ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δισκογραφική Εταιρεία : Final Touch – Universal (11/2011)

Ο Sanjuro είναι ένας Θεσσαλονικιός ράπερ που έχει γνωρίσει τον τελευταίο χρόνο τεράστια επιτυχία με το τραγούδι του “ΝΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΧΕΙΣ”, που έχει ήδη περισσότερα από 4.300.000 views στο ΥouTube.  Τώρα, το πρώτο ολοκληρωμένο cd του Sanjuro κυκλοφόρησε από την δισκογραφική εταιρεία Final Touch (διανομή Universal) την Τρίτη 15 Νοέμβρη 2011.

Το άλμπουμ συμπεριλαμβάνει συνολικά 13 τραγούδια μεταξύ αυτών και την διασκευή του τραγουδιού “ΝΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΧΕΙΣ” από το συγκρότημα των ΟΝΙΡΑΜΑ. Η συγκεκριμένη διασκευή παρουσιάστηκε πρώτη φορά στα MAD VMA 2011 και απογείωσε στην κυριολεξία την δημοτικότητα του Θεσσαλονικιού ράπερ με το χαμηλών τόνων ιδιαίτερο ερωτικό στυλ.

Τα τραγούδια του άλμπουμ καλύπτουν την περίοδο μέχρι και πριν ένα χρόνο και έχουν κυρίως ερωτική θεματολογία. Τα περισσότερα από αυτά έχουν αποσταλεί στα ραδιόφωνα σε ηλεκτρονική μορφή και αγαπήθηκαν στο σύνολό τους.

Ο Sanjuro είναι ένας πολυτάλαντος καλλιτέχνης, αφού εκτός από την ερμηνεία και την σύνθεση των τραγουδιών του, έχει μεγάλο ταλέντο στις εικαστικές τέχνες. Ας σημειωθεί ότι το εξώφυλλο του CD του το φιλοτέχνησε μόνος του!

TΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ MUSIC CORNER
Γράφει η Αριάδνη Κυπριάδη – a.kypriadi@musiccorner.gr

Με ένα όνομα …βαρύ σαν την ιστορία του Akira Kurosawa, στην πρώτη αυτή δισκογραφική του δουλειά ο Sanjuro επιθυμεί να μας μιλήσει για το ποιος είναι και πώς βιώνει τον έρωτα.

Ο δίσκος “Να την προσέχεις” ανοίγει με το ομώνυμο τραγούδι, αλλά όχι στην εκτέλεση με τους Onirama με την οποία ουσιαστικά έγινε γνωστό στο ευρύ κοινό. Στην εκδοχή αυτή συμμετέχουν οι Anima, με τον τραγουδιστή του συγκροτήματος στα φωνητικά. Οι στίχοι του καθρεφτίζουν την προσπάθεια του Sanjuro να αφηγηθεί με άμεσο και ειλικρινή τρόπο καθημερινές ιστορίες και συναισθήματα. Κάνει μάλιστα εντύπωση το σχεδόν παράλογο επίπεδο ανωτερότητας που φαίνεται να επιδεικνύει ο πρωταγωνιστής του κομματιού, απόρροια πιθανότατα της μεγάλης του αγάπης για την κοπέλα. Προσωπικά προτιμώ την εκτέλεση με τους Onirama, την οποία συναντάμε λίγο αργότερα στο δίσκο, λόγω της πιο “γεμάτης” παραγωγής και των δυνατών φωνητικών του Μαραντίνη.

Ακολουθεί το “Φοβάμαι”, στο οποίο συμμετέχει η Nat. Η τραγουδίστρια διαθέτει συμπαθητική φωνή και ενδιαφέρουσα χροιά, αλλά το κομμάτι έχει κάποιες σημαντικές αδυναμίες. Από τη μία, η μουσική του είναι τόσο απλή που μοιάζει απλοϊκή και ερασιτεχνική. Το πρόβλημα αυτό δεν παρουσιάζεται μονάχα στο συγκεκριμένο κομμάτι, αλλά αποτελεί ένα γενικότερο ζήτημα του δίσκου. Από την άλλη, οι στίχοι, ειδικά στο ρεφρέν (“Φοβάμαι μήπως μια μέρα θα χαθείς και μείνω μόνη στη μοναξιά μου”) δεν καταφέρνουν να ξεφύγουν από τα τετριμμένα και να μεταφράσουν τις αρκετά πρωτότυπες ιδέες του δημιουργού τους σε ενδιαφέρουσες ρίμες και εικόνες. Παρόμοια θέματα αντιμετωπίζει και το “Ήμουνα Κάποτε Παιδί” (με συμμετοχή της Annie), ένα τραγούδι που μιλά για την ενηλικίωση. Για παράδειγμα χρησιμοποιείται η κλισέ φράση “με ένα ξύλινο σπαθί γινόμουν πειρατής”, όταν όμως μεγάλωνε ο Sanjuro πιθανότατα έπαιζε με πλαστικά σπαθιά ή ηλεκτρονικές κονσόλες. Το “Θέλω να Φύγω, να Πετάξω” είναι το μόνο κομμάτι στο οποίο δεν συμμετέχει κάποιος από τους καλεσμένους του δίσκου. Έτσι, μας δίνεται η ευκαιρία να δούμε πώς ο Sanjuro μπορεί να “κουβαλήσει στην πλάτη του” ένα ολόκληρο κομμάτι. Το αποτέλεσμα είναι σίγουρα ευχάριστο, χάρη στην ερμηνεία του rapper και στις αναφορές στην επιθυμία του για ελευθερία.

