Προηγούμενες στήλες

18 Ιανουαρίου 2008
11 Ιανουαρίου 2008
4 Ιανουαρίου 2008
28 Δεκεμβρίου 2007
21 Δεκεμβρίου 2007
14 Δεκεμβρίου 2007
7 Δεκεμβρίου 2007
30 Νοεμβρίου 2007
23 Νοεμβρίου 2007
16 Νοεμβρίου 2007
9 Νοεμβρίου 2007
2 Νοεμβρίου 2007
26 Οκτωβρίου 2007
19 Οκτωβρίου 2007
12 Οκτωβρίου 2007
5 Οκτωβρίου 2007
28 Σεπτεμβρίου 2007
21 Σεπτεμβρίου 2007
14 Σεπτεμβρίου 2007
7 Σεπτεμβρίου 2007
27 Ιουλίου 2007
20 Ιουλίου 2007
13 Ιουλίου 2007
6 Ιουλίου 2007
29 Ιουνίου 2007
22 Ιουνίου 2007
15 Ιουνίου 2007
8 Ιουνίου 2007
1 Ιουνίου 2007
25 Μαΐου 2007
18 Μαΐου 2007
11 Μαΐου 2007
4 Μαΐου 2007
27 Απριλίου 2007
20 Απριλίου 2007
13 Απριλίου 2007
30 Μαρτίου 2007
23 Μαρτίου 2007
16 Μαρτίου 2007
9 Μαρτίου 2007
2 Μαρτίου 2007
23 Φεβρουαρίου 2007
16 Φεβρουαρίου 2007
9 Φεβρουαρίου 2007
2 Φεβρουαρίου 2007
26 Ιανουαρίου 2007
19 Ιανουαρίου 2007
12 Ιανουαρίου 2007
5 Ιανουαρίου 2007
29 Δεκεμβρίου 2006
22 Δεκεμβρίου 2006
15 Δεκεμβρίου 2006
8 Δεκεμβρίου 2006
1 Δεκεμβρίου 2006
24 Νοεμβρίου 2006
17 Νοεμβρίου 2006
10 Νοεμβρίου 2006
3 Νοεμβρίου 2006
27 Οκτωβρίου 2006
20 Οκτωβρίου 2006
13 Οκτωβρίου 2006
6 Οκτωβρίου 2006
29 Σεπτεμβρίου 2006
22 Σεπτεμβρίου 2006
15 Σεπτεμβρίου 2006
8 Σεπτεμβρίου 2006 1Σεπτεμβρίου 2006
28 Ιουλίου 2006
21 Ιουλίου 2006
14 Ιουλίου 2006
7 Ιουλίου 2006
30 Ιουνίου 2006
23 Ιουνίου 2006
16 Ιουνίου 2006
9 Ιουνίου 2006


Ένας δίσκος ήρθε απ' τα παλιά!
Οι δίσκοι που ποτέ δεν ξεχνάμε...!
Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2008

Η στήλη αυτή του musiccorner έχει ως στόχο να θυμίσει στους παλαιότερους και να προτείνει στους νεότερους μια σειρά από δίσκους 33 στροφών που εκδόθηκαν σε μια «χρυσή» περίοδο για το ελληνικό τραγούδι. Τότε που μεσουρανούσαν μεγάλοι συνθέτες, ποιητές και στιχουργοί, αλλά και ερμηνευτές. Τότε που ένας νέος δίσκος του Θεοδωράκη, του Χατζιδάκι, του Ξαρχάκου, του Μούτση, του Λοΐζου και τόσων άλλων σπουδαίων μουσικών αποτελούσε καλλιτεχνικό και πολιτισμικό γεγονός!
Οι δίσκοι που θα παρουσιάσουμε, χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: Σε αυτούς που σήμερα χαρακτηρίζονται «κλασικοί» κι έγραψαν τη δική τους ξεχωριστή ιστορία στο ελληνικό τραγούδι, αλλά και σε κάποιους που μπορεί να μην είχαν την αποδοχή και την «αναγνωρισιμότητα» που τους άξιζε την εποχή που εκδόθηκαν, κρύβουν όμως «διαμάντια» που έστω και μετά από τόσα χρόνια δεν είναι αργά να βγουν στην επιφάνεια...

