Γράφει ο Θανάσης Παπαζαφειρόπουλος
Φωτογραφίες: Στάθης Κατάρας

Τετάρτη, 20 Δεκεμβρίου. Ξέρω ότι, κατά πάσα πιθανότητα, είναι η μέρα που θα παρακολουθήσω το τελευταίο live για το 2017. Ως επιστέγασμα της τακτικής που εφήρμοσα φέτος, να μην επισκέπτομαι δηλαδή πολύβουες μουσικές σκηνές με ηχηρά ονόματα, η επιλογή ήταν ο Κωνσταντίνος Πετρόπουλος και η παρουσίαση του δίσκου «Λαθραναγνώστης», στο ΙΛΙΟΝ Plus, η οποία συνοδεύτηκε από την παρουσία αρκετών «πικάντικων» καλεσμένων τόσο από τον χώρο της μουσικής, όσο και από τον χώρο του stand-up comedy.

Τον Κωνσταντίνο Πετρόπουλο τον παρακολουθώ εδώ και χρόνια, αλλά όχι ως τραγουδοποιό. Τον γνώριζα μέσα από τα όμορφα κείμενά του για τη μουσική και τις δυναμικές συνεντεύξεις που έπαιρνε για λογαριασμό του διαδικτυακού χώρου στον οποίο στεγάζομαι κι εγώ, του musiccorner.gr. Φαίνεται, όμως, πως αυτό που ταίριαζε και άρεσε περισσότερο στον ίδιο είναι να βρίσκεται στην «απέναντι» πλευρά και να αποτελεί αυτός την είδηση. Έτσι κι έγινε, λοιπόν. Μέσα από αρκετό τρέξιμο, δουλειά, ώρες προβών και ηχογραφήσεων αλλά φυσικά και με τη συνδρομή κάποιων ανθρώπων του χώρου που τον εμπιστεύτηκαν λίγο παραπάνω απ’ όσο οι υπόλοιποι, ο δρόμος για τον Κωνσταντίνο φάνηκε σιγά-σιγά να ανοίγει.

petropoulos_parousiasi_2017_12_011

Τα σκεφτόμουν όλα αυτά καθώς έβλεπα έναν νέο άνθρωπο 27 ετών να παρουσιάζει επί σκηνής τον πρώτο του δίσκο, υπό το άγρυπνο και σοβαρό βλέμμα του Γρηγόρη Κλιούμη από τα Υπόγεια Ρεύματα και όχι μόνο. Αυτή η εικόνα όμως του Κλιούμη μου φάνηκε τόσο έντονη και «χτύπησε» στο μέσα μου. Και σαν να μη φτάνει αυτό, να τον βλέπεις μετά από λίγη ώρα να ανεβαίνει στη σκηνή, με όλο τον βαθμό ταπεινότητας που μπορεί να χαρακτηρίζει έναν άνθρωπο και να δίνει με τον πιο ουσιαστικό τρόπο, «χώρο» και «σπρώξιμο» στον φορέα του νέου και διαφορετικού ήχου, εκπληρώνοντας συγχρόνως ένα από τα παιδικά του όνειρα. Για την ιστορία, ακούσαμε μόνο με μια κιθάρα το «Κοιτάς μακριά» και τα «Έρημα καράβια», ενώ δεν έλειψε η «Ασημένια σφήκα». Μεγαλύτερη έκπληξη, όμως, αποτέλεσε η από κοινού ερμηνεία ενός τραγουδιού του δίσκου με τίτλο «Το γουρουνάκι στο φούρνο δε βλάπτει», που φαίνεται πως ταίριαξε μοναδικά στον Κλιούμη και θα μπορούσε να είχε γραφτεί και γι’ αυτόν. Επέλεξα να σταθώ λίγο παραπάνω στην εικόνα της παρουσίας αυτής, καθώς νομίζω πως συνοψίζει πολλά νοήματα της βραδιάς εκείνης.


