"ΜΑΡΙΑ ΒΟΛΟΝΑΚΗ"

"Μακάρι να υπήρχαν
σχολές πανεπιστημιακού επιπέδου για καλλιτέχνες..."


Συνέντευξη εφ' όλης της ύλης στον Παύλο Ζέρβα

Φωτογραφίες: Αρετή Σταυροπούλου
Music Corner - 13/10/2005

Μια πολύ όμορφη παρουσία στις σελίδες του Music Corner! Η Μαρία Βολονάκη, μια νεαρή λαϊκή τραγουδίστρια που πρόσφατα κυκλοφόρησε το πρώτο της cd με τίτλο το όνομά της, μας αποκάλυψε τα σχέδια και τα όνειρα για τη καριέρα της, αλλά και πολλά απ' όσα θα θέλατε να ξέρετε για την ίδια!

Μετά από ένα πολύ δυνατό ξεκίνημα στο πλευρό του Γιώργου Χατζηνάσιου, ο οποίος τη ξεχώρισε πριν μερικά χρόνια, η Μαρία Βολονάκη έχει στο ενεργητικό της πολλές σημαντικές συνεργασίες στο χώρο. Επιλέγει να υπηρετήσει το λαϊκό τραγούδι του οποίου δηλώνει ...αθεράπευτα φανατική! Δηλώνει πως δεν την εξιτάρουν τα διάφορα - σχετικά με τραγουδιστές - reality's, αλλά θα προτιμούσε να υπήρχαν και στη χώρα μας σχολές πανεπιστημιακού επιπέδου για καλλιτέχνες. Θυμώνει με τους ανειλικρινείς ανθρώπους, ενώ το σημαντικότερο στοιχείο στη δουλειά της θεωρεί πως είναι το καλό κλίμα στα καμαρίνια. Αν και έχει μεγαλώσει στον Πειραία, με εντυπωσίασε ο σεβασμός που δείχνει στην επαρχία και το κοινό της!

Η συζήτηση μαζί της έγινε στο δημοφιλές πλέον στέκι του Music Corner, στο Πάρκο Ελευθερίας και πραγματικά μέσα από τη κουβέντα μας ανακαλύψαμε έναν άνθρωπο με σωστές θεωρείες και ενδιαφέροντα πράγματα να πει...


Κάντε "κλικ" για να κατεβάσετε το αυτόγραφο - "wallpaper"
της Μαρίας Βολονάκη,
σε ανάλυση
800Χ600 ή 1024Χ768


Music Corner: Αφορμή για τη συνέντευξη αυτή, είναι το πρώτο σου cd που κυκλοφόρησε πριν λίγο καιρό με τίτλο το όνομά σου. Κατ' αρχήν θέλω να σε ρωτήσω, αν αυτό το cd είναι ότι περίμενες για πρώτη σου δισκογραφική δουλειά, αν το τελικό αποτέλεσμα σε ικανοποιεί και σε εκφράζει...
Μαρία Βολονάκη: Ναι με εκφράζει, είναι αυτό που περίμενα. Το πρώτο cd είναι ένας οδηγός για να αποκτήσουμε ταυτότητα, για να ξεκινήσουμε κάτι. Αν αυτό είναι πράγματι κάτι καλό, μας οδηγεί ένα βήμα πιο πέρα. Σ' αυτή τη δουλειά πρέπει σιγά σιγά να αποκτάς προίκα!

M.C.: Είναι ένα δοκιμαστικό κατά κάποιο τρόπο το πρώτο cd;
Μ.Β.: Ναι, είναι μια αρχή, απλά κοιτάς να είναι η καλύτερη αρχή που θα μπορούσες να κάνεις, στιχουργικά, συνθετικά, από τη φωτογράφηση, απ' όλες τις απόψεις.

