afierwmeno_eksairetika_logo_500x100Γράφει ο Τάσος Κριτσιώλης

 

 

“Η σημασία αυτής της στήλης του musiccorner είναι ακριβώς ότι λέει ο τίτλος της: “Αφιερωμένη εξαιρετικά” σε ανθρώπους που προσέφεραν στο ελληνικό τραγούδι, αλλά μένοντας ηθελημένα στην “οπισθοφυλακή” και χωρίς ποτέ να ζητήσουν κάτι περισσότερο από το να κάνουν αυτό που αγαπούσαν.

Η δουλειά τους περιορίστηκε στην πίστα, στο στούντιο, στη γραφή μουσικής και στίχου και πουθενά αλλού. Άλλοι έκαναν μεγάλη επιτυχία, άλλοι μικρότερη. Άλλοι συνεχίζουν την πορεία τους και παλεύουν, άλλοι έχουν αποχωρήσει. Άλλοι έχουν φύγει από τη ζωή.

Όμως, όλοι τους ανεξαιρέτως έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην ελληνική μουσική σκηνή και δικαιούνται αυτό που τους προσφέρουμε: Μια γωνιά “αφιερωμένη εξαιρετικά”…!

———————————————————– 

Όπως αναφέραμε και στο πρώτο μέρος αυτού του αφιερώματος, το ζευγάρι Τόλης Βοσκόπουλος-Μαρινέλλα είναι από εκείνα που έχουνε περάσει στο χώρο του «θρύλου» και στην ιστορία του εγχώριου καλλιτεχνικού στερεώματος. Αμέτρητοι τόνοι μελανιού χύθηκαν και χαρτιού ξοδεύτηκαν για λογαριασμό τους, αφού οι μεγάλοι σταρ οποιασδήποτε χώρας είναι φυσικό κι επόμενο ν’ απασχολούν το κοινό με τις πράξεις και τα λόγια τους.

voskopoulos_marinela

Συνεχίζουμε σήμερα την παρουσίαση «έργων και ημερών» των δύο σπουδαίων ερμηνευτών, η οποία καλύπτει τη χρονική περίοδο από το 1975 ως και το 1985, όταν συναντήθηκαν για τελευταία φορά στο βινύλιο…

Οι δεύτερες φωνές

Με την έκδοση των δύο κοινών δίσκων τους, ο Βοσκόπουλος και η Μαρινέλλα ξεκίνησαν τη συνεργασία τους και στις 33 στροφές. Αυτή, είχε να κάνει με τις δεύτερες φωνές που έκανε η «μεγάλη κυρία» στα τραγούδια που ηχογραφούσε ο «άρχοντας» για τους προσωπικούς δίσκους του. Ο τρόπος που «έδεναν» μουσικά οι δυο τους, ήτανε πραγματικά μοναδικός και οι διφωνίες τους θα πρέπει να διδάσκονται σε σεμινάρια φωνητικής…

Η αρχή έγινε την άνοιξη του 1975, με το άλμπουμ «Εγώ τι έχω και τι θα ‘χω». Εκεί, η Μαρινέλλα ακούγεται να κάνει σεκόντα σε τρία τραγούδια του συζύγου της: «Αν ήξερες», «Δεν πειράζει» και «Ρώτησε να μάθεις».

Ωστόσο, η παρουσία της θα είναι πιο έντονη την επόμενη χρονιά. Το Μάρτιο του 1976 κυκλοφορούν τα «Σμυρναίικα και λαϊκά», ίσως ο καλύτερος δίσκος στη μεγάλη καριέρα του Τόλη. Η «μεγάλη κυρία» στολίζει με τις υπέροχες δεύτερες φωνές της οκτώ από τα τραγούδια του άλμπουμ, μεταξύ των οποίων τα πασίγνωστα «Πριν χαθεί το όνειρό μας», «Το βαρυχείμωνο», «Ο αραμπατζής» και «Αχ Βαγγελίτσα μου. Το αποτέλεσμα, αληθινά εξαιρετικό…

Το ίδιο θα συμβεί και στη δεύτερη δισκογραφική παρουσία του Βοσκόπουλου το 1976. Το Νοέμβριο βγαίνει στα δισκοπωλεία το «Όταν τραγουδώ», με «χρυσές» πωλήσεις άνω των 50.000 αντιτύπων. Εδώ, η παρουσία της Μαρινέλλας είναι σχετικά περιορισμένη, καθώς «σιγοντάρει» τον άνδρα της σε τρία τραγούδια, γνωστότερο εκ των οποίων είναι το «Να ‘ταν Θεέ μου»…

Τα τελευταία τρία τραγούδια

Το καλοκαίρι εκείνης της χρονιάς, η Μαρινέλλα ετοιμάζει τον καινούργιο δίσκο της κι ενώ ήδη η απήχηση του «Ρεσιτάλ» της με τον Κώστα Χατζή βρίσκεται στο απόγειό της.

