21/4/2011
www.musiccorner.gr

Δημήτρης Μεντζέλος
(σε …meeting με την
Αριάδνη Κυπριάδη)

Ο Δημήτρης Μεντζέλος δεν χρειάζεται συστάσεις. Το ένα τρίτο των Ημικσουμπρίων κυκλοφορεί τον πρώτο του προσωπικό δίσκο με τίτλο «Ο Ράπερ της Χρονιάς». Στο δίσκο συμμετέχουν πολλοί φίλοι του, όπως οι ETSIDE, ο Σέξπυρ, Λάμπρος Καρελάς, ο Τάκι Τσαν και φυσικά ο Μιθριδάτης και ο Πρύτανης. Ήδη έχει κυκλοφορήσει το εμπνευσμένο από την Άγρια Δύση βίντεο για το τραγούδι «Γιατί Δε Μ’ Αγαπάς», μια συνεργασία με τους VHS.

Με αφορμή το δίσκο, του ζητήσαμε να μας μιλήσει για το παρελθόν, την ελληνική rap σκηνή, το μέλλον των Ημισκουμπρίων και …το τέλος του κόσμου!

Music Corner: Πώς και αποφάσισες να κυκλοφορήσεις σόλο δίσκο και γιατί επέλεξες το συγκεκριμένο τίτλο;
Δημήτρης Μεντζέλος: Μετά από 7 δίσκους με τα Ημισκούμπρια αποφασίσαμε με τον Μιθριδάτη να φτιάξουμε ο καθένας ένα σόλο για να πούμε κάποια πράγματα που θέλαμε σε προσωπικό επίπεδο και ίσως να μην κόλλαγαν στα Ημισκούμπρια. Έτσι κι έγινε. Ο Μιθριδά κυκλοφόρησε το «Αιρετικά ερωτικός» και μετά από ένα χρόνο(!!!) κυκλοφόρησα το «Ο ράπερ της χρονιάς».Ο συγκεκριμένος τίτλος θέλει να σατιρίσει ένα φαινόμενο που εμφανίστηκε και στο ελληνικό χιπ χοπ. Το φαινόμενο του «One hit wonder”(όπως λένε και στο χωριό μου) δηλαδή ράπερς να κάνουν τεράστια επιτυχία ένα μόνο κομμάτι και μετά να τους τρώει η μαρμάγκα. Και συγκεκριμένα ράπερς με άλλες απόψεις που μέσα σε μία νύχτα άλλαξαν. Και όπως είχε πει κάποτε και ο Ice T «Δεν έχω πρόβλημα με τους ράπερς που ήταν πάντα ποπ αλλά με εκείνους που από «υπέρσκληροι» έγιναν ποπ μπας και γίνει κάτι» …

Music Corner: Πώς προέκυψε η συνεργασία με την Ηχοκρατορία;
Δημήτρης Μεντζέλος: Με τον DJ ALX γνωριζόμαστε πολλά χρόνια και είναι από τους ανθρώπους που εκτιμώ και σέβομαι. Απλά βρεθήκαμε στο στούντιό του να φτιάξουμε το κομμάτι «Έτσι μπράβο ζωηρά» με τον Τάκη Τσαν και έτσι απλά, έτσι όμορφα, χωρίς περιττές παπαρολογίες και σκέψεις πιάσαμε δουλειά. Γιατί ο σκοπός μας ήταν και είναι κοινός. Αγάπη για τη μουσική χωρίς φραμπαλάδες και λουλούδια. Στο cd βέβαια υπάρχουν και παραγωγές από τον αδερφό Πρύτανη, τους VHS (την μπάντα που κυκλοφορούμε μαζί τελευταία) και τον Cenobite…

Music Corner: «Όμως δεν με Νοιάζει» , παρουσιάζεις μια ζοφερή κατάσταση κοινωνικής αποσύνθεσης. Είναι αρκετή η αγάπη για να ανταπεξέλθει κανείς σε όλο αυτό το θλιβερό χάος;
Δημήτρης Μεντζέλος: Το συγκεκριμένο κομμάτι παρουσιάζει τον «ωχαδερφισμό» του έλληνα. Όλα πάνε χάλια αλλά εμείς ερωτευόμαστε και τα γράφουμε όλα στα παλιά μας τα παπούτσια. Αυτό μπορεί τελικά να είναι και καλό γιατί έχουμε άγνοια κινδύνου. Γενικά πιστεύω (και πείτε με αν θέλετε χαζό ή ρομαντικό) ότι η αγάπη είναι πανίσχυρη και αν μπορείς να την δώσεις χωρίς να περιμένεις ανταλλάγματα, μπορεί να κάνει θαύματα.

