
Music and Media: 24.08.2009
Εδώ και αρκετό καιρό οι σχέσεις ανάμεσα σε Φοίβο και Όμιλο Antenna δεν είναι οι καλύτερες, γεγονός το οποίο οφείλεται μάλλον στο ότι ο Όμιλος έπαψε να έχει το ενδιαφέρον που είχε για την ελληνική μουσική βιομηχανία.
Ως εκ τούτου δεν προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση το ότι ο Φοίβος τους τελευταίους μήνες αλωνίζει στα γραφεία άλλων δισκογραφικών, αναζητώντας νέα συντροφιά. Φαίνεται ότι ο Θάνος Καραγρηγόρης είναι έτοιμος να του προσφέρει περισσότερα, έτσι δεν αποκλείεται να δούμε τον Φοίβο πριν από το τέλος του χρόνου να δουλεύει με δικό του label με την πολυεθνική.
Το ερώτημα είναι τι πρόκειται να γίνει από εκεί και πέρα με την Heaven Music, στην οποία ο Μάκης Πουνέντης έχει κάνει μεν ξεκαθάρισμα, δεν φαίνεται όμως να μπορεί να αποδώσει κάτι το ιδιαίτερο με τις σημερινές συνθήκες στην ελληνική μουσική βιομηχανία.
Το φθινόπωρο λήγει η συνεργασία του Πάνου Θεοφανέλη, ως διευθυντή της IFPI - θα έχει ενδιαφέρον να δούμε ποιός θα αναλάβει. Στην κατάσταση που είναι σήμερα τα πράγματα χρειάζεται μια χαρισματική φιγούρα, έτοιμη να αφιερώσει αρκετό χρόνο.
Ένα από τα άμεσα θέματα που θα πρέπει να λυθούν είναι τα chart των πωλήσεων τα οποία οι δισκογραφικές εξαφάνισαν σε μια νύχτα, ζήτημα στο οποίο έχουμε αναφερθεί αρκετά στο παρελθόν.
Το αγοραστικό κοινό είναι κατευθυνόμενο, και ένα από τα ουσιαστικότερα εργαλεία που έχουν τόσο οι δισκογραφικές, όσο και οι λιανέμποροι για να πραγματοποιήσουν πωλήσεις είναι τα chart.
Είναι ενδεικτικό ότι αυτοσχέδια chart που δημιουργούνται από τα σημεία πώλησης (φυσικά ή ηλεκτρονικά) μέσα σε διάστημα ημερών έχουν την επίδραση αυτή στους καταναλωτές τους - αγοράζουν αυτό που βλέπουν ότι ?πουλάει?.
Την εβδομάδα αυτή ανακοίνωσε τα τελευταία αποτελέσματα συνεχιζόμενης έρευνας της NPD στις Ηνωμένες Πολιτείες σχετικά με τα μερίδια πωλήσεων. Η αύξηση των ψηφιακών πωλήσεων είναι εντυπωσιακή - από 20% πέρυσι φέτος το πρώτο εξάμηνο του έτους έχει φθάσει το 35%.
Όμως ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι 70% των ψηφιακών πωλήσεων πραγματοποιούνται από ένα μόνο φορέα - την Apple με το iTunes.
Φαίνεται λοιπόν ότι η πίεση των δισκογραφικών στην Apple να αποδεχθεί ευέλικτη τιμολόγηση στα τραγούδια, αλλά και την πώληση τους χωρίς DRM όχι μόνο δεν ανέκαμψε την ανοδική πορεία του iTunes, αλλά αντίθετα την ενίσχυσε.
Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και σε έναν άλλο παράγοντα - η Apple σιωπηλά έχει αρχίσει να υποστηρίζει με το iTunes δεκάδες mp3 players άλλων κατασκευαστών.
Συμφωνία και με την Time Warner ανακοίνωσε το YouTube, και σύντομα θα συμπεριλάβει ταινίες, σειρές, και ειδικά κανάλια με δικά της brands οπως το HBO.
Η θυγατρική όμως της Google δεν δείχνει την ίδια προθυμία να καταλήξει σε συμφωνία με μικρότερους παίκτες, γεγονός που έχει εξοργίσει ιδιοκτήτες περιεχομένου οι οποίοι ευθύνονται για τουλάχιστον το 30% της κίνησης - άρα και των κερδών - του YouTube.
Πόσο ειρωνικό μπορεί να είναι το γεγονός ότι με τα λεφτά τα οποία ισχυρίζεται ότι δεν έχει, και δεν τους πληρώνει, το YouTube ανακοίνωσε ότι προχωρά σε χορηγία της αμερικάνικης ομάδας Formula1
http://www.mad.tv/news/?c=musicandmedia