Μέσα στο υλικό που ηχογραφεί, είναι και τρία τραγούδια σε μουσική Τόλη Βοσκόπουλου και στίχους Μίμη Θειόπουλου: «Θα τραγουδήσω», «Όλη νύχτα αγαπιόμαστε» και «Τώρα τίποτα». Είναι τα τελευταία τραγούδια που θα γράψει ο «άρχοντας» για τη φωνή της «μεγάλης κυρίας», αλλά και τα μοναδικά κατά τη διάρκεια του έγγαμου βίου τους.

Ωστόσο, εκείνο το άλμπουμ δε θα κυκλοφορήσει τότε, καθώς η εταιρεία έκρινε ότι θα «καπέλωνε» τις ιλιγγιώδεις πωλήσεις του «Ρεσιτάλ». Έτσι, χρειάστηκε να περάσουν…15 χρόνια μέχρι να εμφανιστεί στα δισκοπωλεία, μόλις το 1991…

Ωστόσο, τα «Θα τραγουδήσω» και «Τώρα τίποτα» περιλήφθηκαν στο δίσκο της ερμηνεύτριας «Μαρινέλλα-Αθηναίοι» τον Ιούλιο του 1977, το δεύτερο με μια ελαφρά αλλαγή στίχων σε σχέση με το «πρωτότυπο»…

Το τελευταίο ντουέτο

Είναι Αύγουστος του 1979, όταν κυκλοφορεί το άλμπουμ της Μαρινέλλας με τίτλο «Σ’ αγαπώ». Η εμπορική επιτυχία είναι μεγάλη (πωλήσεις άνω των 50.000 αντιτύπων) και το ομότιτλο τραγούδι σηματοδοτεί το τελευταίο ντουέτο του θρυλικού ζευγαριού. Σε μουσική Γιάννη Αξιώτη και στίχους Νάσου Νανόπουλου, οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές τραγουδούν την αγάπη τους και τίποτε δε δείχνει ότι ο χωρισμός τους περιμένει στη γωνία…

Νωρίτερα, το Νοέμβριο του 1978, η «μεγάλη κυρία» θα «σιγοντάρει» τον «άρχοντα» σε τρία τραγούδια του δίσκου «Τραγούδα θεατρίνε», από το ομότιτλο μιούζικαλ που ανεβαίνει στο θέατρο «Βέμπο» με πρωταγωνιστή τον Τόλη: «Ετούτο το παράξενο μεθύσι», «Κι αναρωτιέμαι» και «Μαζί σου βρήκα το δρόμο μου»…

Χωρισμός, σεκόντα και…Γιάννης Καλατζής

Τον Σεπτέμβριο του 1980, ο Βοσκόπουλος παρουσιάζει τη νέα του δουλειά με τίτλο «Τόλης Βοσκόπουλος 80» με «χρυσές» πωλήσεις και μεγάλες επιτυχίες. Η Μαρινέλλα δίνει και πάλι το παρών, κάνοντάς του δεύτερες φωνές στα «Καρδιά μου-καρδιά μου», «Μοναχός μου κουβεντιάζω», «Μιλάνε τα μάτια» και «Είσαι παντού»…

Την παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 1981, οι δυο τους θα εμφανιστούν μαζί κι αγαπημένοι (τουλάχιστον έτσι έδειχναν…) στο εορταστικό πρόγραμμα που προβλήθηκε στην ΥΕΝΕΔ με τίτλο «Πρωτοχρονιά μαζί μας» και πρωταγωνίστρια τη Μαρινέλλα. Η «μεγάλη κυρία» παρουσίασε ένα μέρος των προσωπικών επιτυχιών της ως τότε καριέρας της, αλλά και άνοιξε τις πόρτες του σπιτιού της για τις κινηματογραφικές (το πρόγραμμα ήταν γυρισμένο με φιλμ) κάμερες.

