Στη Eurovision με ένα …OPA!

Γράφει η Αριάδνη Κυπριάδη
www.musiccorner.gr
13/3/2010

Είναι 10.07 και ξεκινάει ο μεγάλος τελικός που θα αναδείξει το φετινό εκπρόσωπο της Ελλάδας στο διαγωνισμό της Eurovision το Μάιο στο Oslo.

Τη βραδιά ανοίγει η Αντιγόνη Ψυχράμη, η οποία πρωταγωνιστεί φέτος στην ελληνική μεταφορά του γνωστού musical του Broadway, Rent. Η Αντιγόνη χορεύει και τραγουδάει πάνω σε ένα κομμάτι σε ύφος musical και οι στίχοι του αναφέρονται στον αποψινό τελικό. Ένα πλήθος χορευτών τη συνοδεύει, ντυμένοι με ρούχα που παραπέμπουν σε συγκεκριμένο νούμερο από την παράσταση Rent. Παράλληλα, προβάλλονται εικόνες από παλαιότερες χρονιές.

Το κοινό αποτελείται από λίγους θεατές, σε σύγκριση πάντα με τις προηγούμενες χρονιές, μιας και ο χώρος φέτος ήταν απλά ένα studio. Δεν υπάρχουν τραπέζια με φαγητό και ποτό, μόνο κοινό έτοιμο να χειροκροτήσει τους καλλιτέχνες γεγονός που βοηθάει πάντως στη δημιουργία εορταστικής ατμόσφαιρας και δεν θυμίζει φιλανθρωπικό γκαλά.

Αυτό που ξεχωρίζει από την πρώτη στιγμή είναι το πολύ καλό logo που έχει επιλεγεί φέτος για το διαγωνισμό, καθώς είναι πλούσιο, χωρίς να είναι «φορτωμένο».

Αμέσως μετά το τέλος του τραγουδιού, εμφανίζονται οι λαμπερές παρουσιάστριες της βραδιάς Ρίκα Βαγιάνη και Τζένη Μπαλατσινού. Η κυρία Μπαλατσινού μάλιστα εντυπωσίασε με την ενδυματολογική της επιλογή που κολάκευε το σώμα της. Όπως μαθαίνουμε, τα κείμενα της βραδιάς έγραψε η κυρία Βαγιάνη. Οι δύο παρουσιάστριες δίνουν λεπτομέρειες σχετικά με τα τραγούδια που θα παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια της βραδιάς και τον τρόπο ψηφοφορίας. Η κυρία Βαγιάνη απευθύνεται στους Eurofans που βρίσκονται στις κερκίδες και εκείνοι ζητωκραυγάζουν. Η κυρία Μπαλατσινού αναφέρει ότι κατά τη διάρκεια της βραδιάς θα ακουστούν τραγούδια της νέας γενιάς της ελληνικής μουσικής.

Στη συνέχεια, μας συστήνουν την κριτική επιτροπή, της οποίας η ψήφος θα μετρήσει κατά 50% – με το άλλο 50% να προέρχεται από το κοινό που θα ψηφίσει από το σπίτι. Την επιτροπή απαρτίζουν ο Μίμης Πλέσσας, ο οποίος είναι και ο πρόεδρός της, ο Γενικός Διευθυντής της ΕΡΑ Αντώνης Αδρικάκης, η δημοσιογράφος Χριστιάννα Σταματέλου, ο αρχιμουσικός Ανδρέας Πυλαρινός και ο στιχουργός και ραδιοφωνικός παραγωγός Ποσειδώνας Γιαννόπουλος.

Δεν θα μπορούσε να λείπει μια αναφορά στον περσινό εκπρόσωπο της Ελλάδας στη Eurovision, το Σάκη Ρουβά. Αρχικά, παίζει το βίντεο με τη ζωντανή παρουσίαση του “This is Our Night”. Στην συνέχεια ο ίδιος ο Σάκης Ρουβάς εμφανίζεται σε βίντεο όπου ευχαριστεί τους ανθρώπους της ΕΡΤ για την αγάπη τους και εύχεται καλή επιτυχία στους συμμετέχοντες.

