5/3/2014
Γράφει o Σοφιανός Καβακόπουλος
Φωτογράφηση: Μάριος Γκούβας
www.musiccorner.gr

Η αλήθεια είναι πως όταν μου είπαν να πάω να δω μια παράσταση με μόνο δύο ηθοποιούς επί σκηνής ήμουν λίγο επιφυλακτικός. Η φιλία μου όμως με τον Μελέτη Γεωργιάδη και η γνωριμία μου με την Ελίζα Σολωμού, η οποία με κέρδισε με τον λόγο και την ευστροφία του μυαλού της, με έκαναν να πάω στον Κολωνό, σε αυτό το μικρό θεατράκι που πήρε την ονομασία του από τους σιδηροδρομικούς: ΠαSάγιο8. Πραγματικό πέρασμα από την θλιβερή πραγματικότητα της κοινωνίας σήμερα σε έναν χώρο που σε κάνει να ξεχνιέσαι και να απομονώνεσαι. Ένας πολυχώρος που ανακαίνισε η Ελίζα Σολωμού και φιλοξενεί θεατρικά και μουσικές παραστάσεις. Στόχος: Να περνάς όμορφα και να νιώθεις πως είσαι μέρος της παράστασης που συντελείται επί σκηνής.

2_orizontiws_theater_2014_02_18

Η παράσταση “2 Οριζοντίως”, μια σύγχρονη ρομαντική κομεντί του John Mayer, εμπνευσμένη από την αγάπη του για την γυναίκα του, Emily, είναι ακριβώς το αντίθετο από αυτό που περίμενα. Ένα μοναδικό παιχνίδι δυο άνθρωπων τόσο διαφορετικών και τόσο όμοιων. Διαφορετικές καταβολές και τρόπος ζωής, όμοια τα θέλω τους και οι ανάγκες τους. Και πάνω απ’ όλα, η ανάγκη για επικοινωνία. Δυο χαρακτήρες αντίθετοι που έτυχε να συναντηθούν στο βαγόνι ενός τρένου, με μόνο κοινό το χόμπυ τους για τα σταυρόλεξα. Ένα ταξίδι επί σκηνής, διάρκειας μιάμισης ώρας, μέσα στην οποία θα περάσουν από τις απόψεις τους για τα σταυρόλεξα στα προσωπικά τους προβλήματα, θα συζητήσουν, θα τσακωθούν, θα κλάψουν, θα γελάσουν, θα… Αν πούμε περισσότερα, θα χαλάσουμε τη μαγεία της παράστασης που προτείνω προσωπικά να δείτε.

2_orizontiws_theater_2014_02_11

Λίγο μετά την παράσταση, μιλήσαμε με τους συντελεστές, δυο ανθρώπους που η τέχνη βγαίνει από μέσα τους χωρίς να χρειάζεται να αποδείξουν κάτι και να βάλουν στον εαυτό τους κάποια ταμπέλα. Τους προσδιορίζει η δουλειά τους. Η Ελίζα δεν μπορεί να θεωρήσει τον εαυτό της επιχειρηματία ή άνθρωπο του θεάτρου, αφού από παιδί αυτό που ζητούσε από τους γονείς της ήταν “ένα θέατρο”. Όπως μας συστήνεται: «Έχω σκηνοθετήσει δικά μου έργα μόνο, αφού λατρεύω να γράφω, ενώ ως ηθοποιός ξεκίνησα από παιδί, μόλις ήρθα από την Νότιο Αφρική, στα έντεκα χρόνια μου. Έπαιξα ως παιδί σε ταινία του Κατακουζηνού με την Πέμη Ζούνη, στο σήριαλ της ΕΤ1 για τον Αλέξανδρο Δελμούζο, κάνοντας τη μαθήτρια της, Πηνελόπη Δέλτα, όπου γνώρισα τον Γιάννη Μόρτζο, τον μετέπειτα δάσκαλο μου».

MusicCorner: Να σε γυρίσω στα επιχειρηματικά. Έχοντας το θέατρο μέσα σε μια κοινωνία κρίσης, είναι ένα εγχείρημα που θα συνεχίσεις ή είναι τόσα τα εμπόδια που σε απογοητεύουν ως νέα επιχειρηματία;
Ελίζα Σολωμού: Κοιτάω πάντα τον στόχο και τα εμπόδια είναι απαραίτητα για να σε κάνουν να θέλεις να πας μπροστά. Τι άλλο θα μπορούσα να κάνω; Δεν μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου να κάνει κάτι άλλο. Τα εμπόδια θα σου μάθουν κάτι και θα σε εξελίξουν.

