Γράφει η Χρύσα Λύκου
Φωτογραφίες: Μάριος Γκούβας

Όταν τον Αύγουστο του 1962, η Μέριλιν Μονρόε πέρασε στη σφαίρα του μύθου και της αιωνιότητας, ίσως γνώριζε ότι δεκαετίες μετά θα εξακολουθούσε να είναι το καυτό που προτιμούν οι άντρες, η γυναίκα που στο πρόσωπο της καθρεφτίστηκαν, ανθρώπινα πάθη και λάθη.

i_merilyn_sou_paei_poli_theater_2015_02_044

Στον Πολυχώρο Vault, η Σοφία Καζαντζιάν φορά το χαρακτηριστικό λευκό φόρεμα, που στο ανέμισμα του υπνωτίστηκαν άντρες και γυναίκες, «εγκλωβίζεται» στην ξανθιά περούκα και μαζί με τη σέξυ ελιά στο μάγουλο, μας διαβεβαιώνει πως η Μέριλιν της πάει πολύ!

i_merilyn_sou_paei_poli_theater_2015_02_034

Ο Μάριος Ιορδάνου, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στο έργο που ο ίδιος έγραψε μαζί με τη Σοφία Καζαντζιάν, μια μαύρη κωμωδία απ’ αυτές που μπορείς και γελάς χωρίς ενοχές.

i_merilyn_sou_paei_poli_theater_2015_02_028

Ένας πλούσιος πατέρας, τον οποίο υποδύεται ο Θόδωρος Κυριακός, μια πολύ νεότερη του γυναίκα εμμονική με την παγκοσμίου φήμης σταρ, η Δήμητρα Κολλά και ο Πάνος Νάτσης, στο ρόλο των δύο παιδιών τα οποία είναι έτοιμα για όλα μπροστά στο ενδεχόμενο να χάσουν την μεγάλη κληρονομιά και ένας ασυνήθιστος δολοφόνος, συνθέτουν το σκηνικό της παράστασης.

i_merilyn_sou_paei_poli_theater_2015_02_041

Οι σχέσεις των πρωταγωνιστών μοιάζουν οριακές. Στερεότυπα, ενδόμυχες σκέψεις, καταπιεσμένες ανάγκες και στριμωγμένα όνειρα, προσπαθούν να βρουν το χώρο και το χρόνο τους, σε μια κοινωνία που διψά για αγάπη και που δεν έχει μάθει πως να τη ζητά.

i_merilyn_sou_paei_poli_theater_2015_02_029

Χαρακτηριστικό της παράστασης ο γρήγορος ρυθμός της, οι συνεχείς ανατροπές, οι φλεγματικές ατάκες, και η εύστοχη επιλογή μουσικής, που ντύνει τις αδυναμίες κρύβοντας τη θλίψη ατόμων, που αναζητούν ουσία στην ύπαρξη τους.

i_merilyn_sou_paei_poli_theater_2015_02_031

Εξαιρετικές ερμηνείες από ηθοποιούς που επενδύουν στην ποιότητα και την αισθητική, προκαλώντας το αβίαστο γέλιο ενός κοινού που κουράστηκε να το «ταΐζουν» φθηνά, σεξιστικά αστεία.

i_merilyn_sou_paei_poli_theater_2015_02_048

Φεύγοντας απ’ το θέατρο, μπορείς να νιώσεις την ικανοποίηση μιας επιτυχημένης επιλογής εξόδου, μπορείς να ακούσεις στα αφτιά σου και να σφιχτεί η καρδία σου, ένα απ’ τα πιο όμορφα τραγούδια που γράφτηκαν ποτέ, για τον εφιάλτη της Περσεφόνης που κοιμήθηκε στην αγκαλιά της γης.

i_merilyn_sou_paei_poli_theater_2015_02_049

Λίγο πριν την αρχή της παράστασης, μας μίλησαν οι συντελεστές για το νέο τους εγχείρημα.

Music Corner: Πείτε μας λίγα λόγια για το έργο. Τι πρόκειται να δουν οι θεατές που θα το παρακολουθήσουν;
Μάριος Ιορδάνου: «
Η Μέριλιν σου πάει πολύ», είναι μια μαύρη κωμωδία-θρίλερ που γράψαμε με τη Σοφία Καζαντζιάν. Είναι μαύρη, γιατί το μαύρο περιέχει όλα τα χρώματα και μέσα απ’ αυτό θέλαμε να αποδώσουμε το στοιχείο την κωμωδίας, του θρίλερ, της ανατροπής και του εγκλήματος. Με αφορμή τον μεγαλύτερο μύθο που έχει υπάρξει ποτέ, την Μέριλιν Μονρόε, προσπαθούμε να αποδομήσουμε όλους τους μύθους που μας έχουν «φορέσει» στη ζωή μας. Στερεότυπα γύρω απ’ τις σχέσεις μας, απ’ την ύπαρξη μας και τις ιδέες που έχουμε για τη ζωή. Όλο το έργο, διαπνέεται απ’ το πνεύμα της Μέριλιν και την έμπνευση του Μπετόβεν. Οι ανατροπές είναι συνεχείς, κάθε σκηνή είναι και ένας φόνος!

