Προηγούμενες στήλες

16 Νοεμβρίου 2007
9 Νοεμβρίου 2007
2 Νοεμβρίου 2007
26 Οκτωβρίου 2007
19 Οκτωβρίου 2007
12 Οκτωβρίου 2007
5 Οκτωβρίου 2007
28 Σεπτεμβρίου 2007
21 Σεπτεμβρίου 2007
14 Σεπτεμβρίου 2007
7 Σεπτεμβρίου 2007
27 Ιουλίου 2007
20 Ιουλίου 2007
13 Ιουλίου 2007
6 Ιουλίου 2007
29 Ιουνίου 2007
22 Ιουνίου 2007
15 Ιουνίου 2007
8 Ιουνίου 2007
1 Ιουνίου 2007
25 Μαΐου 2007
18 Μαΐου 2007
11 Μαΐου 2007
4 Μαΐου 2007
27 Απριλίου 2007
20 Απριλίου 2007
13 Απριλίου 2007
30 Μαρτίου 2007
23 Μαρτίου 2007
16 Μαρτίου 2007
9 Μαρτίου 2007
2 Μαρτίου 2007
23 Φεβρουαρίου 2007
16 Φεβρουαρίου 2007
9 Φεβρουαρίου 2007
2 Φεβρουαρίου 2007
26 Ιανουαρίου 2007
19 Ιανουαρίου 2007
12 Ιανουαρίου 2007
5 Ιανουαρίου 2007
29 Δεκεμβρίου 2006
22 Δεκεμβρίου 2006
15 Δεκεμβρίου 2006
8 Δεκεμβρίου 2006
1 Δεκεμβρίου 2006
24 Νοεμβρίου 2006
17 Νοεμβρίου 2006
10 Νοεμβρίου 2006
3 Νοεμβρίου 2006
27 Οκτωβρίου 2006
20 Οκτωβρίου 2006
13 Οκτωβρίου 2006
6 Οκτωβρίου 2006
29 Σεπτεμβρίου 2006
22 Σεπτεμβρίου 2006
15 Σεπτεμβρίου 2006
8 Σεπτεμβρίου 2006 1Σεπτεμβρίου 2006
28 Ιουλίου 2006
21 Ιουλίου 2006
14 Ιουλίου 2006
7 Ιουλίου 2006
30 Ιουνίου 2006
23 Ιουνίου 2006
16 Ιουνίου 2006
9 Ιουνίου 2006


Ένας δίσκος ήρθε απ' τα παλιά!
Οι δίσκοι που ποτέ δεν ξεχνάμε...!
Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2007

Η στήλη αυτή του musiccorner έχει ως στόχο να θυμίσει στους παλαιότερους και να προτείνει στους νεότερους μια σειρά από δίσκους 33 στροφών που εκδόθηκαν σε μια «χρυσή» περίοδο για το ελληνικό τραγούδι. Τότε που μεσουρανούσαν μεγάλοι συνθέτες, ποιητές και στιχουργοί, αλλά και ερμηνευτές. Τότε που ένας νέος δίσκος του Θεοδωράκη, του Χατζιδάκι, του Ξαρχάκου, του Μούτση, του Λοΐζου και τόσων άλλων σπουδαίων μουσικών αποτελούσε καλλιτεχνικό και πολιτισμικό γεγονός!
Οι δίσκοι που θα παρουσιάσουμε, χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: Σε αυτούς που σήμερα χαρακτηρίζονται «κλασικοί» κι έγραψαν τη δική τους ξεχωριστή ιστορία στο ελληνικό τραγούδι, αλλά και σε κάποιους που μπορεί να μην είχαν την αποδοχή και την «αναγνωρισιμότητα» που τους άξιζε την εποχή που εκδόθηκαν, κρύβουν όμως «διαμάντια» που έστω και μετά από τόσα χρόνια δεν είναι αργά να βγουν στην επιφάνεια...

ΤΟΛΗΣ ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΟΣ
«ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ ΜΟΝΗ» (MINOS MSM 420)

Η δεκαετία του '80 σήμανε το οριστικό τέλος του παλιού «εμπορικού» κινηματογράφου, μέσα από τον οποίον ο Τόλης Βοσκόπουλος κατάφερε να γίνει ένας μεγάλος σταρ ερμηνεύοντας και κάνοντας πασίγνωστα αρκετά τραγούδια του, για να ακολουθήσει στη συνέχεια ένα δρόμο γεμάτο επιτυχίες μέσα από τα προσωπικά του άλμπουμ και την πολυτάραχη προσωπική ζωή του.

