19/5/2011
www.musiccorner.gr
(Χορηγός Επικοινωνίας)


Τον Lars Iversen και την Mette Lindberg ή αλλιώς τους υπέροχους Asteroids Galaxy Tour τους γνωρίσαμε από το κομμάτι “The Golden Age” που ακούγεται στην τηλεοπτική διαφήμιση της Heineken. To ντεμπούτο άλμπουμ τους έχει τίτλο “Fruit” και είναι – τουλάχιστον αυτή την χρονιά – το πιο εξαγώγιμο προϊόν της Δανίας. Στα live τους μεταμορφώνονται σε εξαμελή μπάντα με σαξοφωνίστα και τρομπετίστα. Αλλά μην αναρωτιέστε για το ‘πώς είναι άραγε’ γιατί πολύ σύντομα θα το διαπιστώσουμε μόνοι μας. Επισκέπτονται την χώρα μας για μία εμφάνιση στις 23/6 στο καλοκαιρινό Dream City!

THE ASTEROIDS GALAXY TOUR

Βουτήξτε ένα δύο δαχτυλάκια στο ντεμπούτο άλμπουμ των Asteroid Galaxy Tour, και το μυαλό σας θα ανακαλέσει εικόνες του Memphis στο Outer Space, με μία σειρήνα που τραγουδά να αιωρείται στο παρελθόν μέσα σε ένα ανάλαφρο πτυσσόμενο μπάνιο. Ίσως να μην έπρεπε να διαλύσουμε τις οπτασίες σας αλλά όσο λιγότερη θεαματική είναι η πραγματικότητα τόσο περισσότερο μοιάζει με ένα μικρό στούντιο διαμέρισμα στην πρωτεύουσα της Δανίας, την Κοπεγχάγη, όπου ο Lars Iversen και η Mette Lindberg καταφέρνουν να δημιουργήσουν την μουσική τους μαγεία μέσα σε ένα δωμάτιο γεμάτο όργανα και κονσόλες ηχογράφησης.

Σύμφωνοι, η επανάσταση του home recording με τις εκατομμύρια μπάντες να παρακολουθούν τα ‘προϊόντα’ τους στο Myspace έχει δημιουργήσει αρκετά απόβλητα για να πνίξουν τον πλανήτη ακόμα και αν σταματήσει να βγάζει κάρβουνο αύριο. Αλλά η απουσία ενός ρολογιού στο στούντιο μας έδωσε ένα πολύχρωμο πετράδι ανεμπόδιστης ευθυμίας όπως το “Fruit”, το απίστευτα απολαυστικό ντεμπούτο των Asteroids Galaxy Tour. Ευχαριστώντας -το λιγότερο- τους ανοιχτόμυαλους Δανούς γείτονες : “Είχα τέσσερις τρομπετίστες στο διαμέρισμά μου” ομολογεί ο Lars. “Και έπρεπε να χτυπήσω στους γείτονες και να τους προειδοποιήσω ότι θα έχουμε ένα session με πνευστά για τις επόμενες δύο ώρες”.

Για να καταλάβουμε από πού προέρχεται η πλούσια φαντασία στον ήχο των Asteroid Galaxy Tour πρέπει να πάμε πίσω στο χρόνο, σε μία μικρή Δανέζικη πόλη, στο τέλος της δεκαετίας του ’90, όπου ο έφηβος Lars Iversen ξεκίνησε την σταδιοδρομία του ως jazz πιανίστας. “Νόμιζα ότι αυτό θα ήταν το μέλλον μου, να παίζω jazz πιάνο σε cafes και clubs. Μετά το λύκειο μετακόμισα στην Κοπεγχάγη, γιατί αυτό κάνεις στην Δανία αν θέλεις να ασχοληθείς με την τέχνη ή την μουσική. Μία μέρα κάποιος μου έδωσε το cd του David Bowie: Hunky Dory. Αυτό ήταν η κρίσιμος καμπή για μένα. Πριν από αυτό άκουγα μόνο μαύρη μουσική, όπως η jazz και η soul. Τότε ανακάλυψα ότι  υπάρχει αυτό το οποίο αποκαλούσαν rock’n’roll”. Γοητευμένος από τον σπινθήρα και την ευφυΐα του Thin White Duke, o Lars αποφάσισε να αγοράσει ένα μπάσο και να εμπλακεί στην τοπική σκηνή από μπάντες. “Ταυτόχρονα, εγώ και ο αδερφός μου φτιάξαμε το δικό μας μικρό ProTools demo στούντιο στο διαμέρισμά του και πειραματιστήκαμε με αυτό, φτιάχνοντας beats και loops, αλλά και τις τεχνικές του cutting και sampling. Έμαθα τις βασικές ικανότητες ηχογράφησης με αυτό το τρόπο”.