M.C.: Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός και για σένα πρατηρώ ότι το ξεκίνημά σου ενισχύεται από τη παρουσία καλών ονομάτων στο χώρο που σου εμπιστεύθηκαν τα τραγούδια τους. Είναι αρκετά τα ονόματα, πως ήρθες σε επαφή με όλους αυτούς; Μέσω της εταιρείας;
Μ.Β.: Μέσω της εταιρείας και του παραγωγού μου, του Κωνσταντίνου Μποσνάκη.

M.C.: Το ότι η πρώτη σου δουλειά παρουσιάζει ένα λαϊκό προφίλ είναι δική σου επιλογή ή έτσι σε συμβούλεψαν κάποιοι;
Μ.Β.: Όχι, αυτό ήθελα εγώ. Αυτό είμαι εγώ. Και μάλιστα το δικό μου το προφίλ είναι ακόμα πιο λαϊκό, όμως η πρώτη δουλειά πρέπει πάντα να είναι πιο light, να έχει διάφορα είδη μουσικής. Κρατάς το στίγμα σου σαν καλλιτέχνης, αλλά βάζεις κι άλλα είδη στο cd, βάζεις και πιο pop ή dance ακούσματα, ώστε να ανταποκρίνεται το cd σε μεγάλη μερίδα ανθρώπων.

M.C.: Συνηθίζονται πάντως στις μέρες μας τα ..."πολυμορφικά" cd που έχουν πολλά είδη μουσικής.
Μ.Β.: Οι άνθρωποι που ακούνε και αγοράζουν τα cd συνήθως ακούνε διάφορα είδη μουσικής και καλό είναι να προσπαθούμε να ικανοποιήσουμε όσο περισσότερα γούστα μπορούμε. Το σημαντικό όμως είναι μέσα απ' όλα αυτά να καταφέρνεις να μη χάσεις τη ταυτότητά σου.

M.C.: Η ταυτότητα η δική σου γράφει "λαϊκό"!
Μ.Β.: Ακριβώς!

M.C.: Θα ήθελες στο μέλλον να επεκταθείς και σε άλλα είδη μουσικής; Να δοκιμάσεις τον εαυτό σου και τις δυνάμεις σου έξω από το λαϊκό τραγούδι;
Μ.Β.: Δεν νομίζω. Εμένα μου αρέσει να εκπροσωπώ το λαϊκό τραγούδι, το θεωρώ τιμή αυτό. Αγαπάω τα μπουζούκια. Δεν θα το γύριζα στο έντεχνο από δική μου ματαιοδοξία αν κάποια στιγμή γίνω πιο επώνυμη. Θέλω να κάνω αυτό που αισθάνομαι. Μου αρέσει πάντως το ethnic και η ανατολίτικη μουσική. Ίσως κάτι τέτοιο δοκίμαζα να κάνω κάποια στιγμή, αλλά αυτό δεν απέχει και πολύ από το λαϊκό τραγούδι.

M.C.: Το "μικρόβιο" του λαϊκού πως το κόλλησες; Από κάποιον τραγουδιστή που θαύμαζες από μικρή ίσως;
Μ.Β.: Με μένα συμβαίνει το εξής τρελό! Στη δική μου την οικογένεια κανένας δεν άκουγε λαϊκό τραγούδι! Η μητέρα μου άκουγε όπερα! Το πιο λαϊκό στοιχείο που υπήρχε σπίτι μας ήταν ο Βοσκόπουλος. Δεν είχαμε όμως πολύ λαϊκό τραγούδι. Ο μπαμπάς μου για παράδειγμα δεν ήταν φαν του Καζαντζίδη, ενώ εμένα μου αρέσει πολύ. Φαντάσου επίσης ότι κι εγώ στη καριέρα μου ξεκίνησα με Χατζηνάσιο!

M.C.: Για πάμε λίγο πίσω στο χρόνο. Πες μας ένα σύντομο βιογραφικό μιας και η συνέντευξη γίνεται για να σε γνωρίσουμε... Κατ' αρχήν από που είσαι;
Μ.Β.: Από τον Πειραιά. Είμαι βέρα Πειραιώτισα και η καταγωγή που έχω από τη Κρήτη είναι αρκετά μακρινή, από τον προπάππου μου. Κανείς μας όμως στην οικογένεια δεν έχει μείνει στη Κρήτη.

