21.07.2008
Όσο προχωράμε περισσότερο στο καλοκαίρι μειώνονται και οι εξελίξεις γύρω από το χώρο της μουσικής, ενώ οι περισσότερες δισκογραφικές (σε αντίθεση με τα ΜΜΕ) ετοιμάζονται για διακοπές.
Κάποιοι αντί για διακοπές όμως κάνουν σχέδια για έντονη αντεπίθεση για το φθινόπωρο, με πιο έντονα τα σχέδια της Heaven για την ανάκαμψη της από δύο δύσκολες χρονιές. Η δισκογραφική θα επικεντρωθεί σε λιγότερα και πιο ουσιαστικά ονόματα, και με την υποστήριξη του Antenna TV και του Ρυθμού θα επιχειρήσει να προσελκύσει για μια ακόμη φορά μεγάλα ονόματα στα οποία θα αξίζει να επενδύσει.
Ο πολέμιος του Πουνέντη (μέσα στην αίθουσα της IFPI) Δημήτρης Γιαρμενίτης, γυρίζει την αγορά και κάνει επαφές σε υψηλό επίπεδο με πελάτες, προσπαθώντας να εξασφαλίσει την υποστήριξη τους σε project που ετοιμάζει για τους επόμενους μήνες.
Η δυσκολία που θα αντιμετωπίσει η δισκογραφία από το Φθινόπωρο και για όλο το 2009 θα έχει να κάνει με την ευρύτερη πτώση των κονδυλίων marketing από τους παραδοσιακά μεγάλους πελάτες.
Η κινητή τηλεφωνία που για τους περισσότερους διευθυντές αποτελεί τον ιδανικό συνεργάτη, θα ρίξει περισσότερο από 15% τη συνολική της δαπάνη, και αυτό θα έχει επιπτώσεις σε όλους - ακόμα και σε καλλιτέχνες τους οποίους παραδοσιακά χορηγούν οι «κινητές».
Σημάδια οικονομικής ανάκαμψης δείχνει στο εξωτερικό η ΕΜΙ, αλλά αυτά καλύπτουν απλώς το συνολικότερη πρόβλημα το οποίο εμφανίζεται να έχει η εταιρεία, και αυτό είναι ότι από καιρό έχει σταματήσει να επενδύει στην ανάπτυξη ρεπερτορίου, και εξαρτάται πλέον απόλυτα από λίγες κυκλοφορίες.
Μπορεί οι Coldplay να μην λένε να εγκαταλείψουν την κορυφή των παγκόσμιων chart, όμως αυτό δίνει μια προσωρινή ανάσα στον πάλαι ποτέ γίγαντα της δισκογραφίας, και αποτυπώνει πλήρως την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει - η ύπαρξη του μπορεί να απειλήται από ένα ολιγομελές γκρουπ και τις δημιουργικές του δυνατότητες.
Ενώ αρχίζουν να πυκνώνουν τα σύννεφα γύρω από τη νομιμότητα της συγχώνευσης Sony και BMG, ο γερμανικός κολοσσός διατυπώνει την επιθυμία του να διαλύσει και επίσημα το γάμο - είτε πουλώντας το δικό του μερίδιο, είτε αγοράζοντας αυτό της Sony. Οι προθέσεις του γίνονται όμως πιο ξεκάθαρε εφόσον ξεπουλάει κομμάτια της ευρύτερης δισκογραφικής του δραστηριότητας - το πρίφημο Music Club που πριν από μια δεκαετία αποτελούσε διαμάντι για τον όμιλο.
Συνεχίζει την επέκταση της η Live Nation σε ευρωπαϊκές αγορές, εξαγοράζοντας μικρότερες εταιρείες ή φεστιβάλ τα οποία θεωρεί ότι έχουν περιθώρια ανάπτυξης.
Στην δική μας αγορά έχουμε αναφέρει στο παρελθόν για το ενδιαφέρον το οποίο έχει δείξει για την Didi Music, και για το πως η συνεργασία στην περίπτωση της Madonna αποτελεί ένα τεστ.
