ΝΙΚΟΣ ΜΟΥΡΑΤΙΔΗΣ «Τα μπουζούκια τέλειωσαν
ΝΙΚΟΣ ΜΟΥΡΑΤΙΔΗΣ «Τα μπουζούκια τέλειωσαν
Ραδιοφωνικός παραγωγός, κριτής σε τάλεντ σόου, συγγραφέας και εκδότης, dj, αιρετικός, ανατρεπτικός, προκλητικός και πάντα στο επίκεντρο των συζητήσεων
συνέντευξη στην ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΓΡΑΜΜΕΛΗ | Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2009
Εχει δουλέψει χρόνια δίπλα σε πολύ μεγάλα ονόματα,όπως η Αλίκη Βουγιουκλάκη,η Μελίνα Μερκούρη και ο Βαγγέλης Παπαθανασίου.Συντρόφευσε ραδιοφωνικά πολλές γενιές εφήβων.Τα τελευταία χρόνια στρογγυλοκάθησε
στην καρέκλα του μέλους κριτικών επιτροπών που αναζητούν από τηλεοπτικού άμβωνος ταλέντα· συνεχίζει το ραδιόφωνο, γράφει βιβλία και φορώντας τα πρεσβυωπικά γυαλιά του παίζει μουσική
σε κλαμπ.Ο Νίκος Μουρατίδης μιλάει για όσα κάνει,για τον τρόπο που τα κάνει,για όσα του προσάπτουν και για όλα αυτά που θα έκανε αν μπορούσε να επιλέξει μια ζωή δίχως την αγωνία των χρημάτων.
- Τα τελευταία χρόνια συμμετέχετε σε κριτικές επιτροπές τηλεοπτικών παιχνιδιών που αναζητούν ταλέντα στο τραγούδι. Πόσο πιστεύετε ότι μπορούν να βοηθηθούν τα παιδιά από αυτού του είδους τα προγράμματα;
«Μπορούν να τα κάνουν γνωστά. Μέχρι εκεί. Αυτό όμως είναι το νούμερο ένα εμπόδιο. Οι δισκογραφικές εταιρείες έβαλαν τα χέρια τους και έβγαλαν τα μάτια τους· δεν επενδύουν χρήματα σε νέους καλλιτέχνες. Η τηλεόραση τους το δίνει έτοιμο, τους λέει: “Να, ο τάδε...”. Αν ο “τάδε” είναι σοβαρός και εκμεταλλευτεί την τηλεόραση όπως τον εκμεταλλεύεται κι εκείνη, βλέπε Ραλλία Χρηστίδου, όλα είναι μια χαρά. Θα το έκανα κι εγώ. Τα παιδιά που έχουν ταλέντο δεν ξέρουν πού να απευθυνθούν, ποια πόρτα να χτυπήσουν».
- Στην Ελλάδα κυριαρχούν τα μπουζούκια και απουσιάζουν οι πιο εναλλακτικοί χώροι για ποπ και ροκ καλλιτέχνες.Πού θα κάνουν λοιπόν καριέρα οι νικητές του «Χ-factor»;
«Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας. Ως τώρα όλη η λογική και το σκεπτικό της παραγωγής και των καναλιών ήταν η εικόνα ενός τραγουδιστή στα μπουζούκια. Οταν λοιπόν άρχισαν να εμφανίζονται, ακόμη και στο “Fame Story”, τραγουδιστές οι οποίοι δεν ήταν γι΄ αυτό, έρχονταν όλοι σε αμηχανία. Τα τελευταία χρόνια αυτό αλλάζει. Πέρυσι τα δύο πιο πετυχημένα μαγαζιά της Αθήνας ήταν το “Ανοδος” με τους Οnirama και το “Starz” με τον Σάκη Ρουβά. Δεν είχαν καθόλου μπουζούκι, ήταν κλαμπάκια με χορευτική μουσική. Τα μπουζούκια τέλειωσαν. Τα μεγάλα μπουζούκια με τις καραφίρμες έδιναν τα μαγαζιά για χορούς και σταματούσαν τα προγράμματά τους για να κόψουν οι σύλλογοι τις πρωτοχρονιάτικες πίτες τους! Αρχίζει και αλλάζει η κατάσταση, ανθίζουν οι μουσικές σκηνές».
