Οι Λάκης Παπαδόπουλος & Μαρία Τσαρούχα στο Music Corner! (17/6/2013)

«Ευγενικά τραγούδια» – Μια μεταφορά από το χθες στο σήμερα με νέα μουσική πνοή!

Συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης στη Γιώτα Γεωργουλέα
Φωτογράφηση: Θαλίνα Καρπούζη
Music Corner –17/6/2013

Είχαμε πολύ καιρό να κάνουμε μια συζήτηση εφ όλης της ύλης με τον Λάκη Παπαδόπουλο, γνωστός στις συνειδήσεις όλων μας ως  «ο Λάκης με τα ψηλά ρεβέρ». Ο ίδιος ως μουσικός αλλά και ως ακροατής, ποτέ δεν έκρυψε την αγάπη και τον θαυμασμό του για όλους εκείνους τους δημιουργούς παλαιότερων δεκαετιών που με τα τραγούδια τους στιγμάτισαν τα παιδικά του ακούσματα.

Μάθαμε ότι μαζί με την Μαρία Τσαρούχα, ετοίμασαν μια καινούργια δισκογραφική δουλειά με «Ευγενικά Τραγούδια». Μια μεταφορά κομματιών του χθες στο σήμερα με το μουσικό ύφος του Λάκη Παπαδόπουλου. Το ένοιωθε ως χρέος, απέναντι σε όλους αυτούς τους δημιουργούς που άκουγε μικρός στο ραδιόφωνο και είχε λατρέψει. Έπρεπε με κάποιο τρόπο να έρθουν και πάλι στην επιφάνεια. «Ξεχάστηκαν και είναι κρίμα!» όπως μας επισημαίνει χαρακτηριστικά. Συνοδοιπόρος του σε αυτό το μουσικό ταξίδι, η Μαρία Τσαρούχα, μια πολυσύνθετη δημιουργός με σπουδές υποκριτικής και ιδιαίτερη αδυναμία στη jazz και το musical. Με τη θεατρικότητα και την ευαισθησία της, βάζει τη δική της πινελιά στα τραγούδια του χθες και από κοινού με πολύ αγάπη και σεβασμό, επιχειρούν να τα συστήσουν σε ένα νεότερο κοινό, χαρίζοντάς τους μια δεύτερη πνοή.

Τους συναντήσαμε ένα όμορφο πρωινό στο “Life Cocktail Bar” στο Χαλάνδρι και μας μίλησαν γι’ αυτή τους τη συνεργασία, τη δουλειά που προέκυψε και πολλά άλλα ενδιαφέροντα. Έχουν αναπτύξει κοινούς κώδικες επικοινωνίας ως φίλοι και συνεργάτες. Θεωρούν πως τα δημιουργικά πράγματα βγαίνουν «από μέσα σου» και αγγίζουν πρωτίστως «την ψυχή σου». Αν έχεις στο μυαλό συνέχεια την επιτυχία, το βέβαιο είναι πως θα χάσεις την ουσία… Έτσι φτιάχνονται «Ευγενικά Τραγούδια» !