Μαθαίνουμε ότι υπάρχει δυσαρέσκεια έντονη για τον χειρισμό στην υπόθεση των εισιτηρίων, καθώς πιο εύκολα ακόμα και σήμερα βρίσκει κανείς εισιτήριο μέσω άλλων Βαλκανικών πόλεων για τη συναυλία στην Αθήνα, παρά από το παρακλάδι της Didi.
Παράλληλα αρκετά περίεργα πράγματα έχουν ακουστεί για την χορηγία της Madonna από την Cosmote, και για τον «βαλκανικό» τρόπο με τον οποίο έγινε το deal με τους ανθρώπους που το χειρίστηκαν...
28.07.2008
Επεκτείνεται διαρκώς ο Κωνσταντίνος Καφίρης και η Progressive, και μαθαίνουμε ότι ανέλαβε τον Σάκη Ρουβά ενόψει μιας έντονης χρονιάς στην οποία θα μονοπωλήσει τη δημοσιότητα με το X-Factor, αλλά κυρίως με τη συμμετοχή του στη Eurovision.
Εν τω μεταξύ με το τελευταίο του κομμάτι έχει φτάσει στην κορυφή των chart γεγονός που φαίνεται να έχει ανησυχήσει τους ανθρώπους του Χατζηγιάννη οι οποίοι ζητούν από ΜΜΕ να τονώσουν το airplay των κομματιών του.
Συρρίκνωση για τον όμιλο της Ashley - μετά την απόφαση για παύση δραστηριοτήτων της LeSpot, ενημερωθήκαμε για το κλείσιμο της HotBeeZ ? θυγατρικής της LeSpot, για την οποία είχαμε εκφράσει παλαιότερα επιφυλάξεις για τον τρόπο λειτουργίας.
Από τη συρρίκνωση ευννοείται όμως μια άλλη εταιρεία του Βίκτωρα Ρέστη ? το MTV, καθώς μαθαίνουμε ότι αρκετοί εργαζόμενοι της HotBeeZ θα βρουν εκεί στέγη.
Περαιτέρω συρρίκνωση δραστηριοτήτων για τη Sony BMG: μαθαίνουμε ότι η εταιρεία ξενοικιάζει άλλο έναν όροφο και θα κρατήσει πλέον μόνο τον τελευταίο, στο Μεσογείων 301 που κάποτε ήταν όλο δικό τους.
Ενδεχομένως να προετοιμάζονται για το πολύ πιθανό σενάριο της διάσπασης Sony & BMG, γεγονός που θα σημαίνει ότι αν δεν βρεθεί κάποιος να πάρει την BMG εδώ, θα έχουμε απολύσεις καθώς είναι εξαιρετικά αμφίβολο το ότι η μητρική θα επιλέξει να ανοίξει τοπικό γραφείο.
Η ΕΜΙ παρά τις τυμπανοκρουσίες για τα οικονομικά αποτελέσματα, δεν φαίνεται να πείθει ιδιαίτερα ότι πάει καλά. Πως αλλιώς να ερμηνεύσουμε το γεγονός ότι και οι Rolling Stones ανακοίνωσαν ότι δεν θα ανανεώσουν μαζί της, αλλά θα πάνε στην Universal Music;
Παράλληλα η Universal ανακοίνωσε ότι συνεχίζει την καλή της πορεία και το πρώτο εξάμηνο του 2008, με αύξηση των εσόδων της κατά 4.9% στα 2.04 δισεκατομμύρια ευρώ, γεγονός το οποίο αποδίδει σε μεγάλο βαθμό στα έσοδα από music publishing και merchandising από τις πρόσφατες εξαγορές της BMG Music Publishing και του Sanctuary group.
Ομολογώντας την παντελή αποτυχία των συστημάτων DRM, το Yahoo ενημέρωσε τους χιλιάδες χρήστες της υπηρεσίας Yahoo Music Store ότι 30 Σεπτεμβρίου το ηλεκτρονικό κατάστημα θα σταματήσει τη λειτουργία του, και μετά από αυτό κάθε «μεταφορά» των αγορασμένων τραγουδιών σε νέο υπολογιστή ή φορητή συσκευή θα είναι αδύνατη.
Το Yahoo συμβουλεύει τους πελάτες του ότι για να μην χάσουν τελείως τη μουσική να την γράψουν σε CD, και να την «ριπάρουν» σε mp3! Δηλαδή αν θέλουν να διατηρήσουν αυτό για το οποίο πλήρωσαν, τους προτρέπει να γίνουν «πειρατές» σύμφωνά με τη (παρα)λογική των δισκογραφικων.