- Εξω από τα σύνορα, μπορούν να κάνουν καριέρα;
«Είναι τόσο εύκολα πλέον τα πράγματα με το Ιnternet, στο οποίο ο καθένας μπορεί να ανεβάσει τη μουσική του. Λείπει το μεγάλο ταλέντο, το μεγάλο αστέρι. Αυτά τα μεγάλα ονόματα της δεκαετίας του 1960, που έφυγαν από την Ψωροκώσταινα και πήγαν στο εξωτερικό και έλαμψαν, που είναι; Πού είναι ο Βαγγέλης Παπαθανασίου, που είναι η Μελίνα Μερκούρη, η Ειρήνη Παπά, πού είναι όλοι αυτοί;».
- Τι φταίει; Δεν υπάρχουν ταλέντα ή τα ταλέντα δεν βρίσκουν διέξοδο;
«Και εγώ δεν μπορώ να καταλάβω. Ή έχουμε έλλειψη ταλέντων ή ανθρώπους που δεν τολμούν. Μπορεί κάποιοι να σκέφτονται “Ας μείνουμε εδώ στη χώρα μας, να παίρνουμε το μεροκάματό μας”, τι να πω; Δεν κάνουν πλέον ορίτζιναλ πράγματα. Παίρνω απλά για παράδειγμα τη Βίσση που μαϊμουδίζει τον ήχο του εξωτερικού. Αντί να κάνει κάτι ορίτζιναλ, δικό μας, που θα τους ξαφνιάσει, κάθεται και μαϊμουδίζει τα δικά τους τα πράγματα. Εχουν εκεί χιλιάδες τέτοια, δεν χρειάζονται άλλα».
- Πιστεύετε ότι υπάρχει έλληνας καλλιτέχνης που κάνει διεθνή καριέρα;
«Η Ελευθερία Αρβανιτάκη κάνει διεθνή καριέρα- απλώς δεν το εκμεταλλεύεται να το λέει δεξιά κι αριστερά - και είναι σε έναν τομέα που λέγεται world music. Πάει παντού, συμμετέχει σε φεστιβάλ. Εχει πια τόσο πολύ ξεφτιλιστεί ο όρος “διεθνής καριέρα”, ώστε κάποιοι άνθρωποι που την κάνουν ντρέπονται και να το πούνε!».
- Η στάμπα του «ριαλιτζή» δεν επηρεάζει τις καριέρες αυτών των παιδιών;
«Στο “Fame Story” ναι, γιατί παρακολουθούσαμε και την ιδιωτική ζωή τους. Τώρα αυτό δεν υπάρχει. Αυτά όλα ξεχνιούνται, ειδικά μέσα σε όλο αυτό το χάος που γίνεται. Φεύγει πια η ρετσινιά. Η Ραλλία Χρηστίδου ξεχάσαμε ότι έκανε το ριάλιτι. Ακόμα και για τραγουδιστές στις πίστες όπως ο Θάνος Πετρέλης».
- Εσείς γιατί επιμένετε να είστε μέλος κριτικών επιτροπών που αναζητούν ταλέντα από τηλεοράσεως; «Δύο είναι οι λόγοι: ο πρώτος είναι ότι θέλω από τότε που το ξεκίνησα να είμαι ο αιρετικός, ο άνθρωπος που θα λέει και τη διαφορετική γνώμη, όπως για τα παιδιά που δεν θέλουν να τους πετούν γαρίφαλα. Δεύτερον, αν σας πω τι λεφτά μάς δίνουν θα το κάνατε κι εσείς, θα το έκαναν όλοι. Είναι μια πολύ καλοπληρωμένη δουλειά». - Ακόμη και εφέτος που τα οικονομικά είναι δύσκολα;
«Ναι, ακόμη και φέτος. Μας έκαναν μείωση 20% σε σχέση με πέρυσι και παραμένει μια πάρα πολύ καλά αμειβόμενη δουλειά».