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΛΔΑΡΑΣ - ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
«ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΥΧΤΑ» (COLUMBIA 70815)

H δεύτερη ολοκληρωμένη δισκογραφική δουλειά του Απόστολου Καλδάρα πάνω σε στίχους του Λευτέρη Παπαδόπουλου μετά τον «Βυζαντινό Εσπερινό» και η πιο επιτυχημένη εμπορικά, καθώς ξεπέρασε σε πωλήσεις τις 50.000 αντίτυπα κι έγινε χρυσή. Οι δυο σπουδαίοι δημιουργοί γράφουν για τον Σταμάτη Κόκοτα, ο οποίος με αμφότερους είχε κάνει μεγάλες και διαχρονικές επιτυχίες στο παρελθόν και το χειμώνα του 1977 που κυκλοφόρησε αυτός ο δίσκος ήλθε άλλη μία.

Το τραγούδι που «έσπρωξε» το άλμπουμ ήταν το «Γιε μου, γιε μου», το οποίο γράφτηκε αρχικά από τον Παπαδόπουλο με πολιτική χροιά. Ωστόσο, ο Καλδάρας του ζήτησε ν' αλλάξει μερικές λέξεις ούτως ώστε να γίνει πιο «λαϊκό» κι έτσι ηχογραφήθηκε όπως το ξέρουμε. Έγινε μεγάλη επιτυχία κι έδωσε νέα ώθηση στην καριέρα του Κόκοτα, η οποία γύρω στα μισά της δεκαετίας του '70 είχε αρχίσει να χάνει τη λάμψη που είχε τα προηγούμενα χρόνια. Ο ίδιος ο τραγουδιστής έχει πει σε συνέντευξή του ότι έχει δει ανθρώπους να κλαίνε όταν το ερμήνευε, ενώ στην Αμερική ένας πολύ πλούσιος επιχειρηματίας του χάρισε ένα πανάκριβο ρολόι με διαμάντια όταν το άκουσε.

Βεβαίως, ο δίσκος περιλαμβάνει κι άλλα πολύ ωραία τραγούδια, όπως το υπέροχο «Μέτρα τα λάθη», το «Ορθόπλωρο καΐκι», το «Χόρεψε σαν Ρωμιά» και το «Δεν έχεις όνομα», χωρίς να υστερούν τα υπόλοιπα. Επίσης, υπάρχει σε τρίτη εκτέλεση ο πασίγνωστος «Γυάλινος κόσμος» μετά από εκείνη του Βασίλη Βλάση το 1960 και του Στέλιου Καζαντζίδη το 1972. Οι στίχοι του Λευτέρη Παπαδόπουλου ως επί το πλείστον αναφέρονται σε κοινωνικά προβλήματα και αξίζει να τους δώσετε ιδιαίτερη σημασία. Προσέξτε κυρίως τα «Πέρσα», «Η γειτονιά» και «Χριστέ μου αγάπα».

Παραγωγός ήταν ο Γιώργος Πετσίλας και η ηχογράφηση έγινε στα στούντιο της Columbia με ηχολήπτη τον Γιώργο Κωνσταντόπουλο και βοηθούς τους Γιάννη Παπαϊωάννου και Γιώργο Τζάννες.

Τα τραγούδια του δίσκου
1. Μέτρα τα λάθη
2. Γιε μου γιε μου
3. Χόρεψε σαν Ρωμιά
4. Μου 'λειψες πολύ
5. Ορθόπλωρο καΐκι
6. Πέρσα
7. Η γειτονιά
8. Όσα γίνανε
9. Δεν έχεις όνομα
10. Χριστέ μου αγάπα
11. Ανάθεμα τη θάλασσα
12. Γυάλινος κόσμος (Ευ. Παπαγιαννοπούλου)


ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΤΖΗΝΑΣΙΟΣ
«ΕΙΚΟΝΕΣ» (MINOS MSM 362)