Εκεί, εμφανίστηκε μαζί με τον Τόλη τραγουδώντας το «Σ’ αγαπώ», ενώ εκείνος ερμήνευσε τα «Καρδιά μου-καρδιά μου» και «Με βρήκε δύσκολη στιγμή». Παράλληλα, υποδέχτηκαν το 1981 δίνοντας ευχές σε όλο τον κόσμο και πίνοντας σαμπάνια, παρέα με τη μικρή τότε Τζωρτίνα (κόρη της ερμηνεύτριας) και τους αδελφούς Τζαβάρα…

Όμως, στα μέσα της χρονιάς «έσκασε η βόμβα». Το λαμπερό ζευγάρι αποφάσισε να τραβήξει χωριστούς δρόμους, κάτι που είχε κυκλοφορήσει ως φήμη αρκετό καιρό πριν. Γράφτηκαν πολλά και διάφορα για τις αιτίες που οδήγησαν στη διάλυση του γάμου του, όμως ουδέποτε κάποιος εκ των δύο μίλησε δημοσίως για όλα αυτά…

Πάντως, η συνεργασία τους στο βινύλιο συνεχίστηκε. Μάλιστα, η Μαρινέλλα κλήθηκε να κάνει δεύτερες φωνές στον Γιάννη Καλατζή στο δίσκο του «Για όλους» (Απρίλιος 1981), στον οποίον ο Βοσκόπουλος υπογράφει ως συνθέτης εννιά τραγούδια. Στα έξι από αυτά, τον ερμηνευτή συνοδεύει η «μεγάλη κυρία» («Μέρα-μέρα, μήνα-μήνα», «Ζητιανάκι», «Παναγιά μου», «Δυο φεγγάρια», «Το ‘να σπίτι δίπλα στ’ άλλο» και «Αύριο της το λέω»)…

Το φθινόπωρο του ’81, ο Τόλης ξεκινά τις ηχογραφήσεις για το νέο άλμπουμ του, το οποίο θα κυκλοφορήσει τον Δεκέμβριο με τίτλο «Καρδιά μου μόνη». Παρά το έντονα φορτισμένο κλίμα λόγω του χωρισμού τους, η Μαρινέλλα θα τον συνοδεύσει σε επτά τραγούδια, μεταξύ των οποίων το πασίγνωστο «Άιντε στην υγειά της»…

Το ίδιο θα συμβεί και στον επόμενο δίσκο του Βοσκόπουλου («Δε θέλω να θυμάμαι»), τον Δεκέμβριο του 1982. Το διαζύγιο είναι πλέον γεγονός, αλλά η ερμηνεύτρια θα του κάνει σεκόντο σε τρία τραγούδια, γνωστότερο εκ των οποίων είναι το «Χθες ακόμα»…

Ένα φινάλε «για τα παιδιά»…

Μαρινέλλα και Τόλης Βοσκόπουλος θα «στεγαστούν» για τελευταία φορά κάτω από το ίδιο τραγούδι τα Χριστούγεννα του 1985 και για ιερό σκοπό. Τότε, κυκλοφορεί ένα maxi single (δίσκος δώδεκα ιντσών με ένα τραγούδι σε κάθε πλευρά) με τίτλο «Για τα παιδιά», σε μουσική Αλέξη Παπαδημητρίου και στίχους Φίλιππου Νικολάου.

Πρόκειται για κάτι αντίστοιχο με το “We are the world” που χαλούσε κόσμο εκείνη την εποχή, με ερμηνευτές τους μεγαλύτερους σταρ των ΗΠΑ κι αντικείμενό του τη συγκέντρωση εσόδων για τα παιδιά της Αφρικής.

Στην ελληνική «βερσιόν», συμμετείχαν ορισμένοι εκ των σπουδαιότερων εγχώριων ερμηνευτών όπως ο Γιάννης Πάριος, η Χάρις Αλεξίου, η Βίκυ Μοσχολιού, ο Δημήτρης Μητροπάνος, ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου κ.α. και φυσικά, η Μαρινέλλα με τον Τόλη Βοσκόπουλο. Είναι το τελευταίο τραγούδι που ακούγονται και οι δύο…

Επιστροφή εδώ, στο πρώτο μέρος του αφιερώματος…

————

*** Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση υλικού, χωρίς την άδεια του Music Corner…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here