Ακολουθεί σύντομο διαφημιστικό διάλειμμα, κατά το οποίο οι παρουσιάστριες της βραδιάς αλλάζουν ρούχα. Μετά το διάλειμμα, οι δύο κυρίες παρουσιάζουν ένα μικρό σκετσάκι που αποτελεί παρωδία της διαφήμισης γνωστής εταιρίας κινητής τηλεφωνίας. Στο σκετσάκι, η Ρίκα Βαγιάνη προσπαθεί να εξηγήσει με τη βοήθεια γραφήματος τον τρόπο ψηφοφορίας. “Επόμενο chart παρακαλώ”!!!

Το διαγωνιστικό κομμάτι όμως δεν θα ξεκινήσει ακόμα. Στην πραγματικότητα, θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι και το επόμενο διαφημιστικό διάλειμμα για να δούμε τα εφτά υποψήφια τραγούδια και να μπορέσουμε – επιτέλους! – να τα σχολιάσουμε. Εδώ να σημειώσουμε πως μέχρι στιγμής στο Music Corner σκοπίμως δεν έχουμε κάνει κανένα σχόλιο για τα τραγούδια του ελληνικού τελικού, καθώς επιθυμούσαμε να κρατήσουμε ουδέτερη στάση και να μην επηρεάσουμε με τις προσωπικές μας προτιμήσεις.

Στην σκηνή όμως τώρα ανεβαίνει ο φετινός εκπρόσωπος της Κύπρου Jon Lilygreen και το συγκρότημα The Islanders για να ερμηνεύσουν το τραγούδι τους “Life Looks Better in Spring”. Το φόντο είναι πράσινο, ο τραγουδιστής ντυμένος στα λευκά και το τραγούδι κυλά ευχάριστα. Μόνη δυσαρμονία είναι οι στιλιστικές προτιμήσεις της μπάντας του.

Μόλις τελειώνει το τραγούδι οι δύο παρουσιάστριες τον ρωτούν πώς ένας Ουαλός βρέθηκε να εκπροσωπεί την Κύπρο στη Eurovision. Εκείνος, με χαρακτηριστική ειλικρίνεια απαντά ότι απλώς κάποιος του είπε να πάει και πήγε!

Οι εναλλαγές είναι γρήγορες. Οι εκπρόσωποι της Κύπρου αποχωρούν από τη σκηνή, ενώ παράλληλα η κυρία Μπαλατσινού εξηγεί τη διαδικασία ψηφοφορίας που θα ακολουθηθεί στο Oslo. Για πρώτη φορά, κριτική επιτροπή και κοινό μοιράζονται 50-50 την ψηφοφορία και στους ημιτελικούς.

Το επόμενο βίντεο αναφέρεται στις καλύτερες στιγμές της περσινής διοργάνωσης. Σκηνές από τις πρόβες, η Patricia Kaas, o Andrew Lloyd Weber…

Ακολουθεί το μεγαλύτερο ατόπημα της βραδιάς: μια χορογραφία του Φωκά Ευαγγελινού, η οποία σκοπό έχει να παρουσιάσει αποσπάσματα και από τα εφτά υποψήφια τραγούδια. Το τελικό όμως αποτέλεσμα προκαλεί αμηχανία. Δεν είναι τόσο που το στήσιμο και τα κοστούμια θυμίζουν υπερβολικά το video clip της Lady Gaga “Bad Romance”. Είναι περισσότερο ο τρόπος που χορογραφούνται τα αποσπάσματα από τα υποψήφια τραγούδια, καθώς μοιάζει να υπάρχει δυσαρμονία ανάμεσα στη μουσική και τις κινήσεις των χορευτών.

Μετά από ένα ακόμα διαφημιστικό διάλειμμα, ξεκινάει το κυρίως μέρος της βραδιάς. Είναι έντεκα παρά όταν ο Χρήστος Χατζηνάσιος εμφανίζεται στην σκηνή. Ντυμένος στα μαύρα, ερμηνεύει το κομμάτι του “Illusion” («Ψευδαίσθηση»). Έχει άραγε τρακ; Στέκεται στη σκηνή και μοιάζει να νιώθει αμηχανία. Η αγγλική προφορά του τον προδίδει σε αρκετά σημεία, ενώ φωνητικά παρουσιάζει αδυναμίες. Τον πλαισιώνουν τρεις κοπέλες ντυμένες στα μαύρα. Η μία σηκώνεται και χορεύει. Η δεύτερη παραμένει στο πάτωμα καθ’ όλη τη διάρκεια του τραγουδιού. Η τρίτη εμφανίζεται σε κάποια σημεία και χορεύει και αυτή. Όσα όμως συμβαίνουν πάνω στην σκηνή μοιάζουν ασύνδετα, ενώ το τραγούδι είναι αρκετά μέτριο.

