ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δισκογραφική Εταιρεία : Lyra (2/2011)
Η Χρυσάνθη Μπαρέλη ξεκίνησε τις πρώτες μουσικές εξερευνήσεις της πάνω σε μια κιθάρα το 1995 οπότε και άρχισε να γράφει τα πρώτα της τραγούδια. Πήρε για ένα χρόνο μαθήματα ακουστικής κιθάρας και έκτοτε την ‘γρατζουνάει’ άνευ διδασκάλου. Σπούδασε στο ΤΕΙ Μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής στο Ρέθυμνο και μέσα από τις σπουδές και την εργασιακή της εμπειρία ήταν πλέον σε θέση να ηχογραφεί και να ενορχηστρώνει πρόχειρα τα τραγούδια της. Από το 2008 παίζει σε μικρές μουσικές σκηνές, είτε μόνη της είτε με τον Αλέκο Γραμματικό και τους Ομοθυμαδόν, την ομάδα που δημιούργησαν μαζί με άλλους φίλους μουσικούς.
Όσον αφορά στα δικά της τραγούδια, η Χρυσάνθη ξεκίνησε να ψάχνει τη μουσική της ταυτότητα στο ελληνικό ροκ μπαούλο και στη συνέχεια σε grunge και ska συρτάρια… αφού δε την βρήκε ούτε εκεί, έψαξε στην blues και swing ντουλάπα και αφού βαρέθηκε να ψάχνει, έπιασε μια κιθάρα και άρχισε να γράφει μπαλάντες και να τραγουδάει τον πόνο της που δεν την έβρισκε. Τα χρόνια, όμως περνούσαν και η Χρυσάνθη, ούσα απογοητευμένη από την άσκοπη αυτή αναζήτηση, το έριξε σε σχεδόν κάθε είδος μουσικής που μπορούσε να ικανοποιήσει έστω και προσωρινά την μουσική της χαρμάνα! Έχει πλέον ενταχθεί στους Α.Μ. (Ανώνυμοι Μουσικόφιλοι) και υποστηρίζει με θέρμη ότι ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΑ!
Η Χρυσάνθη Μπαρέλη δεν έχει βρει ΑΚΟΜΑ τη μουσική της ταυτότητα – παρακαλείται εάν κάποιος την βρει να επικοινωνήσει άμεσα μαζί της. Προτίμησε έτσι να βγάλει μια θεωρία η οποία λέει: «Έχε τα αυτιά και την καρδιά ανοιχτά, η ταυτότητα είναι του Σατανά», μια θεωρία που καλώς ή κακώς παρερμηνεύτηκε από μια ομάδα ανθρώπων που πίστεψαν ότι έχουν τις ίδιες πεποιθήσεις και της πρότειναν να “βγάλει δίσκο” με σκοπό την οικονομική ενίσχυση της ομάδας τους, κάτι που με τη σειρά του παρερμηνεύτηκε από την ίδια και γι’ αυτό πήγε στην εταιρία Lyra, για να βγάλει δίσκο με τραγούδια! Έτσι και έγινε…
Η πρώτη δισκογραφική δουλειά της Χρυσάνθης Μπαρέλη με τίτλο «Χρυσάνθη και οι φανταστικοί της φίλοι», αποτελείται από 11 τραγούδια στα οποία υπογράφει η ίδια στίχους και μουσική. Στο Φίλημα μελοποιεί ποίημα του Γεωργίου Σουρή ενώ στο τραγούδι Προς… οι στίχοι είναι της Νεκταρίας Γαγλία. Τραγούδια που ξαφνιάζουν από το πρώτο άκουσμα με τον φρέσκο ήχο τους και τους ιδιαίτερους στίχους τους.
Την ενορχήστρωση έκανε ο Βασίλης Πιερρακέας που έχει παίξει και όλα τα όργανα στο δίσκο!
Η Χρυσάνθη είναι μια νέα κοπέλα με φανταστικούς φίλους και ελπίζει να την ακούσετε και να γίνετε κι εσείς μέλη της μουσικής της παρέας!
ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ MUSIC CORNER
Γράφει η Μαριάνα Πουτακίδου – m.poutakidou@musiccorner.gr
Αυτοδίδακτη μουσικός η Χρυσάνθη Μπαρέλη κυκλοφόρησε υπό τη σκέπη της LYRA την πρώτη δισκογραφική της δουλειά με τίτλο «Χρυσάνθη και οι φανταστικοί της φίλοι». Πρόκειται για ένα δίσκο με 11 κομμάτια τα οποία επιμελείται η ίδια συνθετικά και στιχουργικά, με εξαίρεση «Το φίλημα», όπου μελοποιεί στίχους του σατυρικού ποιητή Γεώργιου Σουρή και το «Προς…» σε στίχους της Νεκταρίας Γαγλία.
Στο δελτίο τύπου που συνοδεύει την εν λόγω κυκλοφορία διατυμπανίζεται το γεγονός πως η δημιουργός βρίσκεται σε μία συνεχή αναζήτηση της μουσικής της ταυτότητας – για την ακρίβεια αρνείται να αποκτήσει κάποια – κάτι που φυσικά φαίνεται έντονα και στο δίσκο, χωρίς απαραίτητα να είναι κακό. Η Χρυσάνθη είναι κατά βάση rock, παρόλο που στο CD συναντά κανείς στοιχεία jazz και swing («Συγκρίνεις και συγκρίνεσαι») αλλά και blues («Ίσως και να σ’ αγαπώ»). Η θεματολογία της δεν αναλώνεται μόνο στα του έρωτος και της αγάπης, είναι ευρεία και προσεγγίζει πολλά ζητήματα.
Στις όμορφες και ξεχωριστές στιγμές του album πρέπει αναμφισβήτητα να συμπεριληφθούν «Το φίλημα», το «Μάνα Γη» και ο «Νονός». Στο πρώτο ακούμε μια πολύ ενδιαφέρουσα εισαγωγή και μια ακόμα πιο ενδιαφέρουσα μελωδία, που συνοδεύει αξιοπρεπώς τους στίχους του Σουρή. Η «Μάνα Γη» άπτεται ενός ιδιαιτέρως ευαίσθητου θέματος δείχνοντας και τις περιβαλλοντικές ευαισθησίες της δημιουργού. Αξίζει να γίνει μια μικρή αναφορά στους στίχους του τραγουδιού, που μπορεί να θέλουν ίσως λίγη δουλίτσα ακόμα σε θέματα ομοιοκαταληξίας, είναι όμως καυστικοί και δυστυχώς πέρα για πέρα αληθινοί: “δείγμα σου μου αφήσανε, να μην παραπονιέμαι / και μου πουλάν πολιτισμό για να σε απαρνιέμαι”… Στα μείον του κομματιού ένα σχετικά απότομο κλείσιμο. Ο «Νονός» τέλος, είναι το πιο ευφάνταστο κομμάτι του δίσκου. Με couple που θυμίζουν παιδικό τραγούδι και δυναμικά rock refrain κάνει λόγο για «νονούς» που «βαφτίζουν στο ψέμα» και «τάζουν παπάδες» σε μια παρομοίωσή τους με τους πολιτικούς. Πρόκειται για ένα τραγούδι που δε φοβάται να ξεφύγει στιχουργικά μέχρι και να βρίσει!
Στο εξώφυλλο του δίσκου βλέπουμε τη Χρυσάνθη περιτριγυρισμένη από τους φανταστικούς φίλους της, ενώ ξεφυλλίζοντας το ένθετο βρίσκουμε φωτογραφίες της ερμηνεύτριας, τους στίχους των τραγουδιών καθώς και ένα ευχαριστήριο σημείωμά της.
Αυτό που χαρακτηρίζει την πρώτη δισκογραφική απόπειρα της Χρυσάνθης Μπαρέλη είναι η ποικιλία των ακουσμάτων. Πρόκειται για μια εν γένει καλή δουλειά που συστήνει ακόμα ένα ταλαντούχο πρόσωπο στο χώρο της ελληνικής μουσικής σκηνής.
ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ CD
01. Συγκρίνεις και συγκρίνεσαι
02. Ίσως και να σ’ αγαπώ
03. Κατάρα αγγέλου
04. Δέηση στον ουρανό
05. Το φίλημα
06. Κάποιος μέσα σου
07. Μάνα γη
08. Ο νονός
09. Προς…
10. Στο σπίτι
11. Τζάμπα