
Οι Τελευταίες Μέρες Του Mpouzoukistan
Μόδα ήταν και πέρασε;
Μαζί με τα διεθνή χρηματιστήρια κατρακυλoύν και οι εισπράξεις στα μπουζούκια. Στη Wall Street της πίστας η κρίση δε γεννήθηκε μόνο από τα υπερβολικά διακοποδάνεια, αλλά κι από τις περικοπές στις φρέσκιες ιδέες.
Ο φετινός χειμώνας ήταν βαρύς για τα μπουζούκια. Για όσα τουλάχιστον επιχείρησαν να κερδίσουν το χειροκρότημα του κοινού με «μια από τα ίδια». Φέτος, αν πήγες μία φορά σε πίστα, δεν είχες λόγο να ξαναπάς. Ακόμα κι αν ήσουν πρώτο τραπέζι και η Παπαρίζου σου έκανε αφιέρωση. Γιατί, αν ήσουν πρώτο τραπέζι, τότε μάλλον είσαι απ’ αυτούς που, αν «τα σπάσουν», την άλλη μέρα θα δουν τη μεθυσμένη φάτσα τους στο δελτίο του Star.
Όσοι δουλεύουν στις πίστες, σε οποιοδήποτε πόστο, συμφωνούν πως «τα μπουζούκια περνάνε κρίση». Όμως κανείς δεν κατάλαβε πότε άρχισε η αντίστροφη μέτρηση, πότε τη βροχή από γαρίφαλα διαδέχτηκαν οι ντουζίνες από άδεια τραπέζια. Κι ας μιλάμε για θεσμό εδραιωμένο για χρόνια, από τα 90s, τότε που η Βίσση τραγούδησε το «Κλίμα τροπικό» στο Χάος και η πιτσιρικαρία βρέθηκε να χοροπηδάει με τσιφτετέλια. Η αυτοκρατορία του Μπουζουκιστάν νίκησε το κλάμπινγκ και διατήρησε την αίγλη της μέχρι σήμερα – μέχρι χτες δηλαδή, που το να έχεις πρώτο τραπέζι στον Πλούταρχο ήταν λες και είχες καπαρώσει θέση στο Δημόσιο με μισθό golden boy. Φταίει μόνο η κρίση; Χμμ, δε νομίζουμε.
ΘΑ ΜΑΣ ΠΟΥΝ ΚΙ ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ;
Σκέψου ένα λαϊκό τραγούδι με το οποίο έφαγες κόλλημα το τελευταίο εξάμηνο. Έχεις τρία δευτερόλεπτα. Τέλος χρόνου. Δεν υπάρχει. Μην πεις τις «Τσούλες» της Βίσση (δεν είναι λαϊκό), ούτε το σάουντρακ για την Πολυκατοικία του Χατζηγιάννη (ούτε αυτό είναι τραγούδι για μπουζούκια), ούτε κάτι από Σάκη (επίσης). Ακόμη και ο βασιλιάς των σουξέ, ο Φοίβος, μοιάζει μουδιασμένος. Πώς αλλιώς να εξηγηθεί το γεγονός ότι το τελευταίο promoted cd του έχει ως icon τον Στάθη Ραφτόπουλο (φιλαράκι του Νίνο από τη Ρόδο) και βασικό στίχο το «Τύφλα το φεγγάρι να ’χει»; Η παραγωγή των δίσκων έχει καεί, σαν τρίχα έτοιμη να πέσει από το ντεκαπάζ. Άνθρωπος δισκογραφικής εταιρείας μας είπε επί λέξει: «Οι εν γένει πωλήσεις έχουν πέσει κατά 52%-55%, ποσοστό-σοκ». Το διασταυρώσαμε, παρατηρώντας το εξής ενδιαφέρον στα δισκοπωλεία: Τα τελευταία δυο τρία χρόνια οι περισσότεροι καλλιτέχνες κυκλοφορούν best of (με ένα δυο μόνο νέα τραγούδια) ή live cd, προκειμένου να συντηρήσουν το όνομά τους. Ο 24χρονος Κώστας, υπάλληλος κεντρικού δισκοπωλείου, δήλωσε μεταξύ σοβαρού κι αστείου: «Ποιον να πρωτολυπηθείς; Εμένα, που μπορεί να χάσω τη δουλειά μου λόγω κρίσης, ή τους τραγουδιστές που για να βγάλουν πια cd μόνο από την τσέπη τους δεν πληρώνουν;».