Αντίθετα με το Yahoo όμως το Napster φαίνεται να ανακάμπτει, και παρουσίασε 23% αύξηση στα έσοδα του το περασμένο οικονομικό έτος. Μέσα σε αυτή την περίοδο η συνδρομητική του υπηρεσία έδωσε περισσότερα από 400 εκατομμύρια τραγούδια σαν streams kai downloads.
Το αντίστοιχο ελληνικό mpGreek μπορεί να μην έχει τέτοια μεγέθη, αλλά συνεχίζει να επεκτείνεται και πρόσφατα ανακοίνωσε τη δημιουργία eshop και για τη Heaven.
by mad.tv
Music and Media
04.08.08
Παρόλο που είχε μικρή δραστηριότητα, αυτή ήταν ιδιαίτερη. Αναφερόμαστε στην Symphony Records του Βίκτωρα Ρέστη, η οποία μαθαίνουμε ότι σταματά τις δραστηριότητες της, πράγμα παράδοξο αφού τόσα χρόνια την στήριζε, και λίγο πριν το ξεκίνημα του MTV την απενεργοποιεί.
Στο ραδιοφωνικό τοπίο όσο περνάνε οι μήνες τόσο αυξάνονται οι ραδιοφωνικοί σταθμοί ? άλλος ένας μπαίνει και επίσημα στο παιχνίδι μετά την "ενεργοποίηση" μέσω του Συμβουλίου της Επικρατείας του Ατλαντίς, όπως έγραφε το Παρόν την προηγούμενη Κυριακή.
Η τάση δημιουργίας ραδιοφωνικών γκρουπ,η οποία ξεκίνησε με πιο καθαρούς όρους με τη νέα νομοθεσία, δεν φαίνεται να σταματά εδώ. Οι ιθύνοντες των υπαρχόντων γκρουπ αναζητούν και νέα ραδιόφωνα να αφομοιώσουν ? τουλάχιστον μέχρι το επιτρεπόμενο ποσοστό συγκέντρωσης.
Σε πολλά σημεία λοιπόν η κατάσταση σήμερα εδώ θυμίζει την υπόλοιπη Ευρώπη ? ακόμα και στα θέματα των δικαιωμάτων, αφού η συμφωνία ΕΙΙΡΑ με τους οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης έφερε στα ταμεία τους αρκετά χρήματα ώστε να αποτελούν για αυτούς πλέον κυρίαρχο κομμάτι των εσόδων.
Δεν μπορούν να ισχυριστούν το ίδιο πράγμα όμως και οι αντίστοιχοι οργανισμοί και καλλιτέχνες στις ΗΠΑ - όπως έχουμε γράψει αρκετές φορές, εκεί οι ραδιοφωνικοί σταθμοί βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας δεν είναι υποχρεούνται να αποδίδουν αμοιβή για τη χρήση της μουσικής.
Η κόντρα που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στα δύο στρατόπεδα κορυφώθηκε την εβδομάδα που μας πέρασε, με την ανακοίνωση της εξαγοράς της ClearChannel από γκρουπ ιδιωτικών κεφαλαίων για 24 δις δολλάρια!
Η αστρονομική αποτίμηση είχε σαν αποτέλεσμα να γεμίσει ο Αμερικάνικος τύπος με καταχωρίσεις με τίτλο "24 δισεκατομμύρια λόγοι για να στηρίξετε τα συλλογικά δικαιώματα",καθώς επίσης και δεκάδες δηλώσεις διαμαρτυρίας από καλλιτέχνες.
Δικαιολογημένα θεωρούν ότι χρησιμοποιώντας τη δουλειά τους, ένας οργανισμός γιγαντώθηκε, και αυτή η συναλλαγή περικλείει μέσα της αμοιβές που για δεκαετίες δεν εχουν αποδωθεί σε αυτούς.