Music Corner: Το «Α Ρε Πατέρα» είναι ένα συγκινησιακά φορτισμένο τραγούδι. Πόσο εύκολο είναι να αποτυπώσεις σε στίχους οδυνηρές εμπειρίες της ζωής σου;
Δημήτρης Μεντζέλος: Έχασα τον πατέρα μου πολύ μικρός. Δεν κατάλαβα καλά καλά πως έγινε. Το κομμάτι του το χρώσταγα γιατί δεν προλάβαμε να τα πούμε σαν άνθρωποι. Εγώ ήμουν ένα οργισμένο αντράκι και εκείνος πάλευε να με μεγαλώσει. Οι στίχοι βγήκαν μέσα από την καρδιά και χωρίς δυσκολία. Απλά έβγαλα από μέσα μου όλα αυτά που θα ήθελα να του πω αν ζούσε τώρα που έμαθα να εκφράζομαι. Βοήθησε πολύ το ότι τώρα είμαι κι εγώ μπαμπάς και έγινε η σύνδεση.

Music Corner: Στο «Έτσι Μπράβο Ζωηρά» υπάρχουν σχόλια για την έλλειψη μουσικής παιδείας από αρκετούς νεαρούς rappers. Που το οφείλεις αυτό; Θεωρείς ότι αποτελεί σημαντικό πρόβλημα για τη σκηνή;
Δημήτρης Μεντζέλος: Πρώτα από όλα να πω ότι δεν έχω κακία για τους νέους ράπερς αλλά μόνο αγάπη. Θα ήταν σαν να κρατάω κακία στο παιδί μου. Με τον τρόπο μου προσπαθώ να τους ξυπνήσω και να τους προτρέψω να ασχοληθούν με τη μουσική που αγαπάνε. Απλά λέω ότι πρέπει να γνωρίζουν την ιστορία της μουσικής τους (όποια και να είναι αυτή) γιατί από την ιστορία μπορούν να μάθουν τα καλά και τα στραβά. Επίσης επιμένω ότι πρέπει να υποστηρίζουν χωρίς σάχλες τους καλλιτέχνες (έλληνες και ξένους) που κάνουν συναυλίες στη χώρα μας. Και επιτέλους να φύγουν πίσω από το pc και να ζήσουν τη ζωή, τη μουσική, τη συναναστροφή, τα πάντα στον αληθινό κόσμο.

Music Corner: Ποια είναι η γνώμη σου για τις κόντρες των Ελλήνων rappers;
Δημήτρης Μεντζέλος: Η κόντρα ,το beef ή το diss, είναι μέσα στην κουλτούρα του χιπ χοπ. Όμως μερικές φορές γίνεται μόνο για να ακουστεί ο άγνωστος ράπερ και να πουν όλοι «αααα αυτός είναι που τη λέει στον τάδε γνωστό, ας τον ακούσουμε». Και επειδή ο κόσμος γουστάρει να ακούει να τη λένε στους γνωστούς ή να τη λέει ο ίδιος, το υποστηρίζει. Συνήθως έχουμε μια fake κόντρα που αποκαλύπτεται αργά ή γρήγορα και ο άγνωστος ράπερ γίνεται καραγκιόζης. Γενικά ποτέ μου δεν χώνεψα τους κριτικούς (επαγγελματίες και μη) γιατί κριτικάρουν εκ του ασφαλούς κάτι που δεν μπορούν οι ίδιοι να κάνουν. Τα κομπλεξιλίκια δεν έχουν θέση στη χιπ χοπ μουσική και σε κανένα άλλο είδος. Αν δεν σ’ αρέσει κάτι μην το ακούς. Δεν χρειάζεται να γίνεις «κατίνα» για να γελάνε οι άλλοι. Γιατί ο καλλιτέχνης συνεχίζει να δημιουργεί ότι και να του λένε και τελικά μένει στην ιστορία με τα τραγούδια του. Ενώ ο «κριτικός» ξεχνιέται το επόμενο λεπτό και ξαναγυρίζει στη μίζερη, κουτσομπολίστικη ζωή του, κρίνοντας πλέον τη γειτόνισσα και τα ρούχα που φοράει!

