Το ΤΟΠ 10 της Ελληνικής δισκογραφίας
Το ΤΟΠ 10 της Ελληνικής δισκογραφίας
ΤΟ TOP – 10 ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑΣ
1. «Ο ΔΡΟΜΟΣ» (1969) - 1.000.000
Μίμης Πλέσσας – Λευτέρης Παπαδόπουλος
Γιάννης Πουλόπουλος, Πόπη Αστεριάδη, Ρένα Κουμιώτη
-----------
2. «ΤΑ ΝΗΣΙΩΤΙΚΑ»(1982) – 800.000
Γιάννης Πάριος
-----------
3. «ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΟΥ» (1983) – 700.000
Γιώργος Νταλάρας
-----------
4. «ΛΑΤΙΝ» (1987) – 600.000
Γιώργος Νταλάρας
-----------
5. «50 ΧΡΟΝΙΑ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ» (1975) – 500.000
Γιώργος Νταλάρας
-----------
«ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ» (1964) – 500.000
Μίκης Θεοδωράκης – Οδυσσέας Ελύτης
Γρηγόρης Μπιθικώτσης
-----------
6. «ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ»(1985) – 400.000
Γλυκερία
-----------
7. «ΧΧΧ ΕΝΘΥΜΙΟΝ»(1999) – 365.000
Νότης Σφακιανάκης
-----------
8. «ΜΕ ΤΗ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΤΗΝ ΟΜΟΡΦΗ ΝΥΧΤΑ» (1983) – 350.000
Γλυκερία
-----------
«ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ» (1983) – 350.000
Τα παιδιά απ’ την Πάτρα
-----------
«ΚΡΑΥΓΗ» (2000) – 350.000
Άννα Βίσση – Νίκος Καρβέλας
-----------
9. «ΓΕΙΑ» (2001) – 340.000
Δέσποινα Βανδή – Φοίβος
-----------
10. «ΡΕΣΙΤΑΛ»(1976) – 300.000
Μαρινέλλα – Κώστας Χατζής
Πηγή πληροφορίας: http://www.e-orfeas.gr/content/view/1421/225/
κείμενο: Τάσος Π. Καραντής
1. «Ο ΔΡΟΜΟΣ» (1969) - 1.000.000
Μίμης Πλέσσας – Λευτέρης Παπαδόπουλος
Γιάννης Πουλόπουλος, Πόπη Αστεριάδη, Ρένα Κουμιώτη
-----------
2. «ΤΑ ΝΗΣΙΩΤΙΚΑ»(1982) – 800.000
Γιάννης Πάριος
-----------
3. «ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΟΥ» (1983) – 700.000
Γιώργος Νταλάρας
-----------
4. «ΛΑΤΙΝ» (1987) – 600.000
Γιώργος Νταλάρας
-----------
5. «50 ΧΡΟΝΙΑ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ» (1975) – 500.000
Γιώργος Νταλάρας
-----------
«ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ» (1964) – 500.000
Μίκης Θεοδωράκης – Οδυσσέας Ελύτης
Γρηγόρης Μπιθικώτσης
-----------
6. «ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ»(1985) – 400.000
Γλυκερία
-----------
7. «ΧΧΧ ΕΝΘΥΜΙΟΝ»(1999) – 365.000
Νότης Σφακιανάκης
-----------
8. «ΜΕ ΤΗ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΤΗΝ ΟΜΟΡΦΗ ΝΥΧΤΑ» (1983) – 350.000
Γλυκερία
-----------
«ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ» (1983) – 350.000
Τα παιδιά απ’ την Πάτρα
-----------
«ΚΡΑΥΓΗ» (2000) – 350.000
Άννα Βίσση – Νίκος Καρβέλας
-----------
9. «ΓΕΙΑ» (2001) – 340.000
Δέσποινα Βανδή – Φοίβος
-----------
10. «ΡΕΣΙΤΑΛ»(1976) – 300.000
Μαρινέλλα – Κώστας Χατζής
Πηγή πληροφορίας: http://www.e-orfeas.gr/content/view/1421/225/
κείμενο: Τάσος Π. Καραντής
τι είμαι για ν' αρέσω σε όλους; Μερέντα;
me poia logiki...GUNNER_10 έγραψε:GEIA KAI KRAYGI.Entek έγραψε:san poia diladi?GUNNER_10 έγραψε:ΝΑΙ...Entek έγραψε:an den kanw la8os kai ta 13 albums tou top 10 einai dipla kai diples metrousan kai oi pwliseis tous... swsta?
ΧΩΡΙΑ ΤΟΥ ΟΤΙ ΜΕΡΙΚΑ ΝΟΥΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΥΡΑ.
ps: mirizomai kategida!
na ta sinnefa piknwnoun
Κάτι μου λέει ότι σύντομα θα 'ρθουν καλύτερες μέρες!!!
