Μια Θεσσαλονικιά στην Αθήνα. Η Άννα Μπαλάσκα στο Χυτήριο.

10/3/2014
Γράφει ο Μάριος Γκούβας
Φωτογράφηση: Αφροδίτη Ζαγγανά
www.musiccorner.gr

Το πρόγραμμα των live για κάλυψη έγραφε «Άννα Μπαλάσκα – 5/3» και η περιέργειά μας για το κορίτσι από τη Θεσσαλονίκη, οδήγησε τα βήματά μας στο Χυτήριο. Ήταν, άλλωστε, μια καλή ευκαιρία να ξαναβρεθούμε στον χώρο πολιτισμού που φιλοξενεί με χαρά καλλιτέχνες και media.

Φτάσαμε στο μαγαζί λίγο νωρίτερα από τις 22:00, που ήταν προγραμματισμένο το live και είχαμε χρόνο να γνωρίσουμε τη γλυκιά Άννα από τη Θεσσαλονίκη και να μιλήσουμε μαζί της για τη δουλειά της, αλλά και την πρώτη της εμφάνιση στην πρωτεύουσα.

balaska_live_2014_03_04

Music Corner: Κάνεις εμφανίσεις σε όλη την Ελλάδα, αλλά βρίσκεσαι πρώτη φορά στην Αθήνα. Γιατί «καθυστέρησες»; Την απέφευγες την Αθήνα;
Άννα Μπαλάσκα:
Νομίζω ότι απλά περίμενα να έρθει η σωστή ώρα. Δεν είχε ωριμάσει ακόμα αρκετά η κατάσταση. Κάθε καλλιτέχνης πρέπει να κάνει τον κύκλο του, τις εμφανίσεις του, να ετοιμαστεί όσο καλύτερα μπορεί στη σκηνή, με την ερμηνεία, την κίνηση. Ο καθένας έχει διαφορετικό χρόνο ωρίμανσης πάνω στη σκηνή. Και θεώρησα ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να εμφανιστώ και στην Αθήνα. Συνεργάζομαι χρόνια με τον πιανίστα Αλέξανδρο Τσακιρίδη, ετοιμάζουμε μαζί κάποια τραγούδια που θα ηχογραφηθούν σύντομα, οπότε μάλλον ήταν κατάλληλη η στιγμή να έρθω στην Αθήνα.

Music Corner: Θεωρείς ότι εδώ είναι πιο απαιτητικό το κοινό;
Άννα Μπαλάσκα:
Σίγουρα η Αθήνα είναι το κέντρο των καλλιτεχνών, οπότε δεν είναι δυνατόν να μην είναι απαιτητικό το κοινό. Από την άλλη πάλι, ήταν η στιγμή που εγώ θεώρησα ότι μπορώ να ξεκινήσω τις εμφανίσεις μου στην πρωτεύουσα και να δείξω πού πατάω και πού βρίσκομαι καλλιτεχνικά. Σίγουρα όμως είναι και η εποχή τέτοια που ο κόσμος είναι πιο απαιτητικός σε οτιδήποτε καλλιτεχνικό ή ψυχαγωγικό παρουσιάζεις. Αυτό, πάλι, από τη μια πλευρά δυσκολεύει τα πράγματα γιατί δεν είναι δυνατόν να χωρέσουν όλοι σε όλους τους τομείς, αλλά από την άλλη είναι καλό γιατί μπαίνουν διαχωριστικές γραμμές, ξεχωρίζουν οι καλύτεροι και όσοι έχουν κάτι διαφορετικό, κάτι νέο να προτείνουν.

balaska_live_2014_03_01

Music Corner: Εκτός από τη σημερινή, παρθενική σου εμφάνιση, έχεις κάποιο πρόγραμμα για την Αθήνα;
Άννα Μπαλάσκα:
Όχι ακόμα. Δε θέλω να «εκβιάσω» καταστάσεις, δε βιάζομαι. Το βασικό μου χρονοδιάγραμμα είναι να ετοιμάσω τα δικά μου κομμάτια, να ολοκληρώσω τις ηχογραφήσεις με τον Αλέξανδρο και στη συνέχεια θα έχω κάποιες συναντήσεις για εμφανίσεις στην Αθήνα. Στόχος μου είναι πριν την επόμενη εμφάνισή μου εδώ να έχω έτοιμη την προσωπική μου δισκογραφία, ώστε να είμαι πιο ολοκληρωμένη ως καλλιτέχνις.

