28/1/2013
www.musiccorner.gr

Μετά την μεγάλη επιτυχία της πρώτης παγκόσμια πρεμιέρας στο Konzerthaus της Βιέννης το 2011, το έργο «Καβάφης» παρουσιάζεται για πρώτη φορά στη Γερμανία στη Φιλαρμονική του Μονάχου “Philharmonie im Gasteig”.   Το «Kavafis Project» είναι ένα θεμελιώδες έργο που συνδέει την φιλοσοφική γνώση με την μουσική διαίσθηση.

Ο Γιώργος Νταλάρας, ο σημαντικότερος μουσικός πρεσβευτής της σύγχρονης Ελλάδας, ερμηνεύει το καινοτόμο έργο. Ο Lambert Hamel, ένας από τους πιο καταξιωμένους γερμανόφωνους ηθοποιούς, απαγγέλλει ποιήματα του Καβάφη στα Γερμανικά.

Το φωνητικό-συμφωνικό έργο θα παρουσιασθεί για πρώτη φορά στην Γερμανία ερμηνευμένο από τη Wiener KammerOrchester και τη χορωδία της Wiener Singakademie.

Ο Κωνσταντίνος Καβάφης είναι ο πλέον ρηξικέλευθος εκπρόσωπος της νεοελληνικής ποίησης. Το πάθος του ήταν το γράψιμο. Είλκυσε την προσοχή με τα ποιήματά του τυπωμένα σε μονόφυλλα που διένεμε σε φίλους του. Ο Καβάφης (1863-1933), που γεννήθηκε από Έλληνες γονείς στην Αλεξάνδρεια, ήταν ο αυστηρότερος κριτής των φιλοσοφικών, ιστορικών και ερωτικών ποιημάτων του.

Ο συνθέτης Αλέξανδρος Καρόζας μελοποίησε τα ποιήματα αποτίνοντας φόρο τιμής στην πολιτισμική πολυσχιδία του Ελληνισμού, καθώς αξιοποιεί στοιχεία της κλασικής ελληνικής και της μεσογειακής μουσικής παράδοσης.

Τόσο ο ποιητής, όσο και ο συνθέτης, δημιούργησαν από την οπτική γωνία του μετανάστη που ούτε αρνείται ούτε εκθειάζει την καταγωγή του. Αυτή η απόσταση επέτρεψε στον Αλέξανδρο Καρόζα να επεξεργαστεί την μελοποίηση των καβαφικών κειμένων επί τη βάσει της δυτικής κλασικής μουσικής, χωρίς, ωστόσο, να χάνει την επαφή με τις ρίζες της ελληνικής μουσικής παράδοσης.

«Η σύνθεση της ποίησης του Κωνσταντίνου Καβάφη από τον Αλέξανδρο Καρόζα είναι ένα ευφυέστατο μουσικό επίτευγμα» (Μίκης Θεοδωράκης, Αθήνα 4/10/2010)

Ποίηση: Κωνσταντίνος Καβάφης
Μουσική: Αλέξανδρος Καρόζας
Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Απαγγελία: Lambert Hamel
Wiener KammerOrchester / Χορωδία της Wiener Singakademie
Διεύθυνση: Stefan Vladar

Εισιτήρια: www.muenchenticket.de

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here