Γράφει ο Τάσος Κριτσιώλης
http://vinylmaniac.madblog.gr

Μ. Πέμπτη 2 Μαΐου 2013

Κάθε τραγούδι έχει τη δική του ιστορία. Άλλοτε από μια προσωπική εμπειρία, άλλοτε από την ανάγνωση ή το άκουσμα μιας ιστορίας, άλλοτε εντελώς τυχαία και συμπτωματικά, έχουν γραφτεί υπέροχες μελωδίες και στίχοι που μας συντρόφεψαν στις χαρές, στις λύπες, στη διασκέδαση, στους έρωτες, στους χωρισμούς μας. Αυτές τις ιστορίες θ’ αφηγείται τούτη η στήλη, σαν ένα παραμύθι, που όμως είναι τόσο αληθινό…

Παράλληλα, θα παρουσιάζει σπουδαίες συνεργασίες δημιουργών κι ερμηνευτών που έγραψαν ανεξίτηλα το όνομά τους στις πιο χρυσές σελίδες του ελληνικού τραγουδιού…

———————————————————–

Μη μιλάς
(Αντώνη Βαρδή – Γιάννη Πάριου)
Πίτσα Παπαδοπούλου

 

Η γνωριμία και συνεργασία του Γιάννη Πάριου με τον Αντώνη Βαρδή χρονολογείται από τα μέσα της δεκαετίας του ’70 κι έπειτα, όταν ο δεύτερος συμμετείχε στους δίσκους του ερμηνευτή ως κιθαρίστας. Ωστόσο, από το 1979 ως το 1983 έγραψε αρκετά τραγούδια για τη φωνή του, τα περισσότερα εκ των οποίων με μεγάλη επιτυχία («Αχ αγάπη», «Ένα γράμμα», «Δε θα χωρίσουμε», «Σε γυρεύω» κ.α.).

Παράλληλα, οι δυο τους ξεκίνησαν να συνεργάζονται και ως δημιουργοί τραγουδιών για άλλους τραγουδιστές με κορυφαίο από πλευράς απήχησης κι αναγνωρισιμότητας στις αρχές της δεκαετίας του ’80 το «Θέλω να ‘ρθω μα φοβάμαι» με την Ελένη Δήμου.

Από το 1985 και μετά, ο Βαρδής αποφασίζει ν’ αναλάβει και το ρόλο του ερμηνευτή στα προσωπικά άλμπουμ του, χωρίς βεβαίως να παραλείπει τη συνθετική του ιδιότητα. Έτσι, γύρω στο 1986 ξεκινά να γράφει ένα δίσκο για την τότε σύντροφό του Χριστίνα Μαραγκόζη (που ήταν και ο πρώτος προσωπικός της), ζητώντας από τον Πάριο να του δώσει κάποιους στίχους.

Ένα φθινοπωρινό βράδυ εκείνης της χρονιάς, οι δυο τους συναντιούνται στο καμαρίνι του ερμηνευτή στο νυχτερινό κέντρο όπου αυτός εμφανίζεται για να συζητήσουν επί τούτου. Η συνεργασία για το άλμπουμ της Μαραγκόζη «κλειδώνει», ωστόσο το μάτι του Βαρδή κατά τύχη πέφτει σ’ ένα γράμμα που έχει γράψει ο Πάριος με αποδέκτη τη Σοφία Αλιμπέρτη -στον πρώτο χρόνο της σχέσης τους.

Ενώ λοιπόν εκείνος βρίσκεται στην πίστα, ο συνθέτης το διαβάζει μέσα στο καμαρίνι, αποφασίζει να το κρατήσει κρυφά από κείνον και με βάση αυτό να γράψει ένα τραγούδι!

otan_ta_tragoudia_milane_2013_05_02_vardis_parios

Η «στροφή» της Πίτσας…

Το χειμώνα του 1987, ο Αντώνης Βαρδής δέχεται την πρόταση να γράψει μια ολοκληρωμένη δισκογραφική δουλειά για την Πίτσα Παπαδοπούλου. Το όλο εγχείρημα εκ πρώτης όψεως μοιάζει ιδιαίτερα τολμηρό, αν σκεφτεί κάποιος ότι η ερμηνεύτρια είχε γίνει γνωστή κι επιτυχημένη στο χώρο με κατά βάση εμπορικά λαϊκά σουξέ κυρίως των δύο …Τάκηδων (Μουσαφίρη και Σούκα) όπως «Κόψε κάτι», «Δε μας ένιωσε καρδιά μου» κ.α.

Ωστόσο, κι εκείνη δέχεται να δοκιμάσει ένα διαφορετικό στυλ τραγουδιού κι έτσι ο Βαρδής αρχίζει να ετοιμάζει τα κομμάτια. Προτείνει δε στον Πάριο να του δώσει στίχους, αλλά και να συμμετάσχει στο δίσκο σ’ ένα ντουέτο με την Παπαδοπούλου (το «Τι με ρωτάς»), ενώ παράλληλα γράφει και το τραγούδι που είχε κατά νου με βάση το γράμμα που είχε βρει στο καμαρίνι του ερμηνευτή. Του δίνει τον τίτλο «Μη μιλάς»

otan_ta_tragoudia_milane_2013_05_02_papadopoulou

Χωρίς ακόμη να του αποκαλύψει την …απάτη, κάποια στιγμή του το τραγουδά με την κιθάρα του κι ο Πάριος παραξενεύεται μ’ αυτό που ακούει, καθώς οι στίχοι του φαίνονται γνωστοί. Όταν τελειώνει, λέει στον συνθέτη: «Αυτά τα λόγια κάπου τα ξέρω». Τότε ο Βαρδής του αναφέρει τι έκανε…!

Το τραγούδι ηχογραφείται κανονικά και το άλμπουμ κυκλοφορεί το φθινόπωρο του 1987 με τίτλο «Άνευ όρων». Το «Μη μιλάς» είναι το εναρκτήριο κομμάτι του, αμέσως γίνεται μεγάλη επιτυχία, ακούγεται παντού και μέχρι σήμερα αποτελεί ένα από τα πιο δυνατά και διαχρονικά «όπλα» στο ρεπερτόριο της Πίτσας Παπαδοπούλου. Παράλληλα, είναι ίσως η κορωνίδα στη συνεργασία Βαρδή και Πάριου με τον τίτλο των συνδημιουργών…

———————

***Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση υλικού, χωρίς την άδεια του Music Corner…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here