Music Corner: Αυτά που ετοιμάζεις για τον πρώτο σου δίσκο, σε τι ύφος θα κινούνται, δεδομένου ότι οι μουσικές σου σπουδές έχουν βάση την παράδοση, συνεργασίες με λαϊκές φωνές, και jazzfunk επιρροές.
Άννα Μπαλάσκα:
Η αλήθεια είναι ότι έχω ασχοληθεί με βυζαντινή και παραδοσιακή μουσική, έχω συνεργαστεί με καλλιτέχνες του έντεχνου και ελαφρολαϊκού, αλλά τα τελευταία χρόνια άρχισα να ασχολούμαι με ξένο ρεπερτόριο και έχω ethnic και jazz επιρροές. Η μεγάλη μου αγάπη είναι το Σμυρνέϊκο τραγούδι, και λόγω καταγωγής, αλλά και το έντεχνο τραγούδι, ως ερμηνεία. Όλα τα άλλα γίνονται στα πλαίσια του «παντρέματος». Να πάρεις ήχους, ακούσματα, να παντρέψεις μουσικά όργανα, με τη δική μου οπτική γωνία. Τα δικά μου τα κομμάτια που ετοιμάζω, έχουν ήχο λίγο ρετρό εποχής, λίγο ηλεκτρονική υπόκρουση, οπότε θα είναι κάτι αρκετά συνδυαστικό. Δεν ξέρω αν θα είναι καινοτόμο, αλλά σίγουρα είναι μια προσπάθεια δικών μου επιλογών και επιρροών.

Music Corner: Εσύ υπογράφεις τη μουσική, τους στίχους;
Άννα Μπαλάσκα:
Γράφω στίχους. Τη μουσική τη γράφει ο Αλέξανδρος Τσακιρίδης με τον οποίο συνεργαζόμαστε πολλά χρόνια και γνωρίζει τι ταιριάζει στη φωνή μου, οπότε το αποτέλεσμα πιστεύω ότι θα είναι επιτυχημένο.

balaska_live_2014_03_02

Music Corner: Σου ευχόμαστε καλή επιτυχία γι’ απόψε και με το καλό ο δίσκος.
Άννα Μπαλάσκα:
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ.

—————-

Συνεχίσαμε την κουβέντα με τον Αλέξανδρο, όσο η Άννα υποδεχόταν το …fan club που γέμισε το μαγαζί, και λίγο αργότερα ο Αλέξανδρος άνοιξε το πρόγραμμα με ένα σόλο στο πιάνο του. Πολύ σύντομα και η Άννα ανέβηκε στη σκηνή και ξεκίνησε με “Una noche mas” της Yasmin Levy, ενώ στη συνέχεια μας καλωσόρισε και μας ερμήνευσε «Τσάϊ γιασεμιού» από Αρλέτα, “Dance me to the end of love” του Leonard Cohen, αλλά και “Summer Wine”.

balaska_live_2014_03_07

Ο Αλέξανδρος έδινε έντονη jazz διάθεση στο πιάνο του και η Άννα «ακολουθούσε» με αξιόλογες ερμηνείες σε τραγούδια διαφορετικών μουσικών ειδών και εποχών, όπως «Άσε με να μπω», «Σερενάτα», «Σου σφυρίζω» του Τώνη Μαρούδα, «Λόλα» του Κωστή Μαραβέγια, αλλά και “Sway” του Dean Martin, «Εγώ θα σ’ αγαπώ και μη σε νοιάζει» του Γιώργου Μουζάκη σε ντουέτο με τον Αλέξανδρο και το πρώτο μέρος, για την Άννα, ολοκληρώθηκε με «Παρτίδες».