“Ο Άγγελός Μου” δεν διαθέτει μουσική που σου μένει. Ωστόσο οι στίχοι κάνουν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη σε εκείνα τα χαρακτηριστικά του “αγγέλου” του που επιλέγει να περιγράψει, καθώς μιλά για τα ψυχικά της χαρίσματα και δεν εμμένει στην εξωτερική της εμφάνιση. Ακολουθεί το “Εσύ Εσύ”, το οποίο δεν ενθουσιάζει και το μόνο καθαρόαιμο dance κομμάτι του δίσκου, το “Αυτά που Περιμένω”, που όμως ήταν ακριβώς όπως το περίμενα από άποψη στίχων, μουσικής και ερμηνειών. Ούτε το “Όταν Δεν Είσαι Εδώ” και το “Δύο Λέξεις” καταφέρνουν, παρά την ευαισθησία τους, να κερδίσουν τον ακροατή. Αντιθέτως, το “Αντίο”, τελευταίο ουσιαστικά κομμάτι του δίσκου, επιτυγχάνει μέσα από καθημερινούς στίχους και μια συμπαθητική μουσική να δώσει τον κατάλληλο τόνο για την ολοκλήρωση αυτής της δουλειάς. Το album κλείνει με ένα remix του “Φοβάμαι” το οποίο δεν διαφοροποιείται πάρα πολύ από την πρωτότυπη εκδοχή, εκτός από την παρουσία της Annie στα φωνητικά.

Σε γενικές γραμμές, η συγκεκριμένη δουλειά έχει όλες τις αδυναμίες που παρατηρούνται στους περισσότερους ελληνικούς hip hop δίσκους: τα beats λειτουργούν κυρίως ως υπόκρουση στις ρίμες, ενώ υπάρχει και έλλειψη φαντασίας στους στίχους και στις μελωδίες. Οι γυναικείες φωνές πατούν σωστά πάνω στις νότες, αλλά δεν βοηθούν τα κομμάτια να απογειωθούν. H χροιά του Sanjuro είναι αξιοπρεπής, αλλά όχι αξιοπρόσεκτη, ενώ οι στίχοι έχουν ενδιαφέρουσα θεματολογία, χωρίς πάντα να παρατηρείται ιδιαίτερη πρωτοτυπία στο λεξιλόγιο που χρησιμοποιείται. Τέλος, είναι προφανής ο εμπορικός προσανατολισμός του δίσκου, καθώς, παραδείγματος χάρη, περιέχει δύο διαφορετικές εκτελέσεις δύο τραγουδιών, τα οποία δεν χαρακτηρίζονται μάλιστα ως bonus tracks. Μοιάζει περισσότερο με συλλογή, παρά με ένα δίσκο που διαθέτει το δικό του στίγμα, τόσο ηχητικά όσο και οπτικά και δίνει μια ολοκληρωμένη εικόνα του καλλιτέχνη σε αυτή τη στιγμή της πορείας του. Η δουλειά αυτή ισορροπεί ανάμεσα στον ερασιτεχνισμό και τον επαγγελματισμό, με επαναλαμβανόμενες συμμετοχές (η Annie συμμετέχει σε τέσσερα κομμάτια) που όμως δεν προσφέρουν κάτι το ιδιαίτερο. Ο δίσκος μοιάζει να έχει ανάγκη από ένα δυνατό παραγωγό που θα μπορούσε να πάρει το υλικό αυτό και να το απογειώσει. Ωστόσο, αξίζει να τονιστεί πόσο ειλικρινής παραμένει ο καλλιτέχνης καθ’ όλη τη διάρκεια του album ως προς τον τρόπο που παρουσιάζει τον εαυτό του και τα θέματα για τα οποία μιλάει. Το γεγονός αυτό τον βοηθάει να αναδειχθεί η προσωπικότητά του και να κερδίσει το σεβασμό του ακροατή

ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ CD
01. Να την προσέχεις (feat Anima)
02. Φοβάμαι (feat Nat)
03. Ήμουνα κάποτε παιδί (feat Annie)
04. Θέλω να φύγω, να πετάξω
05. Ο άγγελος μου (feat Anima)
06. Να την προσέχεις – Onirama remix (feat Onirama)
07. Εσύ εσύ (feat Nat)
08. Αυτά που περιμένω (feat Annie)
09. Όταν δεν είσαι εδώ (feat Annie)
10. Δυο λέξεις (feat Άγγελος Δοβλέτογλου)
11. Αντίο (feat Antonis)
12. Φοβάμαι – Empty space remix (feat Annie)

*** Οι κριτικές δίσκων αποτελούν προσωπικές απόψεις του εκάστοτε συντάκτη που σε καμία περίπτωση δεν είναι απαραίτητο ότι συνάδουν με τις απόψεις και της υπόλοιπης συντακτικής ομάδας του Music Corner

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here