Η υπόθεση δεν πρόκειται να σταματήσει εδώ, καθώς πολλοί οργανισμοί δηλώνουν ότι θα κινηθούν νομικά και εναντίων των νέων ιδιοκτητών. Κάτι τέτοιο θα έπρεπε λοιπόν να το λαμβάνουν υπόψιν τους και επχειρηματίες από άλλους χώρους οι οποίοι με διάφορους τρόπους επιλέγουν να αγνοούν υποχρεώσεις και δικαιώματα, ελπίζοντας ότι αυτο θα αποτελέσει πρόβλημα κάποιου άλλου.
Δεν φαίνεται να φέρνει τα αναμενόμενα αποτελέσματα η συνεργασία της SonyBMG με την Stefi στη SoWhat, και το ερώτημα είναι τι είναι αυτό το οποίο μπορεί να αντιστρέψει την εικόνα των οικονομικών της αποτελεσμάτων.
Η Universal με πιο επιθετική πολιτική παραμένει προσηλωμένη στην κύρια δουλειά της, αποφεύγοντας να ασχοληθεί με το μοντέλο "360" το οποίο είναι η καραμέλα της εποχής, χωρίς να έχει βγάλει κανέναν ασπροπρόσωπο.
Άλλωστε, ένα από τα θύματα της φαντασίωσης αυτής, το Sanctuary Group, το απορρόφησε σε δελεαστική τιμή.
Στην Ελλάδα μετά τα προβλήματα που δημιούργησε η κόντρα με τα Metropolis η κατεύθυνση του Βίκου Αντύπα είναι να αναπτύξει η εταιρεία όσο το δυνατόν περισσότερα έσοδα από εναλλακτικά κανάλια εσόδων.
Παράλληλα, ο Αντύπας κατά την προσφιλή του τακτική, μετά τη Ρουμανία που έγδυσε τον εκεί αντιπρόσωπο παίρνοντας του όλους τους υπαλλήλους με τη "βοήθεια" της διευθύντριας του, το ίδιο τώρα επιχειρεί και στη Βουλγαρία ? αδιαφορώντας φυσικά για το ότι αυτοί οι αντιπρόσωποι δημιούργησαν από το τίποτα μια αγορά.
Αγνοεί (?) όμως ότι εδώ είναι Βαλκάνια, και οι άνθρωποι αντιδρούν με απρόβλεπτο πολλές φορές τρόπο...
11.08.08
Τελικά δεν δούλεψε η κουμπαριά. Αποχωρεί ο Δημήτρης Ψεματίκας από τη δισκογραφική ? management εταιρεία (EatBeat) του Νίκου Τερζή, και τα ποσοστά του παίρνει ένας άλλος παλαίμαχος του χώρου, ο Κωνσταντίνος Σγόντζος, ο οποίος επανέρχεται δριμύτερος στη μουσική βιομηχανία...
Παράλληλα διαδίδει φήμες ότι σύντομα θα επεκταθούν οι δραστηριότητες της SBS στην Ελλάδα και ότι ο ίδιος θα αναλάβει εκ μέρους της εταιρείας την διεύθυνση δύο σταθμών, ενός με λαϊκό ρεπερτόριο (βλέπε Derti), και ενός με ξένο (βλέπε V FM).
Αγόρασε τελικά το 50% της Bertelsmann στην Sony BMG Music Entertainment η Sony Corp, για 931 εκατομμύρια δολλάρια, και μπορεί πλέον να σχεδιάσει το μέλλον της ανεξάρτητα. Μένει να δούμε αν η κίνηση αυτή θα συνοδευτεί και από νέα στρατηγική ανάπτυξης των δραστηριοτήτων της γύρω από τη μουσική, και όχι μείωσης εξόδων όπως είχε μέχρι σήμερα.
Ενδιαφέρον έχει πάντως να σημειώσουμε ότι παρόλη την έντονη πολιτική μείωσης εξόδων, για το πρώτο τετράμηνο του 2008 η δισκογραφική ανακοίνωση ζημιές 49 εκατομμυρίων δολλαρίων σε τζίρο 820, έναντι περυσινών κερδών 21 εκατομμυρίων.
