“Meeting point” – Βασίλης Φλώρος … 24/6/2010

24/6/2010
www.musiccorner.gr

ΒΑΣΙΛΗΣ ΦΛΩΡΟΣ

Ένας νέος τραγουδοποιός, ο Βασίλης Φλώρος, πέρασε τις όχθες της ελληνικής δισκογραφίας και έφτασε στις “όχθες της αυγής“, όπως λέγεται το πρώτο του album. Ένας ποιοτικός καλλιτέχνης, που το αποδεικνύει σε κάθε του νότα και κάθε του στίχο και που κινείται σε στέκια έντεχνα και παραδοσιακά.

Ο δίσκος περιέχει δεκατρία τραγούδια σε μουσική και στίχους του ίδιου, τα πέντε από τα οποία ερμηνεύει ο Γιώργος Νταλάρας, δύο ο Δημήτρης Ζερβουδάκης, τέσσερα ο ίδιος ο Βασίλης Φλώρος και από ένα ο Δημήτρης Μυστακίδης και η Ανατολή Μαργιόλα.

Ο Βασίλης Φλώρος γεννήθηκε το καλοκαίρι του 1982 στον Υμηττό. Είναι τελειόφοιτος του τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αθηνών, αυτοδίδακτος μουσικός και τραγουδοποιός. Αυτό το καιρό υπηρετεί τη στρατιωτική του θητεία, ωστόσο βρήκε το χρόνο να απαντήσεις στις ερωτήσεις που του θέσαμε και σας τις παρουσιάζουμε στο σημερινό “Meeting point“, τη στήλη του MusicCorner.gr που στόχο έχει να εξερευνήσει τις σκέψεις και τις απόψεις καλλιτεχνών απ’ όλα τα είδη της ελληνικής μουσικής σκηνής…

Music Corner: Τελευταία συναντώ όλο και περισσότερους νέους καλλιτέχνες που παράλληλα με τη τέχνη τους έχουν ολοκληρώσει σπουδές σε κάποιο Πανεπιστήμιο. Τι συμβαίνει και τόσος πολύς κόσμος ιδρώνει για να σπουδάσει σε ένα ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα και τελικά στρέφεται στο τραγούδι; Υπάρχει μεγαλύτερη επαγγελματική ασφάλεια στο χώρο αυτό; Εσύ υπάρχει περίπτωση στο μέλλον να εργαστείς σαν μαθηματικός;
Βασίλης Φλώρος: Έχω τη γνώμη ότι στο τραγούδι πάντα συναντούσες καλλιτέχνες, που είχαν παρακολουθήσει κάποια ανώτατη σχολή. Και είναι ευτυχής αυτός που έχει τη δυνατότητα να υπηρετεί αυτό που αγαπάει. Απλά, δε νομίζω ότι η επαγγελματική ασφάλεια αποτελεί κριτήριο επιλογής του χώρου του τραγουδιού για ένα νέο επιστήμονα. Άλλα είναι τα κριτήρια. Η αγάπη του για τη μουσική είναι το κυρίαρχο. Φυσικά δεν πρέπει να παραγνωρίσουμε την ανασφάλεια στο πεδίο του αντικειμένου των σπουδών του. Παράδειγμα τα παιδιά, που με ένα και δύο μεταπτυχιακά δουλεύουν σερβιτόροι ή delivery για να τα βγάλουν πέρα. Το φαινόμενο των νέων επιστημόνων που παίρνουν το δρόμο της ξενιτιάς για να ξεφύγουν από την αθλιότητα των 500 ευρώ και της ανεργίας πιστεύω ότι έχει πέσει στην αντίληψή σας. Όσο για την περίπτωσή μου, το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι ο χρόνος θα δείξει.

Music Corner: Στο πρώτο σου κιόλας album συμμετέχουν ονόματα όπως του Γιώργου Νταλάρα και του Δημήτρη Ζερβουδάκη που προκαλούν εντύπωση! Γιατί πιστεύεις αυτοί οι καλλιτέχνες αποφάσισαν να συμμετέχουν στο έργο σου; Πως προέκυψε η επαφή – συνεργασία μαζί τους;
Βασίλης Φλώρος:
Κάποια στιγμή πήρα το θάρρος και ήρθα σε επαφή με τον κύριο Γιώργο, όπου του έδωσα να ακούσει ένα δείγμα της δουλειάς μου. Ανταποκρίθηκε άμεσα. Έσκυψε με αγάπη στην ουσία της. Η βοήθειά του και η εν γένει καθοδήγησή του ήταν καθοριστική. Ύστερα από προτροπή του, ήρθε να προστεθεί και η συμμετοχή του Δημήτρη του Ζερβουδάκη, τον οποίο από μικρό παιδί θαύμαζα για το έργο του και την ιδιαίτερη ερμηνεία του. Θα ήταν παράλειψη βέβαια από μέρους μου να μην αναφερθώ στο Δημήτρη Μυστακίδη και την Ανατολή Μαργιόλα για την τιμή που μου έκαναν να συμμετάσχουν στο δίσκο. Τέλος, καθοριστικό ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα είχαν όλοι οι ξεχωριστοί άνθρωποι και εξαίρετοι μουσικοί που έβαλαν ο καθένας την πινελιά του στα τραγούδια.