IMG_1866-Edit

MusicCorner: Λάκη μάθαμε ότι μαζί με την Μαρία Τσαρούχα, ετοιμάσατε μια καινούργια δισκογραφική δουλειά με «Ευγενικά τραγούδια». Θα ήθελα να μου μιλήσετε λίγο γι αυτήν σας την συνεργασία και τη δουλειά που προέκυψε.
Λάκης Παπαδόπουλος: Κοίτα εμένα είναι γνωστή η αγάπη μου για όλους αυτούς τους ευγενικούς δημιουργούς της δεκαετίας του ’50 και του ’60 αλλά και του ’40 και του ’30 ακόμη. Οι περισσότεροι, έφυγαν από την ζωή με ένα παράπονο ότι τα ωραία τραγούδια τους πέρασαν «στο ντούκου». Ή τουλάχιστον έτσι φαντάζομαι εγώ. Όταν ήμουν μικρός, τα άκουγα στο ραδιόφωνο και τα είχα λατρέψει. Αγαπούσα πολύ το «ελαφρύ» τραγούδι. Πάντα ήθελα να ασχοληθώ με τα παιδικά μου ακούσματα. Κάνοντας αυτό το δίσκο με την Μαρία, ένοιωσα ότι έβγαλα ένα άγχος από μέσα μου γι’ αυτά τα τραγούδια. Ήθελα να τα βγάλω πάλι στην επιφάνεια. Να τα φέρω στο σήμερα, να ακουστούν και πάλι. Όταν συνάντησα την Μαρία και της το πρότεινα, είδα ότι κάποια τα ήξερε κι εκείνη και τα αγαπούσε, οπότε ευτυχισμένος πια, ήταν απλά ζήτημα ημερών, να μπούμε στο studio και με έναν πολύ καλό μουσικό και διευθυντή ήχου, τον Κώστα Αναδιώτη και με πολύ αγάπη και σεβασμό τα διασκευάσαμε και προέκυψε αυτή η δουλειά. Η Μαρία με τον ιδιαίτερο τρόπο ερμηνείας της που είναι πολύ κοντά στους ήχους της τζαζ μουσικής, συνέβαλλε σημαντικά στην μεταφορά των κομματιών στο σήμερα.
Μαρία Τσαρούχα: Για εμένα ο Λάκης σε αυτή τη δουλειά έχει κάνει το εξής απίθανο. Τα τραγούδια όλα στην πρωτότυπη μορφή τους είναι επηρεασμένα από ευρωπαϊκά ακούσματα. Οι στίχοι από μόνοι τους στο σήμερα, μπορεί να θεωρηθούν ξεπερασμένοι όπως ακριβώς και ένα μπουκέτο μενεξέδες που κάποια στιγμή έψαξα να βρω και μου είπαν ότι δεν υπάρχουν. Ο Λάκης με τις διασκευές του, κατάφερε να μεταφέρει εικόνες του παρελθόντος στη σύγχρονη πραγματικότητα και αυτό για εμένα είναι τεράστια επιτυχία. Και μου αρέσει όταν βλέπω τα παιδιά μου (σημ. έχει μια κόρη 10 ετών και ένα γιο 15 ετών) να τα ακούνε και να τα τραγουδάνε με ενθουσιασμό!

MusicCorner: Και γιατί «Ευγενικά τραγούδια»;
Λάκης Παπαδόπουλος: Τα ονομάσαμε «Ευγενικά τραγούδια» γιατί πραγματικά βγάζουν όλη την ευγενική μελαγχολία εκείνης της εποχής, με ένα διαφορετικό μουσικό ύφος. Η γλώσσα τους είναι στο χθες, με έναν μουσικό ρυθμό που ακουμπάει στο σήμερα. Ο ήχος είναι διαφορετικός από αυτόν που τον είχαμε ακούσει με την Βέμπο, με τον Τόνυ Μαρούδα, με τον Φώτη Πολυμέρη, την Ιωάννα Γεωργακοπούλου… Να είναι καλά ο Φώτης Πολυμέρης. Τον είχα δει στο Badminton Theater όταν γιόρτασε τα 100 του χρόνια και πρέπει να σου πω ότι είναι ένας πραγματικά υπέροχος, ένας ευτυχισμένος άνθρωπος.

IMG_1880-Edit

MusicCorner: Λάκη γιατί τέτοια λατρεία για τα τραγούδια αυτών των δεκαετιών;
Λάκης Παπαδόπουλος: Γιατί δεν ακούγονται πια ενώ πρόκειται για εξαιρετικά αριστουργήματα. Ξεχάστηκαν και είναι κρίμα. Δεν το κρύβω, πάντα αγαπούσα το περιεχόμενο αυτών των τραγουδιών, πολύ περισσότερο από όλα τα δικά μου κομμάτια… Αν ακούσεις ένα τραγούδι, το «Βρίσκεσαι παντού» δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από το «Strangers in the night» του Frank Sinatra. Η νέα γενιά πρέπει να τα ακούσει και να τα μάθει και αυτά, ανεξάρτητα από το εάν θα τους αρέσουν ή όχι. Γιατί να μην γνωρίζουμε τίποτα για τον Κώστα Γιαννίδη; Και πρέπει να σου πω κάτι που έχει σχέση με το παράπονο μου για τους δημιουργούς εκείνων των εποχών. Ο Κώστας Γιαννίδης, πέθανε την ίδια ημέρα με τον Τσιτσάνη, τον μεγαλύτερο λαϊκό Έλληνα συνθέτη αναμφισβήτητα. Στην κηδεία του Τσιτσάνη πήγε όλη η Ελλάδα. Στον Κώστα Γιαννίδη ελάχιστοι. Κι όμως είχε προσφέρει πάρα πολλά στην ελληνική μουσική…