Σειρά έχει η Sunny Μπαλτζή με τους Second Skin. Η metal εμφάνιση του συγκροτήματος σίγουρα σόκαρε τους μεγαλύτερους. Από τη μία, είναι ωραία στημένοι και μπορούν να υποστηρίξουν αυτό που κάνουν. Το “Game of Life” («Το Παιχνίδι της Ζωής») είναι ένα αρκετά καλό pop τραγούδι, που όμως δεν εντυπωσιάζει. Από την άλλη, η φωνή της τραγουδίστριάς τους Ιωάννας Μεταξά είναι ανέλπιστα αδύναμη, γεγονός που μάλλον απογοήτευσε πολλούς.

Ο Μάνος Πυροβολάκης με την Ελένη Φουρέιρα και τον rapper Don’t Ask ανεβαίνουν στην σκηνή. Οι δύο άντρες ντυμένοι στα μαύρα, η κοπέλα ντυμένη στα λευκά. Η Ελένη Φουρέιρα αποτελεί μια πολύ όμορφη παρουσία, η οποία δίνει λάμψη σε ένα τραγούδι που θέλει να συμμετάσχει στη Eurovision. Είναι ενδιαφέρουσα η ιδέα να παντρευτεί η κρητική λίρα με τη rap και την pop, το τελικό όμως αποτέλεσμα, έτσι όπως αποτυπώνεται στο τραγούδι «Η Κιβωτός του Νώε», δείχνει να προβληματίζει κάποιους. Η παρουσία στο τέλος δύο χορευτών με κρητική ενδυμασία τονίζει ακόμα περισσότερο την προσπάθεια να γίνει το κομμάτι όσο πιο ethnic γίνεται.

Ο Γιώργος Αλκαίος, οι Friends και το τραγούδι “OPA” είναι η πέμπτη συμμετοχή. Το πρώτο που κάνει εντύπωση – και προκαλεί σίγουρα το θαυμασμό – είναι η αλλαγή στην εμφάνιση του Γιώργου Αλκαίου. Ντυμένος στα μαύρα, δείχνει φοβερά αδυνατισμένος και ανανεωμένος. Τον συνοδεύουν χορευτές οι οποίοι χτυπούν τύμπανα και δίνουν στο κομμάτι την απαιτούμενη ενέργεια. Στη μέση του τραγουδιού εμφανίζεται ένας μουσικός που παίζει λύρα. Το “OPA” παραμένει πιστό στο είδος που υπηρετεί ο γνωστός τραγουδιστής. Θα είχε ενδιαφέρον να τον δούμε να κινείται περισσότερο κατά τη διάρκεια του τραγουδιού, ενώ θα μπορούσε να φορέσει κάτι πιο ενδιαφέρον στιλιστικά. Συνολικά όμως, ήταν ένα τραγούδι που φάνηκε να κερδίζει το κοινό στο στούντιο – και όπως αποδείχτηκε μετά και τους τηλεθεατές.

Ο Γιώργος Καραδήμος ανεβαίνει στην σκηνή μόνος για να ερμηνεύσει το τραγούδι «Πολεμάω». Ντυμένος απλά, κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα: να τραγουδάει. Το τραγούδι διαθέτει όμορφους στίχους, ενώ θα ήταν λάθος να το χαρακτηρίσει κανείς «μη-Γιουροβιζιονικό». Ας μην ξεχνάμε ότι το 2007 το διαγωνισμό είχε κερδίσει το τραγούδι “Molitva”, το οποίο δεν διέθετε ούτε αισθησιακή τραγουδίστρια, ούτε αγγλικό στίχο.