Music Corner: Έγραψες 13 τραγούδια και ερμηνεύεις μόνο τα τέσσερα. Μήπως δεν σ’ ενδιαφέρει τόσο πολύ το ερμηνευτικό κομμάτι όσο η δημιουργία; Σε μια επόμενη δουλειά θα ήθελες να λες ο ίδιος περισσότερα κομμάτια ή πάλι θα αναζητήσεις συνεργασίες με άλλους ερμηνευτές;
Βασίλης Φλώρος: Έχω την άποψη ότι τα σύνολα δημιουργών και ερμηνευτών δεν είναι ξένα μεταξύ τους. Στην τομή τους συναντάμε τραγουδοποιούς που ερμηνεύουν καταπληκτικά τα κομμάτια τους. Ενδεικτικά αναφέρω τις περιπτώσεις των Δημήτρη  Ζερβουδάκη, Ορφέα Περίδη και Σωκράτη Μάλαμα. Προσωπικά, θεωρώ ότι δεν ανήκω σε αυτή την τομή. Παρόλα αυτά οι ρόλοι δημιουργού και ερμηνευτή είναι διακριτοί. Όπως ο ερμηνευτής έχει ανάγκη το έργο του δημιουργού, έτσι και το δεύτερο αξίζει να συναντήσει τη φωνή που θα το αναδείξει.

Music Corner: Τα τραγούδια σου θα τα χαρακτήριζα έντεχνα λαϊκά και κάποιες στιγμές «βουτηγμένα» σε ρεμπέτικη τεχνογνωσία. Ποιες είναι οι μουσικές σου καταβολές; Ποιοι καλλιτέχνες έχουν «ποτίσει» την αισθητική σου για το τραγούδι;
Βασίλης Φλώρος: Από που να αρχίσω και που να τελειώσω. Από τον “Ξεμάγκα” του Βαγγέλη Παπάζογλου ως το “Μοναχό τον άνθρωπο” του Νικόλα του Παπάζογλου, από το “Μη μου ξαναφύγεις πια” του Βασίλη Τσιτσάνη μέχρι το “Ντόμινο” του Σωκράτη Μάλαμα, από τα ηπειρώτικα μοιρολόγια ως τον σπαρακτικό λυγμό του Curt Cobain, από τα λυρικά του Μίκη Θεοδωράκη ως το “Βραχνό Προφήτη” του Θανάση Παπακωνσταντίνου, από τα αμερικάνικα μπλουζ ως τα “Τα τραγούδια μου τ’ αμερικάνικα” του Ορφέα Περίδη κι από το “ο Χαμένος τα παίρνει όλα” του Γιάννη Αγγελάκα μέχρι τα “Ανείπωτα” του Δημήτρη Ζερβουδάκη, τα μουσικά “πηγαινέλα” δεν έχουν τελειωμό.

Music Corner: Τι τύχη θεωρείς ότι μπορεί να έχει ένας δίσκος σε μια εποχή δύσκολη για τη δισκογραφία και με τραγούδια πολύ ψαγμένα συνθετικά και στιχουργικά, που μένουν μακριά από τη λογική του σουξέ και γι’ αυτό πιθανότατα πολλά σύγχρονα ραδιόφωνα θα το αγνοήσουν;
Βασίλης Φλώρος:
 Όταν ο δίσκος έχει κάτι να πει θα βρει το δρόμο του στο ταξίδι του μέσα στο χωρόχρονο, όσα εμπόδια κι αν συναντήσει. Υπάρχει και μία άλλη Ελλάδα από αυτή που μας προβάλλουν τα μέσα “ενημέρωσης”.

Music Corner: Τι θα ήθελες να αλλάξει στη σύγχρονη ελληνική μουσική σκηνή;
Βασίλης Φλώρος: Θα ήθελα να δοθεί περισσότερος χώρος σε δημιουργούς, που με τη δουλειά τους, δίνουν απάντηση στο στίχο του Γιώργου Ζαμπέτα “τα βασανάκια του λαού, ποιος θα τα τραγουδήσει”; Σημαντική δουλειά γίνεται σε πολλά μουσικά σχολειά, που δυστυχώς δεν στηρίζεται και δεν προβάλλεται όσο θα έπρεπε.

Music Corner: Τι θα ήθελες να αλλάξει στο χαρακτήρα του σύγχρονου έλληνα;
Βασίλης Φλώρος: Να πάψει να είναι απαθής μοναχικός κάτοικος αυτού του τόπου και να συνειδητοποιήσει ότι αποτελεί μέλος ενός συνόλου με το οποίο αλληλεπιδρά. Με λίγα λόγια να γίνει ΠΟΛΙΤΗΣ.

Music Corner: Η σχέση σου με το Internet ποια είναι;
Βασίλης Φλώρος:
 Αρκετά καλή και θα έλεγα υγιής. Εξάλλου το μαχαίρι υπάρχει για να κόβουμε το ψωμί και όχι για να το στρέφουμε στον εαυτό μας.

Music Corner: Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σου; Ετοιμάζεις κάποιες εμφανίσεις;
Βασίλης Φλώρος:
Προς το παρών υπηρετώ τη θητεία μου, οπότε πρωταρχικός μου στόχος είναι η απόλυσή μου. Κάπου εκεί θα ξεκινήσουν και κάποιες ζωντανές εμφανίσεις, στις οποίες θα παρουσιάσω και “τις όχθες της αυγής”. Ελπίζω οι συνθήκες να το επιτρέπουν τότε! Εν τω μεταξύ δουλεύω τα τραγούδια της επόμενης ενότητας.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here