MusicCorner: Μαρία, ψάχνοντας να μάθω κάποια πράγματα για εσένα, γιατί η αλήθεια είναι ότι δεν σε ήξερα καθόλου, βρήκα ότι έχεις σπουδάσει υποκριτική στην Νέα Υόρκη και έχεις συμμετάσχει σε αρκετές θεατρικές δουλειές στην Αθήνα. Η σχέση σου με το τραγούδι από που ξεκινάει;
Μαρία Τσαρούχα: Πέρα από τις σπουδές μου στην υποκριτική και ειδικότερα στο ρεαλιστικό θέατρο, η σχέση μου με το τραγούδι ήταν πάρα πολύ στενή από πολύ μικρή ηλικία. Από τα δεκαοχτώ μέχρι τα εικοσιένα μου χρόνια τραγουδούσα σε μια ροκ μπάντα που λεγόταν «Cat and the moon». Αργότερα ο Βασίλης Τσιλιχρήστος με έβαλε σε 12μελή μπάντα και ξεκινήσαμε τα live στην Αθήνα. Όταν ήμουν στην Αμερική για σπουδές, για κάποιο διάστημα τραγούδησα και στα μπουζούκια προκειμένου να βγάλω κάποια χρήματα και ήταν για μένα μια πολύ καλή εμπειρία. Όταν επέστρεψα στην Αθήνα, μπήκα στο μουσικό θέατρο και συμμετείχα σε πολλά musicals. Παράλληλα δημιούργησα μια δική μου ομάδα την «Magic room theater» με την οποία έχουμε ανεβάσει διάφορες μουσικό-θεατρικές παραστάσεις τύπου cabaret που βασίζονται στο τραγούδι. Οπότε βασικά είμαι παιδί του θεάτρου αλλά έχω μελετήσει πολύ καλά και το μουσικό κομμάτι αυτής της δουλειάς. Κυρίως όμως είχα ασχοληθεί με την τζαζ μουσική. Αυτό ήταν πάντα το δικό μου αγαπημένο μουσικό είδος. Μέχρι να συναντήσω τον Λάκη, δεν είχα ασχοληθεί καθόλου με την ελληνική μουσική. Τα ακούσματα μου όμως τα ελληνικά, ανήκαν κυρίως στην εποχή του ’30 και του ’40. Ο Λάκης ήταν αυτός που μου σύστησε κομμάτια και από τις δεκαετίες του ’50 και ’60 και μου άρεσαν πολύ.

MusicCorner: Η μεταξύ σας γνωριμία πως προέκυψε;
Λάκης Παπαδόπουλος: Μέσω ενός κοινού φίλου που μου ζήτησε να πάω να την ακούσω σε ένα μαγαζί που εμφανιζόταν. Μου φάνηκε λίγο υπερβολική για την Ελλάδα στο κομμάτι του performance, με αρκετές αμερικάνικες επιρροές. Μου άρεσε όμως πολύ η φωνή της και είπα ναι, πρέπει να συνεργαστούμε.
Μαρία Τσαρούχα: Εγώ πρέπει να σου πω ότι τον Λάκη τον γνώρισα μέσα από αυτή την διαδικασία και πραγματικά νοιώθω πολύ τυχερή. Πλέον έχουμε γίνει φίλοι και τον αγαπώ πολύ. Με τον Λάκη νομίζω, έχουμε μια κοινή λογική στον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τα πράγματα. Πολύ απλά …δεν έχουμε λογική! Ξεκινάμε να δημιουργούμε μέσα από ένα ένστικτο του δικού μας «θέλω». Στόχος δεν είναι να πετύχουμε το τέλειο τραγούδι ή αυτό που οπωσδήποτε θα γίνει μεγάλη επιτυχία. Πρωτίστως αναζητάμε το «θέλω» της ψυχής μας. Στην δεδομένη περίπτωση ήταν να ξαναπούμε με ένα δικό μας μουσικό ύφος και πολύ συναίσθημα, όμορφα κι ευγενικά τραγούδια.

