Γράφει ο Μιχάλης Παπαϊωάννου

Μετράμε αντίστροφα πλέον. Λίγες ώρες μόνο μας χωρίζουν από την έναρξη του Α΄ ημιτελικού, στον οποίο συμμετέχει και η Ελλάδα, και όπου διεκδικεί μία μαγική θέση στον μεγάλο τελικού του Σαββάτου. Από την προηγούμενη Δευτέρα έχουν ξεκινήσει οι πρόβες των χωρών και σήμερα θα πάρουμε μια γεύση για το τι θα δούμε περίπου στις οθόνες μας την Τρίτη.

eurovision_austria_2015_05_001

Μετράμε αντίστροφα πλέον. Λίγες ώρες μόνο μας χωρίζουν από την έναρξη του Α΄ ημιτελικού, στον οποίο συμμετέχει και η Ελλάδα, και όπου διεκδικεί μία μαγική θέση στον μεγάλο τελικού του Σαββάτου. Από την προηγούμενη Δευτέρα έχουν ξεκινήσει οι πρόβες των χωρών και σήμερα θα πάρουμε μια γεύση για το τι θα δούμε περίπου στις οθόνες μας την Τρίτη.

1. Η Μολδαβία είναι εκείνη που ανοίγει την βραδιά της Τρίτης. Σε ένα βάθρο, ντυμένος με δερμάτινα και με στόχο να ξυπνήσει τα αίματα, ο τραγουδιστής συνοδεύεται από τρεις χορευτές και δύο άτομα στα φωνητικά, ντυμένοι όλοι… αστυνομικοί. Βγάζει μια γεύση από την Μεγάλη των Μπάτσων Σχολή, ενώ οι φωτισμοί είναι κυρίως σε κόκκινο χρώμα και για φόντο έχει μεγάλες πυραμίδες, σαν αυτές τις Αιγύπτου, ξέρετε. Πολύ «χαριτωμένα» τα λευκά γαντάκια στα χέρια του τραγουδιστή. Λίγο πριν το φινάλε κάνει και μια ανάποδη τούμπα, έτσι για να θυμίσει και λίγο τον Σάκη. Ούτε καν. Φωνητικά είναι αξιοπρεπής.

2. Στη συνέχεια η Αρμένια, με τους έξι ερμηνευτές να γεμίζουν από μόνοι τους την σκηνή. Οι δύο άνδρες φοράνε μαύρα κοστούμια και οι τέσσερις κοπέλες καταθλιπτικά γκρι φορέματα με κοσμήματα. Σε αποχρώσεις του μοβ τα φώτα, με ένα δέντρο από πίσω να το χτυπά ο αέρας. Στο ερμηνευτικό μέρος είναι πάρα πολύ καλοί, σκηνικά δε απλά περιφέρονται μεταξύ τους.

3. Το Βέλγιο έχει σειρά, με τον νεαρό να κάνει μια από τις πιο ενδιαφέρουσες πρόβες του ημιτελικού. Στα μαύρα ντυμένος και αυτός και στα φωνητικά τρεις άντρες και δύο κοπέλες ντυμένοι στα λευκά. Ασπρόμαυροι και οι φωτισμοί, με ρομποτικές κινήσεις στην έξυπνη, ομολογουμένως, χορογραφία και με ένα Βέλγιο να προσπαθεί και να καταφέρνει από ότι βλέπω να κάνει την έκπληξη για φέτος. Στο τέλος πέφτουν στα πατώματα όλοι.

4Ολλανδία, ακολουθεί, με την ερμηνεύτρια να φορά ένα σύνολο, καλύτερο από το προηγούμενο, που ήταν απερίγραπτο. Ένα μακρύ σκιστό μαύρο φόρεμα με δερμάτινο μπουφάν και με ανοιχτό μπούστο και αυτό. Στο φόντο πότε ένα ζευγάρι, πότε ένας άνθρωπος μόνος του, σε σκιές, ενώ φωνητικά ήταν πολύ καλή, παρόλο που παραμένει εντελώς ακίνητη.

5.Στην Φινλανδία, νιώθω ότι δεν μπορώ να περιγράψω πολλά πράγματα, αφού είναι όπως εμφανίστηκαν και στον τελικό τους. Στη σκηνή, ακίνητοι, να …ερμηνεύουν. Ντυμένοι ροκ, λογικό μου φαίνεται αν κρίνω από αυτό που ακούω και με άσπρα φώτα απλά να τονίζουν την σκηνή. Αναρωτιέμαι ειλικρινά, αν θα περάσουν τελικό.

