25/7/2013
Γράφει η Ελένη Λαμπράκη
Φωτογράφηση: Χαρά Γερασιμοπούλου
www.musiccorner.gr
(Χορηγός Επικοινωνίας)

Προτελευταία Κυριακή του Ιουλίου, και μιας και έχω ξεμείνει στην Αθήνα και παρά τη ζέστη και τη ραθυμία των τελευταίων ημερών αποφασίζω να κάνω κάτι διαφορετικό. Η μουσική ατζέντα γράφει με φωτινά κόκκινα γράμματα «Χυτήριο». Βάζω έναν φιόγκο στα μαλλιά και κατευθύνομαι μέχρι την Ιερά Οδό. Στο «Χυτήριο» δεν είχα ξαναπάει τόσο καλοκαίρι και η αλήθεια είναι πως η αυλή του πολύ μου άρεσε. Είχε βραδιάσει για τα καλά, ο φωτισμός ήταν διακριτικός, οι σερβιτόρες ευγενέστατες, και ο κόσμος στα τραπεζάκια απολάμβανε την πρώτη μπύρα της βραδιάς. Το μόνο μειονέκτημα δυστυχώς είναι ότι λόγω των υπόλοιπων κτηρίων γύρω, δε φυσούσε ούτε καν ένα απειροελάχιστο αεράκι καθ’ όλη τη διάρκεια της βραδιάς, αλλά θα μου πεις, τι να κάνουν οι άνθρωποι; Να πάρουν μπουλντόζα και να γκρεμίσουν το υπόλοιπο οικοδομικό τετράγωνο;

Το ρολόι δείχνει 22.00 και το σκηνικό αλλάζει. Μπαίνουμε στην κάψουλα του χωροχρόνου και μεταφερόμαστε σ’ ένα καμπαρέ του μεσοπολέμου. Οι Belleville έχουν πάρει τη θέση τους στη σκηνή και ξεκινούν να παίζουν ένα πολύ γνωστό μουσικό θέμα, ακόμα και για τους μη εξοικειωμένους με τη σκηνή. Ακούμε το «Big Spender» ενώ στον τοίχο προβάλλεται με προτζέκτροα η χορογραφία του κομματιού από το «Sweet Charity». Παράλληλα η ερμηνεύτρια του συγκροτήματος Δώρα Τσίγκα, μας ξεδιπλώνει όλο της το ταπεραμέντο, φωνητικό και σκηνικό. Η συνέχεια έρχεται με κάτι πρόσφατο αλλά σε αντίστοιχο ύφος, “Welcome to Burlesque” το οποίο πρωτοακούσαμε στην ομώνυμη ταινία με τη φωνή της Cher.

belleville_2013_07_ 027

Για όσους δεν τους γνωρίζεται λοιπόν, οι Belleville σχηματίστηκαν στις αρχές το 2011 και λίγο αργότερα ξεκίνησαν τις πρώτες τους εμφανίσεις. Το όνομά τους προέρχεται από την ταινία του Sylvain Chomet «Les Triplettes de Belleville», αλλά και την αγάπη τους για τη γαλλική καλλιτεχνούπολη, όπως μας εξήγησε η Δώρα Τσίγκα. Αγαπούν την αισθητική του καμπαρέ, την οποία παρουσιάζουν στα live τους. Αλλά αν νομίζεται ότι τραγουδούν μόνο τέτοιου ύφους ρεπερτόριο γελιέστε. Από swing μέχρι jazz και blues, και διασκευές πάνω σε κομμάτια των Cure και των Doors είναι μόνο λίγα απ’ όσα θα ακούσετε από αυτούς. Το ακουστικό σημείο μάλιστα συνήθως συνοδεύεται από οπτικό, με μία πολύ προσεκτική επιλογή video να συνοδεύει τα τραγούδια, τα οποία σε κάποια σημεία σχεδόν μονοπώλησαν το βλέμμα μου. Εμείς είχαμε την τύχη να απολαύσουμε μαζί με το live τη χορευτική ομάδα Athens Lindy Hop αλλά και τους μαθητές τους Swing Brothers σε στιγμές ζηλευτού χορευτικού κάλλους.