M.C.: Με τη μουσική πότε αποφάσισες να ασχοληθείς;
Μ.Β.: Από πολύ μικρή. Συμμετείχα σε πολλές και σημαντικές χορωδίες όπως αυτή του Αγίου Ευθυμίου που θεωρείται μια από τις σημαντικότερες χορωδίες της Αθήνας. Ασχολούμαι με τη μουσική αρχικά ως χόμπυ, ενώ σπουδάζω και πιάνο. Δεν είχα τότε στόχο να ασχοληθώ επαγγελματικά με το τραγούδι. Απλώς μου άρεσε η μουσική. Την έβλεπα ως χαλάρωση. Είχα μάλιστα υπερπροστατευτικούς γονείς που δεν με άφηναν να κάνω και πολλά πράγματα εκτός σπιτιού όταν ήμουν μικρή, οπότε η διέξοδός μου ήταν στη μουσική. Ήταν κάτι που και οι ίδιοι το έβλεπαν θετικά.

M.C.: Και πως βρέθηκες να τραγουδάς επαγγελματικά;
Μ.Β.: Εντελώς κατά τύχη, μέσω του Γιώργου Χατζηνάσιου. Είχα τη τεράστια τύχη να ξεκινήσω μαζί του και τις βασικές αρχές της δουλειάς να τις μάθω από αυτόν. Τότε σπούδαζα δημοσιογραφία αρχικά στο Εργαστήρι Δημοσιογραφίας και μετά στην Πάντειο. Γνώριζα τον Χατζηνάσιο και ο ίδιος με πήρε τηλέφωνο και μου πρότεινε να δουλέψω μαζί του στο Taboo που εμφανιζόταν τότε μαζί με τον Στέφανο Κορκολή! Τότε ανοίγαμε το πρόγραμμα τρία νέα κορίτσια που μας έκανε τη τιμή να μας επιλέξει ο ίδιος ο Χατζηνάσιος.

M.C.: Ποιες ήσασταν;
Μ.Β.: Εγώ, η Έλενα Λιβανού και μια άλλη κοπελιά που πλέον δεν ασχολείται με το τραγούδι.

M.C.: Αυτό ήταν το πρώτο σου επαγγελματικό βήμα;
Μ.Β.: Ακριβώς. Μετά δουλέψαμε δύο σεζόν ακόμα μαζί με τον Χατζηνάσιο...

M.C.: Είχατε βέβαια και εντελώς διαφορετικό ρεπερτόριο από αυτό που σκόπευες να ακολουθήσεις.
Μ.Β.: Εντελώς διαφορετικό. Το πρώτο τραγούδι που είπα ήταν το "αν μ' αγαπάς φίλα σταυρό"!

M.C.: Το οποίο τραγουδούσες με το ζόρι;
Μ.Β.: Καθόλου, γιατί μπορεί πάντα να μου άρεσε το λαϊκό τραγούδι, άκουγα όμως πολύ Πλέσσα, Χατζηνάσιο και Σπανό, πρέπει να έχω όλους τους δίσκους τους.

M.C.: Το πρώτο σου βήμα σε πίστες; Σε πιο λαϊκό πρόγραμμα;
Μ.Β.: Η τελευταία χρονιά που δούλεψα με τον Χατζηνάσιο ήταν στη Θεσσαλονίκη. Την επόμενη σεζόν δεν δούλεψε αυτός κάπου και εγώ έμεινα εκεί και δούλεψα στο ιστορικό Ακρόαμα.

M.C.: Έχεις κάνει σημαντική αρχή, με δυνατά ονόματα και καλά μαγαζιά.
Μ.Β.: Στο Ακρόαμα πήρα το βάπτισμα του πυρός, αφού πλέον μόνη μου έπεσα στα βαθειά. Δεν είχα τις πλάτες κανενός, ήμουν τελείως μόνη.