Είναι οι Μέλισσες οι νέοι Onirama; Αυτή η απορία έχει γεννηθεί σε πολλούς μουσικόφιλους τους τελευταίους μήνες. Ο χρόνος όμως θα δείξει. Για την ώρα, το τραγούδι τους «Κινέζος» είναι πιασάρικο, αλλά όχι για Eurovision. Ο λόγος είναι απλός: οι στίχοι του τραγουδιού αναφέρονται σε μια έκφραση, έναν ντόπιο “ιδιωματισμό” – “κάνει τον Κινέζο”, που πολύ απλά δεν μπορεί να μεταφραστεί στους ξένους. Άρα, όλο το νόημα του τραγουδιού χάνεται κυριολεκτικά στη μετάφραση. Οι άλλοι Ευρωπαίοι απλώς θα μείνουν να αναρωτιούνται γιατί η μελωδία του τραγουδιού τούς θυμίζει τη χώρα της Άπω Ανατολής. Πάντως, τόσο το στήσιμο της μπάντας, όσο και η φωνή και η κίνηση του τραγουδιστή ήταν πολύ καλές. Έλειπαν όμως τα ευρήματα που θα μπορούσαν να το εμπλουτίσουν.

Οι Θεσσαλονικείς Emigre είναι οι τελευταίοι υποψήφιοι που παρουσιάζουν ζωντανά το τραγούδι τους. To “Touch Me Deep Inside” («Άγγιξε με Βαθιά») μας γυρίζει πίσω σε περασμένες δεκαετίες. Οι ενδυματολογικές επιλογές της τραγουδίστριας μας πάνε μακριά, στην αγαπημένη Λαπωνία. Το όλο show δεν διαθέτει καινοτόμα ή ιδιαίτερα ενδιαφέροντα στοιχεία. Μια φιλότιμη προσπάθεια, η οποία δυστυχώς δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες.

Μετά το τέλος του τραγουδιού, οι δύο παρουσιάστριες παίζοντας με τους τίτλους γνωστών ταινιών, δίνουν «πάσα» για διαφημίσεις.

Είναι ήδη 11.34 και οι δύο παρουσιάστριες, ντυμένες με μακριές τουαλέτες, «ξεναγούν» τους τηλεθεατές στο Green Room, όπου βρίσκονται οι καλλιτέχνες. Στις 11.36 ξεκινά η ψηφοφορία, ενώ παράλληλα ένα βίντεο δείχνει τα τραγούδια σε αντίστροφη σειρά. Στο τραγούδι των Emigre μάλιστα σημειώνονται και κάποια προβλήματα στον ήχο, τα οποία όμως γρήγορα διορθώνονται.

Επόμενη καλεσμένη δεν είναι άλλη από την Κατερίνα Αυγουστάκη, η οποία αποκλείστηκε από το φετινό διαγωνισμό λόγω διαρροής του υποψήφιου τραγουδιού της “Enjoy the Day” σε μορφή remix. Η Κατερίνα ερμηνεύει δύο τραγούδια. Το πρώτο είναι το “Treat me Like a Lady” σε μορφή μπαλάντας, η μελωδία του οποίου θυμίζει πολύ το “Halo” της Beyoncé. Ακολουθεί το “Enjoy the Day”, που και αυτό δυστυχώς θυμίζει αρκετά το “When Love Takes Over” του David Guetta.

Η νεαρή τραγουδίστρια πάντως κάνει προσπάθεια να μιλήσει στα ελληνικά. Αν και οι παρουσιάστριες την ρωτούν στα αγγλικά αν έχει ιδιαίτερη προτίμηση σε κάποιο από τα υποψήφια τραγούδια, εκείνη απαντά ευγενικά ότι «ήταν όλοι πολύ καλοί».

H ψηφοφορία συνεχίζεται, ενώ στην σκηνή βρίσκεται ο Miro, ο φετινός εκπρόσωπος της Βουλγαρίας στη Eurovision. Ντυμένος με τζιν, δερμάτινο μπουφάν με στρας στο μανίκι και γυαλιά ηλίου, ερμηνεύει το κομμάτι του “Angel Si Ti” («Είσαι Ένας Άγγελος»). Ο Miro θυμίζει αρκετά το Dima Bilan. Έχει αυτοπεποίθηση και σκηνική παρουσία. Στο τέλος, απευθύνεται στο κοινό και λέει στα ελληνικά: «Ευχαριστώ πολύ Ελλάδα».