- Συμπεριφέρεστε με τρόπο τέτοιο ώστε να «πουλήσετε» τηλεοπτικά; «Σας ορκίζομαι, όχι. Είμαι τόσο βούρλο που ξεχνάω ότι είμαι στην τηλεόραση. Βλέπω τώρα τα επεισόδια και ξεχνάω ότι έχω κάμερα απέναντί μου. Δίνομαι στη δουλειά, σε οποιαδήποτε δουλειά, παθιάζομαι. Ακόμη και μουσική που παίζω χοροπηδάω». - Ακόμη και οι τηλεοπτικές σας κόντρες είναι αυθόρμητες; Δεν είπατε «Ελα τώρα να το στήσουμε για να πουλήσει»;
«Το κάνουμε πλάκα μετά αυτό. Μας λένε κάτι από την παραγωγή “Να ρε ΄σείς, αυτό είναι ωραίο, να το κάνετε και στο live”. Ομως η διαφωνία, συνήθως με τον Θεοφάνους, έχει προηγηθεί. Εκείνη την ώρα εγώ τουλάχιστον δεν κάνω τέτοιου είδους διεργασίες».
- Σας έχει αλλοτριώσει η τηλεόραση;
«Μου συνέβη σε μεγάλη ηλικία. Ημουν κατασταλαγμένος και είχα δουλέψει με όλα τα μεγαθήρια: Βουγιουκλάκη, Λάσκαρη, Παπά, Μερκούρη, Μαρινέλλα. Τι να με χαλάσει τώρα πια; Δεν είμαι κανένα πιτσιρίκι που να μασήσει αν του κορνάρουν στον δρόμο ή αν του μιλήσουν στον φούρνο!».
- Οι οντισιόν του «Χ-factor» θεωρείτε ότι είναι απαραίτητο να προβληθούν; Πρέπει να δούμε σχόλια - και πολλές φορές επί προσωπικού - και ανθρώπους να τους προσβάλλετε; Δεν είναι ριάλιτι;
«Ναι, είναι ριάλιτι, όπως είναι και κάποια μικρά γυρισματάκια που κάνουμε. Αλλά είναι ελάχιστο πια. Δεν είμαι εγώ αρμόδιος να σας απαντήσω. Ετσι μας είπαν ότι θα είναι η εκπομπή και έτσι έγινε. Δεν είμαστε απλή επιτροπή. Κάνουμε πρόβες, ψάχνουμε ρεπερτόριο, δουλεύουμε αρκετά. Αυτά τα τζάμπα λεφτά του “Fame Story” δεν τα έχω ξαναπάρει. Ντρεπόμουν που έπαιρνα τόσα λεφτά χωρίς να κάνω τίποτα. Εγώ είμαι άνθρωπος που έχω μάθει να δουλεύω πολύ».
- Τα παιδιά ζητούν προσωπική επαφή και βοήθεια εκτός τηλεοπτικού πλατό;
«Μιλώντας για μένα, ναι. Αισθάνομαι σαν πατέρας τους. Μου τηλεφωνούν κάθε τρεις και λίγο για το παραμικρό».
- Εχοντας εμπειρία από τον χώρο της μουσικής,πώς εκτιμάτε την κατάσταση σήμερα;
«Εγώ πιστεύω ότι στην Ελλάδα σήμερα τα πράγματα στη μουσική είναι ακριβώς όπως είναι σε όλες τις χώρες του εξωτερικού. Υπάρχουν οι γνωστοί δεινόσαυροι, οι οποίοι έχουν περάσει τα 50 και τα 60 και επιμένουν να ηχογραφούν και να περιοδεύουν. Δεν υπάρχει νέα μουσική. Αναμασούν τα ίδια και τα ίδια πράγματα, κάνουν ρεμίξ τα ίδια. Δεν υπάρχει ένα μουσικό ρεύμα να πεις “Α!”. Ακόμη και τα νόστιμα ροκάκια κάτι σου θυμίζουν. Είναι σαν να γυρίζει η μουσική στη δεκαετία του 1960 όπου όλοι ασχολιόντουσαν με τα τραγούδια και όχι με τα άλμπουμ. Ολοι θέλουν ένα τραγούδι. Η λέξη άλμπουμ έχει περάσει στο περιθώριο».
- Ποιος είναι κατά τη γνώμη σας ο πιο ταλαντούχος καλλιτέχνης;
«Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης, μακράν».