6. Και ήρθε η δική μας η σειρά. Η Ελλάδα και η Μαρία Έλενα Κυριάκου, εμφανίζεται με ένα ασημί μακρύ φόρεμα το οποίο γυαλίζει αρκετά. Στο πιάνο μαζί της ο Ευθύβουλος Θεoχάρους και στα φωνητικά ο Άλεξ Οικονόμου και η Κατερίνα Κυριάκου. Η σκηνή κυριαρχείται από μπλε χρώμα και στο φόντο δημιουργείται ένας κύκλος από τα φώτα, τα οποία μοιάζουν σαν ένα μάτι να την παρακολουθεί, που εξάλλου ταιριάζει και με την σκηνή. Αψεγάδιαστη φωνητικά, με αρκετή ενέργεια και παρόλο που δεν είμαστε ψηλά στα στοιχήματα και κάποιοι χαρακτηρίζουν το κομμάτι βαρετό, καταφέραμε κυριολεκτικά να αποσπάσουμε τις καλύτερες κριτικές και να μιλάνε πλέον για σίγουρη πρόκριση. Μπράβο σε όλη την ομάδα και περιμένουμε να δούμε πως θα είναι η σκηνοθεσία τηλεοπτικά, που παίζει σημαντικό ρόλο.

7. Μετά από εμάς, έρχεται ένα μεγάλο φαβορί, η Εσθονία. Απλοί, ντυμένοι στα μαύρα, και στο φόντο απεικονίζονται κτίρια σε διάφορα χρώματα και το πάτωμα της σκηνής έχει ένα μπλε χρώμα. Όταν εμφανίζεται η ερμηνεύτρια , φαίνεται στα γραφικά σαν να μπαίνει από μια πόρτα. Είναι εξαιρετική φωνητικά η κοπέλα. Εκείνος ούτε κρύο, ούτε ζέστη. Το μόνο σίγουρο είναι ότι βασίζονται στο τραγούδι κυρίως και σε τίποτα άλλο.

8. Και πάνω που έχουμε ζέστη, έρχεται η FYROM να μας πει για χειμώνα. Στην σκηνή και πίσω του απεικονίζεται ένα σπίτι με αρχαϊκές κολώνες σε κίτρινο χρώμα ενώ τον συνοδεύουν τρεις στα φωνητικά που εναλλάσσονται μαζί του επί σκηνής σε διάφορες χορευτικές φιγούρες. Στο δάπεδο απεικονίζονται ξερά φύλλα και μοιάζει σαν να τραγουδάνε πατώντας σε αυτά. Λίγο μπερδεμένο μοιάζει το όλο σύνολο.

9. Η Σερβία παίρνει την σκυτάλη, με την ερμηνεύτρια να προσπαθεί να κάνει ότι μπορεί για να την προσέξουν. Μια εμφάνιση «μπουκωμένη» σκηνικά, με ρούχα λίγο έως πολύ κιτς, με σημαίες να πηγαίνουν πέρα δόθε και την τραγουδίστρια να σώζει τη χώρα φωνητικά και μόνο. Πίσω στο φόντο και στο πάτωμα κυριαρχεί το μοβ και κόκκινο και πολλά άσπρα lazer φώτα.

10. Και από την υπερβολή, περνάμε απευθείας στη λιτότητα. Η Ουγγαρία, βαδίζει στα όρια της βαρεμάρας και πολύ φοβάμαι ότι δε μπορεί να γλυτώσει. Στο φόντο σχηματίζεται ένα δέντρο από όπλα. Αργότερα ενώ όλα είναι ασπρόμαυρα, χρωματίζονται με την εμφάνιση μιας καταπράσινη πεδιάδας με ένα δέντρο. Πολύ έξυπνη εναλλαγή. Φωνητικά είναι αρκετά καλή ενώ δε φοράει μαύρα, αλλά ένα βυσσινί φόρεμα. Επιτέλους λίγο χρώμα.

11. Η Λευκορωσία, φέτος έρχεται με μια από τις πιο αξιόλογες εμφανίσεις της, στο διαγωνισμό. Με ένα γκρι κοστούμι ο τραγουδιστής συνοδεύεται επί σκηνής από μια κοπέλα με ένα μακρύ άσπρο φόρεμα που παίζει βιολί. Μετά τον Alexander Rybak παντού υπάρχει ένα βιολί. Χωρίς κάνα ιδιαίτερο concept, με κόκκινα λέιζερ να σχηματίζουν καρδιές και στο φινάλε να φαίνονται σύννεφα στο φόντο. Αξιοπρεπής η προσπάθεια τους.