MusicCorner: Μια παράσταση δύο ατόμων εμπεριέχει ένα ρίσκο. Θα ομολογήσω πως και εγώ ως θεατής, ήρθα διστακτικά. Πώς ο διάλογος δυο ανθρώπων θα με κρατήσει για μιάμιση ώρα; Τί δυσκολίες έχει αυτό;
Μελέτης Γεωργιάδης: Ο αριθμός των ανθρώπων ποτέ δεν έπαιζε ρόλο για μένα σκηνοθετικά, όμως καταλαβαίνω την διστακτικότητα. Οι ανθρώπινες σχέσεις είναι κάτι τελείως διαφορετικό. Οι ανθρώπινες σχέσεις μπορεί να είναι ανάμεσα σε δύο ή δώδεκα άτομα. Και το έργο είναι οι ανθρώπινες σχέσεις. Αρκεί βέβαια αυτές οι σχέσεις να έχουν ενδιαφέρον. Πραγματευτήκαμε με θέματα ελαφρώς “taboo” για την σημερινή κοινωνία. Το να μιλήσεις σε μια άγνωστη μέσα στο βαγόνι ενός τραίνου είναι κάτι που δεν συναντάς. Και η καλημέρα θεωρείται taboo. Εγώ ως άντρας, αν έβλεπα κάποιον να λέει καλήμερα σε μια γυναίκα μέσα στο τρένο, θα σκεφτόμουν “Ωπ, αρχίζει το καμάκι”. Ακριβώς όμως αυτοί είναι οι λόγοι για τους οποίους ανεβάσαμε αυτό το έργο. Ένα κομμάτι είναι οι προσωπικές σχέσεις, ένα άλλο το taboo. Μ αρέσει να ανεβάζω έργα που έχουν να κάνουν με τις σχέσεις. Τα μεγάλα λόγια δεν με εντυπωσιάζουν. Αυτά είναι τα έργα που με ιντριγκάρουν.

2_orizontiws_theater_2014_02_02

MusicCorner: Tι άλλα ετοιμάζετε για το ΠαSαγιο8;
Μελέτης Γεωργιάδης, Ελίζα Σολωμού: Ετοιμάζουμε πολλά και διάφορα, εμένα όμως μου έχει καρφωθεί να ανεβάσουμε ένα θρίλερ, γιατι μου ταιριάζει ο χώρος. Ισως όμως και ένα μουσικό-θεατρικό έργο και να συνδυάσουμε πολλά στοιχεία. Όλα αυτά ειναι σχέδια αλλά δεν θέλουμε να το λειτουργήσουμε ως έναν τυπικό θεατρικό χώρος. Θέλουμε ο θεατής να νιώθει σαν φίλους τους συντελεστές, να θεωρεί τον χώρο δικό του. Στο τέλος, μένουμε με τα ρούχα της παράστασης και ως ρόλοι πίνουμε ποτό με τους θεατές. Ζητάμε την διαδραστικότητα.

MusicCorner: Tί άλλο παίζεται σε αυτόν τον χώρο τώρα;
Ελίζα Σολωμού: Στην παιδική σκηνή παίζεται «Η Μαργαρένια και το μεγάλο ταξίδι». Ένα πολύ ωραίο θεατρικό ταξίδι. Ένα έργο που έχω γράψει εγώ και τώρα γράφω το δεύτερο μέρος, αφού διανύω αυτό τον καιρό ξανά περίοδο γραψίματος. Ένα ταξίδι που πρέπει να το κάνουν πολλά παιδιά αφού τα διδάσκει όλες τις αρετές. Αυτον τον καιρό παίζει ο Χάρης Πανόπουλος, σε μουσικές έντεχνου ελληνικού με στοιχεία παραδοσιακού.

2_orizontiws_theater_2014_02_23

Θα μπορούσαμε να μιλάμε με τις ώρες με την Ελίζα και τον Μελέτη, αφού οι ατάκες και τα γέλια μάς είχαν κάνει μια παρέα. Ατάκες που έπεφταν στο τραπέζι είτε ως ρόλοι, είτε ως πειράγματα. Η Ελίζα ως Janet του έργου μας λέει “Τελικά ακόμη και μια ψυχολόγος, αφού είναι μικροί θεοί, μπορεί να μάθει από τον άλλον, αν βγει από τα καλούπια”. Ο Μελέτης, ένας ενήλικας Peter Pan, όπως τον χαρακτηρίζει η Ελίζα, μας αφήνει λέγοντας: “Η ζωή είναι ένα ενδιαφέρον παιχνίδι. Όσο πιο καλά την παίξουμε, τόσο πιο καλά θα περάσουμε, αρκεί να μην σκεφτόμαστε συνέχεια τους κανόνες”.

2_orizontiws_theater_2014_02_20

Οι συντελεστές της παράστασης:
Μετάφραση: Χριστίνα Μητροπούλου
Σκηνοθεσία: Μελέτης Γεωργιάδης
Σκηνογραφία/Ενδυματολογία: Θεοδόσης Δαυλός
Φωτισμοί: Τάσος Ζαφειρόπουλος
Ηχητική Επιμέλεια: Νικόλας Σταυριανουδάκης
Βοηθός Σκηνοθέτης: Ηλιάνα Γεροθανάση
Παραγωγή: Θέατρο ΠαSάγιο 8

«Θέατρο-Πολυχώρος Παsάγιο 8»
Θεραπειών 8, Κολωνός (1η παράλληλος της Κων/πόλεως στο ύψος 339)

——————-

Αποκλειστικές φωτογραφίες του MusicCorner από την παράσταση


***Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση υλικού γραπτού ή φωτογραφιών, χωρίς την άδεια του Music Corner…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here