M.C.: Και στο cd πως φτάσαμε;
Μ.Β.: Το cd προέκυψε φέτος από την Alpha Records. Στο παρελθόν βέβαια πρέπει να σου πω πως είχα περάσει από άλλες δισκογραφικές. Όμως δεν είχε τύχει ποτέ να προχωρήσει κάποια δουλειά και αυτό εκ των υστέρων το θεωρώ πως ήταν για καλή μου τύχη! Ήμουν κάποτε για παράδειγμα στη BMG αλλά έπεσα πάνω στη στιγμή που άλλαξε ο διευθυντής και όλη η φιλοσοφία της εταιρείας, οπότε φύγαμε σχεδόν όλοι. Ήταν ο καιρός των μεγάλων αλλαγών τότε στη BMG. Μετά μίλησα και με άλλες εταιρείες, όμως δεν με έκαναν να τις εμπιστευθώ και να πιστέψω όσα μου έλεγαν. Σαφώς είναι μεγάλη τιμή να σου κάνει μια εταιρεία συμβόλαιο, αλλά πρέπει και ο κάθε καλλιτέχνης να προσέχει τους όρους συνεργασίας.

M.C.: Η μεγαλύτερη σου συνεργασία να υποθέσω πως ήταν αυτή με τον Χατζηνάσιο;
Μ.Β.: Ήμουν πολύ τυχερή μέχρι σήμερα γιατί έχω δουλέψει με πολλούς γνωστούς καλλιτέχνες. Με τον Αντώνη Ρέμο, τον Λάμπη Λιβιεράτο, τον Νίκο Κουρκούλη, τον Σάκη Ρουβά, τη Πέγκυ Ζήνα, τον Βασίλη Καρρά, την Άντζυ Σαμίου, τη Νατάσα Θεοδωρίδου, τον Ανδρέα Στάμο. Με πολύ κόσμο.

M.C.: Ποια ήταν όμως η συνεργασία που χάρηκες περισσότερο;
Μ.Β.: Με την Άντζυ Σαμίου. Και το λέω πάντα αυτό, όταν με ρωτάνε.

M.C.: Ήταν καλή συνεργάτιδα;
Μ.Β.: Είναι εκπληκτικό παιδί. Άνθρωπος απροβλημάτιστος που δεν σου δημιουργεί κανένα πρόβλημα. Καλή της ώρα όπου και να 'ναι, είναι εξαιρετικό πλάσμα! Και σαν καλλιτέχνης και σαν άνθρωπος. Είναι σημαντικό στη δουλειά μας να υπάρχει καλό κλίμα στα καμαρίνια.

M.C.: Και η κορυφαία στιγμή στη καριέρα σου είναι το πρώτο σου cd;
Μ.Β.: Και βέβαια... Είναι σαν να ξεκινάς απ' την αρχή, γιατί πλέον έχεις ένα μεγαλύτερο λόγο να συνεχίσεις αυτή τη δουλειά. Δεν τραγουδάς μόνο τραγούδια άλλων, τραγουδάς και δικά σου κομμάτια. Είναι η ουσιαστική αρχή μιας καριέρας.

M.C.: Το ότι είσαι μια πολύ όμορφη γυναίκα, σου έχει ανοίξει πόρτες; Περιμένω μια αντικειμενική απάντηση!
Μ.Β.: (γελάει) Ναι, λένε ότι και καλά η ομορφιά ανοίγει πόρτες. Κλείνει και πολλές όμως... Σ' αυτή τη δουλειά δεν αρκεί να είσαι μόνο όμορφη. Δεν είμαστε μοντέλα. Υπάρχουν άνθρωποι σε αυτή τη δουλειά που δεν είναι όμορφοι αλλά κάνουν σπουδαία καριέρα. Αν και το αν είσαι όμορφος είναι κάτι καθαρά υποκειμενικό.

