ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δισκογραφική Εταιρεία : Minos EMI (12/2010)

Νέο CD Παραμονές των Χριστουγέννων αλλά με το κέφι και τη διάθεση του καλοκαιριού.

Τα «Τζιτζίκια του χειμώνα» λοιπόν μόλις έφτασαν και είναι πολύ ανυπόμονα, γιατί δεν έχουν ξανατραγουδήσει τέτοια εποχή… Και τι εποχή… Μια εποχή που χρειάζεται αφύπνιση, αλήθεια, ψυχραιμία και αισιοδοξία.

Μετά το προηγούμενο cd τους «Προσοχή Τρίφωνο», μία ολοκληρωμένη πρόταση της Λίνας Νικολακοπούλου που αγαπήθηκε πολύ από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και επιβραβεύτηκε από το κοινό αφού ξεπέρασε τις 12.000 πωλήσεις επανέρχονται. Οκτώ ολοκαίνουργια τραγούδια και πέντε διασκευές που «μπερδεύονται γλυκά», όπως λέει ο ποιητής και ξαφνιάζουν θετικά.

Η Λίνα Νικολακοπούλου είχε την καλλιτεχνική επιμέλεια του νέου cd και εκτός από την αμέριστη συμπαράσταση της και τους τέσσερις καινούργιους στίχους της, έδωσε και τον υπέροχο τίτλο σε αυτή τη δισκογραφική δουλειά. Η «Ελευθερία» της Λίνας Νικολακοπούλου και της Δάφνης Αλεξανδρή για το ξεκίνημα του δίσκου και το «Νανούρισμα» του Μίκη Θεοδωράκη σε ποίηση Φώτη Αγγουλέ για το φινάλε…

Στο ενδιάμεσο ταξίδι, μουσικές των Leonard Cohen, Eric Beam, Δημήτρη Υφαντή, Νίκου Κουρουπάκη, Αποστόλη Ηλιόπουλου αλλά και τα διασκευαασμένα παραδοσιακά «Μαργούδι» Θρακιώτικο, «Σαν παράσταση»  Σμυρνέικο και «Στείλε μήνυμα» Rumelai-Βαλκανικό-Ρουμάνικο και στίχους των Λ. Νικολακοπούλου, Κοραλία Αλιφραγκή, Δημήτρη Υφαντή, Ερωφίλης.

Η επιμέλεια, παραγωγή και ενορχήστρωση έγινε από το Τρίφωνο, κατά κόσμον Ερωφίλη, Νίκο Κουρουπάκη, Δημήτρη Υφαντή.

Με ηχοχρώματα από τη δύση ως την  Ανατολή, από την Ήπειρο και τα Βαλκάνια ως την Σμύρνη και την Αμερική, το ταξίδι ξεκινάει…

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ MUSIC CORNER
Γράφει η Ελένη Λαμπράκη – eleni_lampraki@musiccorner.gr

Τρία χρόνια μετά την επιτυχημένη κυκλοφορία του δίσκου «Προσοχή Τρίφωνο», η Ερωφίλη, ο Νίκος Κουρουπάκης και ο Δημήτρης Υφαντής μας παρουσιάζουν τη νέα τους δουλειά με τον ευφάνταστο και πολύ γλυκό κατά τη γνώμη μου τίτλο «Τα τζιτζίκια του χειμώνα». Πλάι στο Τρίφωνο και αυτή τη φορά βρίσκεται η Λίνα Νικολακοπούλου, η οποία έχει αναλάβει την καλλιτεχνική επιμέλεια του δίσκου και υπογράφει τους στίχους σε 4 από τα 13 κομμάτια. Πρόκειται για ένα album πολυσυλλεκτικό, χωρίς ενιαίο ύφος. Πολλές και ποικίλες οι διασκευές (6 κομμάτια στο σύνολο) από Leonard Cohen μέχρι παραδοσιακά ακούσματα από τη Σμύρνη, τη Θράκη και τη Ρουμανία. Αλλά και οι πρωτότυπες συνθέσεις διαφέρουν κατά πολύ μεταξύ τους, κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα την ύπαρξη 13 ετερόκλητων κομματιών σε ένα δίσκο που αδυνατεί να δώσει συγκεκριμένο στίγμα. Αυτό το κενό έρχεται να καλύψει το ερμηνευτικό κομμάτι που έχει αναλάβει το Τρίφωνο. Όντας φωνητικό σχήμα, κάτι το οποίο δεν είναι ευρέως διαδεδομένο στην Ελλάδα, μπορεί να «σφραγίσει» τα τραγούδια, παλιά και νέα, με την πρωτότυπη ερμηνεία του, κάτι που οι τρεις καλλιτέχνες γνωρίζουν καλά καθώς μας έχουν ήδη πείσει τόσο για τις ικανότητες τους στο τραγούδι, όσο και για τη χημεία των φωνών τους μεταξύ τους.

