Ποτέ στην ιστορία δεν ήταν τόσο εύκολο για έναν νέο μουσικό να κάνει τη μουσική του διαθέσιμη στο κοινό και ταυτόχρονα ποτέ δεν ήταν τόσο δύσκολο να την κάνει να ακουστεί. Ας σκεφτούμε ότι όλο και περισσότερη μουσική κυκλοφορεί δωρεάν ή με εξαιρετικά χαμηλό κόστος μέσω streaming, χιλιάδες podcasts, διαδικτυακές ραδιοφωνικές εκπομπές και τραγούδια στο Youtube «ανεβαίνουν» διαρκώς στο διαδίκτυο.

Μια πρόσφατη μέτρηση έδειξε ότι κάθε λεπτό της ώρας ακούγονται 38,052 ώρες μουσικής στο Spotify. Στη διάρκεια ενός χρόνου πάνω από 20 δισεκατομμύρια ωρών μουσικής ακούγονται, μόνο στο Spotify.

Για τους μουσικόφιλους ποτέ δεν ήταν τόσο εύκολο να έχουν πρόσβαση στο έργο ενός καλλιτέχνη. Μέσα από διάφορες πλατφόρμες μπορούν να ακούσουν αρχειακές ηχογραφήσεις ή τις πιο πρόσφατες κυκλοφορίες με μερικά κλικ του ποντικιού τους. Το ίδιο εύκολο είναι να επισκεφτεί κάποιος την διαδικτυακή πλατφόρμα του NetBet για να ποντάρει σε κάποιο από τα συναρπαστικά παιχνίδια καζίνο, που προσφέρουν έντονες συγκινήσεις και υψηλές αποδόσεις.

Τόσο οι πλατφόρμες διαμοιρασμού μουσικής, όσο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επιτρέπουν στους μουσικούς να ελέγχουν τη διανομή αλλά και την προώθηση του έργου τους, παρακάμπτοντας συχνά τις δισκογραφικές εταιρείες.

Με αυτό το σκεπτικό έχουν ιδρυθεί πολλές εναλλακτικές εταιρείες παραγωγής, που επιδιώκουν να καλύψουν τις ανάγκες ενός στοχευμένου και όχι μαζικού κοινού. Κάτι που σαφώς ευνοεί τους ανεξάρτητους μουσικούς, που μπορούν να εστιάσουν σε αυτό που πραγματικά έχει σημασία: τη μουσική.

Τι πρέπει να κάνει ένας μουσικός ή ένας παραγωγός για να προωθήσει αποτελεσματικά τη δουλειά του μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Θα παρουσιάσουμε παρακάτω μερικές βασικές τακτικές.

Facebook

  • Διατηρείστε το προφίλ σας ενεργό ποστάροντας τις πιο πρόσφατες εμφανίσεις ή ηχογραφήσεις
  • Δημιουργείστε μια λίστα ομάδων σχετικών με το είδος της μουσικής σας και ενημερώνετε αυτή τη λίστα τουλάχιστον μια φορά τον μήνα
  • Εκμεταλλευτείτε τις δυνατότητες του FacebookLive ώστε η εμφάνισή σας σε κάποιο τοπικό κλαμπ να είναι προσβάσιμη σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης

Twitter

  • Δημιουργείστε μια λίστα hashtagsσχετικών με το είδος της μουσικής σας και ποστάρετε τακτικά το υλικό σας, για παράδειγμα #greekrap, #lowbap, #entehno, κτλ. Ενημερώνετε τακτικά αυτή τη λίστα για να έχετε καλύτερα αποτελέσματα.
  • Χρησιμοποιήστε κάποιο online εργαλείο όπωςτο Buffer για να δημιουργήσετε ένα playlistτηςμουσικής σας, το οποίο θα στέλνεται αυτόματα σε όλους τουςακόλουθούς σας,όπωςκαι σε νέους ακροατές με τη βοήθεια στοχευμένων και σχετικών hashtags.

Instagram

  • Δημιουργήστε ενδιαφέρον και πρωτότυπο backstage υλικό για να το μοιραστείτε με όσους σας ακολουθούν, για παράδειγμα, αν ηχογραφείτε ένα νέο κομμάτι, στείλτε στους followers σύντομα πλάνα από το στούντιο.
  • Ενημερώστε για τη δουλειά σαςδημοφιλείς influencers στο Instagram που θα μπορούσαν ενδεχομένως να προωθήσουν τη δουλειά σαςσε διαφορετικό κοινό.

Η μουσική βιομηχανία εξελίσσεται διαρκώς και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αποκτήσει μείζονα σημασία τα τελευταία χρόνια. Αναμφίβολα, οι στρατηγικές προώθησης που ακολουθούν οι μουσικοί και οι μάνατζερ τους θα αλλάζουν διαρκώς τα επόμενα χρόνια.

Αυτό που είναι σημαντικό για έναν καλλιτέχνη είναι να είναι πάντα σε επιφυλακή και να μην παραμελεί την παρουσία του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανεξάρτητα από την προσωπική του άποψη για αυτά. Εάν το κοινό βρίσκεται εκεί, ένας καλλιτέχνης έχει υποχρέωση να έλθει σε επαφή μαζί του.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here