M.C.: Έχεις κάνει πάντως μια πολύ σέξυ φωτογράφηση για το cd. Δεν φοβήθηκες μήπως αυτό παρερμηνευθεί από κάποιους; Το λέω αυτό γιατί πολλοί όταν βλέπουν μια τέτοια φωτογράφηση σε cd πιστεύουν ότι η τραγουδίστρια δεν είναι καλή και προσπαθεί με άλλους τρόπους να τραβήξει το κόσμο...
Μ.Β.: Όχι δεν το φοβήθηκα αυτό γιατί σ' αυτή τη δουλειά χρειάζονται βασικά τρία πράγματα. Η εμφάνιση, η φωνή και η καλή πίστη. Εξυπακούεται ότι χρειάζονται και δημόσιες σχέσεις. Δεν μπορεί να είσαι απόμακρος ή ...στριμμένος και να κάνεις αυτή τη δουλειά. Όταν λοιπόν διαθέτεις ή θεωρείς πως διαθέτεις αυτό το πακέτο, καλό είναι να το εκμεταλεύεσαι. Δεν με φοβίζει το να βάλω ένα σορτσάκι ή μια μίνι φούστα. Έτσι είναι αυτή η δουλειά. Ο άλλος δεν ακούει μόνο, βλέπει κι όλας. Μάλιστα για να είμαστε ακριβείς πρώτα βλέπει... Το σημαντικό όμως είναι τελικά αυτό που θα ακούσει να του αρέσει...

M.C.: Πιστεύεις λοιπόν ότι υπάρχει ένα "πακέτο" προσόντων που καλό θα ήταν να διαθέτει ένας καλλιτέχνης.
Μ.Β.: Μα αυτή είναι η δουλειά μας. Στις μέρες μας αυτό δεν υπερισχύει; Δεν γίνεται διαφήμιση, προβολή; Δεν παίζει ρόλο η διαφήμιση του εαυτού μας, της εξωτερικής μας εμφάνισης; Πάρε για παράδειγμα μέχρι και τα προϊόντα που αγοράζουμε στο σούπερ μάρκετ. Ένα κουτί μακαρόνια, άσχετα από το πόσο γευστικά είναι, θα τραβήξουν το κόσμο και από το περίβλημά τους, τη συσκευασία τους.

M.C.: Δεν θα διαφωνίσω και πολύ σε αυτό. Γίνεται μάλιστα και από μεγάλα ονόματα στο χώρο σου. Η Βίσση για πράδειγμα πρόσφατα επιχείρησε να εντυπωσιάσει ξυρίζοντας ένα μέρος του κεφαλιού της.
Μ.Β.: Εντάξει, η Βίσση θεωρώ ότι είναι η μόνη που εδώ και χρόνια έχει τα κότσια να ρισκάρει. Ίσως είναι και θέμα ζωδίου! Είναι τοξότης όπως κι εγώ! Και εγώ θα ρίσκαρα...

M.C.: Θα το 'κανες αυτό;
Μ.Β.: Πολύ πιθανόν. Αν είχα φτάσει σε ένα τέτοιο σημείο που θα μπορούσα εγώ να φέρω πράγματα και να τα κάνω μόδα, ναι θα το 'κανα... Εμένα μου αρέσει κάποιος να ρισκάρει για να μην είναι μονότονος, να μην είναι συνέχεια το ίδιο πράγμα. Η Βίσση έχει το θάρρος να φέρνει νέα πράγματα, όπως έκανε κάποτε η Μαρινέλα. Όταν ακόμα οι τραγουδίστριες τραγουδούσαν καθισμένες στο σκαμπό, η Μαρινέλα ήταν αυτή που τις σήκωσε, που έφερε έναν νέο αέρα στο χώρο.

M.C.: Γυμνάζεσαι;
Μ.Β.: Γυμναζόμουν πριν χρόνια. Έχω να ασχοληθώ καμιά τετραετία και θέλω να αρχίσω ξανά...

