afierwmeno_eksairetika_logo_500x100Γράφει ο Τάσος Κριτσιώλης

 

 

“Η σημασία αυτής της στήλης του musiccorner είναι ακριβώς ότι λέει ο τίτλος της: “Αφιερωμένη εξαιρετικά” σε ανθρώπους που προσέφεραν στο ελληνικό τραγούδι, αλλά μένοντας ηθελημένα στην “οπισθοφυλακή” και χωρίς ποτέ να ζητήσουν κάτι περισσότερο από το να κάνουν αυτό που αγαπούσαν.

Η δουλειά τους περιορίστηκε στην πίστα, στο στούντιο, στη γραφή μουσικής και στίχου και πουθενά αλλού. Άλλοι έκαναν μεγάλη επιτυχία, άλλοι μικρότερη. Άλλοι συνεχίζουν την πορεία τους και παλεύουν, άλλοι έχουν αποχωρήσει. Άλλοι έχουν φύγει από τη ζωή.

Όμως, όλοι τους ανεξαιρέτως έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην ελληνική μουσική σκηνή και δικαιούνται αυτό που τους προσφέρουμε: Μια γωνιά “αφιερωμένη εξαιρετικά”…!

———————————————————–

Στην περίπτωση του Νίκου Ιγνατιάδη, ισχύει απολύτως το «Ουδείς προφήτης στον τόπο του». Ο Έλληνας δημιουργός έφυγε σχετικά γρήγορα από τη χώρα μας και κατάφερε να δημιουργήσει μιαν αρκετά σημαντική καριέρα στο εξωτερικό, κυρίως με βάση ορχηστρικές μελωδίες. Όμως, δεν του λείψανε και οι σπουδαίες «συναντήσεις» με διάσημους ερμηνευτές που τραγούδησαν δημιουργίες του, όπως ο Χούλιο Ιγκλέσιας…

Όσον αφορά τα …εντός συνόρων, δεν είναι λίγες οι επιτυχίες που άφησε πίσω του. Ορισμένες απ’ αυτές, ακούγονται ακόμα και σήμερα κι έχουνε «περάσει» και στις νέες γενιές. Ωστόσο, αν έπρεπε να σταθούμε σε κάποιαν από τις «ελληνικές» συνεργασίες του, σίγουρα εκείνη με το Γιάννη Πάριο θα βρισκότανε στην πρώτη θέση.

parios_ignatiadis_afieromeno

Οι δυο τους συναντήθηκαν αρκετές φορές στο βινύλιο, είτε με τραγούδια που έγραψε ο συνθέτης για τη φωνή του ερμηνευτή (19 τον αριθμό) είτε γράφοντας οι δυο τους για άλλους τραγουδιστές (τρία)…

Ας δούμε λοιπόν τα κοινά…«χνάρια» που άφησαν αμφότεροι στην ελληνική μουσική σκηνή των τελευταίων σαράντα ετών. Είμαστε βέβαιοι ότι τα περισσότερα τα ξέρετε, τα αγαπάτε και τα τραγουδάτε σε κάθε ευκαιρία…

Ο Πάριος και οι…άλλες

Ο Νίκος Ιγνατιάδης και ο Γιάννης Πάριος γνωρίστηκαν στα μέσα της δεκαετίας του ’70, όταν ο πρώτος είχε αναλάβει την επιμέλεια των προγραμμάτων στα νυχτερινά κέντρα που εμφανιζόταν ο δεύτερος.

Το 1977, θα γράψουνε το πρώτο τραγούδι τους (μουσική ο συνθέτης, στίχοι ο ερμηνευτής), το οποίο όμως θα μείνει «στο συρτάρι» για οκτώ χρόνια και θα ηχογραφηθεί το 1985 από τον Πάριο. Ο λόγος για το «Πάρε με κοντά σου»…

Την επόμενη χρονιά (1978), είναι η πρώτη φορά που θα εμφανιστούνε στη δισκογραφία ως δημιουργικό «δίδυμο». Θα δώσουνε στη Λίτσα Διαμάντη το «Είσαι μια συνήθεια», το οποίο όχι μόνο θα «βαφτίσει» τον προσωπικό δίσκο της, αλλά και θα γίνει μια μεγάλη και διαχρονική επιτυχία, η οποία πρωταγωνιστεί μέχρι σήμερα στα διάφορα κλαμπ κι έχει γνωρίσει αρκετές επανεκτελέσεις…

Λίγο νωρίτερα, ο Ιγνατιάδης εμφανίζεται ως ενορχηστρωτής στο τραγούδι «Να λοιπόν γιατί σ’ αγάπησα», από το ομότιτλο και πλατινένιο σε πωλήσεις άλμπουμ του ερμηνευτή…

Το 1979, οι δυο τους θα γράψουνε για τη Μαρινέλλα το πολύ γνωστό «Τι κι αν περάσαν χρόνια» για το δίσκο της «Σ’ αγαπώ», καθώς και για τη Μπέσσυ Αργυράκη το «Πάρε με», που συμπεριλήφθηκε στο άλμπουμ της «Μεγάλη στιγμή».