Σε αυτό το σημείο τελειώνει και η ψηφοφορία. Πριν όμως την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, υπάρχει ακόμα μια μικρή έκπληξη για το κοινό: ολόκληρο το καστ του μιούζικαλ Rent ανεβαίνει στην σκηνή για να ερμηνεύσει ένα γλυκό τραγούδι από την παράσταση, το οποίο καλεί τον κόσμο να ζήσει με αγάπη. Ήταν σίγουρα μια από τις πιο ωραίες στιγμές της βραδιάς.

Ακολουθεί διαφημιστικό, το οποίο θα οδηγήσει στο τελευταίο μέρος της βραδιάς και την ανάδειξη του νικητή, ο οποίος θα πάρει το εισιτήριο για το Oslo.

Πριν όμως από την ανακοίνωση του νικητή, οι υποψήφιοι κάνουν δηλώσεις από το Green Room. Η τραγουδίστρια των Emigre ευχαριστεί τους συνεργάτες του συγκροτήματος για τη βοήθειά τους. Ο Γιώργος Καραδήμος δηλώνει συγκινημένος από την αγάπη που του δείχνουν οι συνυποψήφιοί του, οι οποίοι φωνάζουν ρυθμικά το όνομά του. Η Sunny Μπαλτζή φαίνεται να έχει απολαύσει την εμπειρία. Ο τραγουδιστής από τις Μέλισσες στήνει ένα χαριτωμένο σκετσάκι με τον κιθαρίστα του συγκροτήματος, με σκοπό να πειράξει τους συνυποψήφιούς τους. Ο Μάνος Πυροβολάκης αστειευόμενος λέει ότι έχουν μετατρέψει το Green Room σε Τσικουδιά Room. Ο Γιώργος Αλκαίος τονίζει το πόσο ωραία πέρασαν όλοι.

Η Τζένη Μπαλατσινού μιλά με την κριτική επιτροπή. Λίγα λεπτά μετά θα βρεθεί ξανά στη μεγάλη σκηνή και μαζί με τη Ρίκα Βαγιάνη και το Μίμη Πλέσσα θα ανακοινώσουν τα αποτελέσματα. Δεν παίζουν με την αγωνία του κοινού και των υποψηφίων. Λένε σχεδόν αμέσως: «Γιώργος Αλκαίος, OPA!».

Ο Γιώργος Αλκαίος αγκαλιάζει τους συνεργάτες του. Αγκαλιάζει όμως και όσους συνυποψήφιους είναι κοντά του. Ετοιμάζεται να ανεβεί στην σκηνή για να ερμηνεύσει για μια ακόμα φορά το νικητήριο τραγούδι. Οι οικοδέσποινες της βραδιάς ευχαριστούν τον κόσμο και την ΕΡΤ.

Είναι σχεδόν 12.30 όταν ο Γιώργος Αλκαίος και οι Friends ανεβαίνουν στην σκηνή. Είναι πλέον χαλαρός, άνετος. Τα δίνει όλα πάνω στην σκηνή. Πέφτουν κομφετί. Ευχαριστεί τον κόσμο, ξανά και ξανά. Συστήνει τους χορευτές του στο κοινό. Τα χάνει. Κάνει λάθος με τα ονόματά τους! Τέτοια ώρα τέτοια λόγια…!

Ήταν ένα πολύ όμορφο κλείσιμο σε μια βραδιά χωρίς ιδιαίτερες εντάσεις ή εξαιρετικές μελωδίες, η οποία όμως διακρίθηκε για το επίπεδο και την ευγένεια όλων των συμμετεχόντων και καλεσμένων.

7 COMMENTS

  1. protimousa pirobolaki gt ine o agapimenos mou alla kai autos kalos ine…pos ton ipame?!?!?

  2. ΑΙΣΧΟΣ ΟΛΑ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΕ ΤΕΤΟΙΑ ΚΡΙΣΗ ΘΕΛΟΥΜΕ ΚΑΙ EUROVISION ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ!!! ΝΤΡΟΠΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!

  3. dn mou arese autos o xondros..eleos o alkaios sth eurovision ;;;ma ti allo tha doume;

  4. ta klytera tragoudia einai fetos p exei vgalei h ellada gia tn eurovision… exerounte to illusion k t alkaiou… ta opoia ontws einai aisxra!!!!! tsp eyxomai sta palikaria klh epityxia!!!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here