Στα υπόλοιπα τώρα, η πρώτη σύμπραξη επί σκηνής έγινε με τον Σπύρο Γραμμένο, έναν τραγουδοποιό που μάλλον είναι ο πιο συγγενικός στον ήχο του Πετρόπουλου, όσον αφορά στους σύγχρονους. Ο Σπύρος, ο ορισμός του «ευγενούς κάφρου», ας μου επιτραπεί η έκφραση, πείραζε και σατίριζε από το πρώτο λεπτό τον Κωνσταντίνο, προκαλώντας φυσικά το γέλιο. Πέρα από στιγμές της δικής του δισκογραφίας όπως τα «Από παγκάκι σε παγκάκι», «Είμαι κουκουλοφόρος» και «Τύπος αθλητικός», ακούστηκε και ο «Σκύλος αδέσποτος» του Κωνσταντίνου, στο οποίο συμμετείχε επίσης και η αδερφή του Βάσω, με την οποία μοιράζεται το τραγούδι και στον δίσκο.


Τις καλύτερες εντυπώσεις άφησε και η παρουσία του Tom Yosi, που κατέπληξε με το βιρτουόζικο παίξιμό του στην κιθάρα, παρά το νεαρό της ηλικίας του. Εδώ ακούσαμε και το κομμάτι «Στην Αθήνα», όπως το συναντούμε και στο δίσκο. Σε ρόλο καλεσμένου και ο George Gaudy, o παραγωγός του δίσκου, που με τη λιτή συνοδεία της κιθάρας έπαιξε τα “Come again” και “Mother”, μίλησε όμως και για παρασκηνιακές στιγμές της διαδικασίας ηχογράφησης του «Λαθραναγνώστη». Από τις κορυφαίες στιγμές στο live ήταν και η απόπειρα του Πετρόπουλου να διασκευάσει στα ελληνικά το “Mother” με «πειρακτική» διάθεση. Τέταρτος καλεσμένος ήταν ο Πάνος Φραγκιαδάκης των ΧατζηΦραγκέτα, οι οποίοι συμμετείχαν σε δύο τραγούδια του δίσκου και στους οποίους, όπως είπε και ο ίδιος ο Κωνσταντίνος, οφείλει πολλά. Εδώ ακούσαμε το «Αέρα κουβέντα» από ΧατζηΦραγκέτα, το «Για τη γάμπα της» του Βαγγέλη Γερμανού και ένα ακυκλοφόρητο του Φραγκιαδάκη, με τον ενδεικτικό τίτλο «Παρακινδυνευμένος ο έρωτάς σου». Δεν θα μπορούσε φυσικά να λείπει το «Για τη Δώρα», στο οποίο μάλιστα έπαιξε κιθάρα, όπως και στον δίσκο, ο Γιώργος Μάλλιαρης.


Όσον αφορά το μέρος του stand-up, αυτό έδεσε εξαιρετικά με το υπόλοιπο concept και παρεισέφρησε σε σημεία που βοηθούσαν το κοινό και τον καλλιτέχνη να χαλαρώσουν. Είναι κάτι που συνηθίζεται τελευταία και καθώς φαίνεται να έχει επιτυχία, το επιστρατεύουν όλο και περισσότεροι. Απολαυστική η γυναίκα της παρέας, Χρύσα Κατσαρίνη, εύστοχος και εντός κλίματος ο Αριστοτέλης Ρήγας, που προέβη σε ασύλληπτες διασκευές με την κιθάρα του και καταιγιστικός με αστεία «για λίγους», ο νεαρός Πάρης Ρούπος.


Το κεντρικό πρόσωπο, ο Κωνσταντίνος Πετρόπουλος, είχε αρκετές σημαντικές στιγμές και στα σημεία που παρέμενε μόνος επί σκηνής. Παρά τους αρκετούς καλεσμένους και το πλήθος των συμπράξεων, δεν υπήρξε σε καμία περίπτωση αυτό που λέμε «καπέλωμα». Όλα τα τραγούδια του δίσκου ακούστηκαν, αλλά και αρκετές δανεικές επιλογές από Σαββόπουλο και Τζίμη Πανούση μέχρι Δεληβοριά και διασκευασμένο Σάκη Ρουβά! Τον Κωνσταντίνο συνόδευσε η εξαιρετική μπάντα «Χαΐστες», που αποτελείται από τον Φοίβο Ανθή στα τύμπανα, τον Παντελή Πέτρου στο μπάσο και τον Γιώργο Παπουτσή στην κιθάρα.


*** Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση υλικού γραπτού ή οπτικού, χωρίς την άδεια του Music Corner…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here