O πρώτος ολοκληρωμένος δίσκος που γράφει ο Γιώργος Χατζηνάσιος για τη φωνή της Δήμητρας Γαλάνη, μετά τις γεμάτες επιτυχίες συνεργασίες τους σε «πολυσυλλεκτικές» δουλειές που είχαν προηγηθεί («4.5.3.», «Έχει ο Θεός», «Διαδρομή», «Λεύκωμα» κ.α.). Τον αγαπώ πολύ γιατί μέσω αυτού άκουσα για πρώτη φορά τη σπουδαία ερμηνεύτρια όταν άρχισα να καταλαβαίνω τον εαυτό μου. Ειδικά το «Ζω» είναι ένα από τα τραγούδια που έχει σημαδέψει ανεξίτηλα τις παιδικές μου μνήμες και δε θα πάψω ποτέ να το λατρεύω.

Το άλμπουμ κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 1979, πήγε πολύ καλά εμπορικά κι έβγαλε μεγάλες και διαχρονικές επιτυχίες. Εκτός από το «Ζω», είναι πασίγνωστα τα «Θα σ' αγαπώ» (κατά τη γνώμη μου το ωραιότερο ερωτικό κομμάτι που γράφτηκε ποτέ), «Κοίτα πράματα», «Δεν έχουμε να πούμε τίποτα» και «Το γρανάζι», το οποίο έχει μια ιδιαίτερη ιστορία:

Η Γαλάνη δεν ήθελε σε καμία περίπτωση να το πει, αλλά μετά από έντονες πιέσεις του Μάκη Μάτσα υποχώρησε και το ηχογράφησε. Ωστόσο, αρνιόταν πεισματικά να το συμπεριλάβει στο πρόγραμμα που έκανε τότε στο «Ζυγό» στην Πλάκα ακόμη κι όταν το κοινό της το ζητούσε, αφού από την πρώτη στιγμή έγινε μεγάλη επιτυχία. Με τον καιρό όμως άρχισε να το βλέπει με άλλο μάτι και πλέον του δίνει χώρο, απόδειξη ότι συμπεριλήφθηκε στο πρόσφατο live που κυκλοφόρησε από τη συνεργασία της με την Άλκηστη Πρωτοψάλτη στο "VOX".

Άλλες εξαιρετικές στιγμές του δίσκου είναι τα «Να 'ταν η καρδιά μου φύλλο», «Πάρε την τελευταία μου πνοή» («Από ανέκδοτη όπερα του συνθέτη», όπως αναφέρεται στο οπισθόφυλλο) και «Όταν γύρω νυχτώνει», με το οποίο η ερμηνεύτρια κέρδισε το πρώτο βραβείο στο φεστιβάλ "Rose d' ore" που έγινε το καλοκαίρι του 1980 στη χώρα μας.

Η ενορχήστρωση του Χατζηνάσιου έχει έντονα τα στοιχεία της κλασικής φόρμας, αφού πέρα από το πιάνο βασίζεται στα έγχορδα και κυρίως στα βιολιά, δημιουργώντας ένα εξαιρετικό μουσικό κλίμα. Η Γαλάνη δεν είχε ιδιαίτερη δυσκολία να προσαρμοστεί στο ύφος των τραγουδιών, αφού οι προηγούμενες επιτυχημένες συνεργασίες της με τον συνθέτη, της είχαν δώσει την απαιτούμενη εμπειρία.

Παραγωγός ήταν ο Αχιλλέας Θεοφίλου και η ηχογράφηση έγινε στο στούντιο "Polysound" με ηχολήπτη τον Γιάννη Σμυρναίο. Στο εσώφυλλο υπάρχει ένα ολιγόλογο σημείωμα του Χατζηνάσιου για το δίσκο και αναφορά των μουσικών που συμμετέχουν, καθώς επίσης και μια φωτογραφία συνθέτη και τραγουδίστριας.