belleville_2013_07_ 018
Ακούσαμε λοιπόν στο πρώτο μέρος από διασκευασμένη Tanita TIkaram μέχρι Nina Simone και από το «Lovecats»  μέχρι το «Don’t cry for Louie». Χωρίς να γνωρίζω όλα τα τραγούδια, ακουστικά το πρόγραμμα ήταν άρτιο, πολύ ευχάριστο και με πολύ καλές εναλλαγές. Παράλληλα οι Athens Lindy Hop κέρδιζαν τα βλέμματα με τις χορογραφίες τους αλλά προς αποφυγήν ατυχημάτων, αυτά που βλέπετε καλό είναι να αποφύγεται να τα κάνετε σπίτι. Εκτός αν ανεβάζετε το πόδι πίσω απ’ το αυτί για πλάκα. Εκεί σας παραδέχομαι.

Μετά από ένα σύντομο διάλειμμα περάσαμε στο β’ μέρος το οποίο μας κράτησε συντροφιά περίπου μέχρι τη 01.00. «Mein Herr», «Everybody wants to be a cat», «Stray Cat Strut» και το παρασύνθημα ήταν jazz, γάτες και ολίγον από film noire. Οι Belleville σε αυτό που κάνουν είναι εξαιρετικοί, και η Δώρα χαρισματική show woman, απ’ αυτές που λες ότι ίσως και να αδικούνται εδώ. Κάπου εκεί είχε έρθει η ώρα για τους Swing Brothers να μας παρουσιάσουν τη χορογραφία τους πάνω στο «Everybody needs somebody to love», το οποίο παρά την άρνηση του cd player να συνεργαστεί, το είδαμε και το απολαύσαμε. Πως ήταν το αντίστοιχο που έδειξε στον πρόσφατο τελικό το αποτυχημένο show του Ant1; Καμία σχέση, αυτό ήταν πραγματικά πάρα πολύ καλό. Φτάνοντας σιγά σιγά προς το τέλος, ένιωσα ότι θα μπορούσαμε να τους ακούμε για ακόμα ένα τρίωρο, χωρίς την παραμικρή κούραση. Εκείνη απ’ την πλευρά τους μας αποχαιρέτησαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο δηλαδή με «All that jazz» (πάλι θα πω για τη χορογραφία και το αποτυχημένο show του Ant1 και θα με πείτε κακιά) και φυσικά «Belleville Rendez-vous» και εμείς ανανεώνουμε το ραντεβού μας με τους Belleville, την επόμενη Κυριακή 28/7 στο Darling στο Χαλάνδρι. Do not miss!

belleville_2013_07_ 024

Στο διάλειμμα εν μέσω α’ και β’ μέρους μπήκαμε στο μπουντουάρ της Δώρας με σκοπό να αποσπάσουμε μερικές ακόμα πληροφορίες για τους Belleville…

Music Corner: Βρισκόμαστε σήμερα εδώ για να δούμε, να ακούσουμε και να μάθουμε για τους Belleville και εσύ είσαι από τους καταλληλότερους για να μας βοηθήσει.
Δώρα Τσίγκα: Κατ’ αρχήν είμαστε ο Θοδωρής Χριστοδούλου στα drums, ο Γιάννης Καφετζόπουλος που παίζει πιάνο και κιθάρα και κάνει και φωνητικά, στο κοντραμπάσο έχουμε το Λουκά το Γιαννακίτσα ο οποίος τραγουδάει επίσης αλλά μαζί μας σήμερα είναι ο Πέτρος ο Λαμπρίδης ο οποίος παίζει μαζί μας όποτε δε μπορεί ο Λουκάς, ο οποίος είναι επίσης μέλος της μπάντας, η Ειρήνη Αναστασίου στο τσέλο, τη μελλόντικα και τα φωνητικά και εγώ στη φωνή. Επίσης είναι ο Σπύρος Παπαρούλιας και ο Φώτης Βελέντζας οι οποίοι επιμελούνται τα video που βλέπουμε στα live.

