12/5/2011
www.musiccorner.gr

Ευγένιος Δερμιτάσογλου
(σε …meeting με τον Λευτέρη Κατσουλιέρη
)

«Ράδιο Σκούρο Ανοιχτό» λέγεται ο τελευταίος δίσκος του Ευγένιου Δερμιτάσογλου αλλά είναι κάτι παραπάνω από ένας απλός δίσκος: μια θεατρική παράσταση, ένα διαφορετικό ραδιόφωνο, ένα πολύχρωμο κουβάρι όπου ιδέες, μουσικές, όργανα και εκλεκτοί καλεσμένοι μπλέκονται μαζί. Για να μας βοηθήσει να ξετυλίξουμε το κουβάρι, ο Ευγένιος Δερμιτάσογλου δέχτηκε να …έρθει στο Meeting Point και να απαντήσει στις ερωτήσεις μας!

Music Corner: Ο τελευταίος δίσκος σου «Ράδιο Σκούρο Ανοιχτό» έχει έντονα στοιχεία θεατρικότητας. Εκτός από μουσικός, ένιωθες και λίγο σαν σκηνοθέτης στην ηχογράφηση;
Ευγένιος Δερμιτάσογλου: Μπορεί όπως έλεγαν παλιότερα να αναπτύχθηκαν όλα αυτά σε μένα σιγά σιγά, παίζοντας, από την ανάγκη της έκφρασης. Όμως εδραιώθηκαν γράφοντας μουσική για το θέατρο και άλλα πράγματα ως δημιουργική «παραγγελιά» που με έφερε ως εδώ. Το «παιχνίδι» είναι τα πάντα! Χωρίς αυτό δε γίνεται να μιλήσεις πραγματικά και αληθινά αν δεν έχεις μπει στον χώρο της φαντασίας. Και βέβαια το παιχνίδι με τον κόσμο στα live. Να αυτοσαρκάζεσαι και να σαρκάζεις. Ηχογραφήσαμε αυτόν τον δίσκο σχεδόν ζωντανά κι όλοι βοήθησαν όπως και «ο καιρός» γι’ αυτό το αποτέλεσμα. Έτσι λοιπόν σκηνοθετήθηκαν αυτές οι ιστορίες.

Music Corner: Στο δίσκο συνεργάζεσαι με πολλούς και διαφορετικούς καλλιτέχνες. Πώς προέκυψαν αυτές οι συνεργασίες;
Ευγένιος Δερμιτάσογλου: Πάντα γινόταν αυτό, είναι μουσικοί, είναι φίλοι, τραγουδιστές, ηθοποιοί, ηχολήπτες, στιχουργοί κι όλοι αυτοί σου μαθαίνουν νέα πράγματα για να ανοίγει περισσότερο το κεφάλι σου. Να ερευνάς να πειραματίζεσαι και να προχωράς…

Music Corner: Υπάρχει κάποιος καλλιτέχνης, Έλληνας ή μη, στον οποίο θα ήθελες να δώσεις ένα «ρόλο» σε μελλοντικό δίσκο;
Ευγένιος Δερμιτάσογλου: Έχω κάνει διάφορες σκέψεις και επαφές για μουσικούς, δημιουργούς ή τραγουδιστές αλλά ας μην αναφερθούμε σ’ αυτό… Θα εξαρτηθεί από πολλά πράγματα. Είναι νωρίς ακόμα.

Music Corner: Πόσο εύκολο ήταν για σένα να εμπιστευτείς ένα από τα κομμάτια του σου στη Φωτεινή Βελεσιώτου και το Μπάμπη Παπαδόπουλο και να μείνεις σα δημιουργός στην άκρη; Έγραψες το κομμάτι με αυτούς στο μυαλό ή ήταν κάτι που ζήτησε το κομμάτι  στην πορεία;
Ευγένιος Δερμιτάσογλου: Έτσι το σκέφτηκα από την αρχή, περίπου… ήθελα κάτι απλό. Και γράφτηκε μια κι έξω με την Φωτεινή και τον Μπάμπη απέναντι, ζωντανά. Η φωνή της Βελεσιώτου έχει αυτό το βαρύ υγρό μέταλλο και την ψυχή στα γυρίσματα της που με γοήτευαν. Ήρθε κι ο Μπάμπης με την ώριμη απλότητα του και έγινε!