Την ίδια εποχή, ο Γιάννης Πάριος θα ηχογραφήσει για πρώτη φορά τραγούδι σε μουσική Νίκου Ιγνατιάδη. Με δικούς του στίχους, τραγουδά «Τέλος τα λάθη» και το κομμάτι ακούγεται πολύ εκείνη την περίοδο, μέσα από το δίσκο «Θα με θυμηθείς», βασικός ενορχηστρωτής και διευθυντής ορχήστρας του οποίου είναι ο συνθέτης.

Το ίδιο θα γίνει και το 1980, στο άλμπουμ «Σε χρειάζομαι». Ο Ιγνατιάδης θ’ αναλάβει τα ίδια καθήκοντα στα 12 από τα 14 τραγούδια που περιλαμβάνει, ενώ θα δώσει στον Πάριο και το «Περασμένα ξεχασμένα» σε στίχους Δημήτρη Ιατρόπουλου, το οποίο έγινε επιτυχία τη συγκεκριμένη εποχή…

«Κόκκινο γαρύφαλλο» και «Όλα για τον έρωτα»…

Και φτάνουμε στα μέσα της δεκαετίας του ’80 και συγκεκριμένα, στο 1985. Ο συνθέτης καλείται να παρουσιάσει κάποια τραγούδια για το νέο δίσκο του ερμηνευτή, που πρόκειται να κυκλοφορήσει το Πάσχα. Παρόντες ο Γιάννης Πάριος, ο Μάκης Μάτσας και ο παραγωγός Αχιλλέας Θεοφίλου.

Αφήνει τελευταίο το «Κόκκινο γαρύφαλλο» κι ενώ ως εκείνη την ώρα το κλίμα δεν είναι ιδιαίτερα ευχάριστο, καθώς τα τραγούδια δεν είχαν ενθουσιάσει και πολύ την «επιτροπή», μόλις παίζει το εν λόγω κομμάτι, η ατμόσφαιρα αλλάζει άρδην.

Ο Ιγνατιάδης έχει αμφιβολίες, καθώς το είχε προτείνει και σε άλλες εταιρείες νωρίτερα, εισπράττοντας άρνηση απ’ όλες. Ωστόσο, η επιμονή του διευθυντή της MINOS το οδηγεί στο δρόμο για το στούντιο, με τη συμμετοχή και της Χαρούλας Αλεξίου.

Έτσι, το Πάσχα του 1985 εμφανίζεται στα δισκοπωλεία το άλμπουμ «Εγώ κι εσύ» κι αμέσως το «Κόκκινο γαρύφαλλο» γίνεται η επιτυχία της χρονιάς και ακούγεται παντού. Ο συνθέτης έχει αναλάβει εξ ολοκλήρου την ενορχήστρωση και τη διεύθυνση ορχήστρας του δίσκου, ενώ εκτός του προαναφερθέντος, δίνει κι άλλα τέσσερα τραγούδια στον Πάριο, από τα οποία ακούγεται περισσότερο το ομότιτλο. Επίσης, υπάρχει και το «Πάρε με κοντά σου», που είχε γραφτεί το 1977…

Το Μάρτιο του 1987, έρχεται η ώρα για την πρώτη και τελευταία ολοκληρωμένη δουλειά των δυο τους. Ο Νίκος Ιγνατιάδης έχει κάποια έτοιμα τραγούδια, τα οποία είχανε κυκλοφορήσει στο εξωτερικό κι ετοιμάζει και ορισμένα καινούργια, ώστε να περιληφθούν στο δίσκο «Όλα για τον έρωτα» που κυκλοφορεί τότε.

Πρόκειται για ένα άλμπουμ με μια πιο σύγχρονη ματιά τόσο ως προς την ενορχήστρωση (κυριαρχεί η «ηλεκτρονική» μορφή), όσο και ως προς το ρυθμό της μουσικής. Υπάρχουν αρκετά «μοντέρνα» τραγούδια, με πιο γνωστό και διαχρονικό το «Είσαι θεός», το οποίο εκείνο το καλοκαίρι δέσποζε σε χώρους από μπαράκια και ντισκοτέκ, μέχρι…ταβέρνες.

Γενικότερα, τα περισσότερα κομμάτια ακούστηκαν κι αγαπήθηκαν πολύ, όπως το ομότιτλο, το «Ποτέ, ποτέ, ποτέ» (αμφότερα με τη συμμετοχή της Ελένης Δήμου), το «Φωτιά στα σύνορα της γης», το «Μόνο αγάπη» και «Στο γύρο του θανάτου».

Αξιοσημείωτη η παρουσία του Λευτέρη Παπαδόπουλου, ο οποίος έγραψε στίχους σε τρία τραγούδια, αν και το όνομά του εμφανίζεται σε τέσσερα. Ο λόγος είναι ότι αφαιρέθηκε ένα απ’ αυτά που είχε δώσει και μπήκε το επώνυμό του σ’ ένα άλλο («Απόψε σε κάποιο νησί»), οι στίχοι του οποίου γράφτηκαν από τον ίδιο τον Πάριο…

————

*** Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση υλικού, χωρίς την άδεια του Music Corner…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here