Για αρχη, προκαλουν προβληματισμο και ενδιαφερον τα οσα ειπε προσφατα ο Διονυσης Σχοινας στο ΕΓΩ weekly και η Ηρω για σπονσορες παλαιοτερα:
-Πιστεύεις ότι ενσωματώνοντας στοιχεία πιο σύγχρονα στον καινούργιο δίσκο σου, θα «ανέβεις» στην μουσική αγορά;
-Αυτό πιστεύω δεν έχει καμία σχέση. Θα μου επιτρέψετε, λόγω της μεγάλης μου εμπειρίας στα πράγματα, είμαι πολλά χρόνια στο χώρο, να σας πω ότι δεν υπάρχει κανένα status ή καμία μέθοδος επιτυχίας. Τα πράγματα είναι από τυχαία έως οργανωμένα, όταν βρίσκεσαι υπό την σκέπη κάποιων ανθρώπων που υποκινούν οικονομικά τα «ανοίγματά σου. Να το πω πιο απλά, όταν δηλαδή έχεις έναν σπόνσορα, τα πράγματα προχωράνε πάρα πολύ γρήγορα. Αυτό δεν το λέω ως κατηγορία. Μακάρι όλοι να είχαμε όλοι έναν σπόνσορα, απλώς ζούμε σε μια μικρή χώρα, και όλοι όσοι στηρίζονται οικονομικά έχουν τεράστια επιτυχία, που πιθανών να μην την είχαν γνωρίσει εάν δεν υπήρχε η οικονομική βοήθεια από τους εκάστοτε σπόνσορες. Στο χώρο μας, το πιο δύσκολο πράγμα είναι να επιβάλλεις την παρουσία σου. Το επιβάλλεις το λέω μέσα σε εισαγωγικά, να μπορείς δηλαδή να είσαι συνέχεια στο προσκήνιο. Μπορεί να κάνεις καταπληκτικές δουλειές και να πηγαίνουν «άπατες. Πόσες καταπληκτικές δουλειές, πολλών ταλαντούχων καλλιτεχνών, τις έχουν ακούσει τόσο λίγοι, που είναι σαν να μην υπάρχουν.
-Τι πιστεύεις ότι φταίει;
-Η μουσική είναι ένα εμπόριο, μια βιομηχανία. `Όταν η μουσική σταματάει να παρουσιάζεται μέσα σε μουσικές σκηνές και «πηγαδάκια», όπου μαζεύονται κάποιοι άνθρωποι για να ακούσουν καινούρια πράγματα και γίνεται τεράστιο κέντρο διασκέδασης, που «ζούνε» με χορούς. Και τα λέω όλα αυτά, ενώ τα έχω κάνει και εγώ η ίδια. Διότι θα υπάρξουν δύο ειδών αντιδράσεις, αυτοί που θα πουν «τι μας λες αφού και εσύ τα έχεις κάνει» και οι άλλοι που θα πουν «αφού δεν ξέρεις τι μας λες. Έχω κάνει την κριτική μου στον εαυτό μου και ως προς αυτό. Εν τέλει όμως πιστεύω, ότι οι χοροί και τα μεγάλα κέντρα διασκέδασης, και θα πω και κάτι άλλο και ας φανεί οπισθοδρομικό, και το αλκοόλ έχουν οδηγήσει τη μουσική εκεί που είναι σήμερα. Και γιατί λέω για το αλκοόλ, διότι έχουμε φτάσει στο σημείο να πηγαίνουμε σε ένα μαγαζί, και εάν δεν καταναλώσουμε στο πρώτο μισάωρο ένα μπουκάλι δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να διασκεδάζουμε. Δεν θέλω να θεωρηθεί ότι επιδίδομαι σε αγώνα ενάντια στο αλκοόλ, παρόλο που δεν πίνω, απλά πιστεύω ότι αυτό δεν βοηθάει ιδιαίτερα τη μουσική να εξελιχθεί.
Πόσα χρόνια έχουμε να δεχθούμε τη μουσική σαν μια ψυχική ανάταση και σαν έναν εσωτερικό προβληματισμό; Πάρα πολλά χρόνια. Υπάρχουν κάποιοι που ακούν ακόμα Doors και λίγα συγκροτήματα, που προσπαθούν να «προβληματίσουν». Υπάρχουν βέβαια δύο –τρεις μουσικές σκηνές, έχουν βέβαια ελαχιστοποιηθεί παλιότερα υπήρχαν πολύ περισσότερες.