Music Corner: Πως ξεκίνησε το όλο εγχείρημα των Belleville;
Δώρα Τσίγκα: Ξεκινήσαμε πριν από δύο χρόνια περίπου. Έγιναν κάποιες πρώτες αλλαγές μελών στην αρχή, και τελικά βρεθήκαμε και είπαμε «θα παίξουμε καμπαρέ». Κάποιοι το ήξεραν, κάποιοι δεν το είχαν ακούσει αλλά είχαν παρόμοια ακούσματα blues και jazz… εξ’ άλλου το καμπαρέ είναι περισσότερο θέμα αισθητικής και όχι τόσο μουσικής. Παίζουμε έτσι δύο χρόνια, έχουμε ξεκινήσει να κάνουμε διασκευές κομματιών που δεν έχουν σχέση με αυτή τη μουσική όπως ο Chris Isaac και οι Doors, και τώρα έχουμε ξεκινήσει σιγά σιγά να γράφουμε δικά μας κομμάτια.

Music Corner: Σκέφτεστε να κάνετε κάτι δισκογραφικά;
Δώρα Τσίγκα: Το σίγουρο είναι ότι θέλουμε να γράψουμε δικά μας κομμάτια. Τώρα το αν θα κυκλοφορήσουν ή όχι δεν το ξέρουμε, έτσι όπως είναι τα πράγματα είναι λίγο περίεργα. Θέλουμε να βγάλουμε ένα βινύλιο με διασκευές και από εκεί και πέρα θα δούμε πως θα το κάνουμε, πιθανόν μέσω internet και όσο το δυνατόν πιο οικονομικά για τον κόσμο γιατί είναι δύσκολα τα πράγματα.

belleville_2013_07_ 015

Music Corner: Η αισθητική καμπαρέ που προανέφερες δεν είναι κάτι διαδεδομένο στην Ελλάδα. Παρ’ όλα αυτά, τα τελευταία χρόνια το swing έχει γίνει της μόδας και στη χώρα μας. Εσύ πως το κρίνεις αυτό;
Δώρα Τσίγκα: Το καμπαρέ όντως δεν υπήρχε και πολύ υπερήφανα και καθόλου “ψωνιστικά” χαίρομαι να λέω ότι είμαστε απ’ τους πρώτους που έπαιξαν σε τέτοιο στυλ εδώ. Δεν αναφέρομαι βέβαια παλιότερα που υπήρχαν παραγωγές musical και ανέβαιναν τέτοιες παραστάσεις. Εμείς το φέραμε σε επίπεδο live. Το κίνημα του swing έχει γίνει μόδα τα τελευταία χρόνια και αυτό έχει τα καλά του και τα κακά του. Το καλό είναι ότι βοηθάει μπάντες σαν κι εμάς και άλλες πολύ αξιόλογες να δείξουν τη δουλειά τους, να έρθει ο κόσμος να τις ακούσει, να γίνουν πιο γνωστές στο ευρύ κοινό που στην Ελλάδα είναι λίγο πιο απαίδευτο με αυτές στις μουσικές, αλλά σιγά σιγά εξοικειώνεται. Το κακό είναι ότι έχουν βγει πολλές μπάντες οι οποίες δεν το νιώθουν, το κάνουν επειδή είναι μόδα. Βέβαια αυτό φαντάζομαι θα φανεί όταν σταματήσει να είναι μόδα.

Music Corner: Ποια είνα τα επόμενά σας σχέδια;
Δώρα Τσίγκα: Την επόμενη Κυριακή παίζουμε στο Χαλάνδρι, σ’ ένα καινούριο μαγαζί το «Darling», το οποίο παίζει τέτοια μουσική. Μετά θα κάνουμε διακοπές και κάποια live σε επαρχία και από Σεπτέμβρη ξεκινάμε να δουλεύουμε το πρόγραμμα και τα δικά μας κομμάτια.

belleville_2013_07_ 013

————-

Αποκλειστικές φωτογραφίες του MusicCorner από το live


*** Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση υλικού γραπτού ή φωτογραφιών, χωρίς την άδεια του Music Corner…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here