- Ο πιο υπερτιμημένος; «Είναι πολλοί». «Κάν΄ το μόνος σου»
- Εχετε ανοίξει εκδοτικό οίκο,το «Τετράγωνο».Γιατί; «Ξεκινάω μια καινούργια περιπέτεια από μια ανάγκη να μιλήσουμε για κάποια πράγματα που δεν έχουν τύχη στους μεγάλους εκδοτικούς οίκους. Εγώ ήθελα να κάνω πολλά πράγματα και δεν μπορούσα, παρά το γεγονός ότι συνεργαζόμουν με έναν πολύ καλό εκδοτικό οίκο. Η τάση είναι “Κάν΄ το μόνος σου”, με παρέσυρε και ο Κραουνάκης που έβγαλε μόνος του δύο CD που έγιναν χρυσά, και έτσι το έκανα. Διαβάζω χειρόγραφα, βλέπω κόσμο, μου αρέσει πολύ και θέλω να το κάνω στα γεράματα όταν τελειώσει η φασαρία με την τηλεόραση. Δεν μπορώ να πηγαίνω στην τηλεόραση με τη μαγκούρα. Ηδη παίζω μουσική σε κλαμπ με πρεσβυωπικά γυαλιά και με λένε ο “πρεσβύωψ dj”!».
- Γράφετε κάτι;
«Το 2007 έμεινα άνεργος, κλείστηκα στο καβούκι μου, έκοψα ξενύχτια, ποτό και τσιγάρο και έγραψα τέσσερα βιβλία. Τα δύο έχουν βγει και τα δύο βγαίνουν τώρα, στις αρχές του Νοεμβρίου. Ενα μυθιστόρημα «Η βραχονησίδα» και μια συλλογή από διηγήματα, “Εγώ ήμουν αντράκι”».
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2& ... 01/11/2009
συνέντευξη στην ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΓΡΑΜΜΕΛΗ | Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2009
Εχει δουλέψει χρόνια δίπλα σε πολύ μεγάλα ονόματα,όπως η Αλίκη Βουγιουκλάκη,η Μελίνα Μερκούρη και ο Βαγγέλης Παπαθανασίου.Συντρόφευσε ραδιοφωνικά πολλές γενιές εφήβων.Τα τελευταία χρόνια στρογγυλοκάθησε
στην καρέκλα του μέλους κριτικών επιτροπών που αναζητούν από τηλεοπτικού άμβωνος ταλέντα· συνεχίζει το ραδιόφωνο, γράφει βιβλία και φορώντας τα πρεσβυωπικά γυαλιά του παίζει μουσική
σε κλαμπ.Ο Νίκος Μουρατίδης μιλάει για όσα κάνει,για τον τρόπο που τα κάνει,για όσα του προσάπτουν και για όλα αυτά που θα έκανε αν μπορούσε να επιλέξει μια ζωή δίχως την αγωνία των χρημάτων.
- Τα τελευταία χρόνια συμμετέχετε σε κριτικές επιτροπές τηλεοπτικών παιχνιδιών που αναζητούν ταλέντα στο τραγούδι. Πόσο πιστεύετε ότι μπορούν να βοηθηθούν τα παιδιά από αυτού του είδους τα προγράμματα;
«Μπορούν να τα κάνουν γνωστά. Μέχρι εκεί. Αυτό όμως είναι το νούμερο ένα εμπόδιο. Οι δισκογραφικές εταιρείες έβαλαν τα χέρια τους και έβγαλαν τα μάτια τους· δεν επενδύουν χρήματα σε νέους καλλιτέχνες. Η τηλεόραση τους το δίνει έτοιμο, τους λέει: “Να, ο τάδε...”. Αν ο “τάδε” είναι σοβαρός και εκμεταλλευτεί την τηλεόραση όπως τον εκμεταλλεύεται κι εκείνη, βλέπε Ραλλία Χρηστίδου, όλα είναι μια χαρά. Θα το έκανα κι εγώ. Τα παιδιά που έχουν ταλέντο δεν ξέρουν πού να απευθυνθούν, ποια πόρτα να χτυπήσουν».