Τα τραγούδια του δίσκου
1) Ζω (Κ. Τριπολίτη)
2) Κοίτα πράματα (Κ. Τριπολίτη)
3) Θα σ' αγαπώ (Γ. Καλαμίτση)
4) Κι είχα μοιραστεί μαζί σου (Κ. Τριπολίτη)
5) Όταν γύρω νυχτώνει (Γ. Καλαμίτση)
6) Δεν έχουμε να πούμε τίποτα (Κ. Ντούμου)
7) Το γρανάζι (Κ. Τριπολίτη)
8) Πάρε την τελευταία μου πνοή (Μαρίας-Αλεξάνδρας)
9) Μη γελάς (Κ. Τριπολίτη)
10) Να 'ταν η καρδιά μου φύλλο (Μ. Μπουρμπούλη)
11) Είναι πληγή η αγάπη μου (Κ. Τριπολίτη)
12) Ζω (Πιάνο και ορχήστρα)


ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ - ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
«ΣΤΟΥ ΚΑΙΡΟΥ ΤΑ ΡΕΜΑΤΑ» (COLUMBIA 71240)

Χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν οκτώ χρόνια για να παρουσιάσουν μια ολοκληρωμένη δουλειά ο Γιάννης Σπανός και ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, μετά τους τρεις «μεγάλους» δίσκους που έκαναν στη δεκαετία του '70 και με τα πολλά «σκόρπια» τραγούδια τους τα οποία στην πλειοψηφία τους γνώρισαν τεράστια αποδοχή.

Έτσι λοιπόν, μετά την «Οδό Αριστοτέλους» του Δεκεμβρίου 1974 έρχονται τον Απρίλιο του 1982 «Του καιρού τα ρέματα» με τον Μανώλη Μητσιά στην πρώτη δισκογραφική δουλειά συνθέτη και στιχουργού για μία φωνή. Ο ερμηνευτής από τα Δουμπιά Χαλκιδικής είχε συμμετάσχει ως φέρελπις τραγουδιστής στο «Σαββατόβραδο», το πρώτο άλμπουμ που έκαναν Σπανός και Παπαδόπουλος το 1970 τραγουδώντας «Το Μαρικάκι» και «Το φεγγάρι». Δώδεκα χρόνια μετά και όντας πια ώριμος και καταξιωμένος στη συνείδηση του κόσμου, επιχειρεί μιαν ολοκληρωμένη συνεργασία με το «δίδυμο» που πρόσφερε στο ελληνικό τραγούδι σπουδαίες στιγμές.

Το ίδιο συμβαίνει και σ' αυτό το δίσκο, ο οποίος περιλαμβάνει πολύ όμορφα κομμάτια κάποια από τα οποία είναι πασίγνωστα: Το ομότιτλο, το «Πού να βρω ένα ζεϊμπέκικο», το «Ποτέ ξανά», το υπέροχο «Μάτια μου» και φυσικά το «Επειδή σ' αγαπώ» που ουδέποτε έλειψε από το ρεπερτόριο του Μητσιά στις κατά καιρούς εμφανίσεις του.

Όπως αναφέρεται σε σημείωμα των συντελεστών στο οπισθόφυλλο του άλμπουμ, για να ολοκληρωθεί ο δίσκος χρειάστηκαν 20 μήνες και αυστηρή επιλογή από συνθέτη, στιχουργό και τραγουδιστή μέχρι να καταλήξουν στα δώδεκα τραγούδια που περιλήφθηκαν σ' αυτόν. Έχω την εντύπωση ότι έκαναν και οι τρεις τους ότι καλύτερο μπορούσαν.

Παραγωγός ήταν ο Γιώργος Πετσίλας και η ηχογράφηση έγινε στο στούντιο 2 της Columbia από 15/9/1981 μέχρι 23/3/1982 με ηχολήπτη τον Γιώργο Κωνσταντόπουλο και βοηθούς τους Γιώργο Τζάννες και Πάνο Σιακαβέλλα.

Τα τραγούδια του δίσκου
1. Πού να βρω ένα ζεϊμπέκικο
2. Γιατί κουράστηκα πολύ
3. Μάτια μου
4. Όταν πεθάνω
5. Αχ
6. Επειδή σ' αγαπώ
7. Στου καιρού τα ρέματα
8. Η πόρτα
9. Αχ λιγάκι
10. Ποτέ ξανά
11. Κι αν χρειαστεί
12. Δεν είναι κόσμος πια αυτός



MC Team ID
  "Κλικ" για περισσότερα...