Music Corner: Η πολυπλοκότητα και η πολυχρωμία του δίσκου δυσκολεύουν την απόδοσή του ζωντανά; Ποιες προκλήσεις συναντάς και πώς τις αντιμετωπίζεις;
Ευγένιος Δερμιτάσογλου: Εδώ και χρόνια όλα αυτά τα τραγούδια αλλά και πολλά άλλα, παίζονταν ζωντανά σε πολλές μορφές. Με μεγάλη μπάντα, με μικρό σχήμα αλλά και με μια κιθάρα. Έτσι διαμορφώθηκαν. Στην ζωντάνια της κάθε περίπτωσης. Οπότε ήμουν έτοιμος για όλα. Έτσι κι αλλιώς η πρόκληση και η πολυπλοκότητα είναι δυο πρώτα ξαδέλφια που καταλήγουν αφαιρώντας ή προσθέτοντας στο απλό και στην ουσία του τραγουδιού.

Music Corner: Κάποια από τα κομμάτια του δίσκου, ειδικά το «Εκπτώσεις»,  έχουν έντονες κοινωνικοπολιτικές αναφορές. Πιστεύεις ότι στις μέρες που ζούμε χρειάζεται περισσότερη ευαισθησία από τους μουσικούς στα τρέχοντα ζητήματα;
Ευγένιος Δερμιτάσογλου: Είναι ένα τραγούδι που γράφτηκε το 1986 και με λίγη επεξεργασία έφτασε ως εδώ. Όπως και τα άλλα τραγούδια του δίσκου που είναι πολύ παλιά έως λιγότερο παλιά, είδα ότι ισχύει και σήμερα. Τίποτα δεν έχει αλλάξει… και βέβαια πρέπει να μιλάμε για όλα. Δεν είναι μόνο ο έρωτας, που αν κοιτάξουμε καλά υπάρχει παντού κι όχι μόνο στις ανθρώπινες σχέσεις…

Music Corner: Υπάρχει περιθώριο για τραγούδια με τέτοιο περιεχόμενο να αποκτήσουν απήχηση σε ένα ευρύτερο κοινό;
Ευγένιος Δερμιτάσογλου: Σίγουρα και πάντα θα υπάρχει… Τα άλλα είναι  κατάλληλοι χειρισμοί για να φτάσουν τα τραγούδια στον κόσμο. Για κάθε έναν άνθρωπο λειτουργεί ένα τραγούδι σύμφωνα με τα δικά του βιώματα ως τότε, αλλά και άλλα που δεν έχει φανταστεί. Κάποιος μπορεί να δει απ’ την μεριά του κάτι σ’ ένα τραγούδι που να μην το έχω δει ακόμα κι εγώ. Τα τραγούδια πάνε εκδρομή, δουλεύουν στο γραφείο, γελούν, θυμώνουν

Music Corner: Ποιος πιστεύεις τελικά ότι είναι ο ρόλος των μουσικών σε μια κοινωνία σε κρίση;
Ευγένιος Δερμιτάσογλου: Το ίδιο με όλους τους υπόλοιπους πολίτες πιστεύω. Απλά η μουσική και οι μουσικοί μπορούν να σε αφυπνίσουν, ένα τραγούδι να σου δώσει κουράγιο, να χαρείς, να λυπηθείς, να σκεφτείς αλλά και να «ξεχαστείς» …

Music Corner: Δεδομένων των συνθηκών, υπάρχει συχνότητα για το “Ράδιο Σκούρο Ανοιχτό”;
Ευγένιος Δερμιτάσογλου: Η καλύτερη συχνότητα για να συντονιστείτε είναι τα live!

Music Corner: Αν μπορούσες να αλλάξεις τρία πράγματα στο πώς λειτουργεί η μουσική βιομηχανία σήμερα, ποια θα ήταν αυτά;
Ευγένιος Δερμιτάσογλου: Να αναπροσδιορίσουν την πολιτιστική και καλλιτεχνική ταυτότητά τους (πράγμα που σιγά σιγά ίσως κάνουν). Για να μπορέσουν να προχωρήσουν μαζί με τους δημιουργούς (που χωρίς αυτούς δεν γίνεται) πιο μπροστά στις εποχές μας

Music Corner: Ποια θα είναι τα επόμενα βήματα του Ευγένιου Δερμιτάσογλου;
Ευγένιος Δερμιτάσογλου: Με ενδιαφέρει να παίζω με νέους μουσικούς ανανεώνοντας έτσι τις μουσικές μου δεξαμενές, την κυκλοφορία του επόμενου – υπόλοιπου δίσκου από το “ράδιο σκούρο ανοιχτό” και εμφανίσεις όπου “δεν μπορούμε” να παίξουμε

——–

***Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση υλικού γραπτού ή φωτογραφιών, χωρίς την άδεια του Music Corner…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here