Μοιραία, ο Lars συναντήθηκε με την Mette Lindberg, “την πιο cool τραγουδίστρια  της Κοπεγχάγης”. Το πρώτο τους project/μπάντα απέβη άκαρπη, αλλά συνέχισαν να κάνουν παρέα και να βγαίνουν στους ίδιους κοινωνικούς κύκλους από μουσικούς και καλλιτέχνες. Λίγα χρόνια αργότερα, ο Lars βρέθηκε να αποζητά λίγο περισπασμό από την ανιαρή σειρά μαθημάτων στο κολλέγιο αρχιτεκτονικής. Για να ανακουφίσει την βαρεμάρα του από το να “σχεδιάζει σπίτια για ένα χρόνο”, άρχισε να γράφει νέο υλικό στο ανανεωμένο και σύγχρονο σπιτικό στούντιο του. “Εκείνα τα νέα προσχέδια τραγουδιών που έκανα, γύριζαν πίσω στις ρίζες της μαύρης αμερικάνικης μουσικής. Είχα αυτή την αγάπη για τους Sly & The Family Stone, τον George Clinton και όλο αυτό το είδος μουσικής που συνδυάζει soul με ψυχεδέλεια και rock’n’roll με pop καλαισθησία. Δεν ήθελα να ξαναδημιουργήσω αυτό τον ήχο, αλλά εμπνεόμουν από αυτόν. Τα πνευστά, τα beats και την αισθαντικότητά του. Έμοιαζε με φυσική επιλογή το να τηλεφωνήσει στην Mette, που δεν έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον αρχικά, αλλά ο Lars έριξε ένα cd κάτω από την πόρτα της. “Το βρήκα και έπρεπε να το ακούσω. Ήταν ακριβώς ο ήχος που είχα στο μυαλό μου” λέει η ίδια.

O Lars θυμάται την στιγμή που το -αποκλειστικά μουσικό- φλερτάρισμα τελικά κέρδισε την πιο cool τραγουδίστρια της Κοπενχάγης. “Είχε την ίδια αγάπη για αυτόν τον ήχο που προσπαθούσα να δημιουργήσω.

Η πρώτη ευκαιρία ήρθε σχεδόν αμέσως, όταν ένας Δανός booking agent άκουσε τα demos στην σελίδα τους στο Myspace και τους πρότεινε να παίξουν support στην συναυλία της μοναδικής Amy Winehouse. “Ήταν τρελό” θυμάται ο Lars. “Ήταν η πρώτη μας συναυλία και επίσης ο λόγος για να φτιάξουμε μία μπάντα. Γιατί πριν από αυτό ήμασταν μόνο οι δυό μας. Κατά κάποιο τρόπο έτσι είναι ακόμα, αλλά έχουμε αυτή την απίστευτη μπάντα μαζί μας που είναι οι καλύτεροι μας φίλοι από την Κοπεγχάγη. Αυτή η πρώτη μας εμφάνιση ήταν μόλις μία εβδομάδα μετά το τηλεφώνημα του ατζέντη. Κάναμε μόλις δύο πρόβες με το συγκρότημα. Και μετά παίξαμε μπροστά σε δύο ή τρεις χιλιάδες ανθρώπους και το πλήθος πραγματικά μας πρόσεξε”. Η μπάντα σύντομα άρχισε να επιλέγει support εμφανίσεις σε άλλους high profile καλλιτέχνες όπως η Katy Perry και επίσης αποτόλμησαν τα δικά τους headline shows στην Αμερική και την Ευρώπη.

