5/7/2011
www.musiccorner.gr
Γράφει ο Νίκος Παπανικολάου

Υπάρχει ένας μεγάλος διάλογος τον τελευταίο καιρό σχετικά με όλα τα μουσικά φεστιβάλ που γίνονται στην Ελλάδα. Φεστιβάλ όπως το Ejekt, το Rockwave και πολλά άλλα. Διάλογος σχετικά με το κόστος των εισιτηρίων, το επίπεδο των ονομάτων που εμφανίζονται και τη γενικότερη δομή τους.

Κάθε χρόνο που βλέπω τις συνθέσεις των φεστιβάλ που θα γίνουν στην Ελλάδα μου δημιουργείται η αίσθηση πως όλα αυτά στήνονται λίγο πρόχειρα. Όποιος έχει κενό στις ημερομηνίες του φεστιβάλ ας έρθει να παίξει. Και δεν νομίζω η πραγματικότητα να απέχει πολύ από αυτό. Σκεφτείτε πως τα τελευταία δύο χρόνια έχουμε δει ισάριθμες φορές τους Editors (οι οποίοι ήταν εξαιρετικοί οφείλω να πω και τις δύο φορές), τους Prodigy, τους Gogol Bordello, τους James και πολλούς ακόμα που έχουν κάνει την Ελλάδα δεύτερο σπίτι τους.

Γιατί όμως τα φεστιβάλ αυτά δεν μας προσφέρουν κάτι νέο; Ή κάτι λιγάκι αντίστοιχο με τα φεστιβάλ του εξωτερικού; Καταρχάς νομίζω πως έχει να κάνει με την προχειρότητα που προανέφερα. Σε οποιοδήποτε φεστιβάλ του εξωτερικού τουλάχιστον οι headliners ανακοινώνονται μήνες πριν και όχι εβδομάδες όπως συμβαίνει εδώ. Δίνουν στον κόσμο ένα έναυσμα και ένα πάτημα να αγοράσει εισιτήρια. Εκτός αυτού τα φεστιβάλ του εξωτερικού δεν είναι αμιγώς μουσικά. Υπάρχουν θεατρικές παραστάσεις, εικαστικά δρώμενα, μουσική σε κάθε σημείο και υποδομές. Το τελευταίο είναι πολύ βασικό εάν αναλογιστεί κανείς πως ο μόνος αξιοπρεπής φεστιβαλικός χώρος είναι το Terra Vibe το οποίο όμως έχει το μείον της μετακίνησης. Εκεί πας μόνο με αυτοκίνητο. Αλλά δε θέλω να είμαι μίζερος, είναι πολυτέλεια να υπάρχει κάτι τέτοιο στην Ελλάδα.

Θεωρώ πως οι εταιρείες διοργάνωσης φεστιβάλ και συναυλιών πρέπει να κάτσουν σε ένα τραπέζι να δουν τι κάνουν λάθος. Φέτος τα φεστιβάλ είτε κατέληξαν σε φιάσκο, είτε ακυρώθηκαν, είτε δεν είχαν κόσμο. Πράγμα που δείχνει πως ο κόσμος έχει την απαίτηση να δει κάτι καλύτερο. Πάνε οι εποχές που δίναμε τα πενηντάρικα για να δούμε κάτι μέτριο. Τώρα απαιτούμε νέα φρέσκα πράγματα για να δώσουμε τα λεφτά μας. Και δε θα πω να μειώσουν την τιμή των εισιτηρίων. Αυτό είναι κάτι που θεωρώ αυτονόητο στους καιρούς που ζούμε. Ούτε θα πω να υπάρχει περισσότερος σεβασμός προς το προϊόν και τους πελάτες. Κι αυτό είναι κάτι που πρέπει να μάθουν οι όποιοι υπεύθυνοι. Θα πω πως ήρθε ο καιρός να οργανώσουν κάτι που θα κινείται σε ευρωπαϊκά πλαίσια και δε θα δώσει στον κόσμο την αίσθηση της “αρπαχτής”. Ο κόσμος άλλωστε αν δει πως οργανώνεται κάτι νέο, πρωτότυπο, με φρέσκα ονόματα και ιδέες δε θα διστάσει να δώσει τα λεφτά κι ας είναι και λίγο τσιμπημένες οι τιμές.

Μπορεί τώρα ο οποιοσδήποτε να θεωρήσει πως είμαι μίζερος, πως κράζω, πως… πως… πως… Δεν είναι έτσι. Εγώ πήγαινα στα φεστιβάλ πριν ξεκινήσω να γράφω εδώ. Και οτιδήποτε γράφω το γράφω ως απλός θεατής που έχει δώσει σε πολλές περιπτώσεις τα λεφτά του για να δει κάτι μέτριο έως κακό. Δε διαμαρτυρήθηκα ποτέ. Περισσότερο διαμαρτύρομαι πλέον για την αντιμετώπιση προς τα Μέσα. Ήλπιζα και ελπίζω πως στο μέλλον κάτι θα αλλάξει. Αλλά δυστυχώς βλέπω να αλλάζει προς το χειρότερο. Και δεν είναι απαισιοδοξία. Τα νούμερα των εισιτηρίων φέτος νομίζω λένε τα ίδια πράγματα. Πρωτοτυπήστε, φέρτε νέα ονόματα, διοργανώστε κάτι αξιόλογο, κάτι διαφορετικό από τα όσα βλέπουμε τα τελευταία χρόνια. Τότε θα σας υποστηρίξουν και το κοινό συμπεριλαμβανομένου και του υπογράφοντα. Όχι άλλες αρπαχτές κύριοι…!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here