IMG_1879-Edit

MusicCorner: Λάκη όταν δημιουργούσες τα κομμάτια και πειραματιζόσουν με τους ήχους είχες καθόλου άγχος για το αποτέλεσμα;
Λάκης Παπαδόπουλος: Όχι, όχι καθόλου… Σε γενικές γραμμές το είχα ήδη έτοιμο στο μυαλό μου το κάθε κομμάτι. Εκείνη τη στιγμή μέσα στο studio έβγαζα ακριβώς το «κουστούμι» για το κάθε τραγούδι. Ακριβώς σαν τις μοδίστρες (γέλια)! Έπαιρνα μέτρα στην Μαρία, εκείνη το πρόβαρε και προχωρούσαμε στην δημιουργία, με την βοήθεια του Κώστα Αναδιώτη και της προχωρημένης τεχνολογίας που διαθέτει στο studio του. Και πρέπει να αναφέρω και τον Αντώνη Λαδόπουλο, σπουδαίος σολίστας που έπαιξε σαξόφωνο.

MusicCorner: Πολλοί θεωρούν ότι κομμάτια που στην πρωτότυπη μορφή τους έγιναν μεγάλες επιτυχίες, δεν πρέπει να τα πειράζουμε καθόλου. Εσύ τι πιστεύεις γι’ αυτό;
Λάκης Παπαδόπουλος: Ποτέ, όλα αυτά τα χρόνια που ασχολούμαι με τη μουσική, δεν προσπάθησα να χρησιμοποιήσω ένα ήδη πετυχημένο κομμάτι προκειμένου να επωφεληθώ. Άλλωστε το αρχικό, ειδικά όταν πρόκειται για πετυχημένο κομμάτι, στις συνειδήσεις όλων παραμένει «πρώτο» όπως και να ‘χει. Δεν τίθεται θέμα ανταγωνισμού, ότι προσπαθείς εσύ να φτιάξεις ξαφνικά κάτι καλύτερο. Θα ήταν κουτό κάτι τέτοιο ακόμα και να το σκεφτεί κάποιος.
Μαρία Τσαρούχα: Ένα δικό μου πολύ αγαπημένο  κομμάτι από το cd είναι το «Πάμε στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα», ένα πολύ γνωστό κομμάτι που το έχουν ερμηνεύσει πολλοί πετυχημένοι τραγουδιστές. Θα ήταν πολύ λάθος να σκεφτώ ότι πάω να ανταγωνιστώ όλους αυτούς τους σπουδαίους ερμηνευτές. Δεν το αντιμετώπισα καθόλου έτσι. Η διασκευή του Λάκη έχει δημιουργήσει ένα εντελώς «άλλο» νέο τραγούδι. Οπότε εγώ τραγουδάω ένα κομμάτι σε μια εντελώς καινούργια μορφή που όμως σαν άκουσμα, υπάρχει στο υποσυνείδητο μου από πάντα.

MusicCorner: Μήπως όμως τα τελευταία χρόνια οι διασκευές έχουν γίνει λίγο μόδα ίσως γιατί η μουσική παραγωγή υστερεί σε στίχους;
Λάκης Παπαδόπουλος: Πολλές φορές, αυτοί που κάνουν τις διασκευές μάλλον στερούνται φαντασίας. Πατάνε πάνω σε ένα ήδη πετυχημένο motivo και επαναλαμβάνονται φτιάχνοντας ίδια κομμάτια… Είναι πολλές φορές η εύκολη λύση αλλά αυτό δεν είναι δημιουργία. Δεν είναι όμως λίγες οι φορές που μια πολύ πετυχημένη διασκευή ανέδειξε ένα κομμάτι και λειτούργησε υπέρ του.