Έτσι λοιπόν, αφήνει πίσω του τα «μελοδραματικά» κομμάτια των '70s και τον Νοέμβριο του 1981 κυκλοφορεί αυτό τον δίσκο που ναι μεν έχει και πάλι ως μοναδική του θεματολογία τον έρωτα και την αγάπη, αλλά μέσα από ένα εντελώς διαφορετικό στυλ, προσαρμοσμένο στο πλαίσιο και στις απαιτήσεις της συγκεκριμένης εποχής. Τα τραγούδια είναι πιο «ψαγμένα» και «ποιοτικά» σε σχέση με παλαιότερες δουλειές του (αν και πάλι δε λείπουν οι «κιτς» πινελιές όπως «Χελιδόνα μου» και «Τι σας φταίω») και «απογειώνουν» τις πωλήσεις του άλμπουμ που ξεπερνούν το χρυσό όριο των 50.000 αντιτύπων!

Ο δίσκος (που ήταν ο τελευταίος του Βοσκόπουλου στην τότε "MINOS" μετά από 12 χρόνια συνεργασίας, πριν επιστρέψει σ' αυτήν το 1990) περιλαμβάνει ορισμένες πολύ μεγάλες επιτυχίες, όπως το «Άιντε στην υγειά της», το «Μιλάς κι εσύ», το «Και σου είχα τόση αγάπη» και πάνω απ' όλα το ομότιτλο, το οποίο κατά τη γνώμη μου ανήκει στην πρώτη πεντάδα των καλύτερων τραγουδιών που έχει πει. Γράφτηκε από τον Γιάννη Πάριο το 1970 με αφορμή το θάνατο του πατέρα του και τόσο ως προς τη μελωδία, όσο και ως προς την ερμηνεία του Βοσκόπουλου είναι καταπληκτικό.

Εξίσου καλές στιγμές του άλμπουμ είναι τα «Μια μαργαρίτα μάδησα», «Να σου θυμίσω», «Είναι που φεύγεις» και «Σε σκέφτομαι». Δεύτερες φωνές κάνει η Μαρινέλλα, σε μια περίοδο που στον γάμο του λαμπερού ζευγαριού είχαν ήδη αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους τα πρώτα σύννεφα...

Παραγωγός ήταν ο Αχιλλέας Θεοφίλου και η ηχογράφηση έγινε στο στούντιο Polysound με ηχολήπτη τον Γιάννη Σμυρναίο και βοηθό τον Δημήτρη Κατσούλα. Η ενορχήστρωση και η διεύθυνση ορχήστρας είναι του Νέστορα Δάνα.

Τα τραγούδια του δίσκου
1. Άιντε στην υγειά της (Θ. Πολυκανδριώτη-Γ. Πάριου)
2. Μιλάς κι εσύ (Γ. Πάριου)
3. Μια μαργαρίτα μάδησα (Θ. Πολυκανδριώτη-Γ. Πάριου)
4. Έλα μου (Θ. Πολυκανδριώτη-Ηλ. Λυμπερόπουλου)
5. Να σου θυμίσω (Θ. Πολυκανδριώτη-Ηλ. Λυμπερόπουλου)
6. Και σου είχα τόση αγάπη (Γ. Πάριου)
7. Καρδιά μου μόνη (Γ. Πάριου)
8. Είναι που φεύγεις (Τ. Βοσκόπουλου-Σ. Παππά)
9. Χελιδόνα μου (Θ. Πολυκανδριώτη-Γ. Πάριου)
10. Την πόρτα μου χτυπούν οι αναμνήσεις (Κατ. Κόρου-Β. Ζαϊμη)
11. Τι σας φταίω (Θ. Πολυκανδριώτη-Σ. Παππά)
12. Σε σκέφτομαι (Γ. Πάριου-Τ. Βοσκόπουλου)


ΗΛΙΑΣ ΚΛΩΝΑΡΙΔΗΣ
«ΘΑ 'ΡΘΩ ΜΑΖΙ ΣΟΥ» (MINOS MSM 493)

