afierwmeno_eksairetika_logo_500x100Γράφει ο Τάσος Κριτσιώλης

 

 

“Η σημασία αυτής της στήλης του musiccorner είναι ακριβώς ότι λέει ο τίτλος της: “Αφιερωμένη εξαιρετικά” σε ανθρώπους που προσέφεραν στο ελληνικό τραγούδι, αλλά μένοντας ηθελημένα στην “οπισθοφυλακή” και χωρίς ποτέ να ζητήσουν κάτι περισσότερο από το να κάνουν αυτό που αγαπούσαν.

Η δουλειά τους περιορίστηκε στην πίστα, στο στούντιο, στη γραφή μουσικής και στίχου και πουθενά αλλού. Άλλοι έκαναν μεγάλη επιτυχία, άλλοι μικρότερη. Άλλοι συνεχίζουν την πορεία τους και παλεύουν, άλλοι έχουν αποχωρήσει. Άλλοι έχουν φύγει από τη ζωή.

Όμως, όλοι τους ανεξαιρέτως έβαλαν το δικό τους λιθαράκι στην ελληνική μουσική σκηνή και δικαιούνται αυτό που τους προσφέρουμε: Μια γωνιά “αφιερωμένη εξαιρετικά”…!

———————————————————– 

Δε συνεργάστηκαν ποτέ επί πίστας, κάτι που αν συνέβαινε, θα έβαζε «φωτιά» στη νυχτερινή διασκέδαση. Όμως, ο ένας ερμήνευσε τραγούδια που του έγραψε ο άλλος (και μάλιστα τα πρώτα του), κάνοντας πολύ μεγάλες επιτυχίες. Αμφότεροι αστέρια εκτυφλωτικής λάμψης στη σκηνή και στη δισκογραφία, αλλά και αγαστοί συνεργάτες ως δημιουργός-εκτελεστής. Κυρίες και κύριοι, ο Τόλης Βοσκόπουλος τραγουδά Γιάννη Πάριο!

Συνολικά, 18 είναι τα τραγούδια που έγραψε ο νησιώτης ερμηνευτής για τον «άρχοντα» του ελληνικού πενταγράμμου (ολόκληρα, αλλά και στίχους που μελοποίησαν άλλοι συνθέτες) από το 1977 ως το 1998. Όπως θα διαπιστώσετε στη συνέχεια, αρκετά από αυτά ακούστηκαν πολύ και έγιναν μεγάλα «σουξέ» τόσο στην εποχή τους, όσο και αργότερα. Ας τα δούμε λοιπόν, ένα προς ένα…

parios_voskopoulos_afierwmeno_eksairetika_2016_04_001

Οι πρώτες μεγάλες επιτυχίες..

Είναι φθινόπωρο του 1977, όταν κυκλοφορεί το νέο άλμπουμ του Τόλη Βοσκόπουλου, με τίτλο «Είναι το κάτι που μένει». Ο δίσκος γίνεται χρυσός, «βγάζει» πολλά γνωστά μέχρι και σήμερα τραγούδια, αλλά σ’ αυτόν υπάρχουν και τα πρώτα δύο με την υπογραφή του Γιάννη Πάριου. Το «Μα σ’ αγαπάω καλέ μου» (μουσική Θ. Πολυκανδριώτη) και την εξαιρετική ερωτική μπαλάντα «Κάτι τέτοιες ώρες», που ακούστηκε πολύ κι έγινε μεγάλη και διαχρονική επιτυχία…

Περνούν τρία χρόνια και φτάνουμε στο Σεπτέμβριο του 1980 και στο δίσκο «Τόλης Βοσκόπουλος 80». Νέες «χρυσές» πωλήσεις, νέα τραγούδια-σουξέ, αλλά και πιο έντονη δημιουργική συμμετοχή του Πάριου. Ο νησιώτης ερμηνευτής δίνει στίχους στο Γιώργο Κατσαρό («Μιλάνε τα μάτια»), στο Νίκο Λαβράνο («Αχ και να ‘χα φράγκα -το οποίο πάντως χρόνια μετά αρνήθηκε ότι έγραψε-, «Τι λες καλέ, τι λες καλέ»), αλλά υπογράφει μουσικά και στιχουργικά το «Παρελθόν θέλω να γίνεις», ίσως το καλύτερο κομμάτι του άλμπουμ, με κάποια στοιχεία ντίσκο…

Παράλληλα, εδώ θα βρούμε τη μοναδική διασκευή ξένου τραγουδιού στη δισκογραφία του Τόλη. Πρόκειται για το «Έλα μην αργείς», ο πρωτότυπος τίτλος του οποίου είναι “J’ai besoin de toi, j’ai besoin de lui” κι ερμηνεύτηκε από τη γαλλίδα Nicole Croisille το 1977. Οι ελληνικοί στίχοι, γράφτηκαν από τον Πάριο…