IMG_1974-Edit

MusicCorner: Ο ίδιος ως δημιουργός πως ένιωσες όταν άκουσες το «και θα χαθώ», κομμάτι για το οποίο είχες γράψει την μουσική το 1981, διασκευασμένο από τον Μιχάλη Χατζηγιάννη αρκετά χρόνια αργότερα;
Λάκης Παπαδόπουλος: Μα εγώ τον έβαλα να το πει. Ήξερα ότι το αποτέλεσμα θα ήταν πολύ καλό. Τον είχα ακούσει στο «Άγγιγμα ψυχής» του Γιώργου Χατζηνάσιου, μου άρεσε ως τραγουδιστής και φυσικά χάρηκα που το κομμάτι ήρθε πάλι στην επιφάνεια και έγινε γνωστό. Πάντα χαίρομαι για τα τραγούδια όταν βρίσκουν τον δρόμο τους, όσο κι αν αυτό καθυστερήσει πολλές φορές.

MusicCorner: Φέτος στον διαγωνισμό της Eurovision έγινε ένα εγχείρημα σύνδεσης του μοντέρνου με μια πιο λαϊκή μορφή μουσικής έκφρασης. Πως σας φάνηκε το αποτέλεσμα;
Λάκης Παπαδόπουλος: Εγώ για να είμαι ειλικρινής, ως άκουσμα στην αρχή το είχα θεωρήσει λίγο μπερδεμένο. Στην πορεία όμως, μου άρεσε αυτή η ιδιαίτερη σύζευξη έτσι όπως το είδα και το άκουσα από την τηλεόραση στον διαγωνισμό. Ταίριαξαν ωραία μεταξύ τους, ο Αγάθωνας με τους Cosa Mostra και φάνηκε να την χάρηκαν όλη αυτή τη διαδικασία.

MusicCorner: Εσύ Μαρία θα ήθελες να συμμετέχεις σε έναν τέτοιο διαγωνισμό;
Μαρία Τσαρούχα: (γέλια)… Κάποια στιγμή μεταξύ σοβαρού και αστείου είχα ζητήσει από τον Λάκη να μου γράψει ένα τραγούδι για τη Eurovision. Ναι αμέ, θα ήθελα! Άλλωστε η σχέση μου με την «σκηνή», υπό την έννοια της σκηνικής παρουσίας, είναι πολύ καλή. Αυτό έχω σπουδάσει και αυτό διδάσκω. Τραγούδι on stage. Οπότε γιατί όχι; Πρέπει πάντως να σου πω ότι πολλά χρόνια πριν, όταν ήμουν 19-20 ετών, η Αννίτα Πάνια μου είχε γράψει κάποιους εξαιρετικούς στίχους για τη Eurovision αλλά δεν ταίριαξαν με την μουσική και δεν τους στείλαμε ποτέ. Υπάρχει λοιπόν κατά κάποιο τρόπο ένα μικρό παρελθόν με τον συγκεκριμένο διαγωνισμό! (γέλια)

IMG_1978-Edit

MusicCorner: Μαρία ως πιο νέος δημιουργός, τελικά επιλέγεις να τραγουδάς ότι αγαπάς ή απλά προσπαθείς να αγαπήσεις ότι τραγουδάς;
Μαρία Τσαρούχα: Εγώ ως άνθρωπος γενικά, προσπαθώ να είμαι όσο πιο ευτυχισμένη, απλή και προσγειωμένη γίνεται με τα πράγματα που καταπιάνομαι. Αγαπώ αυτό που κάνω και δεν το κάνω αν δεν το αγαπώ. Αν μπω στην διαδικασία να συμβιβαστώ σε αυτό, ξέρω σίγουρα ότι το αποτέλεσμα δεν θα είναι καλό. Δεν το έχω κάνει ποτέ. Επίσης θεωρώ ότι το μεγαλύτερο κέρδος από μια συνεργασία, είναι να νιώθεις καλά και να περνάς καλά με τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζεσαι. Ειδικά στον χώρο τον δικό μας που είναι πρωτίστως μια ομαδική δουλειά χαράς που καταθέτεις την ψυχή σου. Αυτό φαίνεται στο αποτέλεσμα και το αντιλαμβάνεται και ο κόσμος πάντα.