- Στην Ελλάδα κυριαρχούν τα μπουζούκια και απουσιάζουν οι πιο εναλλακτικοί χώροι για ποπ και ροκ καλλιτέχνες.Πού θα κάνουν λοιπόν καριέρα οι νικητές του «Χ-factor»;
«Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας. Ως τώρα όλη η λογική και το σκεπτικό της παραγωγής και των καναλιών ήταν η εικόνα ενός τραγουδιστή στα μπουζούκια. Οταν λοιπόν άρχισαν να εμφανίζονται, ακόμη και στο “Fame Story”, τραγουδιστές οι οποίοι δεν ήταν γι΄ αυτό, έρχονταν όλοι σε αμηχανία. Τα τελευταία χρόνια αυτό αλλάζει. Πέρυσι τα δύο πιο πετυχημένα μαγαζιά της Αθήνας ήταν το “Ανοδος” με τους Οnirama και το “Starz” με τον Σάκη Ρουβά. Δεν είχαν καθόλου μπουζούκι, ήταν κλαμπάκια με χορευτική μουσική. Τα μπουζούκια τέλειωσαν. Τα μεγάλα μπουζούκια με τις καραφίρμες έδιναν τα μαγαζιά για χορούς και σταματούσαν τα προγράμματά τους για να κόψουν οι σύλλογοι τις πρωτοχρονιάτικες πίτες τους! Αρχίζει και αλλάζει η κατάσταση, ανθίζουν οι μουσικές σκηνές».
- Εξω από τα σύνορα, μπορούν να κάνουν καριέρα;
«Είναι τόσο εύκολα πλέον τα πράγματα με το Ιnternet, στο οποίο ο καθένας μπορεί να ανεβάσει τη μουσική του. Λείπει το μεγάλο ταλέντο, το μεγάλο αστέρι. Αυτά τα μεγάλα ονόματα της δεκαετίας του 1960, που έφυγαν από την Ψωροκώσταινα και πήγαν στο εξωτερικό και έλαμψαν, που είναι; Πού είναι ο Βαγγέλης Παπαθανασίου, που είναι η Μελίνα Μερκούρη, η Ειρήνη Παπά, πού είναι όλοι αυτοί;».
- Τι φταίει; Δεν υπάρχουν ταλέντα ή τα ταλέντα δεν βρίσκουν διέξοδο;
«Και εγώ δεν μπορώ να καταλάβω. Ή έχουμε έλλειψη ταλέντων ή ανθρώπους που δεν τολμούν. Μπορεί κάποιοι να σκέφτονται “Ας μείνουμε εδώ στη χώρα μας, να παίρνουμε το μεροκάματό μας”, τι να πω; Δεν κάνουν πλέον ορίτζιναλ πράγματα. Παίρνω απλά για παράδειγμα τη Βίσση που μαϊμουδίζει τον ήχο του εξωτερικού. Αντί να κάνει κάτι ορίτζιναλ, δικό μας, που θα τους ξαφνιάσει, κάθεται και μαϊμουδίζει τα δικά τους τα πράγματα. Εχουν εκεί χιλιάδες τέτοια, δεν χρειάζονται άλλα».
- Πιστεύετε ότι υπάρχει έλληνας καλλιτέχνης που κάνει διεθνή καριέρα;
«Η Ελευθερία Αρβανιτάκη κάνει διεθνή καριέρα- απλώς δεν το εκμεταλλεύεται να το λέει δεξιά κι αριστερά - και είναι σε έναν τομέα που λέγεται world music. Πάει παντού, συμμετέχει σε φεστιβάλ. Εχει πια τόσο πολύ ξεφτιλιστεί ο όρος “διεθνής καριέρα”, ώστε κάποιοι άνθρωποι που την κάνουν ντρέπονται και να το πούνε!».
- Η στάμπα του «ριαλιτζή» δεν επηρεάζει τις καριέρες αυτών των παιδιών;
«Στο “Fame Story” ναι, γιατί παρακολουθούσαμε και την ιδιωτική ζωή τους. Τώρα αυτό δεν υπάρχει. Αυτά όλα ξεχνιούνται, ειδικά μέσα σε όλο αυτό το χάος που γίνεται. Φεύγει πια η ρετσινιά. Η Ραλλία Χρηστίδου ξεχάσαμε ότι έκανε το ριάλιτι. Ακόμα και για τραγουδιστές στις πίστες όπως ο Θάνος Πετρέλης».
