5/3/2012
www.musiccorner.gr

O δίσκος του Αντώνη Σουσάμογλου, One Night Stand ακούστηκε σαν μια σύντομη μουσική μινιατούρα, με τα κομμάτια του λιτά παιγμένα με ένα πιάνο κι ένα βιολί, προχθές βράδυ στο βιβλιοπωλείο Ιανός. Πλαισιωμένος από συνεργάτες και φίλους, ιδανικούς ερμηνευτές όπως η Δήμητρα Γαλάνη, η Έλλη Πασπαλά, ο Νίκος Κατικαρίδης και ο Μανώλης Χατζημανώλης και εξαιρετικούς μουσικούς, όπως ο Γρηγόρης Σημαδόπουλος στο πιάνο, ο Αντώνης Σουσάμογλου μας μύησε στα μυστικά τοπία της μουσικής του…

Για το OneNightStand τίτλος που παραπέμπει στις στάσεις που κάνουν από πολιτεία σε πολιτεία οι περιοδεύοντες μουσικοί θίασοι, μίλησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Universal Music, Τάσος Ξιναρής: «Tον Αντώνη μας τον «σύστησε» ο Αλκίνοος Ιωαννίδης. Ήρθε μια μέρα στην εταιρεία και μας μίλησε για το δίσκο του Αντώνη με τα καλύτερα λόγια. Ενθουσιασμένοι από το πρώτο δείγμα της μουσικής του, επικοινωνήσαμε μαζί του και συμφωνήσαμε να βγάλουμε το δίσκο.

OneNightStand. Ο Αντώνης Σουσάμογλου, ένας από τους πιο δημιουργικούς σήμερα μουσικούς της κλασικής μουσικής –είναι ο εξάρχων  βιολιστής της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης– , σε ένα δίσκο ανήσυχο, κινηματογραφικό, κοσμοπολίτικο.

O δίσκος του Αντώνηβγάζει μια αίσθηση καμπαρέ, βρετανικής pop, τζαζ του παλιού Χόλυγουντ, παράστασης κλασικής μουσικής με κουαρτέτα εγχόρδων, κι άλλοτε μοιάζει με παράσταση θολή, στο ρυθμό του Tom Waits. Παράξενα ωραίος και ευρηματικός πολύ,  είναι ένας δίσκος που θα απολαύσετε…»

Μιλώντας για το OneNightStand ο Αντώνης Σουσάμογλου είπε: Ο δίσκος έγινε ακριβώς όπως θα το ονειρευόμουν. Η ιδέα του μεγάλου καστ με προβλημάτισε πολύ μέχρι το τέλος, επειδή απέχει από ό,τι έχουμε συνηθίσει σαν «προσωπικό δίσκο». Τελικά όμως αποφάσισα, όπως σχολίασε και η Δήμητρα Γαλάνη, πως δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά, γιατί τα ίδια τα τραγούδια ζητούσαν διαφορετικούς χαρακτήρες. Εκείνο που έμαθα σ’ αυτή τη διαδικασία είναι ότι δεν έχει σημασία το πόσο εκτιμάς κάποιον, ή πόσο σου αρέσει η φωνή του: αυτό που έχει σημασία είναι το να εννοεί τις λέξεις που τραγουδάει, να του ταιριάζει ο ρόλος. Αυτό το έκαναν όλοι με φοβερά γενναιόδωρο τρόπο και έκαναν τους ρόλους δικούς τους. Και αυτή η διαδικασία είναι πάντα μαγική για μένα».

Η Δήμητρα Γαλάνη που τραγούδησε πρώτη ένα από τα ωραιότερα τραγούδια του δίσκου, το Θα μ’ αγαπάς;, περιέγραψε «τη διπλή γραφή  του Αντώνη Σουσάμογλου, σαν λόγο σύγχρονο και διαφορετικό, που μπλέκει το ροκ με το κλασικό τραγούδι». Ο Νίκος Κατικαρίδης μας ξάφνιασε με τη φωνή του  και μας «ταξίδεψε στο Βερολίνο και σε μια διαφορετική Πρωταπριλιά και ο Μανώλης Χατζημανώληςστο Καρναβάλι και στην Καζαμπλάνκα ερμήνευσε εξαιρετικά τις μικρές ιστορίες-τραγούδια του Αντώνη Σουσάμογλου, σαν ταινίες μικρού μήκους που παρακολουθείς μαγεμένος. Με αμεσότητα και ευθύτητα η Έλλη Πασπαλά, πριν τραγουδήσει εξαιρετικά το κομμάτι Σε χάνω, είπε χαρακτηριστικά: Στα τραγούδια του Αντώνη συμβαίνει κάτι ουσιαστικό, σαν να βρίσκει την πραγματικότητα και να την κάνει ιστορία και ποίηση σε ένα τραγούδι, κι έτσι μια νύχτα σαν την αποψινή το μόνο που έχω να πω είναι πώς πέρασα καλά».

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Γνωριζόμαστε με τον Αντώνη από τα μαθητικά μας χρόνια…και μάλιστα είχα την τυχη να έχω τον πατέρα του ως καθηγητή μου στο φλάουτο…Η πορεία του Αντώνη στον χρόνο της μουσικής στα μάτια τα δικά μου φαινόταν οτι ήταν κάτι προδιαγεγραμμένο….Μουσικός εξαιρετικά υψηλού επιπέδου….με επίπεδο αντίληψης και δημιουργικότητας που ξεπερνούσε κατα πολύ οτιδήποτε υπήρχε μπροστά του οποιαδήποτε εποχή…Αυτό για το οποίο είμαι σχεδόν απόλυτα σίγουρος…είναι πως ο Αντώνης έχει ακόμα να μας αφήσει ως παρακαταθήκη πολλά και σπουδαία πράγματα….μέσα απο αυτό το ξέφρενο ταξίδι της μουσικής δημιουργικότητας που έχει ξεκινήσει.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here