Ακούγοντας το “Fruit”, είναι εύκολο να καταλάβεις γιατί ο κόσμος υπήρξε τόσο ενθουσιώδης με αυτό. Το “Lady Jesus” που ανοίγει το άλμπουμ, συνδυάζει την αληθινή ιστορία μίας διφορούμενης Δανέζας θρησκευτικού ηγέτη, (που άνοιξε και έκλεισε ένα από τα πολύ γνωστά καταφύγια της νεανικής ανατρεπτικής κουλτούρας της πόλης), με το αποφασιστικά μη Σκανδιναβικό τμήμα πνευστών και την ακαταμάχητη και υψηλών τόνων φωνή της Mette Lindberg, πάνω σε ένα κρεβάτι ηχητικής αλχημείας, φρεσκοφτιαγμένο στην κρεβατοκάμαρα/εργαστήριο του Lars. Ακολουθούμενο από τα “The Sun Ain’t Shining No More και “Push The Envelope” (σίγουρα ακατάλληλη ονομασία), το “Satellite” παρέχει μία στιγμή trippy ανάπαυλας, ολοκληρωμένης με υπνωτικά όργανα και την υπόσχεση να “διώξουν την βροχή μακριά”. Το “Crazy’ επιδεικνύει την dubby πλευρά των Asteroids Galaxy Tour, ενώ το “The Golden Age” προσφέρει μία σπάνια και φευγαλέα ματιά στο παρελθοντικό jazz πιάνο του Lars, αν και συγχωνεύεται με ένα ακριβή και ανορθόδοξο hip hop beat. Μετά ακολουθεί το “Around The Bend” που ίσως έχετε ακούσει σε διαφήμιση του iPod Touch…τα καλοκαιρινά ευδαιμονικά Hammond grooves του “Sunshine Coolin”, η βασισμένη στα drum machines και στο ύφος της Stax μπαλάντα “Hero” και τέλος η δόξα του ‘χτυπήματος δαχτύλων’ το “Bad Fever” που βλέπει τους Asteroid Galaxy Tour να αναχωρούν για τα έγκατα του outer space.

“Όταν είμαι για ψώνια ή σε ένα καφέ πίνοντας μπύρες με έναν φίλο, κάθε φορά που μου έρχεται μία ιδέα ή μία μελωδία ή ένα beat, πηγαίνω στη τουαλέτα και το τραγουδάω στο κινητό μου” εκμυστηρεύεται ο Lars, “Θα αισθανόμουν πολύ ηλίθιος αν με έβλεπε κάποιος. Μετά πηγαίνω σπίτι και το ηχογραφώ απευθείας.”

Οι Asteroid Galaxy Tour δεν έχουν καμία πρόθεση να ξεστρατίσουν από τις ρίζες τους, το αστικό μποέμ της Κοπεγχάγης, αλλά αυτό τον καιρό είναι αποφασισμένοι να αφήσουνε το ‘παραγεμισμένο’ τους στούντιο πίσω και να πάρουν το “Fruit” στο δρόμο μαζί με την συμμορία τους από έμπιστους συνεργάτες. Αυτός είναι αναμφίβολα ο λόγος που δημιουργήσαμε την μπάντα” λέει ο Lars, “Είναι λιγότερο μοναχικά, είναι περισσότερο ένα party. Τόσο στο τρόπο που το παρουσιάζουμε στην σκηνή όσο και στο tour bus όταν ταξιδεύουμε τριγύρω. Είμαστε σαν μία οικογένεια και όταν ανταλλάσουμε όργανα πάνω στη σκηνή γίνεται ακόμα πιο διασκεδαστικό.”

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here