12. Και σειρά της κυρίας που εξελίχθηκε σε φαβορί. Δεν είναι άλλη, από την Ρωσία, που κάθε χρόνο, καταφέρνει να στρέφει το αρνητικό πολιτικό κλίμα που επικρατεί, υπέρ της, στο διαγωνισμό. Με ένα λευκό σέξι φόρεμα, η τραγουδίστρια συνοδεύεται από δυο άτομα στα φωνητικά, έναν ντράμερ και δύο κιθαρίστες. Γαλαξιακοί σχηματισμοί στο φόντο, με διάφορες εκρήξεις, στα χρώματα του λευκού και του μπλε. Ερμηνευτικά είναι εξαιρετική.

13. Η δεύτερη σκανδιναβική χώρα του πρώτου ημιτελικού, η Δανία, μας πάει λίγο πιο πίσω στην δεκαετία 60s, 70s. Το τετραμελές συγκρότημα ακόμα και στα ρούχα του , στη δεκαετία εκείνη μας παραπέμπει. Άσπρες και μαύρες ρίγες για φόντο και τίποτα άλλο. Λογικά θα περάσει απαρατήρητο.

14. Καταπατώντας την αντικειμενική μου πλευρά, περνάμε σε ένα τραγούδι που μου αρέσει πολύ για φέτος την Αλβανία. Με μια μαύρη παντελόνα, που ενώνεται με ένα μικρό μαύρο μπλουζάκι, και από πάνω στους ώμους ένας μανδύας με στρας, ενωμένος με το ρούχο. Με τρεις κοπέλες στα φωνητικά, και με ένα φόντο από καθρέφτες σε διάφορα σχήματα, όπου κυριαρχεί το χρώμα του χρυσού και του λευκού. Από άποψη φωνής, δεν έχει απολύτως κανένα πρόβλημα, απλά δεν βγάζει αυτή την δυναμική που έχει το κομμάτι, όταν απλά το ακούς. Μπορεί φυσικά απλά να μην το παρατηρούμε εμείς, γιατί θέλω να σας τονίσω, ότι στους δέκτες μας, θα έρχονται όλα τελείως διαφορετικά.

15. Λίγο πριν το φινάλε, η Ρουμανία πάει να χτυπήσει στο συναίσθημα. Μια ποπ μπαλάντα, ένα πενταμελές συγκρότημα που αποτελείται από ένα μπάσο, μια κιθάρα, ένα πιάνο και μία ντραμς και τον ερμηνευτή. Χωρίς χρώματα και εφέ, στο φόντο υπάρχουν τρία μεγάλα κάδρα όπου απεικονίζονται παιδιά, χάρτες και σπίτια και εξιστορείται η περιπέτεια ενός παιδιού. Νομίζω τα καταφέρνει να αφήσει μια γλυκεία στενάχωρη αίσθηση.

16. Τέλος, η Γεωργία, ολομόναχη στη σκηνή η τραγουδίστρια, με ένα μαύρο -τι έκπληξη!- δερμάτινο κοντό φόρεμα, με φτερά και πούπουλα στους ώμους και έντονο βάψιμο στο πρόσωπο, κατάλληλο ώστε να δώσει ένα επιθετικό στοιχείο στο τραγούδι. Αρκετά καλή στην ερμηνεία της.

Αυτές λοιπόν είναι οι 16 συμμετοχές που θα δούμε το βράδυ της Τρίτης, και που μόνο 10 από αυτές θα διαγωνιστούν στον τελικό του Σαββάτου. Ρωσία, Βέλγιο, Αλβανία, Εσθονία και Ελλάδα, παρόλο που μας θέλουν οριακά εντός, είναι κάποια από τα σίγουρα εισιτήρια του Σαββάτου. Μεγάλα αουτσάιντερ, η Ουγγαρία, η Δανία και η Ολλανδία, έτσι για να δώσουμε και εμείς τα προγνωστικά μας. Σήμερα το βράδυ, θα καθοριστεί κατά το ήμισυ η βαθμολογία, αφού θα μαγνητοσκοπηθεί και θα σταλεί στις επιτροπές που θα ψηφίσουν. Εμείς, δεν έχουμε να ευχηθούμε παρά μόνο καλή επιτυχία στην Ελλάδα και είμαστε βέβαιοι ότι η Μαρία Έλενα θα τους καθηλώσει με την ερμηνεία της.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here