Είναι πολύ σημαντικό για μας, όταν ο θεατής παρακολουθεί την παράσταση, τη στιγμή που έχει ανοίξει η ψυχή του, να περνάς τα νοήματα που θες. Αυτό επιτυγχάνεται στο έργο που έχουμε ετοιμάσει, μέσα απ’ τη μαύρη κωμωδία. Με ενδιαφέρει ο κόσμος να έρθει στο θέατρο για να περάσει καλά, μακριά από σεξιστικά αστεία και βωμολοχίες. Στην Ελλάδα, έχουμε ανθρώπους πραγματικά «ψαγμένους», που αναζητούν συνεχώς τροφή για σκέψη. Αυτό το κοινό με ενδιαφέρει ιδιαίτερα. Δε θέλω να εκβιάζω το γέλιο του με εύκολα μέσα.

Η Τέχνη έχει σκοπό να θέτει ερωτήματα που απελευθερώνουν τη σκέψη και όχι να δίνει απαντήσεις.

i_merilyn_sou_paei_poli_theater_2015_02_003

Music Corner: «Η Μέριλιν σου πάει πολύ» είναι το δεύτερο έργο σας;
Μάριος Ιορδάνου:
Ναι, είναι η δεύτερη δουλειά μετά τον Καζαντζάκη, που πήγε εκπληκτικά, ξεκινώντας απ’ το Βερολίνο και φτάνοντας στο Μέγαρο Δουκίσσης Πλακεντίας, στη βδομάδα μνήμης και τιμής για τον Νίκο Καζαντζάκη. Η επιτυχία ήταν μεγάλη για το έργο αυτό, το οποίο θα αρχίσει ξανά να παίζεται απ’ τον Απρίλη.

Music Corner: Τόσο εσείς όσο και η γυναίκα σας, η Σοφία Καζαντζιάν διαπνέεστε από την ανάγκη μιας διαρκής δημιουργίας και έμπνευσης.
Μάριος Ιορδάνου:
H δημιουργία για εμένα, είναι εξόφληση χρέους προς τον εαυτό μου, κάτι το οποίο μου το οφείλω. Μέχρι να δω οποιοδήποτε έργο μου να ολοκληρώνεται, νιώθω λειψός. Ίσως γι’ αυτό προσπαθώ να τα προσεγγίζω απ’ όλες τις οπτικές, είτε απ’ αυτήν του σκηνοθέτη, είτε του συγγραφέα, είτε του μουσικού και του ηθοποιού. Μ’ αρέσει η συνολική δημιουργία στις δουλειές μου.

Music Corner: Είστε σε έναν χώρο, στον Πολυχώρο Vault, που εγγυάται τις αξιόλογες παραστάσεις. Νιώθετε τυχερός;
Μάριος Ιορδάνου: Είναι πολύ σημαντική η στήριξη του Δημήτρη Καρατζιά και του Μάνου Αντωνιάδη, οι οποίοι με στηρίζουν σε κάθε μου βήμα. Το κοινό του Vault είναι εξαιρετικά εκλεκτικό και «ψάχνεται» διαρκώς. Δημιουργείται ένα εναλλακτικό ρεύμα και αυτό είναι πολύ ελπιδοφόρο.

Music Corner: Μέχρι πότε ο κόσμος μπορεί να έρθει να δει την παράσταση σας;
Μάριος Ιορδάνου:
Η παράσταση είναι προγραμματισμένη να πάει μέχρι την Κυριακή των Βαΐων, αλλά απ’ τα πρώτα δείγματα του κοινού, το οποίο την έχει αγκαλιάσει με ιδιαίτερη θέρμη, ευελπιστούμε να τη συνεχίσουμε και την επόμενη χρονιά. Το επίσης σημαντικό είναι, ότι υπάρχουν συζητήσεις ώστε να γίνει και ταινία, μιας και έχει κινηματογραφικούς ρυθμούς, σε πρότυπα βρετανοαμερικάνικα.

i_merilyn_sou_paei_poli_theater_2015_02_006

Σοφία Καζαντζιάν: Με τον Μάριο, είμαστε λάτρεις του Βρετανικού θεάτρου και πιστεύουμε ότι η μαύρη κωμωδία είναι ο κατάλληλος τρόπος να επικοινωνήσουμε κάποια μηνύματα, τα οποία έχουν να κάνουν με τον σύγχρονο άνθρωπο και τις σχέσεις τις οποίες αυτός δημιουργεί. Ζούμε σε μια εποχή γεμάτη στερεότυπα, απ’ τα οποία δε γλιτώνει ούτε η αγάπη. Αυτά τα στερεότυπα προσπαθούμε να αποδομήσουμε σε αυτήν την παράσταση με αφορμή έναν απ’ τους μεγαλύτερους θρύλους, αυτόν της Μέρλιιν Μονρόε. Αν δεν υπήρχε η Μέριλιν, που με την αύρα της διαπερνά όλη την παράσταση, πιστεύω δε θα υπήρχε αυτό το έργο. Το κείμενο διαπνέεται από κωμικά, αστυνομικά και σουρεαλιστικά στοιχεία θέτοντας παράλληλα και κάποια υπαρξιακά ερωτήματα.