Ο πρώτος δίσκος του Ηλία Κλωναρίδη στην τότε "MINOS" σηματοδοτεί το πέρασμά του στο «καθαρόαιμο» λαϊκό τραγούδι. Μέχρι τότε, ο τραγουδιστής από το Περιβολάκι Λαγκαδά είχε συνεργαστεί με «έντεχνους» συνθέτες (Μαρκόπουλο, Κατσαρό, Καλδάρα που είχε «μεταπηδήσει» σε άλλο είδος κ.α.) και είχε ερμηνεύσει κατά βάση τέτοιου είδους κομμάτια, τα οποία όμως περιείχαν και λαϊκές «πινελιές» («Αυγερινός», «Δρόμοι της Αθήνας», «Ασταφτοκοπήσαν τα μαχαίρια» κ.α.).

Αυτό το άλμπουμ που κυκλοφόρησε το Νοέμβριο του 1983 περιλαμβάνει τραγούδια κυρίως λαϊκά, αλλά υπάρχει και το στοιχείο του έντεχνου. Έτσι λοιπόν, συναντάμε το «τσιφτετελοειδές» «Μη μου λες για τα μάτια της» του Θόδωρου Καμπουρίδη να συνδυάζεται με το εξαιρετικό «Θάλασσες» του Αντώνη Βαρδή, τα οποία ήταν και οι μεγαλύτερες επιτυχίες του δίσκου. Η ερμηνεία του Κλωναρίδη στο δεύτερο είναι πραγματικά καταπληκτική, όπως και στο «Παράτα με πια» που έγραψε ο ίδιος και πιστεύω ότι είναι η καλύτερη στιγμή του άλμπουμ.

Από εκεί και πέρα, υπάρχει το ομότιτλο που ακούστηκε αρκετά, καθώς επίσης και τα «Τι θέλεις και γυρνάς» και «Εργενάκι» που μπορεί να μην έκαναν ιδιαίτερη αίσθηση, αλλά αξίζει τον κόπο να τα ακούσετε, όπως και γενικότερα τις δουλειές του Ηλία Κλωναρίδη (ιδιαίτερα τις πρώτες) για να θυμηθείτε έναν τραγουδιστή που η αξία του είναι πολλαπλάσια της προβολής που είχε κι έχει από τα ΜΜΕ...

Η ενορχήστρωση και η διεύθυνση ορχήστρας ήταν του Νέστορα Δάνα, εκτός από τα τραγούδια του Αντώνη Βαρδή που τα επιμελήθηκε ο ίδιος. Η παραγωγή ήταν του Γιώργου Μακράκη και η ηχογράφηση έγινε στο στούντιο Polysound με ηχολήπτες τον Γιάννη Σμυρναίο και τον Γαβρίλη Παντζή.

Τα τραγούδια του δίσκου
1. Μη μου λες για τα μάτια της (Θ. Καμπουρίδη-Α. Σπυρόπουλου)
2. Ζεϊμπέκικο αργό (Θ. Καμπουρίδη-Μ. Μπιζάνη)
3. Θα 'ρθω μαζί σου (Θ. Πολυκανδριώτη-Δ. Ρήτα)
4. Όλες τις μάρκες άλλαξα (Θ. Πολυκανδριώτη-Β. Παπαδόπουλου)
5. Παράτα με πια (Ηλ. Κλωναρίδη)
6. Κι έπλασε τη γυναίκα ο Θεός (Θ. Καμπουρίδη-Μ. Μπιζάνη)
7. Το θολό μου το μυαλό (Αντ. Βαρδή-Σ. Αλιβιζάτου)
8. Θάλασσες (Αντ. Βαρδή)
9. Τι θέλεις και γυρνάς (Αντ. Βαρδή-Γ. Πάριου)
10. Κάθε βράδυ στην ταβέρνα (Ηλ. Κλωναρίδη)
11. Εργενάκι (Θ. Πολυκανδριώτη-Τ. Κωλέττη)
12. Κι όλο πίνω (Ηλ. Κλωναρίδη-Γ. Σκούρτη)
13. Ήθελα (Θ. Καμπουρίδη-Α. Σπυρόπουλου)
14. Όλα τα τραγούδια μου (Αντ. Βαρδή-Γ. Πάριου)


ΑΝΤΩΝΗΣ ΒΑΡΔΗΣ
«ΑΝΕΥ ΟΡΩΝ» (COLUMBIA 170148)

