Φωτορεπορτάζ: Ματίνα Φουντούλη

Αν υπάρχει κάτι που μου αρέσει περισσότερο από τα καλοκαιρινά live του Σεπτεμβρίου σε όμορφες αυλές του κέντρου της Αθήνας είναι εκείνα που γίνονται στη πόλη και παράλληλα σε πηγαίνουν νοητά ταξίδια προς κάθε κατεύθυνση. Και ειδικά όταν ένα live έχει έναν τίτλο που θα μπορούσε κάλλιστα να περιγράφει το καλοκαίρι σου, ε δε γίνεται εσύ να λείπεις…

Στο Χυτήριο, λοιπόν, και στην αυλή του, αφού η ζέστη όχι μόνο το επιτρέπει ακόμα, αλλά το επιβάλλει. βρέθηκε η Ανδριάνα Μπάμπαλη και οι φίλες της -στο εξής θα το λέμε “Ανδριάνα Μπάμπαλη Quartet“, καθώς ακόμα αναζητείται το όνομα του σχήματος- για να μας πάνε ταξίδια σε γνωστά και άγνωστα μονοπάτια, κοντινά ή μακρινά.

babali_live_2016_09_005

Η ιδέα είναι να πάρουμε γνωστά τραγούδια της ερμηνεύτριας και όχι μόνο και με τη βοήθεια μιας κιθάρας, ενός βιολιού, ενός κοντραμπάσου, ενός πιάνου και ενός φλάουτου, αλλά και του μάγου Άκη Κατσουπάκη, να τα ανακατέψουμε και να φτιάξουμε νέα. Και νομίζω στο μεγαλύτερο βαθμό πέτυχε και ήταν ένα ευχάριστο πείραμα που ελπίζω να συνεχιστεί και να εμπλουτιστεί ακόμα περισσότερο. Πάμε να πιάσουμε την βραδιά από την αρχή της όμως, και συγκεκριμένα από τη στιγμή της απογείωσης.

Το πρώτο ταξίδι που κάναμε ήταν με τη χρονομηχανή των κοριτσιών. Περιπλανήσεις στην Αθήνα του ’54 και στη “Μαγική Πόλη” του Μάνου και του Νίκου Κούνδουρου, που πάντα προσπαθούμε να τη φέρνουμε στο μυαλό μας όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με την Αθήνα του 2016. Στη συνέχεια, ακολουθούμε την Ανδριάνα σε ταξίδι σχέσεων, από το γάμο ως το διαζύγιο, και στους “50 τρόπους για να αφήσεις τον εραστή σου”.


To πρώτο ταξίδι εκτός συνόρων ήταν στην Αργεντινή του Piazzola, με συνεπιβάτη τον Θωμά Κοντογιώργη και τη ματιά του στο “Oblivion”, στη Βραζιλία να συναντήσουμε έναν… όχι πολύ ευαίσθητο άνθρωπο, στην Ιταλία του Antonacci, στην Αμερική της Meghan Trainor για να μιλήσουμε για γυναικεία θέματα, στην Αγγλία για να τιμήσουμε και να θυμηθούμε την Amy Winehouse και επιστροφή στην Ελλάδα των ’90s και στον τραγουδιστή που “το όνομά του ισοδυναμεί με μια κραυγή” ώστε να ερωτευτούμε “ξανά, από την αρχή ξανά, σαν να ήτανε η πρώτη μας φορά”, αλλά και να πιούμε ένα “Τσάι γιασεμιού” πριν το διάλειμμα της παράστασης, όχι ερμηνευμένο από την Ανδριάνα αυτή τη φορά, αλλά από την άλλη υπέροχη φωνή του κουαρτέτου, την Εύη Μάζη.


Αμέσως μετά το διάλειμμα, μας περίμενε μια όμορφη καντάδα. Μια καντάδα που αναγνωρίστηκε από τις πρώτες νότες και χειροκροτήθηκε αμέσως και δυνατά απ’ όλους, και που όλοι οι στίχοι ψιθυρίστηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του τραγουδιού στο αυτί του διπλανού. “Είσαι εσύ ο άνθρωπός μου”…

Και επειδή ένα ταξίδι πολλές φορές είναι συνδεδεμένο και με την ξενιτιά, δε θα μπορούσε να παραλειφθεί ένα mini αφιέρωμα σε αυτήν. “Derniere Danse”, “Περιπλανώμενο” και “Πουλάκι ξένο”. Αμέσως μετά, φύγαμε για ένα υπερατλαντικό ταξίδι στην Κίνα του ’38, εν μέσω Κινο-Ιαπωνικού πολέμου που μας περιγράφει τις… ομορφιές της Κίνας, στα άπταιστα κινέζικα της Εύης Μάζη. Ένα πέρασμα από Γαλλία και “Je ne veux pas travailler” και επιστροφή στην Ελλάδα. “Εσύ είσαι η αιτιά που υποφέρω”, “Δε μπορεί κανείς να ξέρεις”, “Η σκλάβα” (πάλι σε μια υπέροχη ερμηνεία της Εύης που καταχειροκροτήθηκε), το “Τανγκο” της Χαρούλας και επίλογος με εκείνο το πρώτο που μας είχε συστηθεί το 2003 και που τότε ο Κώστας Λειβαδάς που το υπογράφει της είχε υποσχεθεί ότι με αυτό θα την κάνει πλούσια.  Κι ας έγινε μόνο ψυχικά, όπως μας εκμυστηρέυτηκε. “Μοίρα μου έγινες”.

 

Για το encore, για το οποίο επανήλθαν μετά από ένθερμα χειροκροτήματα -ανάμεσα στα οποία και εκείνα της Ελένης Τσαλιγοπούλου και του Διονύση Σαββόπουλου- επέλεξαν μία από τις 25 παρτιτούρες του Άκη Κατσουπάκη που είχαμε ακούσει ήδη μέσα στη βραδιά, καθώς ήταν ένα πρόγραμμα πολύ συγκεκριμένο. Και το τυχερό, λοιπόν, ήταν το “Ξανά” του Σάκη Ρουβά, το οποίο έχει και σκοπούς ηχογράφησης, οπότε μείνετε συντονισμένοι!

Ανδριάνα Μπάμπαλη: Κιθάρα, τραγούδι
Βασιλική Μαζαράκη: Βιολί
Μαρί Χασάπη: Κοντραμπάσο
Εύη Μάζη: Πιάνο, φλάουτο, τραγούδι

babali_live_2016_09_012

———————-

*** Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση υλικού, χωρίς την άδεια του Music Corner…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here