Από το ’81 ως το ’98…

Λίγο πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων του 1981, εμφανίζεται στα δισκοπωλεία το καινούργιο άλμπουμ του Βοσκόπουλου με τίτλο «Καρδιά μου μόνη,» που επίσης γίνεται χρυσό. Το ομότιτλο τραγούδι, είναι και το πρώτο που έγραψε ο Γιάννης Πάριος το 1970, στη μνήμη του πατέρα του που μόλις είχε φύγει από τη ζωή. Όσο για την ερμηνεία του Τόλη, θα τη χαρακτήριζα απλώς ανεπανάληπτη και καθηλωτική…

Ωστόσο, ο απόλυτος ερμηνευτής του έρωτα υπογράφει και άλλα κομμάτια του δίσκου, όπως το πασίγνωστο «Άιντε στην υγειά της», σε μουσική Θανάση Πολυκανδριώτη (με τον οποίο επίσης συμπράττουν και στα «Μια μαργαρίτα μάδησα» και «Χελιδόνα μου»). Εξάλλου, μελωδίες και στίχους δικούς του έχουνε τα εξαιρετικά «Και σου είχα τόση αγάπη» και «Μιλάς κι εσύ»…

Εξάλλου, υπάρχει και το «Σε σκέφτομαι», στο οποίο οι ρόλοι αντιστρέφονται για μία και μοναδική φορά. Ο Πάριος γράφει τη μουσική και ο Βοσκόπουλος τους στίχους…

Η επόμενη συνάντηση των δυο τους, εντοπίζεται στο 1986 και στο δίσκο «Αμέτρητα γιατί». Χρυσές οι πωλήσεις, τεράστια επιτυχία ο «Ανεπανάληπτος», αλλά υπάρχει και το ωραίο ζεϊμπέκικο «Μόνος και γυμνός» με «λόγια» του Γιάννη Πάριου και μουσική του Αντώνη Στεφανίδη.

Περνούν άλλα πέντε χρόνια και μεταφερόμαστε στο 1991. Ο αξέχαστος Μάριος Τόκας υπογράφει την καινούργια δουλειά του «πρίγκιπα» με τίτλο «Στάζεις έρωτα». Οι πωλήσεις εκτοξεύονται στα όρια της πλατίνας, οι επιτυχίες διαδέχονται η μία την άλλη και κάπου εκεί, υπάρχει και μια στιχουργική συμμετοχή του Πάριου με το «Είσαι ελεύθερη»…

Έκτοτε, η δισκογραφική παρουσία του Βοσκόπουλου αρχίζει ν’ αραιώνει, καθώς προκύπτουν ορισμένα προσωπικά θέματα, αλλά και αντίστοιχα με την υγεία του. Ωστόσο, η γνωριμία και ο γάμος του με την Άντζελα Γκερέκου τον επαναφέρουνε δυναμικά στο καλλιτεχνικό προσκήνιο και το 1998, ο μεγάλος σταρ επιστρέφει στο θεατρικό σανίδι, 20 χρόνια μετά το «Τραγούδα θεατρίνε». Μαζί με τη σύζυγό του, πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Ήρθες σαν όνειρο» και συνεργάζεται για πρώτη φορά με το Χρήστο Νικολόπουλο, ο οποίος υπογράφει συνθετικά τα περισσότερα τραγούδια του έργου.

Λίγο αργότερα, αυτά κυκλοφορούν σε CD (πια…) και ο Γιάννης Πάριος έχει γράψει στίχους σε δύο: «Ξαναγεννιέμαι μαζί σου εγώ» και «Με τον έρωτά σου γράφω ιστορία». Είναι και τα τελευταία δικά του που θα τραγουδήσει στη δισκογραφία ο «άρχοντας»…

Πάντως, μέχρι σήμερα τους συνδέει μια πολύ δυνατή σχέση και δεν είναι λίγες οι φορές που ο Βοσκόπουλος αποκάλεσε τον Πάριο «αδερφό». Το ίδιο έγινε και πριν λίγο καιρό, όταν πήγε να τον ακούσει στο νυχτερινό (και…απογευματινό τις Κυριακές) κέντρο όπου εμφανιζόταν κι εκείνος του έδωσε το μικρόφωνο, για να τραγουδήσει το «Κάτι τέτοιες ώρες»…

————

*** Απαγορεύεται αυστηρά η αναδημοσίευση υλικού, χωρίς την άδεια του Music Corner…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here