MusicCorner: Σε αυτή την δύσκολη εποχή της κρίσης που ζούμε στην Ελλάδα, θα σκεφτόσουν να ξαναφύγεις στο εξωτερικό για ένα καλύτερο μέλλον;
Μαρία Τσαρούχα: Απολύτως ναι! Είμαι ήδη πολύ κοντά στο να το κάνω…

MusicCorner: Εσύ Λάκη θα συμβούλευες τον γιο σου να κάνει το ίδιο;
Λάκης Παπαδόπουλος: Μακάρι το παιδί να ζήσει χαρούμενο, να μην αγχώνεται κι ας επιλέξει να κάνει ότι αυτός θέλει.

MusicCorner: Λάκη τελικά μετά από 30 χρόνια εμπειρίας στον χώρο της μουσικής, υπάρχουν βασικά συστατικά για την επιτυχία μιας δουλειάς ή όλα είναι απλά θεωρίες;
Λάκης Παπαδόπουλος: Κανονικά δεν θα έπρεπε να υπάρχουν γιατί έτσι κινδυνεύουμε από την επανάληψη. Οι συνταγές άλλωστε δεν βγαίνουν πάντα το ίδιο πετυχημένες. Αν ως δημιουργοί έχουμε στο νου μας την επιτυχία, το βέβαιο είναι πως θα χάσουμε την ουσία… Σήμερα κυριαρχεί πολύ το είδος της ραπ μουσικής. Οι «ράπερ» ναι μεν βγάζουν κοινωνικά τραγούδια αλλά ο Οδυσσέας Ελύτης αυτό θα το έκανε με δέκα γραμμές. Λόγια απλά και σύνθετα μαζί… Κι εγώ όταν έφτιαξα το «Μοναχός στο Άγιο Όρος» το «ραπ» μου το έκανα. Δεν μπορώ όμως όλα μου τα τραγούδια να είναι ακριβώς το ίδιο.

IMG_1936-Edit

MusicCorner: Οι πολιτικοί μας έχουν πιστεύετε βρει τα συστατικά που θα μας βγάλουν από την κρίση ή πλέον πρέπει ο καθένας από εμάς να τα αναζητήσει μόνος του;
Λάκης Παπαδόπουλος: Πιστεύω ότι τελικά όλοι οι πολιτικοί κυβερνούνται από το κεφάλαιο, αυτή τη μεγάλη εξουσία. Ίσως κάποια στιγμή να βγούμε από το τούνελ αλλά το θέμα είναι ποιος θα καταφέρει να επιβιώσει μέχρι τότε, με μισθούς των 300 ευρώ. Έχω ταξιδέψει σε όλα τα μέρη της γης. Πραγματικά έχουμε το καλύτερο οικόπεδο του κόσμου και θα καταλήξουμε να δουλεύουμε υπάλληλοι, χαρούμενα χαμογελαστά ανθρωπάκια για τους ξένους, μέσα στην ίδια μας τη χώρα. Τα πάντα έχουν ξεπουληθεί. Είναι πραγματικά ντροπή! Γιατί κύριοι πολιτικοί στερείτε από τον Έλληνα πολίτη το δικαίωμα να κάνει μια οικογένεια με πολλά παιδιά και να μπορεί να τα μεγαλώσει αξιοπρεπέστατα στην χώρα του; Μήνυση στο ίδιο μας το κράτος θα έπρεπε κανονικά να κάνουμε. Κινδυνεύουμε να γίνουμε μια χώρα γερόντων. Καλούμαστε να πληρώνουμε συνέχεια χαράτσια και φόρους ακόμη και για τον αέρα που αναπνέουμε, επειδή έτσι αποφάσισε η τρόικα. Είκοσι χρόνια πίσω μας έχουν πάει. Στενοχωριέμαι που μεγαλώνοντας, αρχίζω να πιστεύω τα σενάρια περί συνωμοσίας  εναντίον μας, που άκουγα κάποτε.
Μαρία Τσαρούχα: Εγώ πέρα από την πολιτική ως έννοια, θα ήθελα να ασχοληθούμε και λίγο με την πολιτική των Ελλήνων ως λαός, ως άτομα, σε μια διαπροσωπική σχέση. Υπάρχει μεγάλη διάβρωση στο ηθικό κομμάτι των σχέσεων. Πλέον είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρεις έναν άνθρωπο και να κάνεις μια «τίμια κουβέντα» μαζί του. Όλο αυτό, χτίζει ένα αναπόφευκτο αποτέλεσμα στο οποίο σίγουρα εμπλέκονται και οι πολιτικοί. Θέλω να πω ότι πρέπει και ο καθένας από εμάς να ξεκινήσει από τον εαυτό του, να δει τι κάνει ή τι δεν κάνει σωστά και να πάει μετά στον δίπλα. Σαφέστατα, το μερίδιο ευθύνης των πολιτικών είναι πολύ μεγαλύτερο.