Παρά το διάλειμμα της Άννας, η παράσταση δεν σταμάτησε. Απλά η Άννα άφησε για λίγο τη σκηνή στον Αλέξανδρο που ερμήνευσε «Ταξίδι» του Πορτοκάλογλου και «Γράμμα σ’ έναν ποιητή» του Δημήτρη Ζερβουδάκη σε ποίηση Νίκου Καββαδία.

Η Άννα, αφού πήρε τις «ανάσες» της, ξεκίνησε με «Άδωνις», συνέχισε λίγο αργότερα με “Amado Mio” και «Είσαι παιδί μου πειρασμός», «Το μηδέν», «Ξημερώνει πάλι» του Κραουνάκη, “Ney nah nah nah” των Vaya con Dios, «Εγώ μιλάω για δύναμη» της Δήμητρας Γαλάνη, «Βίρα τις άγκυρες», αλλά και «Ποιος έχει λόγο στην αγάπη» του Φίλιππου Πλιάτσικα ερμηνευμένο από τον Αλέξανδρο όπως και το «Μπόσα νόβα του Ησαΐα» του Φοίβου Δεληβοριά.

balaska_live_2014_03_08

Συνέχεια με «Κάρμεν», της Χριστιάνας, αλλά και τον παρόντα Δώρο Δημοσθένους που ερμήνευσε το «Που να βρω γυναίκα να σου μοιάζει» του Μιχάλη Σουγιούλ. «Το πάτωμα», «Η επιμονή σου» του Κώστα Λειβαδά, «Ο ανθρωπάκος». Το δεύτερο «διάλειμμα» ήρθε όταν ο Γρηγόρης Ποιμενίδης πήρε το μικρόφωνο και έκανε μιμήσεις, από Νίκο Παπάζογλου μέχρι Τόλη Βοσκόπουλο.

balaska_live_2014_03_14

Η εύθυμη νότα της βραδιάς ολοκληρώθηκε σύντομα και ο Αλέξανδρος με την Άννα επέστρεψαν στα «καθήκοντά τους» και συνέχισαν με πολλές ακόμα μεγάλες επιτυχίες του παρελθόντος, μεταξύ των οποίων και τα «Οι 7 νάνοι στο s/s Cyrenia» του Θάνου Μικρούτσικου και το πρόγραμμα έκλεισε με «Μάτια Κλειστά» και «Δυο μέρες μόνο», ενώ νωρίτερα είχαν γίνει δεκτές και «παραγγελιές» από το κοινό.

Πολύ καλή φωνή, δουλεμένη, με σωστά «πατήματα», όμορφα «γυρίσματα» και ενδιαφέρουσες χαμηλές συχνότητες, ένα στοιχείο στο οποίο πολλές γυναίκες ερμηνεύτριες «πονάνε». Πάρα πολύ καλή και η σκηνική παρουσία της Άννας, που με πολύ κέφι παρέσυρε το κοινό να τραγουδάει μαζί της. Ο Αλέξανδρος Τσακιρίδης στο πιάνο, έδωσε το δικό του ρεσιτάλ, με πολύ jazz διάθεση και όρεξη.

balaska_live_2014_03_10

Το πιο εντυπωσιακό της βραδιάς ήταν η διάρκεια. Η Άννα και ο Αλέξανδρος μας κράτησαν συντροφιά για 3,5 ολόκληρες ώρες, χωρίς σε καμία φάση να φανεί κάποια κόπωση, ούτε όταν η Άννα ερμήνευσε, προς το τέλος, ένα παραδοσιακό τραγούδι και μάλιστα χωρίς μικρόφωνο.

Το κοινό αποχώρησε, όπως κι εμείς, απόλυτα ικανοποιημένο από την απόδοση της Άννας και την εξαιρετική συνοδεία του Αλέξανδρου στο πιάνο. Η παρθενική εμφάνιση της Άννας Μπαλάσκα ήταν απόλυτα επιτυχημένη. Θα την περιμένουμε ξανά και με τα δικά της τραγούδια στις βαλίτσες.

Αποκλειστικές φωτογραφίες του MusicCorner από την παράσταση

*** Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση υλικού γραπτού ή φωτογραφιών, χωρίς την άδεια του Music Corner…

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here