M.C.: Επιστροφή στο album. Ποια τραγούδια ξεχωρίζεις από το album;
Μ.Β.: Κυρίως τα λαϊκά τραγούδια. Από τα πιο light ξεχωρίζω το "είσαι φιλί" που είναι pop κομμάτι. Είναι ευχάριστο, χαρούμενο με ωραίο στίχο. Ωστόσο το αγαπημένο μου είναι η "έρημος" που έχει παντρέψει ανατολίτικα με πιο μοντέρνα στοιχεία.

M.C.: Από τραγουδιστές ποιους ξεχωρίζεις;
Μ.Β.: Να μη σου πω τα κλασσικά. Εγώ είμαι λίγο παλιάς σχολής, χωρίς βέβαια να αδιαφορώ για τους νεώτερους. Θεωρώ πως η μεγαλύτερη φωνή που έχει βγει στην Ελλάδα είναι ο Καζαντζίδης. Στις γυναίκες είναι η Ελένη Βιτάλη. Από 'κει και πέρα υπάρχουν σήμερα κι άλλες σπουδαίες φωνές, όπως ο Πασχάλης Τερζής. Από τους νεώτερους θα σου πω τον Σφακιανάκη.

M.C.: Δεν έχεις συνεργαστεί ποτέ μαζί του;
Μ.Β.: Όχι ποτέ. Ούτε με τον Νότη ούτε με τον Τερζή. Είναι τα δύο μεγάλα μου όνειρα αυτά!

M.C.: Ξένη μουσική ακούς;
Μ.Β.: Ακούω τα πάντα. Μπορεί αναλόγως τη διάθεσή μου να ακούσω ξένη μουσική ή να ακούσω ακόμα και όπερα!

M.C.: Τηλεοπτικές ακαδημίες τραγουδιού, τύπου Fame Story, πιστεύεις ότι μπορούν να βοηθήσουν έναν νέο καλλιτέχνη να γίνει καλύτερος;
Μ.Β.: Θα προτιμούσα να υπήρχαν σχολές όπως υπάρχουν στην Αμερική ή στην Αγγλία, όπου τα παιδιά μπαίνουν και φοιτούν για κάποια χρόνια. Είναι σχολές πανεπιστημιακού επιπέδου, μουσικής, θεάτρου, υποκριτικής, τραγουδιού, τα πάντα. Και ξεκινούν να μαθαίνουν να χορεύουν, κινησιολογία, ορθοφωνία, φωνητική, μουσική. Όλα είναι διαφορετικά πράγματα, όμως όσο πιο πολλά κατέχεις τόσο καλύτερος γίνεσαι σε αυτή τη δουλειά. Δυστυχώς δεν υπάρχει τέτοια σχολή στην Ελλάδα. Το Fame Studio δεν είναι τέτοια σχολή. Είναι σαν να πηγαίνω σε ένα ωδείο να μάθω φωνητική. Δεν είναι όμως έτσι. Μακάρι να γίνονταν πραγματικές τέτοιες σχολές στην Ελλάδα. Κι αν γινόταν αυτό θα υπήρχε και καλύτερο επίπεδο καλλιτεχνών στη χώρα μας.

M.C.: Πιστεύεις ότι το επίπεδο στο ελληνικό τραγούδι δεν είναι εκεί που θα έπρεπε να είναι;
Μ.Β.: Μωρέ το ελληνικό τραγούδι μια χαρά είναι! Στους καλλιτέχνες είναι το πρόβλημα. Αυτοί που αποτελούν το ελληνικό τραγούδι πρέπει να είναι σοβαροί άνθρωποι. Καλό είναι να είμαστε λίγο στη φιλοσοφία του να κάνουμε σοβαρές δουλειές, ανεξάρτητα από το είδος μουσικής που δουλεύουμε. Σε όλα τα είδη μπορούν να υπάρξουν σοβαρές προσπάθειες. Να μην είναι όπως λένε στη Θεσσαλονίκη ...καλαμπούρτζικα πράγματα! (γέλια)

M.C.: Ποιοι είναι οι άνθρωποι που σε στηρίζουν;
Μ.Β.: Η εταιρεία μου, ο μάνατζέρ μου ο Παύλος Χριστοδούλου και η Έλενα Καρρά. Με βοηθούν και τους ευχαριστώ πολύ για αυτό.