- Εσείς γιατί επιμένετε να είστε μέλος κριτικών επιτροπών που αναζητούν ταλέντα από τηλεοράσεως; «Δύο είναι οι λόγοι: ο πρώτος είναι ότι θέλω από τότε που το ξεκίνησα να είμαι ο αιρετικός, ο άνθρωπος που θα λέει και τη διαφορετική γνώμη, όπως για τα παιδιά που δεν θέλουν να τους πετούν γαρίφαλα. Δεύτερον, αν σας πω τι λεφτά μάς δίνουν θα το κάνατε κι εσείς, θα το έκαναν όλοι. Είναι μια πολύ καλοπληρωμένη δουλειά». - Ακόμη και εφέτος που τα οικονομικά είναι δύσκολα;
«Ναι, ακόμη και φέτος. Μας έκαναν μείωση 20% σε σχέση με πέρυσι και παραμένει μια πάρα πολύ καλά αμειβόμενη δουλειά».
- Συμπεριφέρεστε με τρόπο τέτοιο ώστε να «πουλήσετε» τηλεοπτικά; «Σας ορκίζομαι, όχι. Είμαι τόσο βούρλο που ξεχνάω ότι είμαι στην τηλεόραση. Βλέπω τώρα τα επεισόδια και ξεχνάω ότι έχω κάμερα απέναντί μου. Δίνομαι στη δουλειά, σε οποιαδήποτε δουλειά, παθιάζομαι. Ακόμη και μουσική που παίζω χοροπηδάω». - Ακόμη και οι τηλεοπτικές σας κόντρες είναι αυθόρμητες; Δεν είπατε «Ελα τώρα να το στήσουμε για να πουλήσει»;
«Το κάνουμε πλάκα μετά αυτό. Μας λένε κάτι από την παραγωγή “Να ρε ΄σείς, αυτό είναι ωραίο, να το κάνετε και στο live”. Ομως η διαφωνία, συνήθως με τον Θεοφάνους, έχει προηγηθεί. Εκείνη την ώρα εγώ τουλάχιστον δεν κάνω τέτοιου είδους διεργασίες».
- Σας έχει αλλοτριώσει η τηλεόραση;
«Μου συνέβη σε μεγάλη ηλικία. Ημουν κατασταλαγμένος και είχα δουλέψει με όλα τα μεγαθήρια: Βουγιουκλάκη, Λάσκαρη, Παπά, Μερκούρη, Μαρινέλλα. Τι να με χαλάσει τώρα πια; Δεν είμαι κανένα πιτσιρίκι που να μασήσει αν του κορνάρουν στον δρόμο ή αν του μιλήσουν στον φούρνο!».
- Οι οντισιόν του «Χ-factor» θεωρείτε ότι είναι απαραίτητο να προβληθούν; Πρέπει να δούμε σχόλια - και πολλές φορές επί προσωπικού - και ανθρώπους να τους προσβάλλετε; Δεν είναι ριάλιτι;
«Ναι, είναι ριάλιτι, όπως είναι και κάποια μικρά γυρισματάκια που κάνουμε. Αλλά είναι ελάχιστο πια. Δεν είμαι εγώ αρμόδιος να σας απαντήσω. Ετσι μας είπαν ότι θα είναι η εκπομπή και έτσι έγινε. Δεν είμαστε απλή επιτροπή. Κάνουμε πρόβες, ψάχνουμε ρεπερτόριο, δουλεύουμε αρκετά. Αυτά τα τζάμπα λεφτά του “Fame Story” δεν τα έχω ξαναπάρει. Ντρεπόμουν που έπαιρνα τόσα λεφτά χωρίς να κάνω τίποτα. Εγώ είμαι άνθρωπος που έχω μάθει να δουλεύω πολύ».
- Τα παιδιά ζητούν προσωπική επαφή και βοήθεια εκτός τηλεοπτικού πλατό;
«Μιλώντας για μένα, ναι. Αισθάνομαι σαν πατέρας τους. Μου τηλεφωνούν κάθε τρεις και λίγο για το παραμικρό».