MusicCorner: Ακραίες μορφές πολιτικής έκφρασης τύπου «Χρυσή Αυγή» είναι θεωρείτε επικίνδυνες;
Λάκης Παπαδόπουλος:
Εχθές βγαίνοντας από το σπίτι μου άκουσα φασαρία. Γυρίζω και βλέπω έναν νέο άνθρωπο, περίπου στα 35, φορώντας μαύρα και έχοντας μαζί του παιδιά μέχρι 6 ετών να προχωράνε στον δρόμο με αυστηρό βήμα φαντάρου και να λένε διάφορα. Δεν το πίστευα… Είναι άσχημο κι επικίνδυνο να ζυμώνεις νέα παιδιά με άγρια και ακραία ένστικτα. Εμείς ως Έλληνες, είμαστε φιλειρηνιστές. Δεν πρέπει να αφήσουμε χώρο στην βία να εισβάλλει στις καρδιές και στα σπίτια μας.

MusicCorner: Για να επιστρέψουμε λίγο στη μουσική, στις 31 Μαΐου εμφανιστήκατε στο Αίθριο του Μεγάρου Μουσικής όπου και παρουσιάσατε κάποια τραγούδια από την καινούργια σας δουλειά. Οι εντυπώσεις σας από την ανταπόκριση του κόσμου;
Λάκης Παπαδόπουλος: Ναι, αυτή δεν ήταν η επίσημη παρουσίαση της καινούριας δουλειάς. Αυτό θα γίνει στις 18 Ιουνίου και φυσικά είστε καλεσμένοι μας. Στο Αίθριο του Μεγάρου Μουσικής εμφανιστήκαμε μαζί με κάποιους άλλους φίλους καλλιτέχνες. Είπαμε ορισμένα κομμάτια από τα «ευγενικά τραγούδια» και πρέπει να πω ότι η ανταπόκριση του κόσμου, ειδικά για τις μπαλάντες υπήρξε εξαιρετικά καλή.

IMG_1982-Edit

MusicCorner: Στενοχωριέσαι αν διαβάσεις αρνητικά σχόλια για κάποια δουλειά σου;
Λάκης Παπαδόπουλος: Όχι… Με έχουν καλομάθει τα μέσα, δεν μου γράφουν ποτέ αρνητικά σχόλια! (γέλια)

MusicCorner: Πικρία όμως που κάποιες δουλειές σου δεν ακούστηκαν όσο ενδεχομένως θα ήθελες, όπως κατά την γνώμη μου το «Κάτι γλυκό» ;
Λάκης Παπαδόπουλος: Ναι όντως, έχεις δίκιο σε αυτό που λες. Το «κάτι γλυκό» ήταν μια δουλειά που κι εμένα προσωπικά μου άρεσε, αλλά δεν ακούστηκε πολύ. Μου αρκεί όμως που έστω και κάποιους τους άγγιξε.

