Γράφει η Μαρία Αβραμίδου
Στις αρχές του 20ου αιώνα, τα μέλη της ιθαγενούς φυλής των Osage πλουτίζουν αναπάντεχα όταν ανακαλύπτουν κοίτασμα πετρελαίου στη γη τους. Ο Ernest Burkhart (Leonardo DiCaprio) επιστρέφει στα μέρη του, μετά την θητεία του στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και ερωτεύεται την αυτόχθονα Mollie (Lily Gladstone). Όμως, ο γαιοκτήμονας θείος του, Bill Hale (Robert De Niro) έχει άλλα σχέδια για τον ανιψιό του και την περιουσία της Mollie…
Ο Martin Scorsese σκηνοθετεί και, μαζί με τον Eric Roth, υπογράφει το σενάριο για το «Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού» (“Killers of the Flower Moon”), έργο το οποίο βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα, τα οποία καταγράφονται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του David Grann (κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις Λαβύρινθος). Μέσα από την ταινία έρχεται στο φως μια άγνωστη πτυχή της ιστορίας των Ηνωμένων Πολιτειών, η οποία έχει τραγικές διαστάσεις, καθώς ο πλούτος των Osage, οι οποίοι, ώς έναν βαθμό προσπαθούν να ενταχθούν στην αμερικανική κοινωνία, τους βάζει στο στόχαστρο αδίστακτων ανθρώπων. Μυστηριώδεις θάνατοι, οι οποίοι αποδεικνύονται δολοφονίες, μαστίζουν την κοινότητα, ενώ την επίλυση της υπόθεσης αναλαμβάνει το νεοσύστατο, τότε, Ομοσπονδιακό Γραφείο Ερευνών, το γνωστό, πλέον, FBI.
Με την τεχνική και καλλιτεχνική αρτιότητα που χαρακτηρίζει όλες τις δημιουργίες του, ο Scorsese μάς χαρίζει ένα επικών διαστάσεων φιλμ, με σοκαριστικά ξεσπάσματα βίας αλλά και ορισμένα πραγματικά αξέχαστα πλάνα. Η αχρείαστα μεγάλη διάρκειά του, όμως, έχει ως αποτέλεσμα το έργο να χάνει τη μεστότητά του. Όσο και αν έχουμε να κάνουμε με συναρπαστική κινηματογράφηση, είναι αναπόφευκτο να σκεφτεί κάποιος πόσο πιο έντονο αντίκτυπο θα είχε η ταινία, εάν ήταν περίπου μία ώρα μικρότερη από τα 206 λεπτά της. Στα πολυεπίπεδα και σοβαρά θέματα που θέτει, τον πιο καίριο ρόλο παίζουν οι εξαιρετικές ερμηνείες των τριών πρωταγωνιστών, οι οποίες αναδίδουν και όλο το συναίσθημα αυτής της δημιουργίας. Η λιτή και ήρεμης έντασης ερμηνεία της Gladstone, ο εύστοχος De Niro, o οποίος, αυτήν τη φορά, αποφεύγει τις συνήθεις υπερβολές του και, κυρίως, ο συναρπαστικός DiCaprio σε έναν μεταιχμιακό ρόλο, συζητήσιμης ηθικής αλλά μοναδικού ήθους, λειτουργούν ως τρεις πόλοι. Αν η Mollie είναι το φως και ο Bill το σκοτάδι –ή η φωτεινή και η σκοτεινή πλευρά της σελήνης, αν προτιμάτε–, ο Ernest αποτελεί το γκρίζο που τους ενώνει και κάνει ακόμη πιο ευδιάκριτες τις διαφορές τους, αλλά και τη δική του πολυπλοκότητα. Και ακριβώς αυτή η προσωπικότητα, από τη μία σοβαρή και ειλικρινής, όπως και η σημασία του ονόματός του, και από την άλλη ολοκληρωτικά δοσμένη στην ευκολία, το βόλεμα και την εξαπάτηση, είναι που δίνει στον DiCaprio την ευκαιρία να πλάσει έναν από τους πιο απαιτητικούς, διφορούμενους και πολύπλευρους ρόλους της εντυπωσιακής υποκριτικής του καριέρας.
*Η ταινία προβάλλεται στους κινηματογράφους σε διανομή από την Feelgood Entertainment, από την Πέμπτη, 19 Οκτωβρίου.
—————
*** Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση υλικού, χωρίς την άδεια του Music Corner…