Γράφει ο Σωτήρης Κατσαβάκης
Φωτογράφηση: Νατάσσα Ασημακοπούλου
Είναι η στιγμή που μία μέρα μετά τα Χριστούγεννα θες να ηρεμήσεις από το πολύβουο εορταστικό κλίμα. Να αφεθείς σε μια αναπαυτική θέση, να κλείσεις τα μάτια και να ταξιδέψεις. Το προαισθανόμουν ότι κάπως έτσι θα συνέβαινε πηγαίνοντας να παρακολουθήσω την Ηρώ Σαΐα στο δικό της ρεσιτάλ στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.
Η παράσταση «Γυναίκα Τριαντάφυλλο» έρχεται από το παρελθόν, πέντε χρόνια πριν, όταν η Ηρώ Σαΐα με την καθοδήγηση του Σταμάτη Κραουνάκη και την ενορχήστρωση του Νεοκλή Νεοφυτίδη την είχε πρωτοανεβάσει στην Αθηναΐδα, ενώ στη συνέχεια κυκλοφόρησε και σε CD, το πρώτο προσωπικό της.
Έκτοτε η Ηρώ έκανε νέα βήματα: Συνεργάστηκε με τον Λουκιανό Κηλαηδόνη, την Αφροδίτη Μάνου και, τα τελευταία χρόνια, με τον Σταύρο Ξαρχάκο σε πολύ μεγάλες παραστάσεις όπως τα “Αμάν Αμήν” και “Μάνα μου Ελλάς”, καθώς και στα αφιερώματα στον Μάνο Χατζiδάκι, τη Μελίνα Μερκούρη και τον Βασίλη Τσιτσάνη.
Έχοντας κάνει τα πρώτα της πετυχημένα βήματα μέσα από τη Σπείρα-Σπείρα, η Σαΐα μπορεί και ξέρει να κινείται στη σκηνή, ισορροπώντας ιδανικά ανάμεσα στην ερμηνεία και το θέατρο, τη μουσική και την έκφραση.
Έτσι και εδώ, στο «Γυναίκα Τριαντάφυλλο», ερμήνευσε τριάντα «γυναικεία» τραγούδια, γεμάτα αγάπη, συναίσθημα, ρομαντισμό και… άρωμα τριαντάφυλλο, ξανά σε σκηνοθεσία του Σταμάτη Κραουνάκη και ενορχήστρωση Νεοκλή Νεοφυτίδη!
Εναλλαγές ανάμεσα σε σημαντικά τραγούδια και συνθέτες, όπως οι Μάνος Χατζιδάκις, Γιάννης Σπανος, Σταμάτης Κραουνάκης, Θάνος Μικρούτσικος, Νίκος Αντύπας, Νίκος Μαμαγκάκης και άλλοι. Με ερμηνεία μετρημένη αλλά και ένταση, τσαλακώθηκε στη σκηνή και έδωσε ψυχή στους χίλιους ρόλους του έρωτα, από το πρώτο εφηβικό συναίσθημα έως το ενήλικο πάθος.
Η φωνή και οι κινήσεις της προσαρμόζονταν στο κάθε τραγούδι αυτόματα, συνδυάζοντας διαφορετικούς κόσμους όπως το “Ο Pastor” με το «Γυναίκα Τριαντάφυλλο», τη «Ρόζα Ροζαλία» της Λιλιπούπολης με το «Eleanor Rigby» των Beatles και το «Καναρίνι». Το «Είν’ αρρώστια τα τραγούδια» των Ελευθερίου – Ξαρχάκου με το κυπριακό παραδοσιακό «Γιασεμί» και τα «Τα παιδιά του Πειραιά» με το «Histoire d’ un amour»!
Μαζί της στην ατμοσφαιρική σκηνή με τον υποβλητικό φωτισμό του Black Box του Ιδρύματος Μιχάλη Κακογιάννη, o πολύ ταλαντούχος Νεοκλής Νεοφυτίδης στο πιάνο και η νεαρή Αριάδνη Πόλκα στο βιολοντσέλο μοιράστηκαν επί ίσοις όροις τη μαγεία και το μετέτρεψαν τελικά σε… μουσικό κουτί.
Η παράσταση έχει εμπλουτιστεί με καινούργια τραγούδια από το πρόσφατο CD της Ηρώς, όπως το ομώνυμο “Λευκό Χαρτί” και το “Ποια κρεβάτια ζεσταίνεις”.
Η βραδιά που παρακολουθήσαμε εμείς στις 26/12 ήταν sold out και ήδη πολύς κόσμος έκλεινε εισιτήρια για την επόμενη -τελευταία- εμφάνισή της στις 2/1. Νομίζω πως η επαναφορά της παράστασης βρήκε την Ηρώ Σαΐα ωριμότερη από ποτέ και το κοινό έτοιμο να την ανακαλύψει ξανά.
Μας άρεσε:
Το πάθος και η ένταση της ερμηνείας της Ηρώς.
Οι ενορχηστρώσεις του Νεοκλή Νεοφυτίδη.
Θα θέλαμε:
Λιγότερο “ροζ”στο πρόγραμμα.
Πιο φωτεινή τη σκηνή, με λιγότερο μαύρο.
Φεύγοντας:
Αξίζει και θα προτείναμε την παράταση των εμφανίσεων. Παράλληλα αναμένουμε από την Ηρώ τα επόμενα βήματα της.
Αποκλειστικές φωτογραφίες του MusicCorner από την παράσταση
*** Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση υλικού γραπτού ή φωτογραφιών, χωρίς την άδεια του Music Corner…