Στην 8η και 9η θέση του ΤΟP - 10 βρίσκονται τα δυο εμπορικότερα δίδυμα(δημιουργός – τραγουδίστρια) του διασκεδαστικού τραγουδιού, όπου - κατά την αλλαγή του αιώνα και την είσοδο της νέας χιλιετίας - κατάφεραν, με τις υψηλές πωλήσεις των δίσκων τους, να μπουν κι αυτά στις 10 πρώτες θέσεις. Πρόκειται, φυσικά, για τα δίδυμα Άννα Βίσση – Νίκος Καρβέλας & Δέσποινα Βανδή – Φοίβος, όπου οι δίσκοι τους «Κραυγή» (2000) του πρώτου και «Γεια» (2001) του δεύτερου, έφτασαν τις 350.000 & 340.000 πωλήσεις αντίστοιχα.
Η Άννα Βίσση, μια φωνή με πολλές δυνατότητες, ξεκίνησε εντελώς διαφορετικά την καριέρα της, ερμηνεύοντας - δίπλα στο Γιώργο Νταλάρα – Θεοδωράκη(«18 λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας» / 1974) και Κουγιουμτζή(«Μικρές πολιτείες» / 1974 & «Στα ψηλά τα παραθύρια» / 1975), σε δίσκους, μάλιστα, που ήταν και εμπορικά επιτυχημένοι, πλατινένιοι και χρυσοί. Σταδιακά όμως, προς τα τέλη της δεκαετίας του ’70, άρχισε μια στροφή στο ρεπερτόριό της, η οποία παγιώθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’80, όπου και παντρεύτηκε το “συνθέτη της”, το Νίκο Καρβέλα, ο οποίος, έτσι, εκτός από σύντροφος της καριέρας της, έγινε και σύντροφος του βίου της. Η δισκογραφική δουλειά που σηματοδότησε αυτήν τη στροφή της Βίσση, ήταν το «Κάτι συμβαίνει» (1985), σε μουσική, βέβαια, του Καρβέλα, με το πασίγνωστο κομμάτι «Δώδεκα». Από ’κει και πέρα, ακολούθησε, για μια σχεδόν 25ετία, ως τις μέρες μας, μια διαδρομή με μεγάλη εμπορική επιτυχία και γεμάτη χρυσούς και πλατινένιους δίσκους. Το αποκορύφωμά της ήταν το 2000 με τις 350.000 πωλήσεις του δίσκου της «Κραυγή», κάτι που είχε φανεί 2-3 χρόνια πριν, με τις υψηλές πωλήσεις των δυο προηγούμενων δουλειών της, πάντα με τον Καρβέλα(«Τραύμα»/1997 - 170.000 πωλήσεις & «Αντίδοτο» / 1998 – 130.000 πωλήσεις).
Η Δέσποινα Βανδή εμφανίστηκε στα μέσα της δεκαετίας του ΄90 κι απ’ την αρχή φάνηκε πως η καριέρα και το όλο προφίλ της ακολουθούσαν το, δοκιμασμένο κι επιτυχημένο, στυλ της Άννας Βίσση. Σαφώς η Βανδή είχε τη δική της, ξεχωριστή, καλλιτεχνική περσόνα, γι’ αυτό και δεν άργησε να βρει κι εκείνη το “δικό της συνθέτη των επιτυχιών”, το Φοίβο, κάνοντας, γρήγορα, επιτυχημένους δίσκους και σουξέ μαζί του. Ο τίτλος του δίσκου τους («Προφητείες») το 1999, αποδείχτηκε και προφητικός - με τις 100.000 πωλήσεις του - για το άλμα που θα ακολουθούσε και το οποίο ήρθε πολύ σύντομα, το 2001, με το «Γεια» και τις 340.000 πωλήσεις του, βάζοντας και τους δυο τους στο TOP – 10!
Τα δίδυμα “Βίσση – Καρβέλας” και “Βανδή – Φοίβος” αποτέλεσαν τους δημοφιλέστερους εκπροσώπους του διασκεδαστικού εκείνου τραγουδιού που συνδύαζε το μοντέρνο ήχο με κάποια λαϊκά στοιχεία. Ήταν, συνάμα κι οι τελευταίοι, χρονικά, καλλιτέχνες που έπιασαν τόσο υψηλά νούμερα πωλήσεων δίσκων, αφού, τα αμέσως επόμενα χρόνια, άρχισε κι η μεγάλη πτώση της δισκογραφίας, λόγω της ταχύτατης εξάπλωσης του ίντερνετ.