M.C.: Το θεωρείς απαραίτητο ένας τραγουδιστής να έχει μάνατζερ;
Μ.Β.: Ναι το θεωρώ απαραίτητο γιατί φαντάσου ότι μια εταιρεία έχει δεκάδες τραγουδιστές και είναι πολύ δύσκολο να τρέχει για όλους. Οπότε είναι καλό να έχεις γύρω σου κάποιους άλλους ανθρώπους που θα εξυπηρετούν τα συμφέροντά σου θα βοηθούν τη καριέρα σου. Κάνουν αυτά που δεν προλαβαίνει να κάνει η εταιρεία...

M.C.: Είσαι ικανοποιημένη από τη συχνότητα που ακούγονται τα τραγούδια σου στα media;
Μ.Β.: Είμαι ικανοποιημένη. Είμαι airplay σε πάρα πολλές περιοχές της επαρχίας, ακούγομαι συχνά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όλα καλά...

M.C.: Video clip έχεις κάνει;
Μ.Β.: Έχω κάνει το "καρδιά καρδούλα μου" με τον Μανώλη Τζιράκη και τώρα θα κάνουμε και το χασάπικο, το "του καπνού τα δαχτυλίδια" που θα είναι έτοιμο κάποια στιγμή πριν τα Χριστούγεννα.

M.C.: Οικογένεια θέλεις να κάνεις; Το σκέφτεσαι;
Μ.Β.: Όχι, δεν είναι στα σχέδιά μου. Αυτό είναι κάτι που το έχω αφήσει στη ζωή, στο Θεό...

M.C.: Τι είναι αυτό που σε κερδίζει σε έναν άντρα;
Μ.Β.: Η ειλικρίνεια. Μου γυρνάει το μυαλό 180 μοίρες με το ψέμα! Είναι το χειρότερο που μπορείς να μου κάνεις. Πες μου την αλήθεια όσο κι αν πονάει. Το θεωρώ πολύ μεγάλη βλακεία το ψέμα. Έχουμε φτάσει σε μια φάση στις μέρες μας να παραπονιόμαστε. Να λέμε ότι ο κόσμος δεν είναι αληθινός, περνάμε μεγάλη κρίση, οι σχέσεις δεν είναι αληθινές... Μα εμείς δεν το κάνουμε αυτό; Αν θέλεις η σχέση σου να είναι αληθινή και αυτά που συμβαίνουν γύρω σου να είναι αληθινά μη λες ψέματα. Φρόντισε πρώτ' απ' όλους εσύ να είσαι καθαρός. Αν δεν το κάνεις εσύ πως περιμένεις να το κάνει ο διπλανός; Ή λένε πως συμβαίνει κάτι στον διπλανό μας και δεν γυρίζουμε να κοιτάξουμε. Μα αν συμβαίνει κάτι σε έναν συνάνθρωπό μας και αδιαφορούμε, τότε πως περιμένουμε να συμβεί το αντίθετο όταν παθαίνουμε εμείς κατί; Αυτή την ίδια συμπεριφορά δεν θα τη μεταδόσουμε και στα παιδιά μας; Τη κοινωνία εμείς τη φτιάχνουμε. Ας φροντίσουμε λοιπόν πρώτα εμείς να είμαστε καθαροί...

M.C.: Ο κόσμος σήμερα "πάσχει" από έλλειψη ειλικρίνειας;
Μ.Β.: Πολύ. Μα πάρα πολύ... Παντού. Στις δουλειές, το "κατά συνθήκη ψέμα" έχει γίνει κανόνας. Ο κόσμος σήμερα λέει ψέματα για το τίποτα.

M.C.: Έχεις ένα τραγούδι που λέει "που έχω κάνει λάθος". Κάνεις λάθη και το σημαντικότερο, τα αναγνωρίζεις;
Μ.Β.: Βέβαια, όλοι κάνουμε λάθη. Και τα αναγνωρίζω. Έχω κάνει και σημαντικά λάθη στη ζωή μου. Όμως κάθε εμπόδιο για καλό...