Οικονομικά αποτελέσματα ανακοίνωσε και η Live Nation, το αγαπημένο μοντέλο της μουσικής βιομηχανίας αυτή την εποχή. Σε τζίρο 1.16 δισεκατομμυρίων δολλαρίων στο δευτερο τετράμηνο του έτους, έδειξε κέρδη 1.2 εκατομμυρίων, δηλαδή περίπου 0,1% περιθώριο κέρδους. Παρόλα αυτά οι ιθύνοντες της δηλώνουν χαρούμενοι καθώς η βιομηχανία τους παραμένε «υγιής» παρόλη τη γενικότερη οικονομική ύφεση.
Στα δικά της αποτελέσματα η Warner παρόλο που δείχνει ζημιές 9 εκατομμυρίων δολλαρίων, αναφέρει μια εντυπωσιακή αύξηση του εσόδου από ψηφιακές υπηρεσίες στα 166 εκατομμύρια, αριθμός που πλέον αντιπροσωπεύει το 20% του συνολικού της τζίρου.
Η Universal η οποία εξακολουθεί να είναι η πιο επιθετική εταιρεία, έτοιμη να δοκιμάσει κάθε καινούργια ιδέα, ξεκίνησε ένα νέο site, το www.losttunes.com , στο οποίο προωθεί «χαμένα κομμάτια», αποκλεισιτκά και «κλασσικά τα οποία έχουν ξεχαστεί». Τα κομμάτια είναι μεν σε πολύ καλή ποιότητα (320kbit), αλλά είναι κλειδωμένα με DRM.
Γράψαμε τις προηγούμενες εβδομάδες για την αστεία κατάσταση η οποία επικρατεί ανάμεσα σε κάποιες δισκογραφικές, με την εμμονή τους στο Music Control, και πως αυτή η εμμονή οδηγεί σε παρανοϊκές προτάσεις, όπως το να κοπεί ο Ρυθμός από τις μετρήσεις για να βλέπουν (και να "ραπορτάρουν") οι εταιρείες αυτό που τις βολεύει.
Την γελοιότητα της κατάστασης έρχεται να αναδείξει άλλο ένα περιστατικό: τα chart του Music Control των τελευταίων μηνών είναι λάθος, καθώς από μπλέξιμο που έγινε στα κεντρικά εδώ και μήνες μετριέται λάθος το Mad TV!
Πως γίνεται οι δισκογράφοι οι οποίοι έχουν τέτοια εμμονή να μην έχουν προσέξει ότι οι πόντοι που δίνει το playlist του καναλιού ήταν τέσσερις και πέντε φορές μικρότεροι από ότι πέρυσι? Αυτό σημαίνει πως αλλάζουν τελείως όλα τα chart της περιόδου αυτής - αναρωτιόμαστε αν θα το αναφέρουν αυτό στο εξωτερικό.
by mad.tv
Παρόλο που είχε μικρή δραστηριότητα, αυτή ήταν ιδιαίτερη. Αναφερόμαστε στην Symphony Records του Βίκτωρα Ρέστη, η οποία μαθαίνουμε ότι σταματά τις δραστηριότητες της, πράγμα παράδοξο αφού τόσα χρόνια την στήριζε, και λίγο πριν το ξεκίνημα του MTV την απενεργοποιεί.
Στο ραδιοφωνικό τοπίο όσο περνάνε οι μήνες τόσο αυξάνονται οι ραδιοφωνικοί σταθμοί ? άλλος ένας μπαίνει και επίσημα στο παιχνίδι μετά την "ενεργοποίηση" μέσω του Συμβουλίου της Επικρατείας του Ατλαντίς, όπως έγραφε το Παρόν την προηγούμενη Κυριακή.
Η τάση δημιουργίας ραδιοφωνικών γκρουπ,η οποία ξεκίνησε με πιο καθαρούς όρους με τη νέα νομοθεσία, δεν φαίνεται να σταματά εδώ. Οι ιθύνοντες των υπαρχόντων γκρουπ αναζητούν και νέα ραδιόφωνα να αφομοιώσουν ? τουλάχιστον μέχρι το επιτρεπόμενο ποσοστό συγκέντρωσης.
Σε πολλά σημεία λοιπόν η κατάσταση σήμερα εδώ θυμίζει την υπόλοιπη Ευρώπη ? ακόμα και στα θέματα των δικαιωμάτων, αφού η συμφωνία ΕΙΙΡΑ με τους οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης έφερε στα ταμεία τους αρκετά χρήματα ώστε να αποτελούν για αυτούς πλέον κυρίαρχο κομμάτι των εσόδων.