ΟΙ ΑΠΟΥΣΙΕΣ
Πολλά τα μεγάλα ονόματα που πήραν απουσία από τις πίστες φέτος, εντείνοντας την κρίση, ή ακριβώς εξαιτίας αυτής. «Η Δέσποινα βαρέθηκε τα μπουζούκια! Κουράστηκε από τα υπερθεάματα που η ίδια καθιέρωσε και στο μυαλό της έχει ιδέες για κάτι το διαφορετικό, χωρίς non stop αλλαγές φορεμάτων και περιτύλιγμα δίχως ουσία» μας είπε συνεργάτης της για τη φετινή αποχή της Βανδή, που ηχογραφεί καινούριο δίσκο και ετοιμάζεται για περιοδεία στην Ελλάδα, με σκοπό να επιστρέψει το χειμώνα σε περιβάλλον διαφορετικής αισθητικής από το «πρώτο τραπέζι-πίστα». Η άλλη mega star, πάλι, η Βίσση, έπειτα από καιρό απουσίας από τα μαγαζιά κι ενώ αναμενόταν να κάνει comeback στο Αθηνών Αρένα ή το καλοκαίρι στο Θάλασσα, αποφάσισε να το αναβάλει για το φθινόπωρο.
Κι ενώ Βίσση-Βανδή έμειναν εκτός παιχνιδιού με δική τους απόφαση, άλλες τραγουδίστριες, όπως η Μάρω Λύτρα, η Χρύσπα και η Μαριάντα Πιερίδη, δεν εμφανίστηκαν επειδή, όπως δήλωσαν, δεν είχαν «σοβαρή πρόταση συνεργασίας». Κάμποσα πολύ μεγάλα ονόματα δούλεψαν μόνο με… πίτες και χορούς συλλόγων, περιορίζοντας το πρόγραμμα στις τρεις βραδιές (στην καλύτερη). Ο Θάνος Πετρέλης και ο Νίκος Βέρτης έκαναν κι αυτοί διάλειμμα από τις live εμφανίσεις τους, ενώ κάποιοι άλλοι επιχειρηματίες, ψάχνοντας να σερβίρουν στο κοινό τη συνταγή που θα το έκανε να τσιμπήσει, σκέφτηκαν να δώσουν μικρόφωνο σε ηθοποιούς. Ο Αντώνης Λουδάρος και ο Μέμος Μπεγνής δεν τα πήγαν άσχημα δίπλα στην Ηρώ στο Polis Stage, ούτε ο Γιώργος Χρυσοστόμου και ο Πάνος Μουζουράκης (τους οποίους γνωρίσαμε στο Σταυρό του Νότου), ενώ ερμηνευτική απόπειρα έκανε και ο Κωνσταντίνος Καζάκος, αλλά και η Φαίη Ξυλά. «Πήγα και στον Μπεγνή –με τράβηξε μια φίλη που πεθαίνει για Μπεγνή– και μπορώ να πω ότι μου άρεσε. Έχει φωνή, τα λέει» μου είπε η 28χρονη Μερόπη, που βασικά είναι φαν του Σάκη, αλλά εκτίμησε την ένεση στα μπουζούκια με υλικό εκτός πιάτσας.

http://www.yupi.gr/gkrinia/c9102/Oi_Tel ... istan.html