Τέσσερις κορυφαίοι κόντρα τενόροι σε ιδιαίτερο πρόγραμμα, στο Μέγαρο Μουσικής…

Γκαλά με τους κορυφαίους κόντρα τενόρους του κόσμου και την Καμεράτα Ορχήστρα των Φιλων της Μουσικής υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου θα παρουσιαστεί την Πέμπτη, 23 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Τραγουδούν ο Μαξ Εμάνουελ Τσένσιτς, ο Χαβιέρ Σαμπάτα, ο Βινς Γι και ο Γιούρι Μυνιένκο.

Υπέροχο εγκώμιο σε μια ξεχωριστή φωνή!

Στην εποχή μας, μέσω της εντυπωσιακής άνθισης που γνωρίζει η μπαρόκ μουσική, η τέχνη και η δημοτικότητα των κόντρα τενόρων έχει φτάσει στο ζενίθ της και έχει αποκτήσει φανατικούς φίλους σε όλο τον κόσμο.

Η ξεχωριστή φωνή του κόντρα τενόρου, η ψηλότερη ανδρική φωνή, εμφανίστηκε στα μέσα του 17ου αιώνα και σύντομα καθιερώθηκε ως μια ιδιαίτερη φωνή, αντίστοιχη του καστράτου ή ακόμη αντικαθιστώντας αυτήν. Σημαντικοί συνθέτες της εποχής του μπαρόκ, όπως ο Γκέοργκ Φρήντριχ Χαίντελ, ενέταξαν στις όπερες αλλά και σε άλλα φωνητικά έργα τους, ρόλους κόντρα τενόρου.

Με την εξέλιξη της μουσικής και το πέρασμα στον κλασικισμό το ενδιαφέρον για τη φωνή του κόντρα τενόρου, όπως άλλωστε και για εκείνη του καστράτου, ατόνησε. Αναβίωση του ενδιαφέροντος για τη φωνή αυτή παρατηρήθηκε λίγο μετά τα μέσα του 20ου αιώνα, όταν εμφανίστηκε στο μουσικό προσκήνιο ο εξαίρετος, ο μοναδικός Άλφρεντ Ντέλλερ. Η παρουσία του και η προσφορά του συνδυάστηκαν, αφενός μεν με το αυξανόμενο ενδιαφέρον για την αναγεννησιακή και τη μπαρόκ μουσική, αφετέρου δε με την εκτίμηση που ανέπτυξαν προς την τέχνη του σύγχρονοί του συνθέτες, όπως ο Μπέντζαμιν Μπρίττεν και ο Μάικλ Τίππετ, οι οποίοι συνέθεσαν μουσική γι’ αυτόν. Τον δρόμο που άνοιξε ο Ντέλλερ ακολούθησαν νεότεροι ικανοί κόντρα τενόροι, όπως ο Τζέιμς Μπόουμαν, ο Ρενέ Γιακόμπς, ο Μάικλ Τσανς, ο Πωλ Έσσγουντ, ο Ζεράρ Λεν, ο Αντρέας Σόλ, ο Ντομινίκ Βις, καθώς και ο δικός μας Άρης Χριστοφέλης, για να μνημονεύσουμε μερικούς.

Οι επιδόσεις και οι ικανότητές τους ενέπνευσαν πολλούς σύγχρονους μουσουργούς στη σύνθεση μουσικής για την ξεχωριστή φωνή τους: ο Λίοναρντ Μπέρνσταϊν, ο Τζακίντο Σέλσι, ο Γκέργκι Λίγκετι, ο Κρυστόφ Πεντερέτσκι, ο Πήτερ Μάξγουελ Ντέιβις, ο Άριμπερτ Ράιμαν, ο Φίλιπ Γκλας, ο Άλφρεντ Σνίτκε, ο Μάικλ Νάυμαν, ο Χανς Βέρνερ Χέντσε, ο Τόμας Αντές είναι μερικοί επιφανείς από αυτούς.

Τιμώντας την ξεχωριστή αυτή φωνή η Καμεράτα Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής και ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Γιώργος Πέτρου, επέλεξαν τέσσερις από τους κορυφαίους σήμερα κόντρα τενόρους και τους πλαισιώνουν σε ένα συναυλιακό πρόγραμμα πραγματικό εγκώμιο της φωνητικής τους τέχνης. Οι εντυπωσιακές φωνητικές τους ικανότητες και η συχνά εξωπραγματική φωνητική τους έκταση υπόσχονται μια μουσική εμπειρία που θα παραμείνει ασφαλώς αλησμόνητη σε αυτούς που θα την παρακολουθήσουν.

v1 Armonia Atenea-cut

Ο Κροάτης Μαξ Εμάνουελ Τσένσιτς, ο Καταλανός Χαβιέρ Σαμπάτα, ο Αμερικανός, κορεάτικης καταγωγής, Βινς Γι και ο Ουκρανός Γιούρι Μυνιένκο θα ερμηνεύσουν δεξιοτεχνικές άριες και σύνολα από το μυθικό κόσμο της όπερας του 18ου αιώνα.

Τις φωνητικές τους ακροβασίες θα καθοδηγήσει μουσική που φέρει την υπογραφή του Αντόνιο Βιβάλντι (1678-1741), του Γκέοργκ Φρήντριχ Χαίντελ (1685-1759), του Γιόχαν Άντολφ Χάσσε (1699-1783), του Γιόζεφ Μυσλίβετσεκ (1737-1781) και του Νικόλα Πόρπορα (1686-1768).

Η Καμεράτα, έχοντας διαπρέψει διεθνώς στο σχετικό ρεπερτόριο, θα τους συνοδεύσει με όργανα εποχής, βεβαίως, επιζητώντας τη μεγαλύτερη πιστότητα και αυθεντικότητα ήχου. Θα συμπληρώσει, επίσης, το μουσικό πρόγραμμα ερμηνεύοντας τέσσερα υπέροχα κοντσέρτα μπαρόκ αισθητικής, γεννημένα από τη φαντασία του Βιβάλντι, του Χαίντελ και του Χάσσε.

Το πρόγραμμα που θα παρουσιαστεί στη συναυλία της 23ης Οκτωβρίου έχει ήδη ηχογραφηθεί με τους ίδιους συντελεστές και το ηχογράφημα θα εκδοθεί συντόμως από την εταιρεία SONY Classical, ενώ το ίδιο πρόγραμμα θα παρουσιαστεί, στο αμέσως προσεχές διάστημα, στο Théâtre des Champs-Elysées του Παρισιού, το Teatro Real της Μαδρίτης και την Αίθουσα Συναυλιών CRR της Κωνσταντινούπολης.

ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ
Βασιλίσσης Σοφίας και Κόκκαλη

ΑΙΘΟΥΣΑ ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ

Πληροφορίες εισιτηρίων: τηλ. 210 7282333

Ώρα: 8:30μ.μ.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here