Δίσκος που κυκλοφόρησε το φθινόπωρο του 1987 με αποκλειστική ερμηνεύτρια την Πίτσα Παπαδοπούλου, η οποία για πρώτη φορά δοκιμάζει τις δυνάμεις της σε άλλο είδος τραγουδιού πέρα από το καθαρά λαϊκό. Έχοντας ήδη πίσω της αρκετά σουξέ και χρυσούς δίσκους με συντελεστές κυρίως τους δύο ...Τάκηδες (Σούκα και Μουσαφίρη), επιχειρεί ένα πέρασμα σε ένα πιο «μοντέρνο» στυλ, συνεργαζόμενη με τον Αντώνη Βαρδή που πέρα από τις επιτυχίες του ως συνθέτης, είχε αρχίσει εκείνη την περίοδο να γίνεται γνωστός και ως τραγουδιστής.

Η αλήθεια είναι ότι καταφέρνει να προσαρμοστεί απολύτως σ' αυτό το νέο για κείνη ύφος ερμηνείας, αν και ο Βαρδής προσπάθησε να γράψει τα περισσότερα κομμάτια στα μέτρα της. Μπορεί οι πωλήσεις του δίσκου να μην ήταν τόσο μεγάλες όσο στις προηγούμενες δουλειές της, ωστόσο περιλαμβάνει ενδιαφέροντα ακούσματα κι όσοι δεν έτυχε να ακούσετε την Παπαδοπούλου σε κάτι διαφορετικό εκτός από το λαϊκό τραγούδι, νομίζω ότι αξίζει τον κόπο να το κάνετε...

Όσο για το πιο γνωστό κομμάτι του άλμπουμ, δεν είναι άλλο από το «Μη μιλάς» που έγινε μεγάλη επιτυχία, εξακολουθεί να τραγουδιέται μέχρι σήμερα και από πολλούς θεωρείται ως η «κορωνίδα» των όσων έχει ερμηνεύσει στην καριέρα της η τραγουδίστρια, τουλάχιστον από πλευράς αποδοχής. Γράφτηκε εντελώς τυχαία, αφού ο Βαρδής βρήκε ένα γράμμα του Γιάννη Πάριου προς τη Σοφία Αλιμπέρτη, το πήρε κρυφά από κείνον και του έβαλε μουσική! Πολλά χρόνια μετά, ο μεγάλος ερμηνευτής ανέφερε σε συνέντευξή του ότι μόλις άκουσε το τραγούδι ξαφνιάστηκε και σκέφτηκε ότι αυτούς τους στίχους κάπου τους ξέρει...!

Ο ίδιος ο Πάριος συμμετέχει φιλικά στο δίσκο τραγουδώντας μαζί με την Παπαδοπούλου το «Τι με ρωτάς», ένα πάρα πολύ όμορφο κομμάτι που τουλάχιστον εκείνη την εποχή «κάπως» ακούστηκε...

Η παραγωγή, η ενορχήστρωση και η διεύθυνση ορχήστρας είναι του Αντώνη Βαρδή (ο οποίος υπογράφει κι ένα σημείωμα στο οπισθόφυλλο αναφέροντας κι ευχαριστώντας τους συντελεστές) και η ηχογράφηση έγινε στο στούντιο SIERRA με ηχολήπτες τους Μπάμπη Μπίρη και Κώστα Καλημέρη.

Τα τραγούδια του δίσκου
1. Μη μιλάς (Γ. Πάριου)
2. Ξέχασες γρήγορα (Σαρ. Αλιβιζάτου)
3. Μας ζηλεύουνε (Αντ. Βαρδή)
4. Όλα τα τραγούδια μου (Αντ. Βαρδή)
5. Θα 'ρθω ξανά (Αν. Σπυρόπουλου)
6. Τι με ρωτάς (Γ. Βρούβα) ντουέτο με τον Γιάννη Πάριο
7. Άνευ όρων (Ιφ. Γιαννοπούλου)
8. Μη μου λες σ' αγαπώ (Γ. Πάριου)
9. Δίκοπή μου αγάπη (Τ. Θωμαϊδου)
10. Πώς θες να σε ξεχάσω (Ε. Δρούτσα)
11. Ορκίζομαι να σ' αγαπώ (Ε. Δρούτσα)
12. Μη μιλάς (Γ. Πάριου)



MC Team ID
  "Κλικ" για περισσότερα...