Η επιλογή του κομματιού «Ελευθερία» της Δάφνης Αλεξανδρή και της Λίνας Νικολακοπούλου για να ανοίξει το album ίσως δεν ήταν η ιδανική, καθώς πρόκειται για ένα δύσκολο τραγούδι στο πρώτο άκουσμα. Γυμνός ηλεκτρικός ήχος που μαλακώνει με την ερμηνεία. Στη συνέχεια συναντάμε την απόδοση στα ελληνικά του χιλιοτραγουδισμένου πλέον “Dance me to the end of love” του Leonard Cohen. Αν και η απόδοση των στίχων από τη Λίνα Νικολακοπούλου είναι απόλυτα πιστή στο αρχικό κομμάτι, η μοντέρνα ενορχήστρωση αφαιρεί όλο τον αισθησιασμό αυτής της μπαλάντας. Ίσως επειδή το αρχικό κομμάτι έχει τόσο αγαπηθεί, να είναι δύσκολο να δεχθούμε μια πιο ηλεκτρονική εκδοχή. Ενδιαφέρουσα πινελιά αποτελεί το «Φωτιά στα κόκκινα» σε στίχους και μουσική του Δημήτρη Υφαντή, καθώς πρόκειται για μια χαρούμενη country μελωδία η οποία τραβάει την προσοχή. Το «Η αγάπη ζει» έχει ήδη ξεχωρίσει στα ραδιόφωνα χωρίς να είναι η πιο δυνατή στιγμή του δίσκου. Είναι η ελληνική εκδοχή του κομματιού «Shoes» του Eric Beam. Σε αντίστοιχο στυλ αλλά πολύ πιο αξιόλογο κομμάτι, είναι το «Λες κι ανάποδα γυρίζει ο κόσμος» των Νίκου Κουρουπάκη και Κοραλίας Αλιφραγκή.

Από εκεί και πέρα υπάρχουν τρεις ενδιαφέρουσες διασκευές παραδοσιακών κομματιών. Το «Σαν παράσταση», το οποίο έρχεται από τη Σμύρνη είναι πολύ κοντά στο οικείο στυλ του Τριφώνου, δυναμικό και με νεύρο, ενώ η ενορχήστρωση προδίδει την παραδοσιακή του καταγωγή. Το «Στείλε μήνυμα» (Rumelai) και το «Μαργούδι», από τη Ρουμανία και τη Θράκη αντίστοιχα, παρά τη νέα ενορχήστρωση, ηχητικά είναι πολύ κοντά σε παραδοσιακά ακούσματα, στην περίπτωση του πρώτου μάλιστα σε βαλκανικά.  Όσον αφορά τα υπόλοιπα κομμάτια του δίσκου, συναντάμε δύο αρκετά καλές μπαλάντες, το «Πάνω απ’ όλα εσύ» του Δημήτρη Υφαντή και το «Ένα θέλω μόνο» του Νίκου Κουρουπάκη και της Κοραλίας Αλιφραγκή. Το «Θέλω να με θες» του Αποστόλη Ηλιόπουλου και της Ερωφίλης είναι σαφώς πιο αδύναμο από τα υπόλοιπα. Αντίθετα πάρα πολύ καλός σε όλα τα επίπεδα είναι ο Δημήτρης Υφαντής στο «Γράμμα του Χειμώνα», σαφώς επηρεασμένος από την παραδοσιακή μουσική. Ο δίσκος κλείνει με το νανούρισμα του Μίκη Θεοδωράκη, σε στίχους Φώτη Αγγουλέ, όπου το Τρίφωνο δίνει μια ακόμα πολύ καλή ερμηνεία.

«Τα τζιτζίκια του χειμώνα» είναι ένας άνισος δίσκος. Ξεκινάει πολύ μοντέρνα και ηλεκτρονικά και κλείνει παραδοσιακά. Εάν ακουστεί το κάθε κομμάτι μεμονωμένα υπάρχουν κάποιες πολύ καλές στιγμές και κάποιες λιγότερο επιτυχημένες. Οι ερμηνείες βέβαια των τριών, απογειώνουν το κάθε τραγούδι ξεχωριστά. Εν τέλει το album μου έδωσε την αίσθηση πως το Τρίφωνο δοκιμάζει τις φωνητικές του δυνατότητες σε πολλά, διαφορετικά είδη, τα οποία συγκέντρωσε στα «Τζιτζίκια». Το αποτέλεσμα είναι καλό, αλλά περιμένω στον επόμενο δίσκο να δω πιο συγκεκριμένο μουσικό στίγμα, εκτός από το ερμηνευτικό.

ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ CD
01. Ελευθερία
02. Ως το τέλος του έρωτα (dance me to the end of love)
03. Η αγάπη ζει (shoes)
04. Πάνω απ’ όλα εσύ
05. Φωτιά στα κόκκινα
06. Σαν παράσταση
07. Ένα θέλω μόνο (Νίκος Κουρουπάκης)
08. Λες κι ανάποδα γυρίζει ο κόσμος
09. Θέλω να με θες (Ερωφίλη)
10. Στείλε μήνυμα (rumelai)
11. Γράμμα του Χειμώνα (Δημήτρης Υφαντής)
12. Το μαργούδι
13. Νανούρισμα

*** Οι κριτικές δίσκων αποτελούν προσωπικές απόψεις του εκάστοτε συντάκτη που σε καμία περίπτωση δεν είναι απαραίτητο ότι συνάδουν με τις απόψεις και της υπόλοιπης συντακτικής ομάδας του Music Corner

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here