά χρόνια λόγω της επαφής του με τον Θεοδωράκη και τους άλλους «έντεχνους» συνθέτες.

Βρισκόταν στην αναζήτηση στίχων, όταν μια καλή του φίλη του ζήτησε να του διαβάσει κάποιους που είχε γράψει σ’ ένα τετράδιο. Αυτή ήταν η Ελένη Λιάκου και πράγματι ο Μπιθικώτσης δέχτηκε την πρότασή της, όταν όμως τους άκουσε δεν του άρεσαν. Εκείνη τη στιγμή λοιπόν, της είπε το εξής: «Θέλω να γράψεις για κάποιον που ξυπνά μέσα στη νύχτα και φαντάζεται ότι βλέπει ξανά μπροστά του τη γυναίκα που αγαπά κι έχει χάσει»

otan_ta_tragoudia_milane_2013_06_13_bithikotsis

Επιτυχία πριν γίνει δίσκος…

Πράγματι, μετά από λίγες ημέρες η Λιάκου του έφερε τους στίχους με τίτλο «Επίσημη αγαπημένη». Διαβάζοντάς τους, ο «Σερ» σκέφτηκε ότι αυτοί δε θα μπορούσαν με τίποτα να ταιριάξουν σε λαϊκό ύφος. Συνεπώς, χρειαζόταν ένας αλλιώτικος ρυθμός που θα τους αναδείκνυε και θα τους έβαζε στα χείλη όλου του κόσμου.

Εκείνη την εποχή, η ξένη μουσική είχε «εισβάλλει» για τα καλά στη χώρα μας και η νεολαία ξεφάντωνε κάθε βράδυ στα κλαμπ χορεύοντας ρυθμικά ή slow κομμάτια. Ο Μπιθικώτσης λοιπόν, αρχικά ξεκίνησε να γράφει το τραγούδι έχοντας στο νου του το πασίγνωστο γαλλικό «Καπρί σε φινί», αλλά και τα «ελαφρά» που άκουγε ο ίδιος όταν ήταν μικρό παιδί παιγμένα με μια κιθάρα ή ένα ακορντεόν.

Έτσι, μέσα σε ελάχιστο χρόνο έγραψε την «Επίσημη αγαπημένη» και σκέφτηκε να την τραγουδήσει για πρώτη φορά το ίδιο βράδυ στο μαγαζί που εμφανιζόταν εκείνη την περίοδο, χωρίς βεβαίως ακόμη να την έχει ηχογραφήσει. Σύμφωνα με αφήγηση του ίδιου, εκείνη τη βραδιά έγινε κυριολεκτικά χαμός από τον ενθουσιασμό του κόσμου, που μάλιστα τον ανάγκασε να πει το τραγούδι τέσσερις φορές! Έτσι, ο δρόμος για το στούντιο ήταν πλέον ανοιχτός κι όταν κυκλοφόρησε στις 45 στροφές (με δύο διαφορετικές ενορχηστρώσεις) έγινε ανάρπαστο!

Ακουγόταν επί καθημερινής βάσης στο ραδιόφωνο, το χόρευαν οι νέοι ακόμα και στα νάιτ-κλαμπ, ενώ η επιτυχία ήταν τόση που γυρίστηκε και ταινία με τον ίδιο τίτλο, στην οποία βεβαίως εμφανιζόταν ο Μπιθικώτσης να τραγουδά αυτό το κομμάτι. Παράλληλα, έτσι «βαφτίστηκε» και ο «μεγάλος» δίσκος 33 στροφών του ερμηνευτή που κυκλοφόρησε εκείνη την περίοδο.

Από τότε και μέχρι σήμερα, η «Επίσημη αγαπημένη» δε σταμάτησε ποτέ ν’ ακούγεται και να τραγουδιέται και φυσικά είναι ένα από τα πιο διαχρονικά τραγούδια στην ιστορία της ελληνικής μουσικής σκηνής…

———————

***Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση υλικού, χωρίς την άδεια του Music Corner…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here