Κρίση στην μουσική βιομηχανία
Δημοσιεύτηκε: Παρ Ιαν 18, 2008 3:14 pm
Η μουσική βιομηχανία αντιμετωπίζει προβλήματα επιβίωσης συμπέρασμα που μας οδήγησαν οι έρευνες της Nielsen Soundscan που έγιναν κατά την διάρκεια των εορταστικών ημερών. Τα Χριστούγεννα του 2007 πουλήθηκαν 83.900.000 μουσικά album ενώ το 2006 την ίδια περίοδο ο αριθμός είχε ανέβει 105.300.000 διεθνώς. Από το 2001 η πτώση των πωλήσεων άρχισε να γίνεται αισθητή. Οι ευθύνες περνάνε στα χέρια της πειρατείας αλλά και του διαδικτύου. Στη χώρα μας η πειρατεία έχει λάβει διαστάσεις με ποσοστό να ξεπερνά το 50%
Σύμφωνα με πρόσφατη στατιστική έρευνα της ΙFPI η χώρα μας βρίσκεται στη λίστα των χωρών προτεραιότητας, όσον αφορά τη μουσική πειρατεία μαζί με χώρες, όπως η Κίνα, η Ρωσία, η Ουκρανία, η Βουλγαρία, η Τσεχία και η Ινδονησία. Επίσης, η Ενωση Διεθνών Πνευματικών Δικαιωμάτων πρότεινε στην αμερικανική κυβέρνηση να συμπεριληφθεί η Ελλάδα στη λίστα 301 των «υπό εποπτεία» χωρών, λόγω των ανεβασμένων ποσοστών πειρατείας στη χώρα μας. Εάν δεν υπάρξει βελτίωση του προβλήματος δεν αποκλείεται η Ελλάδα να υποστεί συγκεκριμένες εμπορικές κυρώσεις από τις ΗΠΑ, μας προειδοποιεί η IFPI.
Η πραγματικότητα για τις ελληνικές δισκογραφικές εταιρείες είναι πολύ σκληρή και το μέλλον τους προβλέπετε δύσκολο αν δεν βρεθούν οι κατάλληλες λύσεις για την αντιμετώπιση της αυξημένης πειρατείας στη χώρα μας, που έχει στοιχίσει τουλάχιστον 260 εκατ. ευρώ την τελευταία δεκαετία. Να σημειώσουμε ότι ήδη τρεις δισκογραφικές εταιρείες έχουν κλείσει, άλλες έχουν μειώσει το εργατικό προσωπικό τους και άλλες βρίσκονται στα πρόθυρα πτώχευσης.
Ωστόσο, οι προσφορές μουσικών κομματιών χωρίς προστασία (DRM) μέσα από πάρα πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα, είναι λογικό πως έστρεψε τον καταναλωτή στο διαδίκτυο. Ελεύθερη πρόσβαση σε εταιρείες και άμεση ενημέρωση κινεί τον ενδιαφέρον του καταναλωτή. Αυτό έχει ως συμπέρασμα οι εταιρείες να αρχίζουν να επενδύουν περισσότερο στην online προώθηση των προϊόντων τους.
Την εξέλιξη της μουσικής βιομηχανίας επιρρέασε επιπλέον η παρουσία του Napster αλλά και η εφεύρεση του iTunes. Η γενιά του iPod αναζητάει αγαπημένα τραγούδια που θα γεμίζουν τις συσκευές της και μένει αδιάφορη στο παραδοσιακό θέαμα των ατέλειωτων δισκοθηκών.
Πρέπει να καταλάβουμε ότι οι εποχές άλλαξαν και η μουσική βιομηχανία έχει τελειώσει. Τα cd θα λειτουργούν πλέον ως μέσο γνωριμίας καταναλωτή και καλλιτέχνη και οι καλλιτέχνες θα βγάζουν χρήματα απο τις live εμφανίσεις τους και θα προωθούν μόνοι τις δουλειές τους. Μπορούμε να πάρουμε μέρος και εμείς σε αυτή την επανάσταση δίνοντας ένα τέλος στην πειρατεία!
http://www.paso.gr/site/index.php?optio ... &Itemid=97
Σύμφωνα με πρόσφατη στατιστική έρευνα της ΙFPI η χώρα μας βρίσκεται στη λίστα των χωρών προτεραιότητας, όσον αφορά τη μουσική πειρατεία μαζί με χώρες, όπως η Κίνα, η Ρωσία, η Ουκρανία, η Βουλγαρία, η Τσεχία και η Ινδονησία. Επίσης, η Ενωση Διεθνών Πνευματικών Δικαιωμάτων πρότεινε στην αμερικανική κυβέρνηση να συμπεριληφθεί η Ελλάδα στη λίστα 301 των «υπό εποπτεία» χωρών, λόγω των ανεβασμένων ποσοστών πειρατείας στη χώρα μας. Εάν δεν υπάρξει βελτίωση του προβλήματος δεν αποκλείεται η Ελλάδα να υποστεί συγκεκριμένες εμπορικές κυρώσεις από τις ΗΠΑ, μας προειδοποιεί η IFPI.
Η πραγματικότητα για τις ελληνικές δισκογραφικές εταιρείες είναι πολύ σκληρή και το μέλλον τους προβλέπετε δύσκολο αν δεν βρεθούν οι κατάλληλες λύσεις για την αντιμετώπιση της αυξημένης πειρατείας στη χώρα μας, που έχει στοιχίσει τουλάχιστον 260 εκατ. ευρώ την τελευταία δεκαετία. Να σημειώσουμε ότι ήδη τρεις δισκογραφικές εταιρείες έχουν κλείσει, άλλες έχουν μειώσει το εργατικό προσωπικό τους και άλλες βρίσκονται στα πρόθυρα πτώχευσης.
Ωστόσο, οι προσφορές μουσικών κομματιών χωρίς προστασία (DRM) μέσα από πάρα πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα, είναι λογικό πως έστρεψε τον καταναλωτή στο διαδίκτυο. Ελεύθερη πρόσβαση σε εταιρείες και άμεση ενημέρωση κινεί τον ενδιαφέρον του καταναλωτή. Αυτό έχει ως συμπέρασμα οι εταιρείες να αρχίζουν να επενδύουν περισσότερο στην online προώθηση των προϊόντων τους.
Την εξέλιξη της μουσικής βιομηχανίας επιρρέασε επιπλέον η παρουσία του Napster αλλά και η εφεύρεση του iTunes. Η γενιά του iPod αναζητάει αγαπημένα τραγούδια που θα γεμίζουν τις συσκευές της και μένει αδιάφορη στο παραδοσιακό θέαμα των ατέλειωτων δισκοθηκών.
Πρέπει να καταλάβουμε ότι οι εποχές άλλαξαν και η μουσική βιομηχανία έχει τελειώσει. Τα cd θα λειτουργούν πλέον ως μέσο γνωριμίας καταναλωτή και καλλιτέχνη και οι καλλιτέχνες θα βγάζουν χρήματα απο τις live εμφανίσεις τους και θα προωθούν μόνοι τις δουλειές τους. Μπορούμε να πάρουμε μέρος και εμείς σε αυτή την επανάσταση δίνοντας ένα τέλος στην πειρατεία!
http://www.paso.gr/site/index.php?optio ... &Itemid=97