Οι ρόλοι της παραστήσεις είναι πέντε, δίνοντας ο καθένας τη μάχη του να απελευθερωθεί απ’ την ταμπέλα που έχει παγιδευτεί. Όλοι μαζί υλοποιούν αυτό που λέμε η «αγάπη σκοτώνει». Η ιστορία θα μπορούσε να δοθεί πολύ τραγικά, εμείς όμως προσπαθούμε να τη δούμε, όσο το δυνατόν πιο κωμικά και σουρεαλιστικά γίνεται.

i_merilyn_sou_paei_poli_theater_2015_02_007

Δήμητρα Κολλά: Είμαι πολύ ενθουσιασμένη! Είναι η πρώτη φορά που συνεργάζομαι με τα παιδιά και σίγουρα όχι η τελευταία. Έχουν μια πολύ ωραία δόση τρέλας και ευτυχίας στη σκηνή. Στη ζωή μου νιώθω τυχερή, γιατί πέρα απ’ τον Δημήτρη Καρατζιά που μιλάμε την ίδια γλώσσα, βρήκα άλλους δύο τέτοιους ανθρώπους. Όταν μου δόθηκε το έργο απ’ τα παιδιά, δεν ήξερα τι να νιώσω για το τι είναι αυτό που πάμε να κάνουμε. Όσο πέρναγε ο καιρός και έμπαιναν συνέχεια σκηνές στο έργο, το λάτρεψα όπως λάτρεψα και το ρόλο μου. Η Αφροδίτη, την οποία υποδύομαι, ανήκει στην κατηγορία των γυναικών που πιστεύουν ότι διαχειρίζονται τα πάντα ενώ στην πραγματικότητα την διαχειρίζονται οι άλλοι εκμεταλλευόμενοι την αφέλεια της. Το μόνο στο οποίο ταυτίζομαι μαζί της, είναι στην αγάπη της για τα ζώα και στην πίστη της για το δικαίωμα όλων στη ζωή.

i_merilyn_sou_paei_poli_theater_2015_02_012

Πάνος Νάτσης: Προσωπικά, σπάνια μ’ αρέσουν οι κωμωδίες, ειδικά στο θέατρο. Στο συγκεκριμένο έργο όμως, η Σοφία έχει καταφέρει χωρίς να εκβιάζει το αστείο, να έχει ένα όχι τόσο συνηθισμένο στα ελληνικά δεδομένα χιούμορ, είναι πιο σκοτεινό. Οι πέντε χαρακτήρες του έργου, καταρρίπτουν στερεότυπα, τα οποία ενυπάρχουν σε όλες τις κοινωνίες. Το κοινό που απευθύνεται το έργο, περιλαμβάνει ένα μεγάλο φάσμα ηλικιών. Αυτό που σε συγκινεί περισσότερο στη παράσταση, πέραν απ’ το σασπένς που δημιουργεί το θεατή, είναι το γεγονός ότι δείχνει την κρυφή πλευρά που κάθε ανθρώπου που κουβαλάμε όλοι μέσα μας.

i_merilyn_sou_paei_poli_theater_2015_02_015

Θόδωρος Κυριακός: Η Μέριλιν πάει πολύ σε κάθε άντρα και γυναίκα. Νομίζω ότι ο μύθος της έχει παγιωθεί αφήνοντας τη δική της ιστορία για την ομορφιά, την τόλμη αλλά και για την εξυπνάδα της. Πιστεύω, ότι πρέπει να είσαι πάρα πολύ έξυπνος για να ‘σαι αφελής. Η παράσταση είναι μια κωμωδία-θρίλερ, με οριακές ανατροπές και εκεί κρύβεται η γοητεία της. Στις μέχρι τώρα παραστάσεις μας, το κοινό γελάει πολύ, αφήνοντας μέχρι και εμάς έκπληκτους για το πόσο επικοινωνείτε το χιούμορ του έργου μαζί του.

*** Δείτε αναλυτικά στοιχεία για τη παρτάσταση στο σχετικό δελτίο τύπου

Περισσότερες φωτογραφίες του MusicCorner από την παράσταση

*** Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση υλικού γραπτού ή φωτογραφιών, χωρίς την άδεια του Music Corner…

 

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. (στην αρχη της συνέντευξης)
    Όλο το έργο, διαπνέετε

    ειναι ενικος αριθμος, αρα ΑΙ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here