Music Corner: Βλέπεις να συμβαίνουν καλά πράγματα στη rap σκηνή, αλλά και στον ελληνικό μουσικό χώρο γενικότερα;
Δημήτρης Μεντζέλος: Πολλά καλά και πολλά σκάρτα. Αυτό που έχει σημασία είναι να είσαι αυθεντικός σε αυτό που κάνεις και να μην κοροϊδεύεις τον κόσμο. Ο κόσμος σε ανεβάζει και ο κόσμος σε κατεβάζει.
..

Music Corner: Πώς νιώθεις κοιτάζοντας πίσω στη μουσική σου πορεία μέχρι σήμερα;
Δημήτρης Μεντζέλος: Είναι απίστευτο όλο αυτό που έχουμε κάνει με τα Ημισκούμπρια. Ξεκινήσαμε με οδηγό την αγάπη μας για το χιπ χοπ και φτάσαμε να έχουμε φίλους παντού. Στο μυαλό μας πάντα είχαμε μία σκέψη. Να ακούσουμε τη φωνή μας τυπωμένη στο βινίλιο όχι να κάνουμε πλατινένιους δίσκους. Τελικά ο κόσμος αγάπησε αυτό που κάναμε γιατί ποτέ δεν κοροϊδέψαμε κανέναν για το ποιοί είμαστε. Στο κομμάτι «Με το μικρόφωνο στο χέρι θα πεθάνω» από το cd «Η απλή μέθοδος των τριών» τα λέμε όλα.

Music Corner: Τελικά τα Ημισκούμπρια διαλύθηκαν;
Δημήτρης Μεντζέλος: Τα Ημισκούμπρια δεν διαλύθηκαν ούτε πρόκειται να διαλυθούν. Γιατί τα Ημισκούμπρια δεν είναι ένα ακόμα συμβατό γκρουπάκι, αλλά μια ομάδα παραγωγής ιδεών και μουσικής. Είναι η ζωή μας και η ζωή μας είναι δύσκολη αλλά ωραία. Και τα πάντα είναι ωραία όταν δουλεύεις και υπηρετείς τη μουσική.

Music Corner: Σεισμοί στην Ιαπωνία, επαναστάσεις στον αραβικό κόσμο, φτώχεια στην Ευρώπη. Πιστεύεις ότι το 2012 θα έρθει το τέλος του κόσμου ή τρέφεις ακόμα ελπίδες;
Δημήτρης Μεντζέλος: Δεν ξέρω αν θα έρθει το τέλος του κόσμου το 2012 αλλά σίγουρα τα πράγματα δεν είναι καλά. Ο καθένας από μας πρέπει να κάτσει στη γωνίτσα του, να κάνει την αυτοκριτική του και να καταλάβει ότι δεν είμαστε αιώνιοι. Όταν είχα γράψει την «Πτώση» για τους Goin Through έλεγα σε ένα στίχο «…μα ονειρεύομαι στο δρόμο κάτι πράγματα μικρά που ο ήλιος τα γεμίζει με μια δύσκολη ομορφιά…».Απλά πρέπει να σταματήσουν όλοι να μεγαλοπιάνονται γιατί το νόημα της ζωής βρίσκεται μόνο στα μικρά πράγματα, τα καθημερινά…

Music Corner: Θα ήθελες να μοιραστείς μαζί μας κάποια άμεσα επαγγελματικά σχέδια;
Δημήτρης Μεντζέλος: Συνεχίζουμε με τα Ημισκούμπρια να παράγουμε και να δημιουργούμε με τους νέους τρόπους που μοιράζεται πλέον η μουσική. Ήδη κυκλοφορούν τα e-singles «Πως να σου το πω» και «Μια ιθαγενή» feat. Ψ. Ετοιμάζουμε συναυλίες για το καλοκαίρι και στήνω ένα δεύτερο βιντεοκλίπ (μετά το «Γιατί δεν μ’ αγαπάς όπως παλιά») για τον σόλο δίσκο μου. Αυτά και προχωράμε…!

***Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση υλικού γραπτού ή φωτογραφιών, χωρίς την άδεια του Music Corner…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here