«Οι Koza Mostra επιλέγουμε παρουσίαση με πάθος και ένταση επί σκηνής»

Συνέντευξη των Koza Mostra στον Γιάννη Νανίδη και το MusicCorner.gr
18/2/2013

Ο Ηλίας Κόζας των Koza Mostra, απαντάει στις ερωτήσεις του MusicCorner.gr …

Music Corner: Με την πάροδο των χρόνων τα πράγματα στη Eurovision αλλάζουν. Θεωρείτε ότι ένα τραγούδι από μόνο του μπορεί να νικήσει ή χρειάζεται και ένας πολύ ωραίος τρόπος παρουσίασης του στη σκηνή;
Koza Mostra: Ήταν είναι και θα είναι ο συνδυασμός. Ανέκαθεν τα ωραία τραγούδια  εισέπρατταν θερμότερη υποδοχή από άλλα του ίδιου βεληνεκούς αν συνδυαζόντουσαν με μία εντυπωσιακή σκηνική παρουσία. Στην αντίπερα όχθη πολλές φορές το κοινό ήταν ανεκτικό σε μέτρια τραγούδια τα οποία όμως συνοδεύονταν από ένα ωραίο οπτικό θέαμα. Νομίζω πως είναι άγραφος κανόνας που ισχύει όχι μόνο στην Eurovision αλλά στο παγκόσμιο μουσικό στερέωμα. Από εκεί και πέρα έχει να κάνει και με το τι εννοούμε «ωραίος τρόπος παρουσίασης». Υπάρχει η πανάκριβη οπτική φαντασμαγορία όπως ακριβώς υπάρχει και το πάθος και η ένταση επί σκηνής. Οι Koza Mostra επιλέγουμε το δεύτερο…

Music Corner: Πολλά ακούγονται, και ίσως όχι άδικα, γύρω από συμμαχίες μεταξύ κρατών. Σας φοβίζει αυτό; Πιστεύετε ότι απουσιάζουν πλέον τα μουσικά κριτήρια από το διαγωνισμό;
Koza Mostra: Για να είμαι ειλικρινής δεν έχω παρακολουθήσει τη Eurovision τόσο εκτενώς. Φαντάζομαι πως όπως υπάρχει η συμμαχία ανάμεσα στην Ελλάδα και την Κύπρο και οι μεν έχουν σίγουρο «δωδεκάρι» από τους δε, έτσι λειτουργούν και τα υπόλοιπα όμαιμα και ομότροπα κράτη.

Music Corner: Το balkan έχει ακουστεί πολύ στη Eurovision. Φοβάστε τις συγκρίσεις;
Koza Mostra: Όλα έχουν ακουστεί πολλές φορές. Από εκεί και πέρα έχει σημασία με τι θα μπολιάσεις το κάθε είδος, με το οποίο επιλέγεις να εκπροσωπήσεις την χώρα σου στη Eurovision. Εμείς διαλέξαμε να το μπολιάσουμε με ρεμπέτικες και ska πινελιές. Και φαίνεται να πιάνει μέχρι στιγμής!

Music Corner: Κατά τη διάρκεια της δημιουργίας του τραγουδιού φοβηθήκατε ότι ο τίτλος “Alcohol is Free” μπορεί να δεχθεί αρνητική κριτική;
Koza Mostra: Σε κάποιες φάσεις ναι. Αλλά ήταν και λίγο μονόδρομος καθώς το τραγούδι αυτό προϋπήρχε της πρότασης που μας έγινε να συμμετάσχουμε στον ελληνικό τελικό. Οπότε προϋπήρχε και ο τίτλος. Από εκεί και πέρα μια μέρα απλά καθήσαμε …κατεβάσαμε δυο ουϊσκάκια, το φιλοσοφήσαμε λιγάκι παραπάνω και τελικά τον κρατήσαμε ως τίτλο! Πέρα από την πλάκα, το φοβηθήκαμε και τελικά δεχτήκαμε αρνητικές κριτικές ιδιαίτερα στην αρχή. Δυστυχώς η ελληνική κοινωνία, μεταξύ άλλων διαθέτει και ένα συντηρητικό κομμάτι που αρέσκεται να ηθικολογεί ανάμεσα στα ξεκατινιάσματα. Ε, αυτό το κομμάτι της κοινωνίας δεν με αφορά καθόλου…

Music Corner: Γιατί επιλέξατε να εισάγετε το ρεμπέτικο στο τραγούδι σας και όχι κάποιο άλλο παραδοσιακό είδος; Ο Αγάθωνας Ιακωβίδης ήταν η πρώτη σας επιλογή για να εκπροσωπήσει το είδος; Πως προέκυψε η συνεργασία μαζί του;
Koza Mostra:  Όπως έχω ξαναπεί, όταν έφτασαν στα χέρια μου οι στίχοι του Στάθη Παχίδη, ερμηνεύτηκαν μέσα μου ως ένα γνήσιο αστικό ρεμπέτικο. Ήταν λοιπόν φυσικό επακόλουθο η συγκεκριμένη συνεργασία η οποία προέκυψε απλούστατα με τη βοήθεια του Αλέξανδρου και της Δήμητρας, της εταιρείας παραγωγής μου, Art On The Road, οι οποίοι έκαναν την πρώτη προσέγγιση το καλοκαίρι που μας πέρασε. Τα άλλα ήρθαν εύκολα…

Music Corner: Σχολιάστε μου εν συντομία τα τραγούδια των αντιπάλων σας!
Koza Mostra: Ασχολίαστο!
“One last kiss”: Δυναμικό rockabilly στα χνάρια της Imelda May. Άξιζε την αναγνώριση που έλαβε…
“Angel”: Ο Alex Leon είναι από τους μεγαλύτερους παραγωγούς στην Ευρώπη. Δεν περίμενα κάτι λιγότερο από τον ίδιο…
“Χίλιες και μία νύχτες”: Βαρύ, ανατολίτικο και εξαιρετικά ρυθμικό κομμάτι. Εξαιρετικό…

———————

***Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση υλικού, χωρίς την άδεια του Music Corner…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here