MusicCorner: Το διαδίκτυο είναι πλέον ισχυρό όπλο για την προώθηση μιας δουλειάς;
Λάκης Παπαδόπουλος: Εγώ αν και δεν έχω καθόλου καλή σχέση με την τεχνολογία, όντως θεωρώ ότι το διαδίκτυο είναι απαραίτητο πλέον εργαλείο για την προώθηση μιας δουλειάς. Δεν μου αρέσει όμως η ιδέα να πέσουμε όλοι με τα μούτρα στο internet επειδή πλέον εκεί κινούνται τα πάντα. Δεν το μπορώ αυτό, σαν ιδιοσυγκρασία και σαν άνθρωπος. Η Μαρία ως πιο νέο κορίτσι έχει πιο καλή σχέση με το μέσο αυτό.
Μαρία Τσαρούχα: Το διαδίκτυο αποτελεί έναν εύκολο τρόπο εξάπλωσης ιδεών και πληροφοριών. Βοηθάει σημαντικά να μάθει ο άλλος για την δουλειά σου, εύκολα και γρήγορα. Αυτό τον καιρό, ετοιμάζω μια προσωπική διαδικτυακή σελίδα. Αυτό που μου είπαν οι άνθρωποι με τους οποίους συνεργάζομαι είναι ότι πλέον, εάν δεν έχεις διαδικτυακό πρόσωπο, δεν είσαι τίποτα. Έτσι ακριβώς μου το έθεσαν. Είναι ανάγκη της εποχής, η σχέση με το διαδίκτυο και την τεχνολογία γενικότερα. Τώρα το πόσο θετικό ή αρνητικό είναι όλο αυτό κυρίως για τις νεότερες γενιές, για τα παιδιά μας, θα φανεί στο μέλλον. Είναι θέμα κοινωνικών δομών αλλά και οικογένειας. Είναι σίγουρα ωραίο τα παιδιά να βγουν να παίξουν στην φύση αντί να κάθονται όλη μέρα μπροστά σε έναν υπολογιστή, αλλά σε ποια πάρκα και σε ποιες γειτονιές να βγουν να παίξουν;

IMG_1995-Edit

MusicCorner: Από την καινούργια αυτή δισκογραφική δουλειά τι προσδοκάτε;
Λάκης Παπαδόπουλος: Εγώ πάνω απ’ όλα νοιώθω ότι με αυτή την δουλειά, έβγαλα ένα χρέος μου απέναντι σε αυτά τα τραγούδια και τους δημιουργούς μιας εποχής που αγάπησα και θαύμασα πολύ. Μακάρι η δουλειά αυτή να μπει και να υπάρχει σε πολλά σπίτια, ακόμη κι αν δίδεται τσάμπα στο super market μαζί με ένα κιλό πορτοκάλια!
Μαρία Τσαρούχα:  Εγώ, χάρηκα που δούλεψα με πολύ κέφι μαζί με τον Λάκη γι’ αυτή την δουλειά. Είναι σαν ένα βιβλίο που όταν το τελειώνεις, βάζεις τελεία και μετά το παραδίδεις στους αναγνώστες. Το ίδιο νιώθω και με αυτά τα τραγούδια. Πλέον θέλω να τα ακούω, να τα τραγουδάω, τα χαίρομαι και μακάρι να αρέσουν και στον κόσμο.

MusicCorner: Σχέδια για το καλοκαίρι;
Λάκης Παπαδόπουλος: Μπανάκια! Καλό καλοκαίρι να έχουμε όλοι και όσο μπορούμε να περνάμε καλά και να είμαστε καλά…!

MusicCorner: Σας ευχαριστώ πολύ για την ωραία αυτή κουβέντα, καλή επιτυχία στα «ευγενικά τραγούδια» και Καλό Καλοκαίρι!

—————-

*** Ευχαριστούμε το cocktail bar «Life» για τη φιλοξενία (www.facebook.com/profile.php?id=100002115581288 / Ιφικράτους 1-3 , Πεζόδρομος Χαλανδρίου / 210.6896292)…
*** Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση υλικού γραπτού ή φωτογραφιών, χωρίς την άδεια του Music Corner…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here