Όταν ο κόσμος «βομβαρδίζεται» καθημερινά από γιγαντοαφίσσες τεράστιων μαγαζιών, είναι φυσικό και επόμενο να βγάζουν αρκετά χρήματα κάποιοι καλλιτέχνες και επιχειρηματίες και οι μουσικές σκηνές να συνεχίζουν την προσπάθεια.
-Μετά από αυτό που οδηγούμαστε;
-Δεν ξέρω. Έχω μια ελπίδα, η οποία απορρέει από το γεγονός ότι η μουσική είναι στη φύση του ανθρώπου, ελπίζω λοιπόν ότι η μουσική δεν θα σταματήσει ποτέ να υπάρχει. Ακόμα και για τη ζωγραφική να μιλήσουμε, που ο μεγαλύτερός της εχθρός θεωρείται η φωτογραφία, επειδή είναι και αυτή εσωτερική ανάγκη επικοινωνίας του ανθρώπου όπως και η μουσική δεν θα σταματήσει να υπάρχει.
-Το κοινό ζητούμενο, που έχω εντοπίσει σε όλους όσους έχω μιλήσει μέχρι τώρα είναι η στάση των δισκογραφικών εταιρειών και το promotion που γίνεται στον καλλιτέχνη. Υπάρχουν κάποιοι καλλιτέχνες, που πληρώνουν για να κάνουν ένα δίσκο, ακούγονται για πολύ λίγες μέρες και μετά εξαφανίζονται. Εσύ είσαι στο χώρο πολλά χρόνια, πες μας την εμπειρία σου στο θέμα αυτό.
-Έχω περάσει από όλα τα στάδια. Ευτυχώς, μέχρι σήμερα δεν έχω αναγκαστεί να πληρώσω για να κάνω μια παραγωγή και ξαναλέω ευτυχώς, διότι ποτέ δεν ξέρει κανείς τι γίνεται. Αλλά από εεκεί και πέρα πιστεύω ότι οι δισκογραφικές εταιρείες, δεν έχουν βοηθήσει αρκετά τη μουσική. Διότι απλά οι δισκογραφικές εταιρείες, είναι κερδοσκοπικές εταιρείες είναι μαγαζιά, που πρέπει να ζήσουν, έχουν υπαλληλικό προσωπικό, είναι μια τεράστια επιχείρηση. Αυτό πρέπει να το καταλάβουμε καλά όλοι οι καλλιτέχνες. Ειδικά σήμερα, που όλες οι δισκογραφικές εταιρείες πουλήθηκαν στο εξωτερικό, αντιμετωπίζουν όλους τους καλλιτέχνες, ως νούμερα, πόσο πούλησε ο τάδε ή ο δείνα. Δυστυχώς σταμάτησε η τέχνη να είναι τέχνη.
-Θεωρείς ότι δεν υποστηρίζονται νέα πρόσωπα;
-Βγαίνουν και υποστηρίζονται νέα πρόσωπα. Αλλά είναι τα πρόσωπα της μιας ημέρας. Διότι οι «φτασμένοι» καλλιτέχνες π.χ. Άννα Βίσση, χρειάζονται πάρα πολλά χρήματα για να βγάλουν έναν νέο δίσκο, για διαφήμιση κ.τ.λ. Έτσι λοιπόν «βγάζουν» ένα καινούργιο πρόσωπο, του εξάμηνου, του τρίμηνου ή του τετράμηνου, που φυσικά δεν έχει καμία απαίτηση εξ’ αρχής. Διότι οι μοναδικές απαιτήσεις του είναι να γίνει γνωστός και να βγάλει μερικά χρήματα. Σε συνάρτηση όλων αυτών καταλήγει η μουσική εκεί που είναι σήμερα. Όλοι ψάχνουν την εύκολη λύση για μικρό χρονικό διάστημα.
