ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δισκογραφική Εταιρεία : Lyra (6/2010)

Τον γνωρίσαμε ως ερμηνευτή των τραγουδιών του Νίκου Ζούδιαρη από τις  δισκογραφικές τους συνεργασίες στα albums ”Ένας κύκνος κλαίει” και ”Φυσαλίδα”. Στο νέο του album με τίτλο “Τι είδες που δεν είδα εγώ;” ο Απόστολος Ρίζος υπογράφει ο ίδιος τη μουσική, τους στίχους και την ενορχήστρωση.

Με την ιδιαίτερη χροιά της φωνής του και πλαισιωμένος από μια μπάντα εξαιρετικών μουσικών, ο Απόστολος Ρίζος μας ταξιδεύει στην ιστορία μιας ερωτικής σχέσης, που εκτυλίσσεται σαν ταινία. Κάθε τραγούδι και μια σκηνή αυτής της ιστορίας. Απ’ το πρώτο βλέμμα, την επιθυμία και τη διεκδίκηση, μέχρι το φόβο και την απουσία, την αλήθεια και το ψέμα, την προδοσία, το άλλοθι και την ενοχή. Σημεία στο χρόνο, θησαυροί από τις μυστικές μας διαδρομές, στο ταξίδι για την ανακάλυψη του εαυτού μας.

Το ιδιαίτερο ηχόχρωμα του βιμπράφωνου, οι ακουστικές κιθάρες, τα φωνητικά, η τρομπέτα, το  τρομπόνι, η φυσαρμόνικα, τα έγχορδα, το μπάσο και τα τύμπανα  δημιουργούν  μια grοοvy ατμόσφαιρα ονείρου και παραζάλης.

Το τραγούδι «Μη φύγεις» είναι το πρώτο single που ήδη παίζεται σε επιλεγμένους ραδιοφωνικούς σταθμούς σε όλη την Ελλάδα.

Διεύθυνση παραγωγής: Απόστολος Ρίζος

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ MUSIC CORNER
Γράφει ο Λευτέρης Κατσουλιέρης – lkatsoulieris@musiccorner.gr

 

Με το «Τι είδες που δεν είδα εγώ» ο Απόστολος Ρίζος πραγματοποιεί το φιλόδοξο εγχείρημα του “concept album”, ενός δίσκου με ενιαία θεματολογία και συνέχεια. Διευκολύνεται φυσικά από το θέμα, την ιστορία μιας σχέσης, καθώς οι διάφορες φάσεις των ερωτικών σχέσεων είναι το ψωμοτύρι της ποπ μουσικής αλλά, έστω κι έτσι, δεν είναι σύνηθες το φαινόμενο ενός ολοκληρωμένου κύκλου τραγουδιών από έναν καλλιτέχνη που γράφει, τραγουδά, ενορχηστρώνει και παίζει πολλά από τα όργανα.

Ο δίσκος ξεκινά με υποσχέσεις καθώς το «Απ’ το πρώτο σου βλέμμα (σε θέλω)» συλλαμβάνει τον ενθουσιασμό της πρώτης ματιάς. Η συνέχεια είναι επίσης καλή με τα «Χείλια σκαλοπάτια» να προσθέτουν μια ελαφρά jazz νότα στο έντεχνο ποπ/ροκ του Απόστολου Ρίζου (οι jazz αναφορές επαναλαμβάνονται και αλλού στο «Τι είδες που δεν είδα εγώ», μαζί με περάσματα από πιο παραδοσιακές δομές και μελωδίες που ωστόσο δεν αλλοιώνουν τον ποπ χαρακτήρα του δίσκου). Και το «Γυναίκα των γκρεμών» είναι ένα πολύ όμορφο τραγούδι, του οποίου η μελωδία αναδεικνύεται και συμπληρώνεται από την ευφάνταστη ενορχήστρωση με έγχορδα και glockenspiel  («καμπανίτσα», ένα είδος μεταλλόφωνου).

Στιχουργικά, το όλο εγχείρημα λειτουργεί καθώς ο Απόστολος Ρίζος αποφεύγει τα κλισέ που έχουν καταντήσει τα ερωτικά τραγούδια ένα ευτελές καταναλωτικό προϊόν. Το πρόβλημα είναι όμως ότι καθώς προχωρά ο δίσκος μετά τα τρία πρώτα κομμάτια, επικρατεί μια μελαγχολική, σχεδόν «μουντή» ατμόσφαιρα η οποία δεν απεικονίζει επαρκώς τις ταραχώδεις διακυμάνσεις και τις συναισθηματικές αντιθέσεις που σημαδεύουν μια σχέση καθώς εκτυλίσσεται. Αυτό δε σημαίνει βέβαια ότι δεν υπάρχουν καλά κομμάτια στη συνέχεια του δίσκου με τα «Μη φύγεις», «Του Νότου οι ζυγοί» και «Λέξη, λέξη» να είναι αυτά που ξεχωρίζουν.

Θα πρέπει επίσης να σταθούμε στις ενορχηστρωτικές ικανότητες του Ρίζου, καθώς τα διάφορα όργανα που χρησιμοποιούνται (βιμπράφωνο, έγχορδα, φυσαρμόνικα, το προαναφερθέν glockenspiel) βοηθούν λειτουργικά στη δομή των τραγουδιών και τους δίνουν συναισθηματικό βάθος, διανθίζοντας το δίσκο με όμορφες μουσικές στιγμές.

ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ CD
01. Απ’ το πρώτο βλέμμα σου (σε θέλω)
02. Χείλια σκαλοπάτια
03. Γυναίκα των γκρεμών
04. Βαβυλώνα (Babylona 5.5k)
05. Μη φύγεις
06. Των ωκεανών αγαπημένο
07. Πολύχρωμο μπαλόνι
08. Σεπτέμβρης
09. Ποτέ δεν είναι αργά
10. Μην κάνεις πίσω
11. Του νότου οι ζυγοί
12. Κόκκινα τριαντάφυλλα
13. Λέξη λέξη
14. Περάσαν χρόνια

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here