- Εχοντας εμπειρία από τον χώρο της μουσικής,πώς εκτιμάτε την κατάσταση σήμερα;
«Εγώ πιστεύω ότι στην Ελλάδα σήμερα τα πράγματα στη μουσική είναι ακριβώς όπως είναι σε όλες τις χώρες του εξωτερικού. Υπάρχουν οι γνωστοί δεινόσαυροι, οι οποίοι έχουν περάσει τα 50 και τα 60 και επιμένουν να ηχογραφούν και να περιοδεύουν. Δεν υπάρχει νέα μουσική. Αναμασούν τα ίδια και τα ίδια πράγματα, κάνουν ρεμίξ τα ίδια. Δεν υπάρχει ένα μουσικό ρεύμα να πεις “Α!”. Ακόμη και τα νόστιμα ροκάκια κάτι σου θυμίζουν. Είναι σαν να γυρίζει η μουσική στη δεκαετία του 1960 όπου όλοι ασχολιόντουσαν με τα τραγούδια και όχι με τα άλμπουμ. Ολοι θέλουν ένα τραγούδι. Η λέξη άλμπουμ έχει περάσει στο περιθώριο».
- Ποιος είναι κατά τη γνώμη σας ο πιο ταλαντούχος καλλιτέχνης;
«Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης, μακράν».
- Ο πιο υπερτιμημένος; «Είναι πολλοί». «Κάν΄ το μόνος σου»
- Εχετε ανοίξει εκδοτικό οίκο,το «Τετράγωνο».Γιατί; «Ξεκινάω μια καινούργια περιπέτεια από μια ανάγκη να μιλήσουμε για κάποια πράγματα που δεν έχουν τύχη στους μεγάλους εκδοτικούς οίκους. Εγώ ήθελα να κάνω πολλά πράγματα και δεν μπορούσα, παρά το γεγονός ότι συνεργαζόμουν με έναν πολύ καλό εκδοτικό οίκο. Η τάση είναι “Κάν΄ το μόνος σου”, με παρέσυρε και ο Κραουνάκης που έβγαλε μόνος του δύο CD που έγιναν χρυσά, και έτσι το έκανα. Διαβάζω χειρόγραφα, βλέπω κόσμο, μου αρέσει πολύ και θέλω να το κάνω στα γεράματα όταν τελειώσει η φασαρία με την τηλεόραση. Δεν μπορώ να πηγαίνω στην τηλεόραση με τη μαγκούρα. Ηδη παίζω μουσική σε κλαμπ με πρεσβυωπικά γυαλιά και με λένε ο “πρεσβύωψ dj”!».
- Γράφετε κάτι;
«Το 2007 έμεινα άνεργος, κλείστηκα στο καβούκι μου, έκοψα ξενύχτια, ποτό και τσιγάρο και έγραψα τέσσερα βιβλία. Τα δύο έχουν βγει και τα δύο βγαίνουν τώρα, στις αρχές του Νοεμβρίου. Ενα μυθιστόρημα «Η βραχονησίδα» και μια συλλογή από διηγήματα, “Εγώ ήμουν αντράκι”».
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2& ... 01/11/2009
Re: ΝΙΚΟΣ ΜΟΥΡΑΤΙΔΗΣ «Τα μπουζούκια τέλειωσαν
nai as enimerosei kapoios ton kyrio mouratidi pws ta pio petiximena persina sximata htan prota to athinwn arena kai meta t enastron.
kai episis eleos pia ta mpouzoukia pethanan..oi varigdoupes ekfraseis...apla exoume mia metavatiki periodo akousmatwn...pou kanei pali kiklo...kai kalo einai dioti eixame pixei sthn kakia laikoura.
kai episis eleos pia ta mpouzoukia pethanan..oi varigdoupes ekfraseis...apla exoume mia metavatiki periodo akousmatwn...pou kanei pali kiklo...kai kalo einai dioti eixame pixei sthn kakia laikoura.
Υπερβολές από κάποιον που έχτισε τον πιο λαϊκομπουζουκέ σταρ της εποχής μας, τον Μαζώ!
Το ότι του άρεσαν αυτά τα δύο σχήματα που ανέφερε και πως ήταν επιτυχημένα φυσικά και ισχύει αλλα δεν γίνεται να παραβλέψουμε την επιτυχια του Arena.
Εγώ πάντως πιστεύω πως αν τα μπουζούκια δουν λίγο πιο χαλαρά τον ρόλο τους θα κερδίσουν το στοίχημα. Κακά τα ψέμματα στην Ελλάδα ζούμε. Ποιος θέλει μια Ελλάδα χωρίς μπουζούκια?