Δεν μπορούν να ισχυριστούν το ίδιο πράγμα όμως και οι αντίστοιχοι οργανισμοί και καλλιτέχνες στις ΗΠΑ - όπως έχουμε γράψει αρκετές φορές, εκεί οι ραδιοφωνικοί σταθμοί βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας δεν είναι υποχρεούνται να αποδίδουν αμοιβή για τη χρήση της μουσικής.
Η κόντρα που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στα δύο στρατόπεδα κορυφώθηκε την εβδομάδα που μας πέρασε, με την ανακοίνωση της εξαγοράς της ClearChannel από γκρουπ ιδιωτικών κεφαλαίων για 24 δις δολλάρια!
Η αστρονομική αποτίμηση είχε σαν αποτέλεσμα να γεμίσει ο Αμερικάνικος τύπος με καταχωρίσεις με τίτλο "24 δισεκατομμύρια λόγοι για να στηρίξετε τα συλλογικά δικαιώματα",καθώς επίσης και δεκάδες δηλώσεις διαμαρτυρίας από καλλιτέχνες.
Δικαιολογημένα θεωρούν ότι χρησιμοποιώντας τη δουλειά τους, ένας οργανισμός γιγαντώθηκε, και αυτή η συναλλαγή περικλείει μέσα της αμοιβές που για δεκαετίες δεν εχουν αποδωθεί σε αυτούς.
Η υπόθεση δεν πρόκειται να σταματήσει εδώ, καθώς πολλοί οργανισμοί δηλώνουν ότι θα κινηθούν νομικά και εναντίων των νέων ιδιοκτητών. Κάτι τέτοιο θα έπρεπε λοιπόν να το λαμβάνουν υπόψιν τους και επχειρηματίες από άλλους χώρους οι οποίοι με διάφορους τρόπους επιλέγουν να αγνοούν υποχρεώσεις και δικαιώματα, ελπίζοντας ότι αυτο θα αποτελέσει πρόβλημα κάποιου άλλου.
Δεν φαίνεται να φέρνει τα αναμενόμενα αποτελέσματα η συνεργασία της SonyBMG με την Stefi στη SoWhat, και το ερώτημα είναι τι είναι αυτό το οποίο μπορεί να αντιστρέψει την εικόνα των οικονομικών της αποτελεσμάτων.
Η Universal με πιο επιθετική πολιτική παραμένει προσηλωμένη στην κύρια δουλειά της, αποφεύγοντας να ασχοληθεί με το μοντέλο "360" το οποίο είναι η καραμέλα της εποχής, χωρίς να έχει βγάλει κανέναν ασπροπρόσωπο.
Άλλωστε, ένα από τα θύματα της φαντασίωσης αυτής, το Sanctuary Group, το απορρόφησε σε δελεαστική τιμή.
Στην Ελλάδα μετά τα προβλήματα που δημιούργησε η κόντρα με τα Metropolis η κατεύθυνση του Βίκου Αντύπα είναι να αναπτύξει η εταιρεία όσο το δυνατόν περισσότερα έσοδα από εναλλακτικά κανάλια εσόδων.
Παράλληλα, ο Αντύπας κατά την προσφιλή του τακτική, μετά τη Ρουμανία που έγδυσε τον εκεί αντιπρόσωπο παίρνοντας του όλους τους υπαλλήλους με τη "βοήθεια" της διευθύντριας του, το ίδιο τώρα επιχειρεί και στη Βουλγαρία ? αδιαφορώντας φυσικά για το ότι αυτοί οι αντιπρόσωποι δημιούργησαν από το τίποτα μια αγορά.
Αγνοεί (?) όμως ότι εδώ είναι Βαλκάνια, και οι άνθρωποι αντιδρούν με απρόβλεπτο πολλές φορές τρόπο...
11.08.08
Τελικά δεν δούλεψε η κουμπαριά. Αποχωρεί ο Δημήτρης Ψεματίκας από τη δισκογραφική ? management εταιρεία (EatBeat) του Νίκου Τερζή, και τα ποσοστά του παίρνει ένας άλλος παλαίμαχος του χώρου, ο Κωνσταντίνος Σγόντζος, ο οποίος επανέρχεται δριμύτερος στη μουσική βιομηχανία...