M.C.: Πρόλαβες να κάνεις διακοπές το καλοκαίρι ή ήσουν απασχολημένη με το cd;
Μ.Β.: Λίγες διακοπές. Ήμουν σε κάποια μέρη της επαρχίας όπου έκανα συνεντεύξεις σε ραδιόφωνα. Πήγα Κρήτη, Καβάλα, Ξάνθη, Κομοτηνή, Δράμα, Βόλο... Πήγα η ίδια γιατί ήθελα πολύ να το κάνω αυτό.

M.C.: Μιλάς πάντως πολύ για επαρχία και δείχνεις να τη σέβεσαι.
Μ.Β.: Πολύ. Και να σου πω γιατί... Αυτό δεν είναι θέμα πονηριάς. Κάποιοι ίσως θα πουν ότι το παίζω πονηρή επειδή η περιφέρεια πάσχει από επισκέψεις καλλιτεχνών ή επειδή κάποιοι την αγνοούν και εγώ προσπαθώ να το εκμεταλευτώ αυτό. Δεν είναι όμως έτσι. Η περιφέρεια έχει πολύ ζωή και αξίζει να σε γνωρίζει ο κόσμος από κοντά. Επίσης μου αρέσουν οι άνθρωποι στη περιφέρεια γιατί ζουν πιο χαλαρή ζωή και έτσι είναι πιο γελαστοί, πιο χαρούμενοι. Εδώ τα πράγματα είναι πιο απομονωμένα και ψυχρά.

M.C.: Τι ετοιμάζεις για το μέλλον;
Μ.Β.: Ξεκίνησα πριν λίγες μέρες εμφανίσεις στο Taboo που πλέον έχει αλλάξει όνομα και λέγεται Down Town. Είναι στην Αντήνωρος, δίπλα στο Κάραβελ. Εκεί εμφανίζομαι με τον Γιώργο Δασκουλίδη, τον Γιάννη Ρενιώτη και τη Γωγώ Βασιλειάδου. Γενικά είναι ένα νεανικό σχήμα, στυλ Romeo. Θα είμαστε εκεί όλο το Χειμώνα. Προτείνουμε κάτι που δεν υπάρχει όμοιό του μέσα στο κέντρο της Αθήνας. Είμαστε το μοναδικό μαγαζί αυτού του στυλ στην περιοχή.

M.C.: Επιστρέφεις βλέπω στο μαγαζί που ξεκίνησες τότε με τον Χατζηνάσιο! Πλέον όμως με διαφορετικό πρόγραμμα...
Μ.Β.: Όταν μπήκα στο μαγαζί ξύπνησαν μνήμες μέσα μου. Έπαθα πλάκα! Μπήκα στο μαγαζί πολύ άνετη κι όταν άρχισα να κατεβαίνω τις σκάλες μ' έπιασε ταχυκαρδία! Λέω κοίτα πως τα φέρνει η ζωή μετά από μια δεκαετία να επιστρέψω εκεί που ξεκίνησα.

M.C.: Εύχομαι να πάνε όλα καλά και να προχωρήσει και το cd και η καριέρα σου όπως επιθυμείς...
Μ.Β.: Σε ευχαριστώ πολύ εσένα και το Music Corner για αυτή τη συνέντευξη...


BAR RESTAURANT CAFE
ΠΑΡΚΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ (Βασ. Σοφίας) 210.7223784


*** Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε στο Πάρκο Ελευθερίας στην Βασ. Σοφίας, στο Μέγαρο Μουσικής (Bar-Restaurant-Cafe, τηλ. 210.7223784).

*** Oι φωτογραφίες έχουν τραβηχθεί με ψηφιακή φωτογραφική μηχανή, Olympus.
*** Απαγορεύεται η αναδημοσίευση υλικού (κειμένων ή φωτογραφιών) χωρίς την άδεια του Music Corner.