Το ότι του άρεσαν αυτά τα δύο σχήματα που ανέφερε και πως ήταν επιτυχημένα φυσικά και ισχύει αλλα δεν γίνεται να παραβλέψουμε την επιτυχια του Arena.
Εγώ πάντως πιστεύω πως αν τα μπουζούκια δουν λίγο πιο χαλαρά τον ρόλο τους θα κερδίσουν το στοίχημα. Κακά τα ψέμματα στην Ελλάδα ζούμε. Ποιος θέλει μια Ελλάδα χωρίς μπουζούκια?
koita einai dimofilis se Ispania., Portogallia, Iaponia, Israel ktl ktl kati ine afto..kai oxi stous ellines ekei...Ispania tin xeroun oloi!GUNNER_10 έγραψε:+1 gia vissiantidoto έγραψε:symfwnw gi afto pou leei gia ti Vissi kai tin Arvanitaki
den symfwnw toso me arvanitaki...o oros diethni kariera apo mia-duo kales stigmes kai summetoxes kapou h ena tragoydi pou mporei se kapoies xores na pige kala apexei apo to kariera.
Παρε ανασα και παμε...
-
- Δημοσιεύσεις: 14181
- Εγγραφή: Δευ Ιαν 03, 2005 8:19 pm
ΚΑΛΑ ΟΝΤΩΣ ΤΑ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙΑ ΠΕΘΑΝΑΝ.ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ ΜΕΡΙΚΑ ΘΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΦΕΤΟΣ 3ΜΕΡΑ,ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ 2ΜΕΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΠΟΥΚΑΛΙΑ ΠΛΕΟΝ ΑΠΟ 150 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΚΑΤΩ.ΚΑΙ ΑΝ ΠΕΤΥΧΕΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΕ ΣΧΟΛΕΣ ΠΑΕΙ ΣΤΑ 120 ΕΥΡΩ ΤΑ 6 ΑΤΟΜΑ.ΔΗΛΑΔΗ ΠΟΣΟ ΠΙΟ ΚΑΤΩ ΝΑ ΠΕΣΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΟΥΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΟΤΙ ΔΙΑΝΥΟΥΝ ΚΡΙΣΑΡΑ ΚΑΙ ΟΤΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΣΑΒΒΑΤΟ?
Δως μου ένα παγάκι
- billakos24
- Δημοσιεύσεις: 12540
- Εγγραφή: Σάβ Απρ 04, 2009 4:34 am
pantote! :) oti onoma kai na peis, petas ena Vissi kai ola ta alla xanontai!billakos24 έγραψε:ΣΕ ΜΕΡΙΚΑ ΣΥΜΦΩΝΩ,ΣΕ ΑΛΛΑ ΔΙΑΦΩΝΩ,ΑΛΛΑ ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ ΕΙΝΑΙ
ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΟΣ.
ΒΕΒΑΙΑ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΚΡΑΤΗΣΑΝ ΜΟΝΟ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ
ΒΙΣΣΗ ΚΑΙ ΠΕΤΑΞΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ.
ΟΚ,ΛΟΓΙΚΟ. :)
Lete gi auto sto Fabulous i Vissi evale kai to onoma tis? gia na akoustei ligo to tragoudi???

Κάτι μου λέει ότι σύντομα θα 'ρθουν καλύτερες μέρες!!!
- Dimitris96
- Δημοσιεύσεις: 862
- Εγγραφή: Σάβ Ιούλ 28, 2007 12:16 am
Re: ΝΙΚΟΣ ΜΟΥΡΑΤΙΔΗΣ «Τα μπουζούκια τέλειωσαν
etsi!!!GUNNER_10 έγραψε:nai as enimerosei kapoios ton kyrio mouratidi pws ta pio petiximena persina sximata htan prota to athinwn arena kai meta t enastron.
kai episis eleos pia ta mpouzoukia pethanan..oi varigdoupes ekfraseis...apla exoume mia metavatiki periodo akousmatwn...pou kanei pali kiklo...kai kalo einai dioti eixame pixei sthn kakia laikoura.
athinon
enastron
kai meta starz me saki
Notis Sfakianakis