Παράλληλα διαδίδει φήμες ότι σύντομα θα επεκταθούν οι δραστηριότητες της SBS στην Ελλάδα και ότι ο ίδιος θα αναλάβει εκ μέρους της εταιρείας την διεύθυνση δύο σταθμών, ενός με λαϊκό ρεπερτόριο (βλέπε Derti), και ενός με ξένο (βλέπε V FM).
Αγόρασε τελικά το 50% της Bertelsmann στην Sony BMG Music Entertainment η Sony Corp, για 931 εκατομμύρια δολλάρια, και μπορεί πλέον να σχεδιάσει το μέλλον της ανεξάρτητα. Μένει να δούμε αν η κίνηση αυτή θα συνοδευτεί και από νέα στρατηγική ανάπτυξης των δραστηριοτήτων της γύρω από τη μουσική, και όχι μείωσης εξόδων όπως είχε μέχρι σήμερα.
Ενδιαφέρον έχει πάντως να σημειώσουμε ότι παρόλη την έντονη πολιτική μείωσης εξόδων, για το πρώτο τετράμηνο του 2008 η δισκογραφική ανακοίνωση ζημιές 49 εκατομμυρίων δολλαρίων σε τζίρο 820, έναντι περυσινών κερδών 21 εκατομμυρίων.
Οικονομικά αποτελέσματα ανακοίνωσε και η Live Nation, το αγαπημένο μοντέλο της μουσικής βιομηχανίας αυτή την εποχή. Σε τζίρο 1.16 δισεκατομμυρίων δολλαρίων στο δευτερο τετράμηνο του έτους, έδειξε κέρδη 1.2 εκατομμυρίων, δηλαδή περίπου 0,1% περιθώριο κέρδους. Παρόλα αυτά οι ιθύνοντες της δηλώνουν χαρούμενοι καθώς η βιομηχανία τους παραμένε «υγιής» παρόλη τη γενικότερη οικονομική ύφεση.
Στα δικά της αποτελέσματα η Warner παρόλο που δείχνει ζημιές 9 εκατομμυρίων δολλαρίων, αναφέρει μια εντυπωσιακή αύξηση του εσόδου από ψηφιακές υπηρεσίες στα 166 εκατομμύρια, αριθμός που πλέον αντιπροσωπεύει το 20% του συνολικού της τζίρου.
Η Universal η οποία εξακολουθεί να είναι η πιο επιθετική εταιρεία, έτοιμη να δοκιμάσει κάθε καινούργια ιδέα, ξεκίνησε ένα νέο site, το www.losttunes.com , στο οποίο προωθεί «χαμένα κομμάτια», αποκλεισιτκά και «κλασσικά τα οποία έχουν ξεχαστεί». Τα κομμάτια είναι μεν σε πολύ καλή ποιότητα (320kbit), αλλά είναι κλειδωμένα με DRM.
Γράψαμε τις προηγούμενες εβδομάδες για την αστεία κατάσταση η οποία επικρατεί ανάμεσα σε κάποιες δισκογραφικές, με την εμμονή τους στο Music Control, και πως αυτή η εμμονή οδηγεί σε παρανοϊκές προτάσεις, όπως το να κοπεί ο Ρυθμός από τις μετρήσεις για να βλέπουν (και να "ραπορτάρουν") οι εταιρείες αυτό που τις βολεύει.
Την γελοιότητα της κατάστασης έρχεται να αναδείξει άλλο ένα περιστατικό: τα chart του Music Control των τελευταίων μηνών είναι λάθος, καθώς από μπλέξιμο που έγινε στα κεντρικά εδώ και μήνες μετριέται λάθος το Mad TV!
Πως γίνεται οι δισκογράφοι οι οποίοι έχουν τέτοια εμμονή να μην έχουν προσέξει ότι οι πόντοι που δίνει το playlist του καναλιού ήταν τέσσερις και πέντε φορές μικρότεροι από ότι πέρυσι? Αυτό σημαίνει πως αλλάζουν τελείως όλα τα chart της περιόδου αυτής - αναρωτιόμαστε αν θα το αναφέρουν αυτό στο εξωτερικό.
by mad.tv