Η Άννα Βίσση, μια φωνή με πολλές δυνατότητες, ξεκίνησε εντελώς διαφορετικά την καριέρα της, ερμηνεύοντας - δίπλα στο Γιώργο Νταλάρα – Θεοδωράκη(«18 λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας» / 1974) και Κουγιουμτζή(«Μικρές πολιτείες» / 1974 & «Στα ψηλά τα παραθύρια» / 1975), σε δίσκους, μάλιστα, που ήταν και εμπορικά επιτυχημένοι, πλατινένιοι και χρυσοί. Σταδιακά όμως, προς τα τέλη της δεκαετίας του ’70, άρχισε μια στροφή στο ρεπερτόριό της, η οποία παγιώθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’80, όπου και παντρεύτηκε το “συνθέτη της”, το Νίκο Καρβέλα, ο οποίος, έτσι, εκτός από σύντροφος της καριέρας της, έγινε και σύντροφος του βίου της. Η δισκογραφική δουλειά που σηματοδότησε αυτήν τη στροφή της Βίσση, ήταν το «Κάτι συμβαίνει» (1985), σε μουσική, βέβαια, του Καρβέλα, με το πασίγνωστο κομμάτι «Δώδεκα». Από ’κει και πέρα, ακολούθησε, για μια σχεδόν 25ετία, ως τις μέρες μας, μια διαδρομή με μεγάλη εμπορική επιτυχία και γεμάτη χρυσούς και πλατινένιους δίσκους. Το αποκορύφωμά της ήταν το 2000 με τις 350.000 πωλήσεις του δίσκου της «Κραυγή», κάτι που είχε φανεί 2-3 χρόνια πριν, με τις υψηλές πωλήσεις των δυο προηγούμενων δουλειών της, πάντα με τον Καρβέλα(«Τραύμα»/1997 - 170.000 πωλήσεις & «Αντίδοτο» / 1998 – 130.000 πωλήσεις).
Η Δέσποινα Βανδή εμφανίστηκε στα μέσα της δεκαετίας του ΄90 κι απ’ την αρχή φάνηκε πως η καριέρα και το όλο προφίλ της ακολουθούσαν το, δοκιμασμένο κι επιτυχημένο, στυλ της Άννας Βίσση. Σαφώς η Βανδή είχε τη δική της, ξεχωριστή, καλλιτεχνική περσόνα, γι’ αυτό και δεν άργησε να βρει κι εκείνη το “δικό της συνθέτη των επιτυχιών”, το Φοίβο, κάνοντας, γρήγορα, επιτυχημένους δίσκους και σουξέ μαζί του. Ο τίτλος του δίσκου τους («Προφητείες») το 1999, αποδείχτηκε και προφητικός - με τις 100.000 πωλήσεις του - για το άλμα που θα ακολουθούσε και το οποίο ήρθε πολύ σύντομα, το 2001, με το «Γεια» και τις 340.000 πωλήσεις του, βάζοντας και τους δυο τους στο TOP – 10!
Τα δίδυμα “Βίσση – Καρβέλας” και “Βανδή – Φοίβος” αποτέλεσαν τους δημοφιλέστερους εκπροσώπους του διασκεδαστικού εκείνου τραγουδιού που συνδύαζε το μοντέρνο ήχο με κάποια λαϊκά στοιχεία. Ήταν, συνάμα κι οι τελευταίοι, χρονικά, καλλιτέχνες που έπιασαν τόσο υψηλά νούμερα πωλήσεων δίσκων, αφού, τα αμέσως επόμενα χρόνια, άρχισε κι η μεγάλη πτώση της δισκογραφίας, λόγω της ταχύτατης εξάπλωσης του ίντερνετ.
Elenh otan gelas eisai poly xaritwmenh
''Ο δρόμος'' και η ''Γλυκερία στην όμορφη νύχτα'' είναι μονά σίγουρα...
Επίσης και το ''αφιερωμένο εξαιρετικά''.
Επίσης και το ''αφιερωμένο εξαιρετικά''.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος yakinthos την Τρί Απρ 28, 2009 12:03 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
τι είμαι για ν' αρέσω σε όλους; Μερέντα;
Σωστά... μονά και τα ''ρεμπέτικα της κατοχής''...αλλά και το ''ρεσιτάλ'' Μαρινέλας-Χατζή.
Και ασφαλώς δεν έχουν καμία σημασία αν είναι μονά η διπλά... δεν διπλασιάζονται οι πωλήσεις ! Απλά γίνονται χρυσά η πλατινένια στις μισές πωλήσεις...!
Και ασφαλώς δεν έχουν καμία σημασία αν είναι μονά η διπλά... δεν διπλασιάζονται οι πωλήσεις ! Απλά γίνονται χρυσά η πλατινένια στις μισές πωλήσεις...!

Τελευταία επεξεργασία από το μέλος yakinthos την Τρί Απρ 28, 2009 12:10 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
τι είμαι για ν' αρέσω σε όλους; Μερέντα;
me thn logiki twn 200.000 tou geia os dipla kai twn 300.000 diplwn ths krayghs.Entek έγραψε:me poia logiki...GUNNER_10 έγραψε:GEIA KAI KRAYGI.Entek έγραψε:san poia diladi?GUNNER_10 έγραψε:ΝΑΙ...Entek έγραψε:an den kanw la8os kai ta 13 albums tou top 10 einai dipla kai diples metrousan kai oi pwliseis tous... swsta?
ΧΩΡΙΑ ΤΟΥ ΟΤΙ ΜΕΡΙΚΑ ΝΟΥΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΥΡΑ.
ps: mirizomai kategida!
na ta sinnefa piknwnoun