-Είναι δηλαδή «ψαράκια», για να ταΐσουν τους «μεγαλοκαρχαρίες»;
-Όχι. Δεν το πιστεύω αυτό. Απλά για να διατηρήσεις έναν πολύ μεγάλο καλλιτέχνη είναι πάρα πολύ δύσκολο στις δισκογραφικές εταιρείες. Και επανέρχομαι στους σπόνσορες, εάν δεν υπάρχει κάποιος να σου επιχορηγήσει τις εμφανίσεις, τις συναυλίες πως θα επιβιώσεις; Μην ξεχνάμε ότι η αλλαγή του νομίσματος από τη δραχμή σε ευρώ, επέφερε μεγάλη αλλαγή στην οικονομία. Όλα τα πράγματα έχουν αποκτήσει πολύ μεγαλύτερη αξία της πραγματικής. Και όπως είναι φυσικό αυτό έχει επηρεάσει και το χώρο της μουσικής. Ξαφνικά μια παραγωγή από 15.000,00 € έχει φτάσει στα 40.000,00 €, από το πουθενά
http://www.musicheaven.gr/html/modules. ... e&sid=1299
Με το Γιώργο Αλκαίο αναστείλατε τη λειτουργία της δισκογραφικής σας εταιρείας "Friends". Στον ενάμιση χρόνο που είχατε την εταιρεία, νιώθετε ότι δε σας υποστήριξαν άνθρωποι του χώρου;
Φυσικά. Όλοι οι άνθρωποι δεν είναι σαν κι εμάς, κάποιοι θέλουν μόνο να παίρνουν και όχι να δίνουν. Υπάρχει ένα καινούργιο σκηνικό στο ραδιόφωνο, και δυστυχώς χάλασαν τη μουσική. Έχω να ακούσω Νταλάρα, Αλεξίου, Γαλάνη, Καζαντζίδη, Μοσχολιού, Πάριο στο ραδιόφωνο πάρα πολλά χρόνια. Υπάρχει ένα "γερμανικό" καθεστώς πια.
Πολλοί καλλιτέχνες έχουν μιλήσει για χρηματισμό των ραδιοφώνων. Έχει συμβεί κάτι αντίστοιχο σε εσάς;
Στο πρώτο ραδιόφωνο που πήγαμε, μας ζήτησαν το 50% των πωλήσεων. Είναι φοβερό!
Να φανταστώ ότι μετά σας έβαλαν στο περιθώριο;
Ούτε καν μας έδωσαν σημασία! Σημασία στην εταιρεία δώθηκε μόνο με το "Ώπα" που πήγε στη Γιουροβίζιον και αναγκαστικά έπρεπε να το παίξουν. Το οποίο όμως μέχρι και δύο εβδομάδες πριν την Γιουροβίζιον δεν έπαιζε στα ραδιόφωνα. Μια βδομάδα πριν τη Γιουροβίζιον πήρε φωτιά, ενώ ήμασταν στο "Τοπ 30" Αγγλίας και Γαλλίας, και στα Βαλκάνια ακόμα πιο ψηλά.
Οι υπεύθυνοι των ραδιοφώνων τί σας είπαν;
"Θέλουμε να παίξουμε καλλιτέχνες που είναι hot τώρα και όχι να κάνουμε εμείς σουξέ κάποια κομμάτια" μας έλεγαν. Η πρώτη μας κίνηση ως "Friends Music Factory" ήταν να πάμε σε όλους τους παραγωγούς που γνωρίζαμε και είχαν πολύ μεγάλες θέσεις στα ραδιόφωνα. Από τους δέκα, οι τρεις μας βοήθησαν. Στη γιορτή που κάναμε όταν άνοιξε η εταιρεία δεν ήρθαν μουσικά κανάλια, ούτε συνάδελφοι από άλλες δισκογραφικές εταιρείες που δουλεύαμε χρόνια μαζί και έλεγαν ότι είμαστε τα καλύτερα παιδιά. Βγήκε μια ζήλεια, του τύπου "Τί πάνε να κάνουν αυτοί οι δυο;". Ήταν απίστευτο!
Πέσατε οικονομικά "έξω" με την εταιρεία;
Ναι. Δεν καταστραφήκαμε, αλλά περιμέναμε ότι θα μπορούσαμε τουλάχιστον να βγάζουμε τα έξοδά μας.
Για μια δεκαετία, κάνατε πολύ μεγάλη καριέρρα στη μουσική. Έπειτα δεν ακουγόσαστε. Ποιός ήταν ο λόγος;
Δε συνέβη μόνο σ' εμένα, αλλά σε όλα τα παιδιά της δεκαετίας του '90. Βγήκαν καινούργιοι άνθρωποι από τα ριάλιτι, και στα ραδιόφωνα μπήκαν επαγγελματίες της νύχτας. Τα ριάλιτι ήταν αλυσίδα με το ραδιόφωνο. Βέβαια, όσο γρήγορα σε μαθαίνουν, τόσο γρήγορα σε βγάζουν από το μυαλό τους. Δε χτίζονται πια καρριέρες.
viewtopic.php?f=9&t=32524